Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan dit?! Tandjes..

+6
Pien
CCC
Annemie
Slakje
Nana
pindaatje
10 plaatsers

Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Kan dit?! Tandjes..

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 8:09

Onze ukkepuk is nog geen drie maanden oud. Nu is ze met veel dingen snel (hoofd optillen, brabbelen, enz.), maar dit kan ik me toch niet voorstellen?!

Al wat langer sabbelt ze op haar handjes en kwijlt ze veel. Nou, prima. Hoort bij de leeftijd, dacht ik. Handjes ontdekken, dat soort dingen. Sinds een paar nachten slaapt ze nu slechter, ze wil vaker drinken en clustert weer veel. Met momenten huilt ze ontroostbaar, terwijl er al een aantal weken nog maar nauwelijks werd gehuild. Ze sabbelt op alles wat ze te pakken krijgt. Oja, en ze heeft wat verhoging. Gisteren heb ik voor het eerst sinds een tijd weer getempt, sindien zit ze steeds zo rond de 37.7. Belangrijkste is dat ik onderin haar mondje twee harde bultjes voel, maar daar heb ik eerder niet op gelet, misschien zaten die er al?

Hoe dan ook, dit alles doet me erg denken aan tandjes, ik weet dat het vaker voorkomt dat kindjes zo jong tandjes krijgen, maar het lijkt me zo raar?! Over een week moet ik naar het cb en als ik het niet vertrouw bel ik natuurlijk ook de ha(p), maar klinkt dit herkenbaar voor jullie of denk ik nu heel raar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Re: Kan dit?! Tandjes..

Bericht  pindaatje ma 30 apr 2012 - 8:12

Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden, maar het is alsof ik onze situatie nu lees....

Het sabbelen, slechter slapen, vaker drinken, soms ontroostbaar huilen, en de bulten onderin zijn mond zijn hier ook allemaal van toepassing!
Hier zijn het wel echt tandjes die eraan komen, want de cb-arts benoemde dit afgelopen week ook al.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Re: Kan dit?! Tandjes..

Bericht  Nana ma 30 apr 2012 - 8:18

Sommige baby's worden met tanden geboren, dus kan wel zo zijn hoor!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Re: Kan dit?! Tandjes..

Bericht  Slakje ma 30 apr 2012 - 8:19

Ik herken het ook!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Re: Kan dit?! Tandjes..

Bericht  Annemie ma 30 apr 2012 - 8:21

Ik denk idd ook aan tandjes,ik ken wel kinderen die met 3 maanden tandjes kregen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Re: Kan dit?! Tandjes..

Bericht  CCC ma 30 apr 2012 - 8:22

Zou kunnen hoor, ik had met 2.5 maand mijn eerste tandje...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Re: Kan dit?! Tandjes..

Bericht  Slakje ma 30 apr 2012 - 8:23

Hoe ben je dan zeker dat het tandjes zijn? En hoe kan je het allemaal eventueel verzachten?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Re: Kan dit?! Tandjes..

Bericht  Pien ma 30 apr 2012 - 8:48

Verzachten kan met dentinox of een lekker koude bijtring. Tandjes kunnen al in de baarmoeder doorkomen, mij nneefje is met tanden geboren! Dus een baby van bijna 3 maanden kan prima tandjes krijgen, al kan het ook nog een maand duren voordat zo'n bult een wit puntje krijgt en het tandje daadwerkelijk door is.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Re: Kan dit?! Tandjes..

Bericht  PapillonRose ma 30 apr 2012 - 8:53

Dat kan hoor! Het zou echter ook nog een hele tijd kunnen duren, dat hebben we hier gehad. Dacht dat er een tandje aan zat te komen, en het heeft echt nog een hele tijd geduurd voordat het zover was.

Maar het kan al heel vroeg, dus wie weet is het zo. Je kunt het op allerlei manieren verzachten. Met een bijtring, dentinox, gengigel of chamodent. Dat is in elk geval wat ik zo uit mijn hoofd weet wat er voor te krijgen is. Zelf heb ik niks hoeven gebruiken, dus wat het beste werkt zou ik niet weten. Uiteindelijk had A. er namelijk vrijwel geen last van, gelukkig.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Re: Kan dit?! Tandjes..

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 21:02

Hier ook al weken en dan ook twee witte streepjes te zien op zijn onderkaak maar doorkomen ho maar.

Dus het kan inderdaad er aan komen maar he tkan ook ngo lang duren voor ze echt doorbreken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Re: Kan dit?! Tandjes..

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 21:04

Ik vind het fenomeen tandjes krijgen zo apart he smile

Dat sommige kinderen er blijkbaar mee geboren worden! Dat wist ik niet. Mijn neefje wordt over 3 weken 1 jaar en heeft er nog 0 Laughing

Wat bepaald eigenlijk wanneer je kindje tandjes krijgt? Is dat erfelijk? Of gewoon toeval?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Re: Kan dit?! Tandjes..

Bericht  Muus ma 30 apr 2012 - 21:05

Mijn dochter was net geen 3 maanden oud toen ik erachter kwam dat er al 2 tandjes waren doorgekomen :shock:
Nu was ikzelf ook 3 maanden toen ik tanden kreeg.

Ik heb er ook niks voor gebruikt, waar ze toen wel heel erg last van had was haar billetjes! Dat lag echt helemaal open..

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Re: Kan dit?! Tandjes..

Bericht  Aagje! ma 30 apr 2012 - 21:08

Ik dacht ook toen desi rond die leeftijd was dat ze haar eerste tandje kreeg! Dezelfde klachten als ik hier lees! Maar uiteindelijk was ze 11 maanden en 3 weken toen de eerste kwam Hahaha! Nu is ze ruim twee en moet nog 1 hoektand en 4 kiezen
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Re: Kan dit?! Tandjes..

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 21:51

Nou, fijn om te lezen dat ik dus niet zo héél raar aan het denken was. Kon het me gewoon niet voorstellen dat het al tandjes zouden kunnen zijn, maar blijkbaar zijn er meer met ervaring met zulke jonge kindjes.
Hoop maar voor mijn meisje dat ze snel doorkomen, ze lijkt er veel last van te hebben. De bijtring hebben we maar opgespoord op zolder en ligt nu in de koelkast om af te koelen, hopelijk brengt dat wat verlichting.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Re: Kan dit?! Tandjes..

Bericht  Annie24 ma 30 apr 2012 - 23:25

XXAnnieXX schreef:Ik dacht ook toen desi rond die leeftijd was dat ze haar eerste tandje kreeg! Dezelfde klachten als ik hier lees! Maar uiteindelijk was ze 11 maanden en 3 weken toen de eerste kwam Hahaha! Nu is ze ruim twee en moet nog 1 hoektand en 4 kiezen

+1 Ook wij hebben héél vaak bij Y. gedacht dat er tandjes door kwamen. Zijn mondje/tandvlees leek wel een berglandschap. Uiteindelijk kreeg hij zijn 1e tandje pas ergens rond de 9,5 maand geloof ik Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Re: Kan dit?! Tandjes..

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 0:00

Onze Y.enthe had met 4 maanden al 2 ondertandjes en 2 boven doorkomende tandjes. Laughing Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit?! Tandjes.. Empty Re: Kan dit?! Tandjes..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum