Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Liever mooi, of liever intelligent?

+17
Lolly
Lavendel
Gympie
Bolleke
Teddyaapje
Discordia
Lima
dolfijntje24
Esperanza
loura
Poubelle
mzcharlotte
Blond
Bazinga
Susan
girli
Antibes
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Liever mooi of liever intelligent?

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Lijn111056%Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Lijn1110 56% 
[ 43 ]
Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Lijn111044%Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Lijn1110 44% 
[ 34 ]
 
Totaal aantal stemmen : 77
 
 

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Lima za 28 apr 2012 - 23:37

Ik heb voor slim gekozen, maar ik wil mijn keuze wijzigen, ik ben toch liever mooi :p
Lima
Lima
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 127
Registratiedatum : 06-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Susan za 28 apr 2012 - 23:59

Ik vraag me af of je echt zo gelukkig wordt als je bloedmooi en heel dom bent. Als je bloedmooi bent zijn er een heleboel mensen die misbruik van je willen maken, als je dan heel dom bent dan denk ik dat je daardoor wel een makkelijk slachtoffer bent.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Discordia zo 29 apr 2012 - 0:05

Intelligent is universeel, mooi is subjectief. Ik kies 100% zeker voor intelligent.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 1:44

Jop schreef:Op dit moment zou ik kiezen voor mooi zijn; in de hededaagse maatschappij lijkt uiterlijk belangrijker. En met de banenmarkt van vandaag de dag, kom je met een mooi koppie misschien nog wel verder, dan met je dure diploma's...

Je valt dan binnen no time door de mand, vermoed ik... Ik vind het al verwonderlijk als je überhaupt wordt aangenomen in zo'n geval voor bepaalde functies, tenzij je natuurlijk op geheel andere functies solliciteert dan intelligente(re) mensen. Voor de functie waar ik woensdag mijn tweede gesprek voor heb, zal ik het moeten hebben van brains ipv beauty. ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 1:45

Mooi! Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Susan zo 29 apr 2012 - 1:47

Ja, maar als we het over intelligent en lelijk hebben dan hebben we het natuurlijk ook over mooi en echt behoorlijk dom. Ik denk niet dat je daar zoveel mee bereikt. Om op carrièregebied voordeel te hebben aan je mooie uiterlijk zul je toch ook wel iets in je mars moeten hebben. Dus ik denk dat die vlieger niet opgaat. Ik denk dat je veel meer hebt aan intelligent.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 1:51

Discordia schreef:Intelligent is universeel, mooi is subjectief. Ik kies 100% zeker voor intelligent.
+1.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 2:14

Susan schreef:Ja, maar als we het over intelligent en lelijk hebben dan hebben we het natuurlijk ook over mooi en echt behoorlijk dom. Ik denk niet dat je daar zoveel mee bereikt. Om op carrièregebied voordeel te hebben aan je mooie uiterlijk zul je toch ook wel iets in je mars moeten hebben. Dus ik denk dat die vlieger niet opgaat. Ik denk dat je veel meer hebt aan intelligent.

Dat haalde ik idd ook aan, plus dat ik liever benaderd word als subject dan object. Ik kan persoonlijk iemand graflelijk gaan vinden trouwens door karakter, ook al is diegene nog zo bloedmooi. Vaak is het toch de whole package, maar ik snap dat dit hier in dit topic niet aan de orde is. ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Teddyaapje zo 29 apr 2012 - 2:26

Ik kies toch voor mooi. Denk dat je als vrouw zijnde hiermee genoeg voor elkaar krijgt. Als je dan ook nog dom bent interesseert t je verder ook niet denk ik, dan lach je daar alleen maar om.

Als ik een man was geweest was ik denk ik liever slim...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Bazinga zo 29 apr 2012 - 2:43

Nour schreef:
Jop schreef:Op dit moment zou ik kiezen voor mooi zijn; in de hededaagse maatschappij lijkt uiterlijk belangrijker. En met de banenmarkt van vandaag de dag, kom je met een mooi koppie misschien nog wel verder, dan met je dure diploma's...

Je valt dan binnen no time door de mand, vermoed ik... Ik vind het al verwonderlijk als je überhaupt wordt aangenomen in zo'n geval voor bepaalde functies, tenzij je natuurlijk op geheel andere functies solliciteert dan intelligente(re) mensen. Voor de functie waar ik woensdag mijn tweede gesprek voor heb, zal ik het moeten hebben van brains ipv beauty. ;-)

Maar als je 'dom' bent, neem je genoegen met een baan bij de Kruidvat, toch? Dan is een kassacursus een uitdaging.. Lijkt me dat je dan simpeler denkt, sneller tevreden bent.

Maar goed, dan kom je toch weer terug op de hele 'Wat is dom?' Misschien is een bloedmooi iemand te dom voor school, maar slim genoeg om de juiste mensen te... Amuseren en komen ze even ver.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 2:44

Of je bent bloedmooi en wordt topmodel.. Dat liever dan bij de kruidvat werken laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Susan zo 29 apr 2012 - 2:46

Ik denk dat je om topmodel te worden ook wel een zekere slimheid moet hebben. Je hoeft niet enorm intelligent te zijn, maar enorm dom is denk ik ook niet handig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 2:48

Met alleen mooi zijn kom je nergens hoor Jop, daarvoor heb je toch echt diploma's nodig. Als je mooi bent maar te dom om te poepen, wordt je echt geen manager oid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Bazinga zo 29 apr 2012 - 2:56

Maar ik zei er ook bij, in deze tijd, met 't oog op de banenmarkt nerd Ik weet niet of je zoveel verder komt, met papieren en diploma's. Ja, tuurlijk, je hebt kans op betere en beterbetaalde banen met diploma's, maar dan moeten die banen er wel zijn.

Op 't moment zie ik heel veel lui met dure diploma's en geen baan en des te meer mensen zonder papiertjes MET baan.

Okay, dat zou mss kruidvat zijn, maar 't brengt wel brood op de plank. Wink
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 3:00

Ik snap niet hoe mensen nog kunnen stellen dat je niet verder komt met papieren en diploma's. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Bazinga zo 29 apr 2012 - 3:01

Bovendien; als ik niet zou weten, hoe ik moet poepen, zou mijn ambitie dan 'manager worden' zijn?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 3:02

Ik heb dan toch liever wel een diploma en even geen baan maar wel uitzicht op een goede baan uiteindelijk, dan idd geen diploma's en werken bij t Kruidvat....niks mis mee hoor, alleen ik zou er niet gelukkig van worden...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Bazinga zo 29 apr 2012 - 3:04

_Leaf_ schreef:Ik heb dan toch liever wel een diploma en even geen baan maar wel uitzicht op een goede baan uiteindelijk, dan idd geen diploma's en werken bij t Kruidvat....niks mis mee hoor, alleen ik zou er niet gelukkig van worden...

Omdat jij intelligent bent. Daarom zeg ik; als je dom bent, is Kruidvat werken gewoon een baan, kassacursus is een uitdaging en geen probleem. Oh en je bent bloedmooi.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 3:04

Charlie schreef:Ik snap niet hoe mensen nog kunnen stellen dat je niet verder komt met papieren en diploma's. laughcry

Nee ik dus ook niet, die tijd is echt wel geweest inmiddels. Ik heb bijv genoeg werkervaring, meer dan de net afgestudeerden, maar nog geen hbo diploma. En dat is toch echt een breekpunt! (ga maar snel afstuderen hahaha)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 3:06

_Leaf_ schreef:
Charlie schreef:Ik snap niet hoe mensen nog kunnen stellen dat je niet verder komt met papieren en diploma's. laughcry

Nee ik dus ook niet, die tijd is echt wel geweest inmiddels. Ik heb bijv genoeg werkervaring, meer dan de net afgestudeerden, maar nog geen hbo diploma. En dat is toch echt een breekpunt! (ga maar snel afstuderen hahaha)

Ja precies. Er zijn al zo weinig banen, dan kiezen ze meer en meer mensen met de gewenste vooropleiding, en als je die niet hebt dan wordt je wel alsnog gestuurd deze te halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Susan zo 29 apr 2012 - 3:06

Dion is wel echt een selfmade man, hij heeft havo en een heel goede baan (HBO+, op ICT-gebied), wel veel certificaten van interne cursussen, maar ik denk dat hij tegenwoordig wel echt een uitzondering op de regel is en dat het naïef is om te veronderstellen dat je niks hebt aan diploma's en papieren.

En hij is uiteraard niet dom. Hij heeft hooguit niks met de schoolse manier van leren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Bazinga zo 29 apr 2012 - 3:12

Charlie schreef:
_Leaf_ schreef:
Charlie schreef:Ik snap niet hoe mensen nog kunnen stellen dat je niet verder komt met papieren en diploma's. laughcry

Nee ik dus ook niet, die tijd is echt wel geweest inmiddels. Ik heb bijv genoeg werkervaring, meer dan de net afgestudeerden, maar nog geen hbo diploma. En dat is toch echt een breekpunt! (ga maar snel afstuderen hahaha)

Ja precies. Er zijn al zo weinig banen, dan kiezen ze meer en meer mensen met de gewenste vooropleiding, en als je die niet hebt dan wordt je wel alsnog gestuurd deze te halen.

Ben ik 't deels met je eens, maar hier in de omgeving zijn meer 'simpele' banen (verkoopster, schoonmaken, winkelmedewerkster, magazijnmedewerker etc) dan managementfuncties. Ik ben 't ermee eens dat je in principe verder komt als je begint met een mooi diploma, maar je bent ook heel snel overgekwalificeerd tegenwoordig, door 't gebrek aan 'hogere' functies.

Volgens mij..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 3:13

Gebrek aan hogere functies...hmmm...dat heb ik nog niet gehoord. Is dit jouw indruk of is het een bewezen iets dat er minder functies op hogere niveau's te vinden zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 3:16

Jop schreef:
_Leaf_ schreef:Ik heb dan toch liever wel een diploma en even geen baan maar wel uitzicht op een goede baan uiteindelijk, dan idd geen diploma's en werken bij t Kruidvat....niks mis mee hoor, alleen ik zou er niet gelukkig van worden...

Omdat jij intelligent bent. Daarom zeg ik; als je dom bent, is Kruidvat werken gewoon een baan, kassacursus is een uitdaging en geen probleem. Oh en je bent bloedmooi.

Dankje smile

Toch ben ik liever intelligent. Ik ben serieus weleens bang om aangenomen te worden op uiterlijk, daarom heb ik bijv ook geen foto op mijn CV staan....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Bazinga zo 29 apr 2012 - 3:18

Charlie schreef:Gebrek aan hogere functies...hmmm...dat heb ik nog niet gehoord. Is dit jouw indruk of is het een bewezen iets dat er minder functies op hogere niveau's te vinden zijn?

Lezen smile HIER IN DE OMGEVING. Als ik de vacatures bij UWV hier bekijk, staan ze niet bepaald te springen om managers, maar kom je heel snel aan de bak als je wilt werken en genoegen neemt met een baan als verkoopster of winkelmedewerkster.

Je verdient minder, zonder diploma's, je hebt minder aanzien, zonder papieren, maar je kunt alsnog heel ver komen. Vraag is alleen hoe tevreden je dan met jezelf en je situatie bent.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Liever mooi, of liever intelligent? - Pagina 2 Empty Re: Liever mooi, of liever intelligent?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum