avocado
+10
Twellie
Linda
Atelier Madame
Caribbeanlover
Kreeftje
Zonnetje
Marin
Monte
Susan
lyke
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
avocado
ik heb nog nooit een avocado gehad, hoe smaken deze? Anders neem ik er morgen eentje mee van de markt.
Gast- Gast
Re: avocado
Rejoy. schreef:ik heb nog nooit een avocado gehad, hoe smaken deze? Anders neem ik er morgen eentje mee van de markt.
Naar Avocado! haha ik vind ze altijd erg lekker met een beetje peper en zout.
Door midden snijden en dan peper en zout er op en dan lekker uitlepelen.
Je kan ze ook op brood doen of door een salade..
lyke- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Er zit niet echt een heel uitgesproken smaak aan. Eigenlijk smaakt het nergens naar. Niet vies, maar ook niet echt heel lekker. Ik combineer een avocado dan ook meestal met sterke smaken, zoals gerookte zalm of zure room.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vond het heel erg smerig(had guacamole gemaakt), het was net of ik een klont boter zat te eten zo romig. En echt smaak zat er ook niet aan.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
hmm.. klinkt niet heel erg uitnodigend zo hoor Wil 'm eigenlijk eens proberen vanwege de goede vetten.
Gast- Gast
Gewoon proberen joh! Ik vind het echt heerlijk. Het is inderdaad romig en lekker met wat zout en peper.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Het is ook niet vies of zo, maar ik zou niet gewoon een avocado gaan eten zonder iets.
Ik vind het wel lekker om de pit eruit te halen en de holte op te vullen met verse tonijnsalade, en dan uitlepelen.
Ik vind het wel lekker om de pit eruit te halen en de holte op te vullen met verse tonijnsalade, en dan uitlepelen.
Susan- Lady Post-a-lot
Ja het is misschien lekkerder om reepjes door de sla of op wraps met wat gerookt kipfilet te doen ofzo.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik doe het ook wel eens op brood. Dan strooi ik er wat zeezout en peper overheen en soms doe ik er nog plakjes tomaat op.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
idd lekker door een salade of in een wrap. maar het lekkerste vind ik om er guacemole van te maken. met knoflook, citroen en een rood pepertje, officieel ook nog koriander maar dat vind ik echt het smerigste kruid wat er is....
Kreeftje- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Mijn recept voor op een toastje of stokbrood.
1 avocado
1 of 2 hard gekookte eieren
klein fijngesnipperd uitje, eventueel een sjalotje
2 eetlepels mayonaise of creme fraiche of 50/50 of minder dan 2 eetlepels kan ook
citroensap
peper
zout
Werkwijze;
Prak de avocado fijn met een vork of dmv keukenmachine, staafmixer oid. Snipper het uitje fijn, kook de eieren en spoel ze koud. Doe de eieren in kleine stukjes (met een eiersnijder horizontaal en verticaal).
Doe alles in een kommetje, peper, zout naar smaak toevoegen, mayo en beetje citroensap voor de smaak, maar vn tegen het verkleuren.
Mengen en klaar.
1 avocado
1 of 2 hard gekookte eieren
klein fijngesnipperd uitje, eventueel een sjalotje
2 eetlepels mayonaise of creme fraiche of 50/50 of minder dan 2 eetlepels kan ook
citroensap
peper
zout
Werkwijze;
Prak de avocado fijn met een vork of dmv keukenmachine, staafmixer oid. Snipper het uitje fijn, kook de eieren en spoel ze koud. Doe de eieren in kleine stukjes (met een eiersnijder horizontaal en verticaal).
Doe alles in een kommetje, peper, zout naar smaak toevoegen, mayo en beetje citroensap voor de smaak, maar vn tegen het verkleuren.
Mengen en klaar.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Oh ik vind ze echt heerlijk, het zijn alleen echt calorie bommetjes
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik ben gek op avocado, mijn dochter vind het ook super lekker. Zij eet zo een halve zo op, ik maak zelf graag een soort quacamole, heerlijk!
Of door een salade. Of op een (koude) wrap.
Ivm een koemelk, ei en sojavrij dieet krijgen dl en ik te weinig vetten binnen, dus oa daarom staat het hier vaak op het menu.
Of door een salade. Of op een (koude) wrap.
Ivm een koemelk, ei en sojavrij dieet krijgen dl en ik te weinig vetten binnen, dus oa daarom staat het hier vaak op het menu.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
hmm.. ik denk niet dat ik aan de avocado alleen ga, het recept van CBL klinkt wel goed! Denk dat ik die binnenkort eens ga proberen.
Gast- Gast
Als mijn dochter ziek is en ze wil niks eten maak ik een powerpapje voor haar. Avocado, banaan en peer. Ze wordt nooit gevoerd, maar dan gaat haar mondje wijd open.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Razz_ schreef:Avocado is ook lekker op een geroosterde boterham met een beetje peper en zout
Liefde
Gast- Gast
Linda schreef:Als mijn dochter ziek is en ze wil niks eten maak ik een powerpapje voor haar. Avocado, banaan en peer. Ze wordt nooit gevoerd, maar dan gaat haar mondje wijd open.
Blegh, fruit met iets hartigs, met banaan en peer vind ik het lekker en die avocado is niet echt een combi.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Caribbeanlover schreef:Linda schreef:Als mijn dochter ziek is en ze wil niks eten maak ik een powerpapje voor haar. Avocado, banaan en peer. Ze wordt nooit gevoerd, maar dan gaat haar mondje wijd open.
Blegh, fruit met iets hartigs, met banaan en peer vind ik het lekker en die avocado is niet echt een combi.
Ik vind avocado niet per se hartig, eerder neutraal.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik eet advocado wel zonder het ergens in te verwerken, ik lepel hem dan gewoon uit. Mijn dochter is er ook gek op, ik geef het haar volgens mij om dezelfde reden als dat jij het wilt proberen (voor gewichtstoename).
Laatst aangepast door Tuinstoel op do 29 maa 2012 - 9:59; in totaal 1 keer bewerkt
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Je kunt trouwens ook allerlei soorten nootjes gaan eten voor de goede vetten.
Twellie- Ratel
Tuinstoel schreef:Je kunt trouwens ook allerlei soorten nootjes gaan eten voor de goede vetten.
avocado is dan makkelijker te krijgen want de noten moeten ongebrand en ongezouten zijn.
Ik ben ook bezig het te leren eten. Gooi het nu meestal maar door de salade dan valt het nog niet zo op.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Fairytale schreef:Tuinstoel schreef:Je kunt trouwens ook allerlei soorten nootjes gaan eten voor de goede vetten.
avocado is dan makkelijker te krijgen want de noten moeten ongebrand en ongezouten zijn.
Ik ben ook bezig het te leren eten. Gooi het nu meestal maar door de salade dan valt het nog niet zo op.
Waarom moeten de noten ongebrand zijn voor onverzadigde vetten?
Twellie- Ratel
Heb het boek zo even niet bij de hand maar er veranderd wat aan de samenstelling van de vetten tijdens het branden. In het boek van (komt ie ) amber albarda staat het vrij duidelijk uitgelegd.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Een broodje met een beetje kruidenkaas en daar op plakjes avocado en tomaat met peper en zout is mijn lievelingsbroodje
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe eet je een avocado?
» avocado's
» Avocado - weggooien?
» wat te doen met een avocado?
» Recepten met avocado of met aubergine
» avocado's