Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Liever mooi, of liever intelligent?

+17
Lolly
Lavendel
Gympie
Bolleke
Teddyaapje
Discordia
Lima
dolfijntje24
Esperanza
loura
Poubelle
mzcharlotte
Blond
Bazinga
Susan
girli
Antibes
21 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Liever mooi of liever intelligent?

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Lijn111056%Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Lijn1110 56% 
[ 43 ]
Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Lijn111044%Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Lijn1110 44% 
[ 34 ]
 
Totaal aantal stemmen : 77
 
 

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Bolleke zo 29 apr 2012 - 3:18

Ik denk dat je met een mooi uiterlijk niet verder komt als je geen diploma' s hebt. Misschien dat dat vroeger zo was maar nu toch echt niet meer. In mijn vakgebied kun je in principe ook heel goed zijn zonder diploma, maar zonder papieren hoef je nog niet eens proefspel te doen bij een orkest, en als je als docent aan de slag wil heb je echt je diploma nodig. Juist in deze tijd zoeken ze mensen met diploma' s. Ik had overigens voor mooi gekozen in de stelling maar als het dan betekend dat ik olie dom ben, dan kies ik achteraf toch voor intelligent.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 3:19

Dat eerder overgekwalificeerd zijn herken ik nu ook al wel. Ik heb mijn hbo nog niet, dus ik vind het nu meer dan prima om op mbo niveau te werken. Daar wil het UZB echter niet aan, die dragen me gewoon niet voor voor dat soort functies. Daar baal ik weleens stevig van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Bazinga zo 29 apr 2012 - 3:26

Heel zeikerig, maar niemand kan nu iets zeggen over 'Je komt verder met papieren', want iedereen reageert vanuit zijn niet-oliedomme-positie, met papieren op zak.

Als je heel mooi bent en echt zo dom, is je instelling dan ook niet anders? Als je intelligent bent, lijkt me dat je 'drive' bij je ontwikkeling ligt, zelfontplooing etc, maar als je zo dom en zo mooi bent, is 't dan je ambitie om hogerop te komen met je diploma's ingelijst aan de muur of neem je gewoon geneoegen met je kán?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gympie zo 29 apr 2012 - 4:18

Ik ben liever mooi. Ik denk dat ik dan een stuk gelukkiger ben en meer mensen ontmoet en avonturen beleef.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 6:08

Jop schreef:
Charlie schreef:Gebrek aan hogere functies...hmmm...dat heb ik nog niet gehoord. Is dit jouw indruk of is het een bewezen iets dat er minder functies op hogere niveau's te vinden zijn?

Lezen smile HIER IN DE OMGEVING. Als ik de vacatures bij UWV hier bekijk, staan ze niet bepaald te springen om managers, maar kom je heel snel aan de bak als je wilt werken en genoegen neemt met een baan als verkoopster of winkelmedewerkster.

Je verdient minder, zonder diploma's, je hebt minder aanzien, zonder papieren, maar je kunt alsnog heel ver komen. Vraag is alleen hoe tevreden je dan met jezelf en je situatie bent.

Ik kan lezen, toch bedankt voor de tip. Mijn vraag betreft jouw omgeving, ervan uitgaande dat iedere stelling m.b.t. een bepaald gebied een landelijke trend volgt of juist niet, is daar iets over bekend, dat was mijn vraag.

En UZB's bemiddelen zelden hogere functies. Dat die daar niet in het raam hangen, betekent niet dat ze er niet zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Bolleke zo 29 apr 2012 - 6:13

Jop, dat betekend dus toch dat je met diploma's verder komt, in je eerste post zei je dat je dacht dat je zonder diploma' s wellicht even ver zou kunnen komen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 6:33

Maar serieus..

Als ik toch kon kiezen.. Er zo uitzien - of vergelijkbaar (maar ontzettend intelligent)
Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 80692390

Of ontzettend dom maar zo.. (of vergelijkbaar)
Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Doutzenbun

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  dolfijntje24 zo 29 apr 2012 - 7:07

De TO heeft het niet over lelijk. Ze heeft het over mooi en intelligent. Als je niet mooi bent of knap hoef je niet direct lelijk te zijn!
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Lavendel zo 29 apr 2012 - 7:11

Lastig, ik denk dat ovet het algemeen iedereen er mee zit als je lelijk bent, daarentegen denk ik dat heel veel 'domme' mensen hier niet mee zitten (of het niet door hebben :P ). Ik denk dat ik dan toch voor mooi kies, ik dnek dat het je leven echt een stuk makkelijker en leuker maakt. Aan de andere kant vind ik het ook lastig voor te stellen hoe dat dan is als 'dommer' iemand met mijn WO opleiding maar goed, toch kies ik voor mooi.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gympie zo 29 apr 2012 - 8:23

dolfijntje24 schreef:De TO heeft het niet over lelijk. Ze heeft het over mooi en intelligent. Als je niet mooi bent of knap hoef je niet direct lelijk te zijn!

Nee, maar voor het dilemma is het toch veel interessanter lelijk en intelligent en mooi en dom tegenover elkaar te zeggen. Dat is echt kiezen tussen twee uitersten. Anders is het maar een saaie discussie.

En ik ga voor Doutzen. Very Happy
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Susan zo 29 apr 2012 - 8:23

dolfijntje24 schreef:De TO heeft het niet over lelijk. Ze heeft het over mooi en intelligent. Als je niet mooi bent of knap hoef je niet direct lelijk te zijn!

Antibes schreef:
Susan schreef:Als je voor intelligent kiest, ben je
dan gelijk afzichtelijk of ben je dan gewoon onopvallend?

Ik
vind dat je dan lelijk bent. Want anders moet je tegenover mooi ook
gemiddeld intelligent zetten en dan wordt het een oersaai dilemma..
=)
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 9:52

Er zit véél verschil tussen lelijk en onverzorgd. Eigenlijk is bijna niemand echt lelijk vind ik, met een beetje moeite kan je van iedereen wat maken met zijn/haar eigen charmes. Dat plaatje hierboven is gewoon een onverzorgde viespeuk Very Happy .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Discordia zo 29 apr 2012 - 9:54

Charlie schreef:Er zit véél verschil tussen lelijk en onverzorgd. Eigenlijk is bijna niemand echt lelijk vind ik, met een beetje moeite kan je van iedereen wat maken met zijn/haar eigen charmes. Dat plaatje hierboven is gewoon een onverzorgde viespeuk Very Happy .

Ook niet lief om dat over Yrsa te zeggen Razz
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Lolly do 3 mei 2012 - 6:22

Liever mooi, mensen kijken toch vaak het eerst naar uiterlijk.
Lolly
Lolly
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 47
Registratiedatum : 18-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Guus do 3 mei 2012 - 7:31

Ik ga dan heel oppervlakkig voor schoonheid,

Althans, oppervlakkig... Ergens is kiezen voor intelligentie ook oppervlakkig. Het is net zo kortzichtig om te denken dat intelligentie gelukkiger maakt als schoonheid dat doet.

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Guus do 3 mei 2012 - 7:33

Discordia schreef:
Charlie schreef:Er zit véél verschil tussen lelijk en onverzorgd. Eigenlijk is bijna niemand echt lelijk vind ik, met een beetje moeite kan je van iedereen wat maken met zijn/haar eigen charmes. Dat plaatje hierboven is gewoon een onverzorgde viespeuk Very Happy .

Ook niet lief om dat over Yrsa te zeggen Razz

Laughing

Moet je nagaan, zelfs als viespeuk is Yrsa een knappert! Die komt er wel Wink
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Arwyn do 3 mei 2012 - 8:21

Dan ga ik voor intelligent.
Aan je uiterlijk is zo ontzettend veel te doen tegenwoordig, dat is wel op te lossen met een make-upje of plastische chirurgie Wink
Je intelligentie is niet echt iets wat je snel kunt veranderen, dus daar zou ik dan toch liever mee geboren worden.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Shopelle do 3 mei 2012 - 9:25

Ik heb ook voor intelligent gekozen.
Kennen we allemaal nog Ugly Betty? Nou dat is toch ook goed gekomen? Laughing
(of heette dat Nederlandse programma met dat 'lelijke eendje' nou anders?) Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 827601
Shopelle
Shopelle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Bazinga do 3 mei 2012 - 9:28

Shopelle schreef:Ik heb ook voor intelligent gekozen.
Kennen we allemaal nog Ugly Betty? Nou dat is toch ook goed gekomen? Laughing
(of heette dat Nederlandse programma met dat 'lelijke eendje' nou anders?) Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 827601

Lotte?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Susan do 3 mei 2012 - 9:43

Goochempie schreef:
Discordia schreef:
Charlie schreef:Er zit véél verschil tussen lelijk en onverzorgd. Eigenlijk is bijna niemand echt lelijk vind ik, met een beetje moeite kan je van iedereen wat maken met zijn/haar eigen charmes. Dat plaatje hierboven is gewoon een onverzorgde viespeuk Very Happy .

Ook niet lief om dat over Yrsa te zeggen Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 1578173417

Laughing

Moet je nagaan, zelfs als viespeuk is Yrsa een knappert! Die komt er wel Wink

Beauty & Brains, hè. Laughing
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Shopelle do 3 mei 2012 - 11:06

Jop schreef:
Shopelle schreef:Ik heb ook voor intelligent gekozen.
Kennen we allemaal nog Ugly Betty? Nou dat is toch ook goed gekomen? Laughing
(of heette dat Nederlandse programma met dat 'lelijke eendje' nou anders?) Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 827601

Lotte?

Ja! Dat bedoelde ik! Wink Goh over intelligent gesproken Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 394967
Wat was dat een enig programma zeg!
Shopelle
Shopelle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Caresses do 3 mei 2012 - 20:07

Intelligent

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 3 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum