Zouden jullie dit doen?
+22
boekenwurm83
Coco
Puggle
VeryCherry
Lady4
MissBlunt
Atelier Madame
SarahKey
MissD
Zwerver
Makamba
Poubelle
rapa nui
tweeling
Printje
vlinder-19
Ella
Susan
Tania
Snoes
SoGood
MarySun
26 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Zouden jullie dit doen?
Verwijderd
Laatst aangepast door MarySun op vr 4 mei 2012 - 23:34; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : .)
MarySun- Fluisteraar
- Aantal berichten : 85
Punten : 132
Registratiedatum : 10-12-11
Re: Zouden jullie dit doen?
Een heel gezin is niet niks. Als je niet zo heel close bent zou ik er zeker niet aan beginnen denk ik..
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik weet niet wat je onder 'niet heel close' verstaat? Bedoel je dat jullie maar af en toe contact hebben of dat je gewoon niet veel met haar hebt?
Zelf zou ik het denk ik wel doen (ook omdat ik de plaats ervoor heb), al zou ik er ook absoluut niet voor staan te springen.
Zelf zou ik het denk ik wel doen (ook omdat ik de plaats ervoor heb), al zou ik er ook absoluut niet voor staan te springen.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou het waarschijnlijk wel doen maar wel goede afspraken maken. Ook zou ik een maximale tijd afspreken dat ze kunnen blijven, ik zou er niet aan moeten denken dat ze bijvoorbeeld een jaar bij me zouden wonen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Eigenlijk vind ik dat ze dan gewoon een andere constructie moet bedenken. Ik vind het nogal wat om met je complete gezin tijdelijk bij een vriendin in te trekken met wie je niet eens zo heel close bent. Als het nou een noodgeval is, oké, maar in dit geval nemen ze zelf het risico om zonder huis te zitten. Nu nemen zij geen enkel risico, maar leggen ze de last op andermans schouders.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Snoes schreef:Ik weet niet wat je onder 'niet heel close' verstaat? Bedoel je dat jullie maar af en toe contact hebben of dat je gewoon niet veel met haar hebt?
Het is een redelijk goede vriendin, maar we hebben best weinig contact.
MarySun- Fluisteraar
Past dat dan? Kijk als je nou een groot huis hebt zou ik het wel overwegen. Maar nu hadden ze er maar rekening mee moeten houden, en een vakantiehuisje huren ofzo.
Gast- Gast
Ik vind dit een typisch geval van, van hun probleem jouw probleem maken.
Als er nou een noodgeval zou zijn ofzo, oke.
Maar omdat t hun toevallig goed uitkomt? Nee, zouden van mij wat anders mogen zoeken.
Als er nou een noodgeval zou zijn ofzo, oke.
Maar omdat t hun toevallig goed uitkomt? Nee, zouden van mij wat anders mogen zoeken.
Gast- Gast
Uiteindelijk is het je eigen keuze om eerst te verkopen en dan te kopen. Wij wilden destijds ook niet het risico nemen dat we met een kind zonder huis zouden komen te zitten, dus hebben we eerst een ander huis gekocht en een overbruggingskrediet afgesloten. Dat was wel een risico, maar geen haar op mijn hoofd die eraan had gedacht om bij vrienden aan te kloppen of ik bij hen mocht wonen. Zeker niet in een appartementje. Ik vind dan echt dat je heel veel van een ander vraagt.
Susan- Lady Post-a-lot
Charlie schreef:Past dat dan? Kijk als je nou een groot huis hebt zou ik het wel overwegen. Maar nu hadden ze er maar rekening mee moeten houden, en een vakantiehuisje huren ofzo.
Dat zou maar net gaan, denk ik. Er zijn 2 (kleine) kamertjes die ik niet gebruik. De rest is de grootte van een standaard flat.
MarySun- Fluisteraar
Je moet je ook afvragen of je het prettig vind als zij in jouw huis zijn als je weg bent.....
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ze kunnen toch ook gewoon tijdelijk wat huren bij Direct Wonen of zo?
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ze kunnen toch ook gewoon tijdelijk wat huren bij Direct Wonen of zo?
Of een huis wat te koop en leeg staat kan je ook huren..... En dat zijn er een hoop
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik ben ongelofelijk op mezelf. Maar ik zou het wel doen. Mits het duidelijk is hoelang ze willen blijven en als de situatie geen maanden duurt. Een paar weken hooguit.
Hoe groot mijn huis ook zou zijn. Het is een hele omschakeling van 1 persoon naar 5 personen. Ik heb al moeite met mensen die langer dan 24u blijven.
Hoe groot mijn huis ook zou zijn. Het is een hele omschakeling van 1 persoon naar 5 personen. Ik heb al moeite met mensen die langer dan 24u blijven.
Gast- Gast
Maar dat weet je juist niet, hoe lang het gaat duren. Het gaat om een situatie waarin ze hun huis hebben verkocht en nog geen nieuw huis hebben, met een beetje pech kan dat maanden duren. Je zal maar net niks tegenkomen, of steeds vastlopen in de onderhandelingen.
Als het om een paar weken gaat kunnen ze ook wel gewoon in een vakantiehuisje.
Als het om een paar weken gaat kunnen ze ook wel gewoon in een vakantiehuisje.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik zou het zeker niet doen. Ik zou bang zijn dat het voor strubbelingen zou zorgen en de vriendschap kapot zou gaan. Ik vind het bv al lang genoeg als we een weekendje met onze goede vrienden weg gaan, dan merk ik dat ik me aan dingen erger en heb ik afstand nodig...als ze dus bij je wonen kun je dat helemaal niet doen.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Ik weet niet of ik dat zou doen, ligt eraan hoe close ik met degene zou zijn. Het houdt namelijk nogal wat in.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
nee, een vriendin met haar gezin sowieso niet. Ze kunnen toch ook tijdelijk een vakantiehuisje oid huren? Voor mijn zusje of broertje zou ik er op zich wel over na willen denken, maar alleen in een echte noodsituatie ze in huis halen. Wij zijn straks zelf ook met 4, een gezin met twee kinderen erbij zou ik wel heel veel vinden.
Gast- Gast
Ik ben ook wel bang dat ergernissen de vriendschap zouden kunnen gaan kosten. Gebrek aan privacy houd ik slecht vol. Ik heb toen het me gevraagd werd ook nee gezegd; alleen als er niets anders op zit, dan zou ik het doen. Het is best veel; opeens van alleen naar met z'n 5en.
MarySun- Fluisteraar
En je weet inderdaad niet hoe lang het kan gaan duren. Het kan weleens tegenzitten waardoor het veel langer duurt dan eerder gedacht.
MarySun- Fluisteraar
Sunprincess schreef:Ik zou niet staan te springen maar ik zou het wel doen.
+1
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Ik zou het niet doen bij vrienden, althans niet met een hele familie. Ik ben bang dat ik op den duur gillend gek zou worden. Mijn privacy is me te lief. Of het zou echt voor 2 weken of zo moeten zijn maar zeker niet voor een paar maand. Ik zou het misschien wel doen voor een vriendin alleen maar dan ook onder duidelijke voorvaarden en echt een afzienbare periode.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Een vriendin waar ik maar weinig contact mee zou hebben zou ik niet met haar gezin bij mij in laten trekken.
Als het voor een week zou zijn zou het anders zijn, maar in dit geval niet.
Er zijn genoeg andere oplossingen.
Als het voor een week zou zijn zou het anders zijn, maar in dit geval niet.
Er zijn genoeg andere oplossingen.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» wat zouden jullie doen?
» Wat zouden jullie doen....
» Wat zouden jullie doen?
» wat zouden jullie doen?
» Wat zouden jullie doen....
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: