Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Blijvende pijn na tweede keizersnee

4 plaatsers

Ga naar beneden

Blijvende pijn na tweede keizersnee Empty Blijvende pijn na tweede keizersnee

Bericht  SparklingEyes ma 7 mei 2012 - 18:22

In januari ben ik middels een keizersnee bevallen van T. Dit is in eerste instantie gebeurd op mijn verzoek, nadat n. ook geboren is via een keizersnee omdat hij domweg niet paste. Dat laatste uur van die bevalling heeft me zoveel pijn gedaan en heeft me zo'n dauw gegeven destijds, dat ik het nu ook niet aandurfde.

Achteraf blijkt nu ook dat T. niet via de 'gewone' weg geboren had kunnen worden. Hij was iets groter qua hoofdomvang en ruim 500 gram zwaarder dan zijn broer, dus die tweede keizersnee was anders ook gedaan.

Na de eerste heb ik nergens last van gehad. Het litteken was niet gevoelig en ik kon er gewoon aankomen, ook geen 'dove' plekken en zeker geen steken. Maar sinds de keizersnee van T heb ik geregeld als ik me omdraai in bed steken aan één kant van het litteken. Ook voelt een gebied van 1 / 1,5 cm huid rond het litteken doof en soms gewoon pijnlijk. De huisarts zegt dat het een kwaad kan en dat het dove gevoel bij moet trekken over een tijd, maar het doet af en toe gewoon echt pijn.

Zijn er andere mama's die meerdere keren een keizersnee hebben gehad, die hier ook last van hebben (gehad)?
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blijvende pijn na tweede keizersnee Empty Re: Blijvende pijn na tweede keizersnee

Bericht  Floor ma 7 mei 2012 - 19:09

Ik heb maar 1 keizersnede gehad (heb ook maar 1 kindje) maar ik heb constant pijn (en bij bewegingen/druk van buitenaf wordt het erger).Maar ik moet nu echt gaan werken, ik zal kijken of ik straks tijd heb. maar misschien reageert er nog iemand anders.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Blijvende pijn na tweede keizersnee Empty Re: Blijvende pijn na tweede keizersnee

Bericht  SparklingEyes ma 7 mei 2012 - 19:20

thanks voor je reactie...! Wat naar dat jij constant pijn hebt.. Ik voel het niet constant, daar ben ik al heel blij mee!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Happydobby ma 7 mei 2012 - 19:52

Die trekkende pijn aan de binnenkant die had ik de eerste 3 weken, had er last van met opstaan, dat deed zo'n pijn dat ik het bed niet uit durfde. Dat was na 3 weken weg.

Het dove gevoel heb ik ook nog, al het wel minder is geworden dan in het begin, ik heb begrepen dat het een jaar kan duren voor het gevoel weer terug is.

Ik draag bijv niet de hele dag een spijkerbroek of broek met knoop, als het gaat irriteren dat trek ik een joggingbroek/legging aan.

Met de kou deed het litteken meer pijn dan normaal maar dat is normaal.

Hoe heb jij de tweede keizersnee gekregen? Ik ben namelijk erg bang voor een volgende bevalling en ik durf het niet meer aan.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Annemie di 8 mei 2012 - 0:27

Ik heb maar 1 keizersnede gehad, maar bij die keizersnede heb ik wel heel lang last van het litteken gehad, spijkerbroeken deden zeer en ook wat jij zegt die steekjes (heb ik nou nog regelmatig) en dove gevoel is er nog steeds en mijn zoontje is al bijna 2..
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363

Bericht  SparklingEyes di 8 mei 2012 - 0:55

Happydobby schreef:...
Hoe heb jij de tweede keizersnee gekregen? Ik ben namelijk erg bang voor een volgende bevalling en ik durf het niet meer aan.

Ik heb (nog voor ik weer zwanger werd) een gesprek aangevraagd met mijn gynaecoloog om te bespreken wat er allemaal mogelijk was. Het was voor hun heel duidelijk: we vinden een natuurlijke bevalling wenselijk wanneer het echt kan, maar wanneer de moeder echt niet wil, dan mag een keizersnee.

Bij de eerste keer zijn ze hier minder scheutig mee!

Tijdens mijn zwangerschap heb ben ik voor de echo's in het ziekenhuis geweest en had ik daarna controle van de gyn. Omdat ik op dat moment ook nog thuis zat met mijn burn - out en dus lichtelijk labiel was, is er afgesproken dat we voor een keizersnede zouden gaan, omdat mij dat rust gaf. Gedurende de zwangerschap is het onderwerp nog enkele malen aangestipt door de verloskundigen en later ook nog de gynaecoloog. Die laatste (een ander dan mijn eigen) probeerde toch nog me een gewone bevalling in te praten, maar ik heb heel stellig vol gehouden dat ik dat niet wilde...

Gelukkig gaven ze (mijn gynaecologen) me later gelijk dat ik dit echt niet zelf had kunnen doen!

Ga gewoon in overleg. ALs je echt angst hebt na je laatste bevalling, houden ze hier bij mij heel goed rekening mee. JE moet je zoals ze zeggen wel bewust zijn van de gevaren en risico's en regeltjes. Zo MOEST ik dit keer een ruggeprik (de vorige keer heb ik een algehele narcose gehad door omstandigheden) en dat mocht niet anders.

Overigens.. het feit dat een ruggeprik verplicht is en er bijna niet te praten valt over een (heel begrijpelijk op zich) keizersnee onder algehele narcose, heeft er wel in geresulteerd dat ik geen 3e kindje meer wil.. bij mij zijn er met de ruggeprik teveel dingen gebeurd waar ik nog steeds heel boos om ben.

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Happydobby di 8 mei 2012 - 1:18

Narcose doen ze inderdaad niet meer(alleen spoed), ik heb wel een ruggenprik gehad en die ging gewoon goed dus daar ben ik niet bang voor.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  SparklingEyes di 8 mei 2012 - 1:22

Happydobby schreef:Narcose doen ze inderdaad niet meer(alleen spoed), ik heb wel een ruggenprik gehad en die ging gewoon goed dus daar ben ik niet bang voor.

Gelukkig maar!

Ik heb een driedubbele hernia die is vastgezet, en ik had met de intake met een anesthesist afgesproken dat ze boven mijn litteken zouden prikken, omdat die wervels waar ik ben vast gezet enorm gevoelig zijn en dat mijn litteken ook meer dan gevoelig is. Alles helemaal uitgelegd, alles verteld. hij alles opgeschreven...

Ik lag op de ok tafel, ga ik rechtop zitten, zegt die anesthesist (andere dan de intake). WAT HEB JIJ NOU WEER?!?! EUhm.. een 3 dubbele hernia lul (heb het echt gezegd Embarassed ) dat staat in mijn dossier! Niet gelezen? Nou zegt 'ie, dan weet ik niet of het wel gaat lukken hoor... ik zat ondertussen al te janken, vond het al doodeng en zo'n opmerking hielp alles behalve mee.. Uiteindelijk na drie (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) keer misprikken, voelde ik ineens iets over mijn litteken lopen, dat deed zo onwijs pijn en toen hadden ze eindelijk de juiste plek te pakken. Heb toen ik lag ook gelijk tegen die stomme lul (*sorry hoor, maar zo denk ik echt over hem) gezegd dat hij never nooit meer aan mijn lijf mag zitten ..

Heb later ook een klacht in gediend. Is helaas niks mee gebeurd, maar dat zijn we gewend van het ziekenhuis hier!

Dus nee.. voor mij geen ruggeprik meer, voor wat dan ook.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Floor di 8 mei 2012 - 8:40

ik kom er echt nog op terug, sorry. ik ga nu naar bed maar hoop dat ik morgen wat tijd kan vinden om te reageren.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: