Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

+12
Mida4you
loesje
Theeleut
Parisienne
Star007
PapillonRose
Monnie
Annie24
Annemie
Linda
Limburg85
Chelle
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Linda za 28 apr 2012 - 21:28

Theeleut, vanaf 1 jaar is 300cc zuivel echt genoeg. Meer dan dat is erg slecht voor de nieren.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Theeleut za 28 apr 2012 - 21:32

Linda schreef:Theeleut, vanaf 1 jaar is 300cc zuivel echt genoeg. Meer dan dat is erg slecht voor de nieren.
Als je kindje dan per dag nog maar 500 cc drinkt bijv, 2 flesssen en de rest sap, dan is dat toch te weinig??

IK ben 2 weken geleden op het CB geweest en daar hadden ze geen kritiek op zijjn voedingspatroon.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Annemie za 28 apr 2012 - 21:37

Mijn zoontje dronk toen hij rond de 1 jaar was ook nog 3 keer 230 cc melk en nog een bakje yoghurt bij het avondeten,hier hebben ze er nooit kritiek op gehad. hij dronk toen nog geen sap ofzo.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Mida4you za 28 apr 2012 - 21:42

Mijn dochter is vanaf haar 1e jaar ook overgegaan naar gewone halfvolle melk. Maar het lijkt net of ze het ook niet meer lekker vindt. We hebben ook van alles geprobeerd maar ze wil het nu helemaal niet meer hebben... We doen nu een combi van melk en yogi door elkaar en dat wil ze wel hebben. En ze krijgt natuurlijk yoghurt oid als toetje. Ik lustte vroeger ( en nog steeds niet ) geen melk en heb deze combi ook gedronken tot ik iets ouder was en gewoon alleen yogi dronk.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Linda za 28 apr 2012 - 21:43

Theeleut schreef:
Linda schreef:Theeleut, vanaf 1 jaar is 300cc zuivel echt genoeg. Meer dan dat is erg slecht voor de nieren.
Als je kindje dan per dag nog maar 500 cc drinkt bijv, 2 flesssen en de rest sap, dan is dat toch te weinig??

IK ben 2 weken geleden op het CB geweest en daar hadden ze geen kritiek op zijjn voedingspatroon.

500cc vocht is voldoende, het vocht uit fruit niet meegerekend.

Tot een jaar is het advies voor zuivel 300-500 cc, daarna 300cc.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Theeleut za 28 apr 2012 - 21:51

Linda schreef:
Theeleut schreef:
Linda schreef:Theeleut, vanaf 1 jaar is 300cc zuivel echt genoeg. Meer dan dat is erg slecht voor de nieren.
Als je kindje dan per dag nog maar 500 cc drinkt bijv, 2 flesssen en de rest sap, dan is dat toch te weinig??

IK ben 2 weken geleden op het CB geweest en daar hadden ze geen kritiek op zijjn voedingspatroon.

500cc vocht is voldoende, het vocht uit fruit niet meegerekend.

Tot een jaar is het advies voor zuivel 300-500 cc, daarna 300cc.
Weinig zeg 500cc, ik meen te hebben gelezen 750cc, vandaar dat ik die 3e fles altijd gelaten heb omdat meneer vertikte sap te drinken. Nu dat eindelijk beter gaat zal de middag of avond fles vanzelf minderen. Ik ben niet van plan dit nog maanden zo te huden natuurlijk, maar hij geniet er nog echt van vandaag de dag I love you
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Linda za 28 apr 2012 - 22:12

En water of thee? Mijn dochter houdt ook niet van sap, die drinkt water en thee veel beter.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Annemie za 28 apr 2012 - 22:13

Heb net even in mijn boekje van het cb gekeken en daar staat 750 cc drinkvocht nodig per dag.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Chelle zo 29 apr 2012 - 4:07

Nou ik heb het haar vanmiddag gegeven.
Uit de fles wilde ze het niet eens proberen. ze weet natuurlijk wat ze dan krijgt..
Toen heb ik het in een bekertje gedaan maar na twee slokjes keek ze weer heel vies en duwde de beker weer weg.
Verder wilde ze vandaag verder helemaal liever niet drinken. Ze heeft haar papfles van vanmorgen (bijna) op en daarnaast heb ik nog in totaal 100ml water naar binnen kunnen werken.
Ik hoop maar dat dit tijdelijk is want dit gaat anders niet goed :-(
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  mauwmauw zo 29 apr 2012 - 6:50

ik heb niet het hele topic gelezen alleen je laatste post,mijn zoontje heeft het ook een tijdje gehad niet willen drinken,heeft toen ook echt wel te weinig gedronken.Volgens mij was dat ook rond de leeftijd van jouw kindje nu.Heb je al een rietjes beker geprobeerd,dat heeft bij ons goed gewerkt,hij ging weer goed drinken toen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Chelle zo 29 apr 2012 - 8:35

mauwmauw schreef:ik heb niet het hele topic gelezen alleen je laatste post,mijn zoontje heeft het ook een tijdje gehad niet willen drinken,heeft toen ook echt wel te weinig gedronken.Volgens mij was dat ook rond de leeftijd van jouw kindje nu.Heb je al een rietjes beker geprobeerd,dat heeft bij ons goed gewerkt,hij ging weer goed drinken toen.

dat heb ik nog niet geprobeerd. dacht dat ze daar te jong voor was.
Ze zit wel vaak aan haar tuitbeker te zuigen maar snapt niet dat ze hem lmhoog moet doen zodat er drinken uit komt.

Ik zal dat eens proberen. bedankt voor de tip
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Parisienne zo 29 apr 2012 - 8:37

Als je een rietjesbeker gaat proberen kan je er een beetje in knijpen. Dan gaat ze snappen dat er iets uitkomt en kan ze misschien sneller doorkrijgen dat ze moet zuigen aan het rietje. Deze hoeft ze natuurlijk niet omhoog te doen, alleen maar te zuigen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  mauwmauw zo 29 apr 2012 - 8:38

Chelle schreef:
mauwmauw schreef:ik heb niet het hele topic gelezen alleen je laatste post,mijn zoontje heeft het ook een tijdje gehad niet willen drinken,heeft toen ook echt wel te weinig gedronken.Volgens mij was dat ook rond de leeftijd van jouw kindje nu.Heb je al een rietjes beker geprobeerd,dat heeft bij ons goed gewerkt,hij ging weer goed drinken toen.

dat heb ik nog niet geprobeerd. dacht dat ze daar te jong voor was.
Ze zit wel vaak aan haar tuitbeker te zuigen maar snapt niet dat ze hem lmhoog moet doen zodat er drinken uit komt.

Ik zal dat eens proberen. bedankt voor de tip
mijn zoontje begreep het eerst ook niet,heb toen een pakje drinken gedaan,en dan een klein beetje in het pakje geknepen dat er drinken uit het rietje kwam,toen had hij het vrij snel door dat hij moest zuigen op het rietje om er drinken uit te krijgen.Heeft ze door hoe ze uit een pakje kan drinken,dan kan je een rietjes beker proberen en daar kan je eventueel melk in doen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Chelle wo 2 mei 2012 - 7:43

Even een update hoor. ;-)

We hebben haar smiddags gewone melk in een bekertje gegeven maar ook daar was ze niet heel blij mee maar het ging beter dan de fles want daar nam ze geen druppel van.
Maar ik las hier dat iemand (weet even niet wie) melk aanlengde met fristi. Dus dat heb ik ook gedaan en dan drinkt ze het wel. Ik zal het even zo bljjven geven en dan de fristi afbouwen en alleen melk geven.

Nou wil ik alleen nog weten.. ze krijgt sochtends nog wel haar papfles met opvolgmelk. moet ik dan toch vitamine D geven of is 1 fles genoeg?
Ik weet namelijk niet of het "kwaad" kan om teveel vitamine D binnen te krijgen.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  sheila123 wo 2 mei 2012 - 8:29

Hoi Chelle,mijn oudste dochter heeft bv gehad tot bijna een jaar en ben daarna overgegaan op gewone melk. Maar dat vond zooo vies dat ze bijna moest overgeven en nu nog moet ze er niks van weten. Ik wist dat ze veel van yogurtproducten hield en toen kreeg ik als tip op het cb om yomild te geven of biologische drinkyogurt. Dat kun je ook proberen is net zo goed als melk!! Mijn jongste drinkt gelukkig alles. Opvolgmelk,koude gewone melk dus hopelijk blijft dit zo smile succes ermee! En maak je niet te druk hoor het zijn vaak fases. Onze jongste eet sinds een paar weken geen beleg meer op brood. Nou ja dan maar brood met niks haha! Ik bied het gewoon aan en ze zal het vanzelf wel weer gaan eten Wink
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  sheila123 wo 2 mei 2012 - 8:30

Oja en wat betreft de vit D die heb ik vanaf de geboorte gewoon gegeven en gaf ook de fles. 10 druppels per dag. Op het cb vertelde ze dat je gewoon extra vit. D moest geven ook al krijgt je kindje de fles.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  mickey wo 2 mei 2012 - 8:31

Wat de vitamine D betreft: die moet je altijd geven, tot en met 4 jaar, ongeacht de melk die je geeft. De richtlijnen zijn een tijdje geleden aangepast. Iedereen moet vitamine D bijgeven, zowel bij borst- als flesvoeding.

De hoeveelheid druppels is afhankelijk van het merk. Ik heb Kruitvat druppels, dat zijn er 6 per dag.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  sheila123 wo 2 mei 2012 - 8:35

mickey schreef:Wat de vitamine D betreft: die moet je altijd geven, tot en met 4 jaar, ongeacht de melk die je geeft. De richtlijnen zijn een tijdje geleden aangepast. Iedereen moet vitamine D bijgeven, zowel bij borst- als flesvoeding.

De hoeveelheid druppels is afhankelijk van het merk. Ik heb Kruitvat druppels, dat zijn er 6 per dag.
Dat dacht ik dus ook! Dus dan ben ik toen goed ingelicht smile
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Chelle wo 2 mei 2012 - 9:06

Bedankt voor jullie reacties!
Is toch raar he? Tegen mij is nooit iets gezegd over extra vitamine D.
Ik heb die van davitamon en moet 10 druppels geven.

@Sheila, ik zal eens kijken of dat wat is voor haar die yomild. Eerst nog maar zo proberen. Wil haar toch melk laten drinken als dat gaat lukken.
En joh, brood zonder beleg is toch ook best lekker??weer eens wat anders! haha!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Darius wo 2 mei 2012 - 9:12

Wij drinken ook vaak Zin van Arla, dat is ook lekker en zonder zoetstof of extra suiker.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken - Pagina 2 Empty Re: Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum