Vind jij jezelf slim?
+24
Discordia
Pien
Mint
SuperGrover
Caulfield
Stuiterbal
Bliss
Rush
Pompoen
Blond
Prosecco
Highway
Tazz
Cheesegirl
mzcharlotte
girli
Alex
Muppetje
Susan
Roza
Antibes
Monte
Burn
Poubelle
28 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Vind jij jezelf slim?
girli schreef:Hoe weten jullie je IQ?
Bij mij is het op de middelbare school getest. De hoogbegaafde leerlingen mochten een extra project gaan doen.
Gast- Gast
Mijn IQ is meerdere keren getest. De laatste keer was voor de selectieprocedure voor de KLS.
Gast- Gast
Ja hoor. Maar ik heb een grote klep en denk ook niet altijd na voordat ik wat zeg, waardoor ik niet altijd even slim overkom.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind mezelf wel bovengemiddeld intelligent, ja. Ik weet van veel dingen een beetje, heb een brede interesse en een heel goed geheugen. Uiteraard weet ik van mijn vakgebied wel meer dan een beetje ik ben creatief en vindingrijk en heb een goed inlevingsvermogen. En ja, ook een mooi IQ.
Bij Antibes echter, haal ik het bij lange na niet. Ja, wellicht als ik heel erg mijn best zou doen, maar ik beschouw haar toch wel als een vriendin die een stuk slimmer is! Leuk, want daar kan ik van leren
Bij Antibes echter, haal ik het bij lange na niet. Ja, wellicht als ik heel erg mijn best zou doen, maar ik beschouw haar toch wel als een vriendin die een stuk slimmer is! Leuk, want daar kan ik van leren
Gast- Gast
Ik vind mezelf niet slim. Ik denk echt dat ik een gemiddeld persoon ben qua kennis (manier van leren en IQ).
De laatste keer dat ik een IQ test heb gedaan was ik 18 en het was die van BNN haha Ik weet niet of dat officieel is maar toen had ik 111 ook redelijk gemiddeld volgens mij.
De laatste keer dat ik een IQ test heb gedaan was ik 18 en het was die van BNN haha Ik weet niet of dat officieel is maar toen had ik 111 ook redelijk gemiddeld volgens mij.
Gast- Gast
In sommige dingen vind ik mezelf slim, terwijl ik ook van genoeg dingen te weinig af weet.
Gast- Gast
Punk'd schreef:Ik vind mezelf niet slim. Ik denk echt dat ik een gemiddeld persoon ben qua kennis (manier van leren en IQ).
De BNN-test is leuk om te doen, maar niet echt betrouwbaar. Ik scoor daar tien tot twintig punten hoger
Gast- Gast
Ik vind mezelf niet dom, ik vind mezelf ook niet superslim. Ik kan wel goed leren, maar heb daar weer een slechte concentratie (ADHD) tegenover staan. Qua intelligentie had ik vwo kunnen doen, maar ze hebben me daarvan weerhouden (op meerdere punten in mijn schooltijd) omdat ik dat op gebied van werkhouding niet aan kon. Kortom, er is meer op de wereld dan je intelligentie, 't moet er ook nog uitkomen.
Ik heb wel soms het gevoel dat ik minder slim ben geworden in de loop der jaren doordat ik de uitdaging op dat gebied al een hele tijd niet meer heb. Op de kunstacademie was die er nog wel een beetje, ik haalde voor filosofie en kunstgeschiedenis 8-en, 9-ens en 10-en en dat was regelmatig echt op mijn sloffen. Daardoor was ik er echt helemaal uit tegen de tijd dat ik mijn scriptie moest gaan schrijven. Dat was nog een hele bevalling maar ik ben geslaagd met een 8,5 voor mijn scriptie.
Wat is slimheid eigenlijk? Want je zou ook kunnen zeggen dat ik creatief heel intelligent ben. Bovengemiddeld intelligent zelfs, maar zet mij een simpele rekensom voor en ik kom er niet uit. Deels omdat ik het al heel lang niet meer gedaan heb, deels omdat ik dichtklap en deels omdat ik gewoon echt moeite met cijfertjes heb.
Als ik mij met mijn man vergelijk voel ik me soms juist vrij dom, omdat hij op een heel ander vlak intelligent is dan ik, met heel andere dingen bezig is en echt ontzettend veel weet over politiek, geschiedenis en ga zo maar door.
Ik vind mezelf niet echt een intellectueel. In vergelijking met anderen hier op het forum ben ik dat misschien nog wel een beetje, maar in vergelijking met de rasintellectuelen zoals mijn man weer helemaal niet.
Kortom, niet echt een vraag die heel makkelijk te beantwoorden is!
Ik heb wel soms het gevoel dat ik minder slim ben geworden in de loop der jaren doordat ik de uitdaging op dat gebied al een hele tijd niet meer heb. Op de kunstacademie was die er nog wel een beetje, ik haalde voor filosofie en kunstgeschiedenis 8-en, 9-ens en 10-en en dat was regelmatig echt op mijn sloffen. Daardoor was ik er echt helemaal uit tegen de tijd dat ik mijn scriptie moest gaan schrijven. Dat was nog een hele bevalling maar ik ben geslaagd met een 8,5 voor mijn scriptie.
Wat is slimheid eigenlijk? Want je zou ook kunnen zeggen dat ik creatief heel intelligent ben. Bovengemiddeld intelligent zelfs, maar zet mij een simpele rekensom voor en ik kom er niet uit. Deels omdat ik het al heel lang niet meer gedaan heb, deels omdat ik dichtklap en deels omdat ik gewoon echt moeite met cijfertjes heb.
Als ik mij met mijn man vergelijk voel ik me soms juist vrij dom, omdat hij op een heel ander vlak intelligent is dan ik, met heel andere dingen bezig is en echt ontzettend veel weet over politiek, geschiedenis en ga zo maar door.
Ik vind mezelf niet echt een intellectueel. In vergelijking met anderen hier op het forum ben ik dat misschien nog wel een beetje, maar in vergelijking met de rasintellectuelen zoals mijn man weer helemaal niet.
Kortom, niet echt een vraag die heel makkelijk te beantwoorden is!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Chipp schreef:Punk'd schreef:Ik vind mezelf niet slim. Ik denk echt dat ik een gemiddeld persoon ben qua kennis (manier van leren en IQ).
De BNN-test is leuk om te doen, maar niet echt betrouwbaar. Ik scoor daar tien tot twintig punten hoger
Kijk daar gaan we al hahaha.. Dan heb ik 'maar' een IQ van 91 tot 101.. .. Ach ja mijn EQ is bovengemiddeld Je kan niet alles hebben he.
Gast- Gast
Ik heb laatst mijn IQ laten testen en deze was naar wens.
De lat voor mezelf ligt op sommige vlakken extreem hoog. Als ik van mezelf goed moet kunnen en ik faal hierin, dan kan ik enorm van mezelf balen en mezelf al snel dom vinden. Het maakt me ook nog eens extreem, maar dan extreem onzeker.
Laatst kwam ik een oude eindcijferlijst van mezelf tegen. En ik heb werkelijkwaar altijd gedacht dat ik slecht was in wiskunde op de middelbare school. Maar een 8 was nog zo slecht niet. Hoe ik dat vergeten kon zijn? Wellicht omdat het goed zijn in cijfers niet echt aan mij besteed is. Maar ik kan het kennelijk wel.
De lat voor mezelf ligt op sommige vlakken extreem hoog. Als ik van mezelf goed moet kunnen en ik faal hierin, dan kan ik enorm van mezelf balen en mezelf al snel dom vinden. Het maakt me ook nog eens extreem, maar dan extreem onzeker.
Laatst kwam ik een oude eindcijferlijst van mezelf tegen. En ik heb werkelijkwaar altijd gedacht dat ik slecht was in wiskunde op de middelbare school. Maar een 8 was nog zo slecht niet. Hoe ik dat vergeten kon zijn? Wellicht omdat het goed zijn in cijfers niet echt aan mij besteed is. Maar ik kan het kennelijk wel.
Gast- Gast
+1Prosecco schreef:mzcharlotte schreef:Slim als in vindingrijk, het bedenken van oplossingen of in het raden wel ja.
+ 1, en dan heb ik ook een grote algemene kennis.
Dus heel eerlijk gezegd vind ik mezelf vrij slim, ook al is dat misschien arrogant om over jezelf te zeggen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik kan geen gourmet aanzetten maar in andere dingen ben ik best slim en ik heb mensenkennis en ben oplossingsgericht. Dom vind ik iemand ook niet snel, ieder zn kwaliteiten.
Gast- Gast
Ja, ik vind mezelf best slim, maar mijn algemene kennis zou stukken beter kunnen (ik moet eigenlijk gewoon beter het nieuws en de politiek volgen, maar dat interesseert me niet altijd evenveel).
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb mijn eigen kwaliteiten waarin ik slim ben. Maar een Hele grote algemene kennis heb ik
Niet. Laten we zeggen dat ik elke dag weer bij leer.
Niet. Laten we zeggen dat ik elke dag weer bij leer.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Maura schreef:Ik heb laatst mijn IQ laten testen en deze was naar wens.
En wat is dat?
On topic: ik heb mijn IQ nooit laten meten. Ik geloof wel dat het voldoende is voor wat ik doe en wil doen. Vaak vergelijk je je toch met anderen. En aangezien de meeste mensen om mij heen erg slim zijn, vind ik mezelf er nu niet echt uitspringen of zo.
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
Ja, ik vind mezelf wel intelligent. Ik ben vooral in theorie slim, ik weet veel onzinnige dingen en ik haal met gemak hoge cijfers, maar ik kan nog geen fietsband plakken.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Ja, ik vind mezelf wel intelligent. Ik ben vooral in theorie slim, ik weet veel onzinnige dingen en ik haal met gemak hoge cijfers, maar ik kan nog geen fietsband plakken.
hahaha ik ook niet hoor.. Ik heb altijd respect voor vrouwen die dat kunnen Ik kan mijn fiets ook gerust een maand niet gebruiken en alles met het openbaar vervoer doen omdat ik het teveel moeite vind om naar de fietsmaker (of naar mijn vader haha) te lopen en mijn band te laten plakken.
Gast- Gast
Ik vind mezelf slimmer dan mooi, als ik even denk aan dat andere topic.
Gast- Gast
Charlie schreef:Ik vind mezelf slimmer dan mooi, als ik even denk aan dat andere topic.
Leuk voor een topic
Gast- Gast
Ik vind mezelf slim omdat ik altijd goede oplossingen heb en nieuwsgierig van aard ben. Wanneer ik iets niet snap, zoek ik het uit en lees ik erover.
Ook vind ik mezelf slim omdat ik mensen goed kan aanvoelen, ik weet goed hoe ik met verschillende mensen om moet gaan.
Waar ik minder slim in ben, is slimme opmerkingen maken, gevat zijn en woordenschat. Hierdoor kom ik wel eens 'dom' over, maar dat kan me niet zoveel schelen.
Ook vind ik mezelf slim omdat ik mensen goed kan aanvoelen, ik weet goed hoe ik met verschillende mensen om moet gaan.
Waar ik minder slim in ben, is slimme opmerkingen maken, gevat zijn en woordenschat. Hierdoor kom ik wel eens 'dom' over, maar dat kan me niet zoveel schelen.
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Punk'd schreef:Charlie schreef:Ik vind mezelf slimmer dan mooi, als ik even denk aan dat andere topic.
Leuk voor een topic
Dat is er toch al?
Gast- Gast
Charlie schreef:Punk'd schreef:Charlie schreef:Ik vind mezelf slimmer dan mooi, als ik even denk aan dat andere topic.
Leuk voor een topic
Dat is er toch al?
Nee toch.. Er is toch een topic ben je liever slim of mooi.. en een los dom en slim topic. Of ik ben dom hahaha
Gast- Gast
Ik vind mezelf wel slim, ik weet van heel veel dingen wel iets alleen mijn probleem is dat ik mezelf heel moeilijk onder woorden kan brengen. Daardoor kan ik hier bijvoorbeeld op het forum heel moeilijk echt inhoudelijk reageren op bijv discussie's of stellingen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Vind jij jezelf dom?
» Wat vind jij de mooiste foto van jezelf?
» Wat vind je nou helemaal fantastisch aan jezelf?
» Wat vind je het mooiste aan jezelf?
» Vind jij jezelf interessant?
» Wat vind jij de mooiste foto van jezelf?
» Wat vind je nou helemaal fantastisch aan jezelf?
» Wat vind je het mooiste aan jezelf?
» Vind jij jezelf interessant?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: