Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tandjes

+5
maiadebij
Limburg85
Chelle
LMCurious
Annie24
9 plaatsers

Ga naar beneden

Tandjes Empty Tandjes

Bericht  Annie24 zo 23 okt 2011 - 4:45

Kan iemand mij vertellen waar/hoe hoog de 2 voortandjes aan de bovenkant door het tandvlees heen komen?

Y. heeft vanaf afgelopen woensdag al diarree (kan ook een virus zijn) Inmiddels is dit gelukkig over dankzij wat medicijnen, want we zaten boven de 15 diarree luiers per dag en hij dronk bijna niet meer. Sinds gister heeft hij vuurrode wangen.
In zijn bovenkaak zien we aan de voorkant 2 héle grote bobbels, precies naast het ribbeltje wat daar zit. Maar die bobbels zitten naar mijn idee erg hoog in zijn tandvlees, dus ik vraag me af of de tandjes wel van zo'n hoogte komen?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  LMCurious zo 23 okt 2011 - 6:25

De tandjes komen hier lager door, maar ik weet niet of het ook hoger kan?!

Wel weet ik bijv. van mijn eigen verstandkiezen toentertijd ook...dat je een tijdje erg veel last kunt hebben, en dan zakt het weg, zonder dat het door is. Maar dan zijn ze wel verder door het tandvlees zeg maar. En dan kan er een periode tussen zitten voordat ze echt doorkomen. Dus het kan wel met ups en downs gaan.

Gelukkig is de diarree vast over. Sneu is het voor die kleintjes!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Annie24 zo 23 okt 2011 - 6:34

Dan zullen die bobbels er vast wel al gezeten hebben :P Het is niet zo dat ik dagelijks in z'n mondje kijkt, maar het viel me opeens op toen ik z'n luier aan het verschonen was.

De diarree was idd zielig! Als het gister niet beter was geworden door de medicijnen hadden we hem gisteravond naar de HAP moeten brengen en hadden ze 'm 1 nachtje in het ziekenhuis gehouden, maar gelukkig hebben de medicijnen geholpen, dus heeft hij lekker thuis geslapen Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Chelle zo 23 okt 2011 - 6:57

Wat fijn dat het beter gaat met Y!
Grappig, ik zat vandaag precies hetzelfde te bedenken als jij. A heeft rode wangetjes maar geen koets of warm of zo en toen las ik over tandjes. Dus ik kijken (onder) en zag twee witte bobbeltjes aan de voorkant van haar tandvlees. Dacht niet dat die er al zaten maar misschien is het me nooit opgevallen...
Ben benieuwd of het bij Y wel tandjes zijn.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Limburg85 zo 23 okt 2011 - 8:01

Hier ook sinds woensdag knal rode wangen en een mond vol bobbels met wit er onder maar nog niks door. Dus ik denk dat ze ook nog moeten zakken bij Y. of kan dat niet? Embarassed .
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 8:08

Fijn dat het beter gaat met Y! Vervelend he die tandjes! Hier zijn ze er bijna allemaal al (nog 2 kiezen te gaan) en dan zit het er ff op! Is altijd zo sneu! Hier begon het ook met "bobbels" bovenaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Annie24 zo 23 okt 2011 - 8:19

Toevallig hebben we vanmiddag een foto gemaakt waarop het te zien is. Als je dus bij zijn 2 ondertandjes naar boven kijkt zitten er naast dat 'ribbeltje' 2 dikke bobbels die wat lichter van kleur zijn dan zijn tandvlees.

NIET QOUTEN GRAAG!



Laatst aangepast door Annie24 op do 27 sep 2012 - 8:48; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 8:23

Ja, dat zijn aankomende tandjes smile (althans, zo ziet t er wel uit!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 8:37

Ik vind het inderdaad ook op tandjes lijken. En zo te zien voelen die aankomende tandjes verre van prettig aan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Annie24 zo 23 okt 2011 - 8:54

Twellie schreef:Ik vind het inderdaad ook op tandjes lijken. En zo te zien voelen die aankomende tandjes verre van prettig aan!

Hij slaapt inderdaad nog niet en is al vanaf 20 uur aan het huilen Wink

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 8:56

Accch! Sad dikke knuffel van mij voor Yestin! (en misschien heeft mama die ook wel nodig, haha)

Hier ook eindelijk een slapend ventje, hopen op een nachtje doorslapen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Annie24 zo 23 okt 2011 - 9:01

Mama heeft wisseldienst met papa, dus we lopen omstebeurt naar boven Wink

Hoop dat als het idd zijn tandjes zijn ze snel door zullen komen. Van z'n ondertandjes had hij gelukkig een stuk minder last en hebben we dit niet gehad allemaal.

Zal de knuffel doorgeven, misschien helpt het Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 9:02

Annie24 schreef:
Twellie schreef:Ik vind het inderdaad ook op tandjes lijken. En zo te zien voelen die aankomende tandjes verre van prettig aan!

Hij slaapt inderdaad nog niet en is al vanaf 20 uur aan het huilen Wink


Ah, drama's dus helaas. Hier breekt het ook weer los op de babyfoon, dus ik loop maar weer eens even naar boven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Annie24 zo 23 okt 2011 - 9:03

Hier hebben we geen babyfoon nodig, want we horen 'm zo ook wel...(en de rest van de buurt ook denk ik angel )

Jij ook succes! Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 9:16

Haha wat een drama is het af en toe ook he Wink

Wacht maar tot de kiezen doorkomen, dat was hier echt een drama!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Annie24 zo 23 okt 2011 - 9:43

Heart Beat; erger dan dit? Neeeeeeeeee dat meen je niet! :shock: Hij krijst al vanaf 20 uur en is gewoon niet stil te krijgen! :shock: Heb al 2 boekjes van Woezel en Pip voorgelezen, geknuffeld, zelfs een zetpil. Maar nu zijn alle mogelijkheden op Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  maiadebij zo 23 okt 2011 - 17:37

Dentitox hielp hier erg goed.

J kreeg toen 4 tanden ineens in de week dat mijn man er niet was, dat was echt een zware week voor ons beide haha! Nu heeft ze weer 2 onder tanden tegelijk gekregen, zijn net door gelukkig. Ze heeft nu 8 tanden, nog heel wat te gaan!!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  meisjesmama zo 23 okt 2011 - 18:23

Hier is het ook al dik een week aan de gang. Elke avond verhoging en niet willen slapen en maar bijten op haar speen. Ik geef een zetpil en laat die 15 minuutjes werken voor ik haar in bed leg. Die broeken zijn nu ook minder.
Oja en ik smeer gengigel dat werkt hier super!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Fiwen zo 23 okt 2011 - 19:01

Hier ook weer tandjes-drama. J.uul krijgt haar 2 voortanden boven door en sinds een paar dagen heeft ze er echt last van. Ze zijn trouwens al wel door het vel heen maar nog blijft ze er last van houden. Gisteren ook weer vuurrode wangen en huilerig en zo. Gelukkig is ze dan aan het einde van de dag zo moe dat ze redelijk vlot in slaap valt met een paracetamol maar ze wordt nu wel weer 's nachts in totale paniek wakker dus ze ligt al weer twee nachten vanaf 2 uur bij ons in bed.

Wat bij haar trouwens wel helpt is een bijtring in de koelkast leggen en haar daar op laten bijten in combinatie met het smeren van Dentinox.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 19:08

Het kan ook wel meevallen hoor. Hier bij de oudste 2 nooit geen problemen gehad met doorkomende tanden en kiezen, op diarree na.

En de oudste van de tweeling heeft sinds zaterdag ook een tandje door onder, ook geen last van gehad, dus het is niet gezegd dat hij bij alle tanden en kiezen nu last krijgt, hopelijk valt het mee.

En die bobbels, die zaten hier bij alle kinderen meteen al, dus geen idee of dat met doorkomende tanden heeft te maken, al hoop ik dat voor jou wel, als hij zo verdrietig is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  chipa zo 23 okt 2011 - 19:53

F heeft ook zo'n last van zijn tandjes. Hij heeft nu al 2 ondertandjes en zowel aan de bovenkant als aan de onderkant zie ik nog 2 dikke witte bobbels. Nog 4 tandjes die op doorkomen staan dus. Sinds een paar dagen huilt hij best veel en wil hij 's nachts niet goed doorslapen. Maar kan natuurlijk ook weer net te maken hebben met het 19 weken sprongetje. Gelukkig geen koorts en diarree.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Kat1980 zo 23 okt 2011 - 21:09

Inderdaad, dentinox of gengigel gebruiken tegen de doorkomende tandjes. Dit verdoofd de pijn een beetje.

Hoe is de nacht trouwens gegaan annie?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Annie24 zo 23 okt 2011 - 23:01

Uiteindelijk is meneertje om 00.30 uur in slaap gevallen (en wij ook Wink ) Vanmorgen om 6.30 uur ging het wekkertje weer en meneer was het er overduidelijk niet mee eens dat ook hij er al uit moest angel Vandaag een dagje kdv, dus ik hoop dat hij vanavond zo moe is dat hij meteen in slaap zal vallen.

Dentinox hebben we idd ook en ook gesmeerd gister, maar géén idee of het helpt. Hij vindt het namelijk zo lekker dat hij alles er volgens mij meteen weer vanaf likt Rolling Eyes

Hoop dat die tandjes een beetje opschieten (als het daar door komt)
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandjes Empty Re: Tandjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum