Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stel je voor dat je kunt kiezen...

+34
LMCurious
Lindsya
smooch
Mom-Of-3
LoveMusic
Pien
VeryCherry
Susan
pitbullgup
sheila123
Merai
Lavendel
Phileine
Monte
*Lookie*
PapillonRose
Parisienne
Rouge
Mamsie
Flip Fluitketel
Meeko
Coccinelle
JD
Liadan
Filoria
MamaCa
Arwyn
Lejow
Tania
Koeboe82
Happydobby
Thunder
Beachgirl
Mari
38 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 8:19

Een meisje, omdat we al een jongen hebben.
Een jongen, omdat we dan twee zoons hebben die lekker samen kunnen ravotten.

Ik kan niet kiezen Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 8:19

Meisje, maar dat is puur om medische redenen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 8:20

Liva schreef:Meisje, maar dat is puur om medische redenen.

en als die medische reden er niet was, had je dan wel voor een jongetje gekozen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 8:21

Bij de eerste zou het mij niet uitmaken maar als tweede zou het wel fijn zijn om te kunnen kiezen. Ik heb nu een zoon en mocht ik ooit nog zwanger raken zou ik wel een meisje willen. Gewoonweg dat ik er dan een van allebei heb smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Liadan ma 17 jan 2011 - 8:23

Ik zou niet kiezen, het maakt me niks uit.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  JD ma 17 jan 2011 - 8:24

ja dan zou ik heel stiekem toch voor een meisje kiezen...
zie mezelf ook meer als " meisjesmoeder" dan "jongensmoeder".... klinkt vast raar, maar ben meer van het tussen,shoppen, haren vlechten, knutselen enzo....dan voetballen, stoeien, auto;s enzo.....

daarna dan een jongetje, is wel weer zo leuk voor mn vriend misschien
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 8:27

Een jongetje! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 8:28

Het valt me wel op dat iedereen reageert vanuit zichzelf (Marietje denkt dan wel aan haar vriend, heel aardig). Maar wat denken jullie, is het voor een jongen niet leuker om een broertje te hebben? En voor een meisje een zusje?

Ik heb zowel een broertje als een zusje, en heb met mijn zusje een hechtere band. Misschien omdat we dichterbij elkaar zitten qua leeftijd of omdat onze karakters goed bij elkaar passen. Maar ook omdat we allebei meisjes zijn denk ik.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  JD ma 17 jan 2011 - 8:30

Filoria schreef:Het valt me wel op dat iedereen reageert vanuit zichzelf (Marietje denkt dan wel aan haar vriend, heel aardig). Maar wat denken jullie, is het voor een jongen niet leuker om een broertje te hebben? En voor een meisje een zusje?

.

sja dat hangt er vanaf denk ik...
ik heb alleen een broer en heb altijd gezeurd om een zusje, maar helaas.
een vriendinv an mij heeft een zus en zusje, en die kunnen het juist totaaaaal niet met elkaar vinden. alleen maar catfights en ruzie, dus sja, denk niet dat dat echt heel veel uitmaakt.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 8:40

Purple schreef:Tussen het zwanger worden van een jongen of een meisje... Zou je dan kiezen?

Maakt me niet uit, echt niet. Lichte voorkeur voor een meisje, weet niet waarom eigenlijk. Maar überhaupt zwanger en moeder worden lijkt me al geweldig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Coccinelle ma 17 jan 2011 - 8:44

Filoria schreef:Het valt me wel op dat iedereen reageert vanuit zichzelf (Marietje denkt dan wel aan haar vriend, heel aardig). Maar wat denken jullie, is het voor een jongen niet leuker om een broertje te hebben? En voor een meisje een zusje?

Ik heb zowel een broertje als een zusje, en heb met mijn zusje een hechtere band. Misschien omdat we dichterbij elkaar zitten qua leeftijd of omdat onze karakters goed bij elkaar passen. Maar ook omdat we allebei meisjes zijn denk ik.

Ik denk zelf niet dat dat echt met het geslacht te maken heeft. Mijn vriend heeft alleen zussen en hij heeft een betere band met zijn zus als de zussen met elkaar. Ik ken ook een gezin waarvan de broers en zussen allemaal geen goede band hebben met elkaar enz..

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Coccinelle ma 17 jan 2011 - 8:45

Ik heb trouwens geen voorkeur. Of S nou ooit nog een zusje krijgt of een broertje, het heeft alletwee wel wat vind ik.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Meeko ma 17 jan 2011 - 8:45

Toen ik nog niet wist wat t werd had ik jongen gezegd. Maar nu t een meisje is ben ik daar dolblij en ben ik ook eigenlijk wel een echte meisjesmama. Mocht er ooit een 3e komen dan zou ik toch wel jongen zeggen. Zou mijn man toch ook wel heel erg leuk vinden!
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Flip Fluitketel ma 17 jan 2011 - 8:46

Het zou mij niks uitmaken, als het maar gezond is!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 8:46

Het maakt mij echt niet uit... Zou niet eens de voorkeur hebben voor een tweeling bestaande uit een jongen en een meisje, 2 dezelfde kinderen vind ik eigenlijk wel ontzettend leuk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Mamsie ma 17 jan 2011 - 8:49

Nou dan zou ik nu na 3x een jongen toch wel voor een meisje kiezen!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 8:51

Het verschilt inderdaad erg per gezin hoe goed broertjes en zusjes met elkaar op kunnen schieten.

Maar als mensen zeggen dat het zo mooi is om een jongetje en een meisje te hebben... daar krijg ik altijd een beetje het 'spaar ze allemaal' idee bij. Net zoals dat je niet twee keer hetzelfde voetbalplaatje wilt krijgen in de supermarkt.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 8:52

Flip Fluitketel schreef:Het zou mij niks uitmaken, als het maar gezond is!

En als het niet gezond is?smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 8:52

Filoria: ik kon eerder altijd beter met m'n broertje dan met m'n zusje, dus dat wil inderdaad niet alles zeggen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 8:52

Beauty Addict schreef:
_Donnaa schreef:
PrinsesBo schreef:
_Donnaa schreef:Meisje! Als het een jongen zou worden moet ik het vernoemen naar de vader en de opa en daar ben ik nog niet aan toe, hahaha Laughing

Je moet niks, wel?
Nee, je beslist samen de naam.. Maar ik heb wel ruzie als ik het niet zou willen :P
Met dat probleem zit ik nu ook, heb schoonouders met onmogelijke namen om te vernoemen. Dus dacht altijd: Als we een jongen of meisje krijgen vernoemen we gewoon mijn ouders. Probleem opgelost. Maar ja, nu worden het dus of 2 jongens of 2 meiden... pcies... en nu? Rolling Eyes

O, die doopnamen blijft lastig. Hier ook, voor meisjes zijn we er uit, voor een jongen en een meisje ook, maar als het 2 jongens zijn wordt het lastig. Ik heb geen idee hoe ik mijn schoonmoeder dan moet vernoemen, en dat willen we wel erg graag, omdat dan alle ouders vernoemd zijn in de doopnamen. Het is niet exact hetzelfde, maar moet er wel wat van weghebben. De roepnamen moeten dan gewoon bij de doopnaam passen.

Ik heb trouwens geen voorkeur eigenlijk. Het maakt me niks uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 8:53

Dromertje schreef:
Liva schreef:Meisje, maar dat is puur om medische redenen.

en als die medische reden er niet was, had je dan wel voor een jongetje gekozen?

Dan had het me niks uitgemaakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 8:56

Beauty Addict schreef:2 dezelfde kinderen vind ik eigenlijk wel ontzettend leuk!
haha je bedoelt het vast niet zo, maar nu onderstreep je precies mijn punt. Alsof kinderen van hetzelfde geslacht ook echt 'hetzelfde' zijn.

Je hebt hele meisjesachtige jongens en hele jongensachtige meisjes, toch? Tegenwoordig zijn grenzen sowieso vager. Als je een dochter krijgt betekent dat niet meer persé dat ze jurkjes gaat dragen, huisvrouw wordt en kinderen krijgt. Voor hetzelfde geld houdt ze meer van spijkerbroeken, wordt ze loodgieter en blijft ze liever kinderloos. Geslacht maakt niet meer zo heel veel uit anno 2011.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 8:58

Filoria schreef:
Beauty Addict schreef:2 dezelfde kinderen vind ik eigenlijk wel ontzettend leuk!
haha je bedoelt het vast niet zo, maar nu onderstreep je precies mijn punt. Alsof kinderen van hetzelfde geslacht ook echt 'hetzelfde' zijn.

Je hebt hele meisjesachtige jongens en hele jongensachtige meisjes, toch? Tegenwoordig zijn grenzen sowieso vager. Als je een dochter krijgt betekent dat niet meer persé dat ze jurkjes gaat dragen, huisvrouw wordt en kinderen krijgt. Voor hetzelfde geld houdt ze meer van spijkerbroeken, wordt ze loodgieter en blijft ze liever kinderloos. Geslacht maakt niet meer zo heel veel uit anno 2011.
Een 1 eiige tweeling in qua genen exact hetzelfde he?! Dus zijn qua basis echt hetzelfde, ontstaan uit 1 vruchtje. Dat gaat niet op voor gewone broertjes en/ of zusjes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 9:02

Jamaar je wilt toch niet beweren dat jij denkt dat het mogelijk is om twee exact dezelfde kinderen te hebben? Ze zullen toch altijd hun eigen karakter hebben/ontwikkelen?

Ik vind het echt nogal griezelig klinken als je zegt dat het je leuk lijkt om twee dezelfde kinderen te krijgen. Brrr ik moet er niet aan denken! Ik vind het juist zo leuk als kinderen hun eigen karakter en maniertjes hebben.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:04

Filoria schreef:Jamaar je wilt toch niet beweren dat jij denkt dat het mogelijk is om twee exact dezelfde kinderen te hebben? Ze zullen toch altijd hun eigen karakter hebben/ontwikkelen?

Ik vind het echt nogal griezelig klinken als je zegt dat het je leuk lijkt om twee dezelfde kinderen te krijgen. Brrr ik moet er niet aan denken! Ik vind het juist zo leuk als kinderen hun eigen karakter en maniertjes hebben.
Tuurlijk ontwikkelen ze zich als aparte mensen, gelukkig wel. Maar in het begin zullen ze als 2 druppels water op elkaar lijken omdat ze dezelfde genen hebben.
Ik zou ze geloof ik niet in dezelfde kleren naar school sturen ofzo. Maar aan die tijd denk ik nu nog niet eens, eerst maar hopen dat ik ze in het begin uit elkaar kan houden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je voor dat je kunt kiezen... - Pagina 2 Empty Re: Stel je voor dat je kunt kiezen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum