Collega's op Facebook/twitter?
+25
La Senza
Fjell
Snoes
Zininzon
marjoleinnn
mzcharlotte
Liz
May
Japie
Vanilla Queen
nina
Sea of Trees
Jeanette
Caresses
Arwyn
Ilovethe90s
Lady4
Silke
Manderijn
Roxi3
Taeda
Lenthe
Rovine
xxjojootjexx
GreenGrass
29 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Heb jij collega's op Social media?
Collega's op Facebook/twitter?
Zoals de poll al zegt, hebben jullie collega's op jullie social media?
Zelf heb ik zowel Facebook, Twitter en Linkedin. Op de eerste twee heb ik geen collega's als vrienden, ik heb ook nog geen verzoek gekregen of gegeven naar collega's, maar ik wil hier geen collega's op. Puur omdat mijn privé ook privé moet blijven, ik wil zelf weten wat ik vertel op het werk en wat niet. Door middel van een berichtjes op social media laat je toch wel veel van je privéleven zien! Op Linkedin heb ik wel collega's als connectie, maar dit vind ik meer een bedrijfsplatform.
Zelf heb ik zowel Facebook, Twitter en Linkedin. Op de eerste twee heb ik geen collega's als vrienden, ik heb ook nog geen verzoek gekregen of gegeven naar collega's, maar ik wil hier geen collega's op. Puur omdat mijn privé ook privé moet blijven, ik wil zelf weten wat ik vertel op het werk en wat niet. Door middel van een berichtjes op social media laat je toch wel veel van je privéleven zien! Op Linkedin heb ik wel collega's als connectie, maar dit vind ik meer een bedrijfsplatform.
Laatst aangepast door GreenGrass op vr 12 apr 2013 - 8:30; in totaal 1 keer bewerkt
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Re: Collega's op Facebook/twitter?
Ik heb ze er wel op. Mijn collega's weten toch altijd alles al grotendeels.
Gast- Gast
Wel op fb. Mijn collega's zijn mijn vader, broer en buurjongen.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Het bedrijf waar ik werk zit nu op facebook en wil dat we die pagina allemaal gaan liken voor meer naamsbekendheid. Ja, euh, niet dus. Ik zet mijn privé-adres en -telefoonnummer ook niet op internet, dus waarom zou ik dan wel alle gegevens weggeven van waar ik werk?
Overigens is de co-developer waarvoor ik werk wel heel erg groot, dus er is geen ontkomen aan dat ik een aantal van die mensen ook privé ken. Maar dat zijn geen directe collega's en die mensen heb ik ook buiten werktijd om leren kennen.
Overigens is de co-developer waarvoor ik werk wel heel erg groot, dus er is geen ontkomen aan dat ik een aantal van die mensen ook privé ken. Maar dat zijn geen directe collega's en die mensen heb ik ook buiten werktijd om leren kennen.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
GreenGrass schreef:Zoals de poll al zegt, hebben jullie collega's op jullie social media?
Ik ben het met je eens. Ik vind Linkedin echt voor werk, Twitter gebruik ik amper en ik wil geen collega's op Facebook. Bij sommige collega's maakt me dat echt niet uit, maar ik heb een supernieuwsgierige collega, die me echt gaat controleren (ik merk dat ze dat bij anderen ook doet). Daarom heb ik van tevoren besloten geen collega's op fb te nemen.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Ik heb twee collega's op Facebook. Ik voeg niet iedereen toe, alleen omdat ik met ze werk.
Taeda- Prater
- Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13
Ik heb Facebook en twitter. Ik heb alleen collega's op Facebook en dan alleen de collega's die ik leuk/aardig vind en waar ik op mijn werk ook vaak mee klets.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Een paar, ben er wel selectief in.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik heb geen collega's op facebook. Puur omdat ik privé privé wil houden en ik zelf wil bepalen wat ik vertel op mijn werk.
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13
Ik heb zo'n 130 (indirecte) collega's op FB.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik heb maar 7 collega's.
De bazin heeft geen fb dus dat is makkelijk, mijn leidinggevende staat in de beperkte groep omdat die inderdaad ook mensen zit te controleren. Een collega van me die met haar bevriend is staat in dezelfde groep en eentje werkt er pas en geen idee op die op fb zit. De andere collega's heb ik geaccepteerd en kunnen alles zien.
De bazin heeft geen fb dus dat is makkelijk, mijn leidinggevende staat in de beperkte groep omdat die inderdaad ook mensen zit te controleren. Een collega van me die met haar bevriend is staat in dezelfde groep en eentje werkt er pas en geen idee op die op fb zit. De andere collega's heb ik geaccepteerd en kunnen alles zien.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Ik heb wel wat collega's op FB, maar alleen die ik ook echt mag.
Puur dat ze collega's zijn, vind ik geen reden om ze toe te voegen. Ik ben daar sowieso wel selectief in, niet iedereen hoeft 'alles' van mij te weten.
Puur dat ze collega's zijn, vind ik geen reden om ze toe te voegen. Ik ben daar sowieso wel selectief in, niet iedereen hoeft 'alles' van mij te weten.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Poeh wat hebben eigenlijk nog veel mensen collega's op facebook! Ik had verwacht dat veel mensen hier ook wel selectief in waren.
GreenGrass- Kletskop
GreenGrass, ik heb alleen collega's op Linkedin, met dezelfde redenering als die jij beschrijft.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ja, enkele collega's. Alleen degene waar ik een klik mee heb.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ben je dan opeens niet meer selectief, als je collega's op Facebook hebt? Ik werk erg nauw samen met collega's, en de meeste belangrijke dingen weten ze toch wel van me. En op mijn Facebook staat echt niets geheims of belangrijks, niets anders dan wat ik sowieso wel op mijn werk vertel.GreenGrass schreef:Poeh wat hebben eigenlijk nog veel mensen collega's op facebook! Ik had verwacht dat veel mensen hier ook wel selectief in waren.
En werk en privé is bij mij helemaal niet zo gescheiden. Kan toch ook niet? Soms doe ik iets voor het werk thuis, en soms doe ik iets voor thuis op het werk. Dat zijn geen twee verschillende levens ofzo, dat loopt gewoon door elkaar heen. En dat vind ik prima.
Gast- Gast
Eens met Artemis. Neem aan dat je sowieso wel uitkijkt met wat je post, dus waaromzo super voorzichtig zijn vraag ik me af.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Ik zie werk en privé gescheiden houden niet als een 'ik doe niks leuks in m'n vrije tijd met collega's, en ik wil ze ook niet op Facebook'. Natuurlijk snap ik wel dat dat in sommige beroepsgroepen niet helemaal gepast is, maar voor mij betekent werk en privé gescheiden houden dat ik hooguit geen privé-zaken met ouders bespreek en dat ik ouders op een gepaste afstand hou. Maar m'n collega's vallen daar niet onder, dat vind ik toch iets heel anders.
Gast- Gast
Ja, dat dus Lennox. Alhoewel, als ik stikzenuwachtig op mijn werk zit doordat ik teruggebeld kan worden door de makelaar omdat ik een huis aan het kopen ben, of ik heb barstende koppijn doordat ik slecht geslapen heb, dan meld ik dat wel even aan collega's en ook aan cliënten. Dus ook mijn cliënten weten wel wat dingen van mijn privéleven, of mijn kind ziek is en ik daarom bezorgd ben of ik eerder weg moet vanwege een verjaardag ofzo. Ik en daar wel selectief in, maar ik ben ook maar een mens, ook op mijn werk, dus dat mogen ze best weten. Met collega's deel ik best veel, maar dat moet ook wel.
Gast- Gast
Ik vind niet dat mijn collega's foto's hoeven te zien van bijvoorbeeld feestjes waar ik geweest ben en exact hoeven te weten wat ik in het weekend doe. Dat mijn vrienden dat weten is prima, maar mijn collega's vertel ik lang niet alles. Door ze niet op Facebook te hebben kan ik nog wel selectief zijn in wat ze van mij weten!
GreenGrass- Kletskop
Ik zou zelf niet fijn werken op een plek waar je je collega's zó op afstand houdt, eerlijk gezegd.
Gast- Gast
Ik heb wel veel collega's op FB maar ik vind ze ook echt leuk. Met sommige leeftijdsgenoten (maar ook ouder) heb ik heel leuk contact. We hebben vaak ook veel lol op FB.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Wel gehad, maar opeens moest ik van mijn baas horen dat ik het wel erg laat het gemaakt op een feestje, terwijl ik mijn baas niet eens op FB heb. E het was niet op een leuke manier maar op een beschuldigende manier. Geen een collega wist natuurlijk van niks, dus iedereen eraf geknikkerd die met mijn werk te maken heeft.
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hyves, Facebook en Twitter
» hyves, facebook,twitter....?
» facebook update naar twitter
» Connectie facebook-twitter verdwenen
» Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?
» hyves, facebook,twitter....?
» facebook update naar twitter
» Connectie facebook-twitter verdwenen
» Zet jij echt privézaken op facebook/twitter?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: