Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nationaliteit van een verdachte benoemen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Nationaliteit van een verdachte benoemen Empty Nationaliteit van een verdachte benoemen

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 5:47

Hoe relevant vinden jullie dit? In nieuwsberichten zie je regelmatig de nationaliteit van een verdachte voorbij komen. Heeft dit waarde of is dit ethisch onverantwoord te noemen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nationaliteit van een verdachte benoemen Empty Re: Nationaliteit van een verdachte benoemen

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 5:51

Het heeft in mijn ogen alleen waarde wanneer het om een signalementverspreiding gaat. Dan lijkt het me niet meer dan logisch.
In andere situaties vind ik het overbodig, en voegt het alleen maar meer negatief toe aan bepaalde stigma's.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nationaliteit van een verdachte benoemen Empty Re: Nationaliteit van een verdachte benoemen

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 5:52

Ik vind het in de meeste gevallen niet relevant en erger me er dan ook regelmatig aan. Nog meer als het om een Nederlander gaat en er bij wordt gezegd 'van ...... afkomst'. Een Nederlander is een Nederlander.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nationaliteit van een verdachte benoemen Empty Re: Nationaliteit van een verdachte benoemen

Bericht  Laquisia vr 10 jun 2011 - 6:41

Marin schreef:Het heeft in mijn ogen alleen waarde wanneer het om een signalementverspreiding gaat. Dan lijkt het me niet meer dan logisch.
In andere situaties vind ik het overbodig, en voegt het alleen maar meer negatief toe aan bepaalde stigma's.

Ik sluit mij aan bij Marin.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nationaliteit van een verdachte benoemen Empty Re: Nationaliteit van een verdachte benoemen

Bericht  Sorella vr 10 jun 2011 - 6:47

Ik erger mij er juist vaak aan. Helemaal als het getuigenissen van mensen op straat zijn. De meeste mensen zien niet of iemand Turks of Marokkaans is, waardoor je een vertekend beeld krijgt.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Nationaliteit van een verdachte benoemen Empty Re: Nationaliteit van een verdachte benoemen

Bericht  loura vr 10 jun 2011 - 6:53

_Leah_ schreef:
Marin schreef:Het heeft in mijn ogen alleen waarde wanneer het om een signalementverspreiding gaat. Dan lijkt het me niet meer dan logisch.
In andere situaties vind ik het overbodig, en voegt het alleen maar meer negatief toe aan bepaalde stigma's.

Ik sluit mij aan bij Marin.

Ik ook
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nationaliteit van een verdachte benoemen Empty Re: Nationaliteit van een verdachte benoemen

Bericht  luisa vr 10 jun 2011 - 7:05

Ik vind het ook onnodig, al is het alleen al om de privacy van verdachte proberen zoveel mogelijk te waarborgen. Helaas komt dergelijke informatiedenk ik vaak in het nieuws via getuigen ofzo en niet via politie of justitie. Daar kan je weinig aan doen.
Ben het verder ook eens met Marin, voor signalement is het uiteraard wel weer noodzakelijk.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nationaliteit van een verdachte benoemen Empty Re: Nationaliteit van een verdachte benoemen

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 8:03

freakielief schreef:Ik vind het in de meeste gevallen niet relevant en erger me er dan ook regelmatig aan. Nog meer als het om een Nederlander gaat en er bij wordt gezegd 'van ...... afkomst'. Een Nederlander is een Nederlander.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nationaliteit van een verdachte benoemen Empty Re: Nationaliteit van een verdachte benoemen

Bericht  Roxi3 vr 10 jun 2011 - 8:04

Marin schreef:Het heeft in mijn ogen alleen waarde wanneer het om een signalementverspreiding gaat. Dan lijkt het me niet meer dan logisch.
In andere situaties vind ik het overbodig, en voegt het alleen maar meer negatief toe aan bepaalde stigma's.
+1

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nationaliteit van een verdachte benoemen Empty Re: Nationaliteit van een verdachte benoemen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum