Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

+32
Paper Crown
Toet
Blond
Sarah1985
Bay
Highway
Steep
marjoleinnn
tuttebel
Ella
Jordana
Le Chat Noir
FruttiTutti
SuperGrover
Susan
Mermaid
Flippin' Bitch
Marin
Jeanette
Discordia
Floor
Makamba
Rush
Carra
Chocolate Cookie
litllejoy
SarahKey
Jilke
studiebol
Lima
Gympie
Roza
36 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Floor wo 2 mei 2012 - 20:09

Ik post helemaal niks op facebook (twitter heb ik niet), geen berichten maar ook geen foto's.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Discordia wo 2 mei 2012 - 20:17

Mijn Twitter is openbaar en vrij anoniem. Ik zet op Facebook soms wel dingen die me bezighouden, maar zeker geen details.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 20:34

Wat is het doel van een Twitteraccount hebben als je er een slotje op zet? Zo is Twitter toch eigenlijk niet bedoeld en niet leuk op die manier?

Anyway, op FB zet ik wel persoonlijkere dingen dan op Twitter, bijvoorbeeld een link naar ons nieuwe koophuis op Funda. Die link zet ik niet op Twitter maar wel dat we een huis hebben gekocht.

Toen mijn schoonvader heel ernstig in het ziekenhuis lag heb ik daar niks over op FB of Twitter gezet. Waar mijn zwager dan weer ging inchecken in het ziekenhuis. Als mensen vroegen wat hij steeds in het ziekenhuis deed gaf hij geen antwoord. Beetje kansloos.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 20:40



In principe zet ik wel vrij persoonlijke dingen er op, maar niks dat andere niet mogen weten of niet achter zouden komen als ze me niet een beetje kende.



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Jeanette wo 2 mei 2012 - 20:40

Nee, persoonlijke dingen zet ik er niet op. De mensen die dicht bij mij staan weten dan toch wel wat er gaande is, dat hoeft dan niet wereldkundig op FB te belanden.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 20:41

Ik snap ook niet zo goed waarom mensen een fb of twitteraccount nemen als ze er verder nooit ook maar iets opzetten.. Wat is dan het nut om een account te hebben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Marin wo 2 mei 2012 - 20:42

Nour schreef: en er op die manier per ongeluk achterkom dat diegene onlangs een miskraam heeft gehad.

Als diegene eerder al er op heeft gezet dat ze zwanger is, vind ik dat niet zo gek. Anders krijg je misschien daarna nog vragen hoe het met je zwangerschap gaat. Ik vind dat wel logisch, dat je mensen even update, ook soms in nare tijden.

Maar vaak zijn negatieve dingen wel raar om te lezen. Dingen zoals ruzies enzo, zou ik niet neer zetten, dat is privé. Maar leuke, persoonlijke dingen zet ik gerust neer op Facebook, zoals foto's van mezelf en vriend en ik check vaak in ergens. Degenen die dat kunnen lezen zijn allemaal bekenden van me (kennissen en vrienden) en als ik echt niet wil dat een bepaalde groep het leest, heb ik altijd nog verschillende groepen waarin ik uit kan sorteren (dat heb ik zo ingesteld).

Zelda, aan dat soort uitspraken kan ik me ook ergeren. Dan zou ik 'm ook er uit gooien, of unsubscriben van zijn statussen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Flippin' Bitch wo 2 mei 2012 - 21:05

Ik heb ook iemand in mijn lijst die echt 99 van de 100 keer iets negatiefs post. Of het begint positief 'vandaag was heel gezellig' en dan altijd 'maar toch jammer dat blabla'.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Mermaid wo 2 mei 2012 - 21:11

Ik probeer het ook positief te houden en er niks op te plaatsten waarvan ik vind dat anderen het niet hoeven te weten.
Wat ik het ergste vond was 2 jaar geleden, het ging slecht met mijn opa terwijl ik zelf in het buitenland zat, mijn ouders hielden me via telefoon constant op de hoogte. Uiteindelijk overleed mijn opa, maar nog voordat mijn moeder de kans had me te bellen had ik het al bij een nicht op facebook gelezen. En mijn moeder belde binnen een half uur nadat het gebeurd was.. Met zulke dingen kan ik wel boos worden dat iemand zoiets er meteen opzet, ook vorig jaar met mijn oma. Lag in het ziekenhuis, Nicht en dochters zaten er constant van alles over op facebook te zetten. Die heb ik toen ook een berichtje gestuurd of ze dat niet wilden doen, omdat ik het toch graag van mijn ouders zelf wilde horen als er iets was en niet via hun.
Vonden ze maar stom, want ze haalden er zoveel steun uit.. Prima, maar kun je dan niet even een dag wachten voor je zoiets er op zet?
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Susan wo 2 mei 2012 - 21:25

Nee, maar ik heb er ook niet zo een oordeel over als anderen dat wel doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  SuperGrover wo 2 mei 2012 - 21:26

Ik doe dat zelf niet, maar ik vind het niet erg als anderen het wel doen. Wel vind ik het erg als er iets gebeurd is, iets heftigs, waar ik niet van op de hoogte wordt gebracht, maar het via facebook moet lezen. Dus kortom, dat ze het op facebook zetten, moeten ze lekker zelf weten, maar ik vind het nogal antisociaal om zulke dingen niet dan eerst aan de naasten te vertellen.

Ik heb er trouwens meer een hekel aan mensen die eindeloos vertellen over totaal onbelangrijke onzin, elke 10 minuten een nieuwe statusupdate. Zit in bus 50, het sneeuwt buiten, ik heb honger. Ja dus? Like I care.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  FruttiTutti wo 2 mei 2012 - 21:49

Het ligt er een beetje aan waar de lijn 'persoonlijke informatie' getrokken wordt. Ik zet dingen op facebook die ik leuk/fijn vindt om te delen met anderen. Als ik een baaldag heb zet ik dat er eigenlijk niet op, tenzij het iets heel specifieks is. Maar de spanning rondom mijn afstuderen een paar maanden terug, spanning rondom sollicitaties zet ik er vaak wel op. Dan is het voor mij eens soort uitlaatklep.

Wat anderen doen, is aan hen, maar ik vind die berichtjes die vragen oproepen soms heel storend (hoewel sommige het ook leuk kunnen doen, maar dan gaat het vaak om goed nieuws). Daarbij heb ik één meisje die een aantal dagen niks post, en dan op 1 avond ineens een heleboel berichtjes (welke muziek ze luistert, we ze aan het doen is, dat ze bijna gaat verhuizen(en dan aftellen), etc...) en van vaak op 'aandacht-trekkerige' manier.., maar daar scroll ik dan maar overheen smile
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Le Chat Noir wo 2 mei 2012 - 22:04

Nee zet er steeds minder op... Weinig persoonlijks, meer achteraf over iets wat ik gedaan heb. Van tevoren wil ik bijv niet plaatsen dat ik op vakantie ben vanwege ons huis. Je weet maar nooit waar de info komt, ook al heb ik het wel afgeschermd. Maar ook met posten na de tijd moet je al oppassen, zo was een statusupdate over een saunabezoek ook niet zo handig kwam ik achter.
Vind het zelf ook erg irritant als mensen steeds dezelfde of hele negatieve berichten er op zetten, bijv elke dag klagen dat je zo vroeg op moet..ook hele persoonlijke berichten vind ik soms behoorlijk genant. Over bepaalde mensen die ik eigenlijk al jaren niet gesproken heb weet ik soms heel veel!! Maar aan de andere kant vind ik dat FB soms ook gebruikt wordt om maar te laten zien hoe leuk, druk en hip leven je leidt en dat vind ik ook wel eens irritant smile.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Jordana wo 2 mei 2012 - 22:46

Ik heb alleen FB en ja ik zet daar privedingen niet. Niet al te prive maar toen vorig jaar ooms en tantes overleden heb ik dat er wel opgezet.
Soms heb ik echt onzin statusen voor andere maar voor wie ze dan wel zijn snappen het.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Ella wo 2 mei 2012 - 23:47

Ik let echt wel op wat ik op facebook zet. Voor je het weet leest jan en allemaal het. Het verbaasd mij ook wat sommige erop zetten maar dat moeten ze zelf maar weten
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  tuttebel wo 2 mei 2012 - 23:52

ik zet heel weinig op facebook. Meestal zijn het onzinnige dingen zoals: dadelijk lekker genieten van mijn homemade appeltaart.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  marjoleinnn wo 2 mei 2012 - 23:55

Zoey schreef:Ik snap ook niet zo goed waarom mensen een fb of twitteraccount nemen als ze er verder nooit ook maar iets opzetten.. Wat is dan het nut om een account te hebben?
Ik snap sowieso het hele nut van twitter of facebook niet Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 253468018
Eerder had ik zelf wel facebook maar daar zette ik ook niet echt dingen op, nou keek ik soms weleens bij anderen maar echt veel deed ik er niet mee. Heb mijn account ook maar laten verwijderen Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 561177
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Steep do 3 mei 2012 - 0:02

FruttiTutti schreef:Het ligt er een beetje aan waar de lijn 'persoonlijke informatie' getrokken wordt. Ik zet dingen op facebook die ik leuk/fijn vindt om te delen met anderen. Als ik een baaldag heb zet ik dat er eigenlijk niet op, tenzij het iets heel specifieks is. Maar de spanning rondom mijn afstuderen een paar maanden terug, spanning rondom sollicitaties zet ik er vaak wel op. Dan is het voor mij eens soort uitlaatklep.

+1 Verder zet ik er eigenlijk alleen positieve dingen op, dat vind ik zelf ook leuker om te lezen en de minder leuke dingen deel ik liever face2face met vrienden
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 0:25

Ik heb niet echt een duidelijke grens, ik zet erop wat ik wil en ik ben niet zo vaak verdrietig, dus heel veel serieuze/verdrieitige dingen komen er niet op te staan.

Wat ik inderdaad wel verschrikkelijk vind is als mensen persoonlijke info van een ander op FB knallen terwijl je met een beetje nadenken wel kunt bedenken dat sommige mensen eerst persoonlijk moeten worden ingelicht. Zo hoorde mijn schoonmoeder van haar dochter dat haar broer was overleden, omdat die het had gelezen op de FB van een neef (die dus postte dat z'n oom dood was voordat alle broers en zussen van die oom waren ingelicht). En op de dag dat ik bevallen was zag ik ineens dat mijn zus me op FB feliciteerde met de geboorte van onze zoon (inclusief zijn namen), terwijl ik zelf alleen nog maar directe familie en beste vrienden had ingelicht. Dat vond ik ook echt klote.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Steep do 3 mei 2012 - 0:30

freakielief schreef:Ik heb niet echt een duidelijke grens, ik zet erop wat ik wil en ik ben niet zo vaak verdrietig, dus heel veel serieuze/verdrieitige dingen komen er niet op te staan.

Wat ik inderdaad wel verschrikkelijk vind is als mensen persoonlijke info van een ander op FB knallen terwijl je met een beetje nadenken wel kunt bedenken dat sommige mensen eerst persoonlijk moeten worden ingelicht. Zo hoorde mijn schoonmoeder van haar dochter dat haar broer was overleden, omdat die het had gelezen op de FB van een neef (die dus postte dat z'n oom dood was voordat alle broers en zussen van die oom waren ingelicht). En op de dag dat ik bevallen was zag ik ineens dat mijn zus me op FB feliciteerde met de geboorte van onze zoon (inclusief zijn namen), terwijl ik zelf alleen nog maar directe familie en beste vrienden had ingelicht. Dat vond ik ook echt klote.

Dat heb ik ook gehad alleen dan van mijn schoonfamilie, bij mij was het zelfs zo dat er een foto werd bijgezet. Dat vond ik inderdaad wel klote. Ik had die primeur willen hebben. Heb ze ook duidelijk gemaakt dat ik dat echt een domper vond.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Rush do 3 mei 2012 - 0:36

Dat vind ik echt enorm grof, een baby foto zo erop zetten.

Ik wacht altijd met foto`s (als ik die heb) en felicitatie totdat de papa of mama het zelf bekend gemaakt heeft.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Steep do 3 mei 2012 - 0:37

Rush schreef:Dat vind ik echt enorm grof, een baby foto zo erop zetten.

Ik wacht altijd met foto`s (als ik die heb) en felicitatie totdat de papa of mama het zelf bekend gemaakt heeft.

Ik ook ;-) Maar ik geloof niet dat dit nog een tweede keer gebeurd.. Evil or Very Mad
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Rush do 3 mei 2012 - 0:38

Haha nee, ze hebben er vast van geleerd. Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 827601
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Gympie do 3 mei 2012 - 0:49

Zoey schreef:Ik snap ook niet zo goed waarom mensen een fb of twitteraccount nemen als ze er verder nooit ook maar iets opzetten.. Wat is dan het nut om een account te hebben?

Ik update niet superveel, maar vind het wel leuk andere statussen en foto's te zien. Denk dat mensen daarom ook een account hebben.

Mijn achternichtje had laatst de foto's van de kist van mijn overleden opa erop gezet. Echt bizar...:shock: Niet veel later opende ik weer facebook en zag een hele boze status van mijn neef, over die foto's dus. Dat soort dingen horen echt niet op facebook.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Highway do 3 mei 2012 - 1:16

Nee, vind dat vaak aandachttrekkerij. Ik zet er weleens wat op, blunders bijv of een leuk berichtje maar nooit berichtjes als ' met buikpijn op de bank met een goede kop thee, hopelijk voel ik me gauw beter' ik vind dat altijd een beetje sneu Very Happy

Overigens bij echte ziekten of nare dingen snap ik wel dat mensen zulke media gebruiken. Zoals laatst had een oud collega een nare diagnose gekregen en om er maar vanaf te zijn (tegen iedereen persoonlijk vertellen) had hij het via fb verspreid, dat snap ik dan zeker wel. Maar ik vind het echt flauwekul om elk pijntje en tegenvallertje erop te zetten.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet jij echt privézaken op facebook/twitter? - Pagina 2 Empty Re: Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum