Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tellen, kleuren benoemen etc...

+10
Thunder
Parisienne
snoezel
Wennes
Susan
Roodkapje
Printje
Darius
Liadan
Lejow
14 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Tellen, kleuren benoemen etc... - Pagina 3 Empty Re: Tellen, kleuren benoemen etc...

Bericht  Thunder zo 29 apr 2012 - 7:05

Ja joh, het komt vanzelf wel. Ze zijn ook nog klein. Als ik zie hoe hard het nu gaat, qua ontwikkeling, sinds S. op de psz zit... :shock: Voor een half jaar terug zei hij amper mama en papa. Nu maakt hij toch al 2-3, soms 4 woordzinnetjes.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tellen, kleuren benoemen etc... - Pagina 3 Empty Re: Tellen, kleuren benoemen etc...

Bericht  PapillonRose zo 29 apr 2012 - 7:07

Ondanks dat ik weet dat ik me nog geen zorgen hoef te maken, krijg ik soms toch een beetje de kriebels van dit soort topics (maar toch lees ik ze Razz ). Met praten gaat A. niet zo hard, en als ik dan lees dat kindjes die maar een maand of 2 ouder zijn al zoveel kunnen benoemen dan ben ik weleens bang dat het toch niet goed zit.

Kleuren worden hier nog niet benoemd in elk geval, en tellen kan ze ook niet. Daar maak ik me op zich nog geen zorgen om, want ze hoeft het ook nog niet te kunnen. Ik merk wel dat ze heel veel weet en snapt (door opdrachtjes te geven, dingen te vragen en dan wijst ze bijvoorbeeld wat aan) alleen qua aantal woordjes zegt ze gewoon nog weinig en dat maakt me soms onzeker.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Tellen, kleuren benoemen etc... - Pagina 3 Empty Re: Tellen, kleuren benoemen etc...

Bericht  Stuiterbal zo 29 apr 2012 - 7:09

Wat knap rataplan !! Gaat opeens snel he. Hier was dat net zo. Een jaar geleden nog niet eens noemde hij me nog ste vast papa. Een verder dan 3 woorden kwam hij niet. En nu sinds de logopedie heeft hij echt giga sprongen gemaakt. Hele zinnen (qua uitspraak nog niet oke) en hij houd geen 5 minuten zijn kwebbel.

Tuinstoel ik vind het super knap!
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tellen, kleuren benoemen etc... - Pagina 3 Empty Re: Tellen, kleuren benoemen etc...

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 7:11

PapillonRose schreef:Ondanks dat ik weet dat ik me nog geen zorgen hoef te maken, krijg ik soms toch een beetje de kriebels van dit soort topics (maar toch lees ik ze Tellen, kleuren benoemen etc... - Pagina 3 1578173417 ). Met praten gaat A. niet zo hard, en als ik dan lees dat kindjes die maar een maand of 2 ouder zijn al zoveel kunnen benoemen dan ben ik weleens bang dat het toch niet goed zit.

Kleuren worden hier nog niet benoemd in elk geval, en tellen kan ze ook niet. Daar maak ik me op zich nog geen zorgen om, want ze hoeft het ook nog niet te kunnen. Ik merk wel dat ze heel veel weet en snapt (door opdrachtjes te geven, dingen te vragen en dan wijst ze bijvoorbeeld wat aan) alleen qua aantal woordjes zegt ze gewoon nog weinig en dat maakt me soms onzeker.

PR: wat betreft de woordenschat is er een heeeeeeeeeeele brede spreiding van alles wat nog 'normaal' is. Tot 18 maanden is het minimum zo'n beetje 5 woorden, maar er zijn ook kinderen die er dan al 100 actief beheersen, tweewoordzinnetjes 'moeten' pas in het tweede jaar, maar een tweewoordzinnetje met 18 maanden is ook normaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tellen, kleuren benoemen etc... - Pagina 3 Empty Re: Tellen, kleuren benoemen etc...

Bericht  Twellie zo 29 apr 2012 - 7:14

Stella_ schreef:Tuinstoel ik vind het super knap!

Ja, qua vormen en kleuren wel. Tellen kan ze iets minder goed dan leeftijdsgenootjes als ik dit topic lees. Dat is wel grappig, omdat ik dat als kind precies hetzelfde had!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tellen, kleuren benoemen etc... - Pagina 3 Empty Re: Tellen, kleuren benoemen etc...

Bericht  Thunder zo 29 apr 2012 - 7:24

Stella_ schreef:Wat knap rataplan !! Gaat opeens snel he. Hier was dat net zo. Een jaar geleden nog niet eens noemde hij me nog ste vast papa. Een verder dan 3 woorden kwam hij niet. En nu sinds de logopedie heeft hij echt giga sprongen gemaakt. Hele zinnen (qua uitspraak nog niet oke) en hij houd geen 5 minuten zijn kwebbel.
Ze gaan dus zo'n beetje gelijk op momenteel, leuk!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tellen, kleuren benoemen etc... - Pagina 3 Empty Re: Tellen, kleuren benoemen etc...

Bericht  sheila123 zo 29 apr 2012 - 7:33

Ze was net 2 jaar toen ze alle basiskleuren kon zeggen en ook al heel snel het verschil tussen bv licht en donkerblauw kon zien smile ook kon ze toen al tellen tot 10 smile
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tellen, kleuren benoemen etc... - Pagina 3 Empty Re: Tellen, kleuren benoemen etc...

Bericht  Wennes zo 29 apr 2012 - 7:43

PapillonRose schreef:Ondanks dat ik weet dat ik me nog geen zorgen hoef te maken, krijg ik soms toch een beetje de kriebels van dit soort topics (maar toch lees ik ze Tellen, kleuren benoemen etc... - Pagina 3 1578173417 ). Met praten gaat A. niet zo hard, en als ik dan lees dat kindjes die maar een maand of 2 ouder zijn al zoveel kunnen benoemen dan ben ik weleens bang dat het toch niet goed zit.

Kleuren worden hier nog niet benoemd in elk geval, en tellen kan ze ook niet. Daar maak ik me op zich nog geen zorgen om, want ze hoeft het ook nog niet te kunnen. Ik merk wel dat ze heel veel weet en snapt (door opdrachtjes te geven, dingen te vragen en dan wijst ze bijvoorbeeld wat aan) alleen qua aantal woordjes zegt ze gewoon nog weinig en dat maakt me soms onzeker.

Meid, het kan ineens heel snel gaan.
Wij hebben ook onze zorgen gehad betreft de taalontwikkeling van onze zoon en hij heeft zelfs 2x een gehoortest bij het audiologisch centrum moeten doen omdat de logopediste dacht dat hij niet goed hoorde. Dit bleek prima te zijn. Hij was gewoon "later" met praten. volgens de logopediste moest hij al van alles kunnen zeggen en op het bureau zeiden ze weer van niet. Uiteindelijk heb ik de logopediste stop gezet en het even op zijn beloop gelaten, omdat ik er heel erg onzeker van werd.
Nu kletst hij super goed, weet heel veel te vertellen en kent dus de meeste kleuren. Het kan dus ineens snel gaan.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tellen, kleuren benoemen etc... - Pagina 3 Empty Re: Tellen, kleuren benoemen etc...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum