Hoe eet je een avocado?
+22
Punk'd
Rosa
Sophiee
Paper Crown
Elodie
Gympie
Aziraphale
PeperMunt
Rebecca
Kowalski
Bacio
Linda
Highway
Zonnetje
Reeza
Ibbeltje
Caramba
Pien
Bay
Annemoontje
minoessepoes
SleepingBeauty
26 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hoe eet je een avocado?
Rebecca schreef:Ook heel lekker:
Brood licht besmeren met mayonaise. Daaroverheen 2 plakjes runderrookvlees, daarop ongeveer een kwart avocado en vervolgens 4 blaadjes basilicum. Mjam!
Dat klinkt lekker op de mayo na
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Oh lekker! ze zijn deze week in de aanbieding bij de AH
PeperMunt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12
PeperMunt schreef:Oh lekker! ze zijn deze week in de aanbieding bij de AH
Ja daarom stond ik er mee in mijn hand haha maar twijfelde.
Ibbeltje schreef:PeperMunt schreef:Oh lekker! ze zijn deze week in de aanbieding bij de AH
Ja daarom stond ik er mee in mijn hand haha maar twijfelde.
Naja als ze in de bonus zijn kan je t wel eens proberen toch?
PeperMunt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12
Heb deze nu ook gehaald. Heb op cracker gedaan met peper en zout. Moet wennen aan de smaak maar denk dat ik het wel lekker vind haha
Ik lust het met alles wat hier genoemd is (behalve met vlees want dat eet ik niet). Wat ook erg lekker is, is avocado op een afgebakken pizza Margherita doen! Heb ik van een vriendin, die vertelde dat ze dat in Zuid-Afrika heel vaak zo eten.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb een vraag over avocado: hoe schil en snijdt je een avocado? Ik sta daar altijd mee te kloten.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ik ook.. Heerlijk! Ook lekker om er roomkaas of garnalen in te doen en uit te lepelen.Bacio schreef:Ik eet t echt met ALLES!
In een salade, in een wrap, met pasta, op brood met peper en zout, op brood met kaas, op brood met ei.
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
Gympie schreef:Ik heb een vraag over avocado: hoe schil en snijdt je een avocado? Ik sta daar altijd mee te kloten.
Heel simpel: je snijd hem rondom door de helft. Dan zit in 1 helft de pit, die haal je er met een lepel uit. En dan haal je ook met een lepel de avocado uit z'n schil. Niks geen gekloot, nergens voor nodig.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zag laatst een recept van avocadosoep. Hebben jullie dat wel eens gemaakt?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Op brood en dan met zout en ik besprenkel 't met citroen! Op vakantie in Mexico noemde 't personeel me guacamole-girl. Ik heb me LENS gegeten daar man!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Met tomaat! Zelfs mijn dochter van 7 maanden vindt dat lekker.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Ik ben echt gek op avocado, zowel puur als ergens mee gecombineerd. Mijn favo comi is een hard volkorenbroodje besprenkelen met wat olijfolie en dit beleggen met uiringen, plakjes tomaat en plakjes avocado, nog wat peper en zout
Rosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10
In het 15 minuten boek van Jamie staat ook een lekker sandwich receptje met avocado.
Boterhammetje roosteren. Daar 2 plaatjes gerookte zalm op leggen, beetje roomkaas, avocado beetje prakken, peper, zout en dille.
Boterhammetje roosteren. Daar 2 plaatjes gerookte zalm op leggen, beetje roomkaas, avocado beetje prakken, peper, zout en dille.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Broodje pittige kip met guacamole. Ik maak altijd snelle, simpele guacamole. Een teentje knoflook, wat cayenne peper, citroensap (uit een flesje) en zout.
Voor het broodje kipfiletblokjes bakken met wat cayenne peper en zout dan iets van een Italiaanse bol open snijden, sla erop, guacamole, de kipblokjes en dan nog wat rode ui of lente ui. Heerlijk maaltijd broodje met een kopje soep of zo!
Verder kan je avocado ook heel goed door zelfgemaakte tonijn salade prakken, dat is ook erg lekker. Ook doe ik avocado door salades, bij wraps en eten we guacamole bij nachos uit de oven bijvoorbeeld.
Voor het broodje kipfiletblokjes bakken met wat cayenne peper en zout dan iets van een Italiaanse bol open snijden, sla erop, guacamole, de kipblokjes en dan nog wat rode ui of lente ui. Heerlijk maaltijd broodje met een kopje soep of zo!
Verder kan je avocado ook heel goed door zelfgemaakte tonijn salade prakken, dat is ook erg lekker. Ook doe ik avocado door salades, bij wraps en eten we guacamole bij nachos uit de oven bijvoorbeeld.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik eet ze rauw
Snij ze door de helft, pit er uit en lepelen maar
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Zojuist gegeten op een donker volkorenbroodje met een beetje zure room en gekruid zeezout. Ik eet die dingen aan de lopende band.
Weet je, ik moet altijd aan een banaan denken als ik iets klaar maak met avocado, beetje dezelfde structuur.
Weet je, ik moet altijd aan een banaan denken als ik iets klaar maak met avocado, beetje dezelfde structuur.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Indigo schreef:In het 15 minuten boek van Jamie staat ook een lekker sandwich receptje met avocado.
Oe dit lijkt mij lekker!
Ik halveer de advocado en haal de pit eruit. Peper en zout erover strooien en dan uitlepelen! Ik zie hier veel tips voorbijkomen die ik ook eens ga uitproberen!
Miss Cupcake- Zwijger
- Aantal berichten : 8
Punten : 8
Registratiedatum : 26-01-13
Exogenesis schreef:Ik eet ze rauw
Ik ook
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10