Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het budget-tip topic!

+15
Bruintje Beer
Mida4you
Tiana
SarahKey
Linda
Niene
Printje
Rush
blonky1986
loura
Curious
Rovine
Lejow
Atelier Madame
Sarah1985
19 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  CCC ma 30 apr 2012 - 2:36

Weet niet of het al genoemd is, heb het allemaal even snel doorgelezen nl. maar de wasdroger minimaal gebruiken bespaar je op jaarbasis ook ontzettend mee. Ik merkte dit vooral toen ik nog samenwoonde met een paar vrienden en de droger ermee was gestopt, bespaarde dat jaar 250 euro...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 2:08

Even een budget-tip van mijn hand.

Bij de Xenos hebben ze soms pastasausen van bekende merken. Niet alle varianten zijn altijd beschikbaar. Maar het scheelt meer dan een euro per potje. Ik zag toevallig bij de Jumbo het potje van Bertolli Carbonara voor € 2,39 (of nog duurder), deze heb ik bij de Xenos gekocht voor slechts € 1,25. Het scheelt echt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Atelier Madame wo 2 mei 2012 - 2:24

Maura schreef:Even een budget-tip van mijn hand.

Bij de Xenos hebben ze soms pastasausen van bekende merken. Niet alle varianten zijn altijd beschikbaar. Maar het scheelt meer dan een euro per potje. Ik zag toevallig bij de Jumbo het potje van Bertolli Carbonara voor € 2,39 (of nog duurder), deze heb ik bij de Xenos gekocht voor slechts € 1,25. Het scheelt echt.

Hele goede idd! De pasta's, zongedroogde tomaten, dipsausjes, chipjes heeel veel dingen zijn daar lekker en goedkoop smile.

Nog een budgettip: ww.try-now.nl kun je vaak gratis budgetverpakkingen bestellen van producten

Google voordat je iets besteld via een webshop altijd eerst op een kortingscode, soms kun je bijv verzendkosten dan gratis krijgen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 9:42

Maura schreef:Even een budget-tip van mijn hand.

Bij de Xenos hebben ze soms pastasausen van bekende merken. Niet alle varianten zijn altijd beschikbaar. Maar het scheelt meer dan een euro per potje. Ik zag toevallig bij de Jumbo het potje van Bertolli Carbonara voor € 2,39 (of nog duurder), deze heb ik bij de Xenos gekocht voor slechts € 1,25. Het scheelt echt.

Maar de goedkoopste pastasaus is ook heerlijk en kost misschien €0,80. Dus als je echt budget wilt besparen, kun je beter helemaal geen A-merken kopen, want ook in de aanbieding zijn die zeker duurder dan een B, of C-merk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  SarahKey wo 2 mei 2012 - 21:06

Pippa schreef:
Maura schreef:Even een budget-tip van mijn hand.

Bij de Xenos hebben ze soms pastasausen van bekende merken. Niet alle varianten zijn altijd beschikbaar. Maar het scheelt meer dan een euro per potje. Ik zag toevallig bij de Jumbo het potje van Bertolli Carbonara voor € 2,39 (of nog duurder), deze heb ik bij de Xenos gekocht voor slechts € 1,25. Het scheelt echt.

Maar de goedkoopste pastasaus is ook heerlijk en kost misschien €0,80. Dus als je echt budget wilt besparen, kun je beter helemaal geen A-merken kopen, want ook in de aanbieding zijn die zeker duurder dan een B, of C-merk.

Of gewoon zelfmaken. Ben je goedkoper uit en je stopt jezelf niet vol met verschillende (slechte) e nummers.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Atelier Madame wo 2 mei 2012 - 21:11

SarahKey schreef:
Pippa schreef:
Maura schreef:Even een budget-tip van mijn hand.

Bij de Xenos hebben ze soms pastasausen van bekende merken. Niet alle varianten zijn altijd beschikbaar. Maar het scheelt meer dan een euro per potje. Ik zag toevallig bij de Jumbo het potje van Bertolli Carbonara voor € 2,39 (of nog duurder), deze heb ik bij de Xenos gekocht voor slechts € 1,25. Het scheelt echt.

Maar de goedkoopste pastasaus is ook heerlijk en kost misschien €0,80. Dus als je echt budget wilt besparen, kun je beter helemaal geen A-merken kopen, want ook in de aanbieding zijn die zeker duurder dan een B, of C-merk.

Of gewoon zelfmaken. Ben je goedkoper uit en je stopt jezelf niet vol met verschillende (slechte) e nummers.

Heb jij een goed recept voor pastasaus die niet kant en klaar is? Ik maak het nu meestal met een blikje tomatenpurree en zo'n pakje gezeefde tomaten en veel kruiden, das overigens nog goedkoper dan 80 cent. Wij lusten overigens geen ui.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  SarahKey wo 2 mei 2012 - 21:37

Dat gebruik ik ook. Ik doe altijd eerst een uitje fruiten (die zou je ook kunnen weglaten als je het niet lust, maar wij zijn dol op ui dus gaat bijna overal wel in) en wat uitgeperste knoflook.

Daarna wat andere groente, champignons, prei etc etc. Als dat gaar is doe ik een klein blikje tomatenpuree, blik tomatenblokjes, wat suiker, zout, verse peper, italiaanse kruiden, soms ook oregano of wat andere kruiden waar ik tegenaan loop in het kastje Laughing . Water erbij en pruttelen maar.

Kan ook zonder groenten maar vind dat zo 'kaal'.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Atelier Madame wo 2 mei 2012 - 21:41

Ooh jij gebruikt wel gewoon zo'n pakje, zitten er in euroshopper blikjes tomatenpuree bijvoorbeeld dan geen slechte e-nummers? Sorry ik heb daar echt heel weinig verstand van Het budget-tip topic! - Pagina 3 827601.. bedoel uiteindelijk komt het toch allebei uit blik of potje? Maar in een kant en klare zit dan blijkbaar toch meer slechte producten?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Dennenappel wo 2 mei 2012 - 21:41

SarahKey schreef:Dat gebruik ik ook. Ik doe altijd eerst een uitje fruiten (die zou je ook kunnen weglaten als je het niet lust, maar wij zijn dol op ui dus gaat bijna overal wel in) en wat uitgeperste knoflook.

Daarna wat andere groente, champignons, prei etc etc. Als dat gaar is doe ik een klein blikje tomatenpuree, blik tomatenblokjes, wat suiker, zout, verse peper, italiaanse kruiden, soms ook oregano of wat andere kruiden waar ik tegenaan loop in het kastje Laughing . Water erbij en pruttelen maar.

Kan ook zonder groenten maar vind dat zo 'kaal'.

Hoeveel doe je alles in verhouding ongeveer? Ik heb wel eens zelf geprobeerd te maken, maar dan vond ik hem niet zo lekker.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Rush wo 2 mei 2012 - 21:42

Atelier Madame schreef:Ooh jij gebruikt wel gewoon zo'n pakje, zitten er in euroshopper blikjes tomatenpuree bijvoorbeeld dan geen slechte e-nummers? Sorry ik heb daar echt heel weinig verstand van Het budget-tip topic! - Pagina 3 827601.. bedoel uiteindelijk komt het toch allebei uit blik of potje? Maar in een kant en klare zit dan blijkbaar toch meer slechte producten?
Een blikje tomatenpuree is wel iets heel anders dan een pot pastasaus Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  SarahKey wo 2 mei 2012 - 22:12

Rush schreef:
Atelier Madame schreef:Ooh jij gebruikt wel gewoon zo'n pakje, zitten er in euroshopper blikjes tomatenpuree bijvoorbeeld dan geen slechte e-nummers? Sorry ik heb daar echt heel weinig verstand van Het budget-tip topic! - Pagina 3 827601.. bedoel uiteindelijk komt het toch allebei uit blik of potje? Maar in een kant en klare zit dan blijkbaar toch meer slechte producten?
Een blikje tomatenpuree is wel iets heel anders dan een pot pastasaus Wink

Ik heb ter vergelijking even een blikje tomatenpuree erbij gepakt en daar staat bij ingredienten: tomaten en zout.

Ook een pot pastasaus van c1000 erbij gepakt (heb er altijd wel 1 op voorraad voor nood):
tomaat, water, tomatenpuree,plantaardige olie, suiker, wortel, gemodificeerd maiszetmeel, aroma's, zout, basilicum, knoflook, peperextract, citroensapconcentraat, oreganoextract.

De woorden met extract erin zijn E nummers alleen dan anders omschreven. Gemodifeerd vind ik ook geen normaal voedsel woord. Betekenis geen idee, maar als ik een woord niet ken is het vast niet goed. Cool

Dus ja dan kun je beter een blikje tomatenpuree gebruiken dan een kant en klare pot saus.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Atelier Madame wo 2 mei 2012 - 22:17

Very Happy haha oke, duidelijk
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Tullow wo 2 mei 2012 - 22:53

Producten als wasmiddel, vaatwastabletten, shampoo etc kopen bij de op=op shop.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Rush wo 2 mei 2012 - 22:56

Tullow schreef:Producten als wasmiddel, vaatwastabletten, shampoo etc kopen bij de op=op shop.
Dat deed ik ook altijd, totdat ik erachter kwam dat als het in de aanbieding is bij de Kruidvat of Trekpleister, de OP=OP duurder kan zijn. Dus dat vergelijk ik nu altijd.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  SarahKey wo 2 mei 2012 - 23:09

Dennenappel schreef:
SarahKey schreef:Dat gebruik ik ook. Ik doe altijd eerst een uitje fruiten (die zou je ook kunnen weglaten als je het niet lust, maar wij zijn dol op ui dus gaat bijna overal wel in) en wat uitgeperste knoflook.

Daarna wat andere groente, champignons, prei etc etc. Als dat gaar is doe ik een klein blikje tomatenpuree, blik tomatenblokjes, wat suiker, zout, verse peper, italiaanse kruiden, soms ook oregano of wat andere kruiden waar ik tegenaan loop in het kastje Laughing . Water erbij en pruttelen maar.

Kan ook zonder groenten maar vind dat zo 'kaal'.

Hoeveel doe je alles in verhouding ongeveer? Ik heb wel eens zelf geprobeerd te maken, maar dan vond ik hem niet zo lekker.

Uhm op gevoel doe ik dat. Ja daar heb je niets aan eigenlijk Laughing Cool Maar kruiden doe ik altijd op gevoel. Ben 1 keer uitgeschoten met de zak italiaanse kruiden (op de zwarte markt kun je grotere zakken kopen) en dat smaakte toch niet zo lekker Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Atelier Madame wo 2 mei 2012 - 23:10

Wasmiddel haal ik meestal bij het Kruidvat als je een fles gratis krijgt bij twee producten, bijvoorbeeld deodorant of shampoo. Producten die ik toch wel nodig heb. En anders met de Hamsterweken als de tweede gratis is.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Atelier Madame wo 2 mei 2012 - 23:14

Dennenappel schreef:
SarahKey schreef:Dat gebruik ik ook. Ik doe altijd eerst een uitje fruiten (die zou je ook kunnen weglaten als je het niet lust, maar wij zijn dol op ui dus gaat bijna overal wel in) en wat uitgeperste knoflook.

Daarna wat andere groente, champignons, prei etc etc. Als dat gaar is doe ik een klein blikje tomatenpuree, blik tomatenblokjes, wat suiker, zout, verse peper, italiaanse kruiden, soms ook oregano of wat andere kruiden waar ik tegenaan loop in het kastje Laughing . Water erbij en pruttelen maar.

Kan ook zonder groenten maar vind dat zo 'kaal'.

Hoeveel doe je alles in verhouding ongeveer? Ik heb wel eens zelf geprobeerd te maken, maar dan vond ik hem niet zo lekker.

Ik pak meestal 1 blikje tomaten puree
1 pak pasata (daar zitten geen stukjes in, vind mn vriend namelijk weer niet lekker) of een blik tomatenblokjes
2 eetlepels suiker
snufje zout, iets meer peper, redelijk veel knoflook, oregano etc. soms beetje chili om hem wat pittiger te maken
Qua groenten altijd 1 bakje champignons (gewoon zo'n kleine), 1 courgette (gemiddelde grootte), 2 paprika's..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Dennenappel wo 2 mei 2012 - 23:16

SarahKey schreef:
Dennenappel schreef:
SarahKey schreef:Dat gebruik ik ook. Ik doe altijd eerst een uitje fruiten (die zou je ook kunnen weglaten als je het niet lust, maar wij zijn dol op ui dus gaat bijna overal wel in) en wat uitgeperste knoflook.

Daarna wat andere groente, champignons, prei etc etc. Als dat gaar is doe ik een klein blikje tomatenpuree, blik tomatenblokjes, wat suiker, zout, verse peper, italiaanse kruiden, soms ook oregano of wat andere kruiden waar ik tegenaan loop in het kastje Laughing . Water erbij en pruttelen maar.

Kan ook zonder groenten maar vind dat zo 'kaal'.

Hoeveel doe je alles in verhouding ongeveer? Ik heb wel eens zelf geprobeerd te maken, maar dan vond ik hem niet zo lekker.

Uhm op gevoel doe ik dat. Ja daar heb je niets aan eigenlijk Laughing Cool Maar kruiden doe ik altijd op gevoel. Ben 1 keer uitgeschoten met de zak italiaanse kruiden (op de zwarte markt kun je grotere zakken kopen) en dat smaakte toch niet zo lekker Laughing

Hehe, oke. Kruiden op gevoel lukt mij vaak ook wel, alleen het water niet zo goed. Heb niet zoveel geduld, voortaan denk ik toch maar wat geduld zien te vinden en niet in een keer al het water erin kieperen.


Deo, creme en shampoo haal ik altijd in de aanbieding op voorraad. Deze komen standaard eens in de zoveel tijd voorbij.
Wasmiddel; een mega zak bij de bouwmarkt als hij in de aanbieding is met een kortingscoupon erbij. Daarmee kan je wel een paar jaar wassen (gebruik hem nu zelf al bijna vier jaar)! Ook heeft de drogist soms aanbiedingen dat je een fles bij twee deo's krijgt o.i.d. Dit is volgens mij ook wel goedkoop!
Action heeft soms erg goedkoop pakjes saus en pasta's liggen. Voor 29cent e.d.
Fruit en groente op de markt is erg goedkoop, daarnaast bij de lidl. Dit scheelt echt veel vergeleken bij de AH en het blijft lang goed (in tegenstelling tot de groente en fruit bij de Aldi).

Zie net dat Atelier Madame in de tussentijd redelijk hetzelfde heeft gepost als mij!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 0:03

Ik probeer ook echt op te letten met boodschappen doen. Ik heb net bij AH dove douchegel en Elvive shampoo/cremespoeling gekocht, 2e gratis! Scheelt toch weer, gebruik t altijd. Verder let ik op de afprijzingen qua vlees en gebruik ik het dezelfde dag of vries het in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 0:21

Shampoo/cremespoeling koop ik altijd van het merk Beau van de Jumbo. € 0,99 per fles. Vaatwastabletten koop ik altijd als ze in de aanbieding zijn; 1+1 gratis.

Nu had ik het toevallig over de potjes van Bertolli. Maar ik koop bij de Xenos ook vaak Jalepenos e.d. Saus maak ik ook weleens zelf. Maar soms is het zo'n gemak om even snel een potje te kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Rush do 3 mei 2012 - 0:44

Hmm, ik krijg nu wel zin in pasta!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 8:35

Nog een tip. Jouw extra voordeelkaart van de Kruitvat. Je spaart niet alleen door dingen te kopen voor gratis producten, ook krijg je elke dag een soort van deal. Zag vandaag dure shampoo voor 50% van de prijs. Dat is dan praktisch net zo duur als mijn eigen Beau. En tja, ik vind merk natuurlijk ook weleens lekker. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  SarahKey vr 11 mei 2012 - 20:39

Dat is zeker een goede tip want heb daar ook al heel veel mee bespaard. Vooral pampers. Toevallig gisteren weer 3 pakken gehaald. En ik gebruik altijd shampoo van het kruitvat merk en daar doe ik een half jaar per tube mee en toen waren ze ook een keer 50% korting. Nou lachertje, voor 3 euro kan ik weer 2 jaar mijn haar wassen Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  mzcharlotte vr 11 mei 2012 - 21:33

Wij doen 1x per week boodschappen bij de AH. Meestal op woensdag zo rond een uur of 19.00. Veel producten zijn dan 35% afgeprijst, vooral de dagverse producten. Mijn man heeft altijd wel een goed idee hoe lang iets houdbaar is of we vriezen het meteen in. We maken vooraf ook een boodschappenlijstje en daar wijken we zeer zelden vanaf. We kijken wel naar aanbiedingen, mits het dan weer in te vriezen is en enkel van producten die wij toch wel gebruiken. We letten eigenlijk niet zo zeer op A- en B-merken. We eten hagelslag en pastasaus van de Euroshopper, omdat we die gewoon lekkerder vinden dan bv. Venz en Bertolli.

Verder houd ik niet van winkelen, althans, niet hier in de buurt dus is het eenvoudig om de hand wat dat betreft op de knip te houden. Pinnen vind ik geen probleem. Ik weet exact wat mijn vaste lasten zijn, doe daar een bedrag dat ik vind dat ik deze maand mag besteden op en de rest gaat linea recta naar mijn spaarrekening. Tussen 25 van maand x en 5 van maand y koop ik bijna niks (wel verjaardagskaarten ofzo). Oftewel, op die manier houd ik ook bij wat ik 'vrij' uitgeef.

Wat betreft stroomverbruik zitten wij op de helft van wat er gemiddeld in een huishouden wordt verbruikt in de buurt. We werken allebei fulltime en de verwarming staat op een geautomatiseerd programma. 's Zomers gaat dat programma uit. Ik trek eerder een trui aan dan mijn man, ik heb het sneller koud. Verlichting gebruiken we zo min mogelijk. In de flat staat er meestal 1, maximaal 2 lampen aan. We hebben ook geen droger, we hangen alles aan een lijn.

Brood en fruit neem ik mee naar mijn werk. Ik sta mezelf toe hoogstens 1x per week 'buiten de deur' te eten, maar in de praktijk komt dat vaker neer op 1x in de drie weken (in lunchpauzes). We nuttigen zelf ook weinig tot geen alcohol, dus uit eten en thuis zijn we daarop ook relatief goedkoop uit.

Bij aanschaf op grote items gaat er veel onderzoek aan vooraf en speuren we de aanbiedingen af. BCC is bijvoorbeeld heel handig om iets tegen de scherpste prijs te kunnen krijgen (wij hebben uiteindelijk 27% van de tv af gekregen, die overigens LED is). We hebben bij vrienden bekend gemaakt dat we nieuwe eetkamerstoelen wilden zoeken en prompt kregen we via via stoelen aangeboden. Ze passen toevallig bij onze inrichting, dus kunnen we voorlopig weer gratis vooruit. We kopen ook weinig prularia voor in huis. Wat er momenteel staat is erfenis. Binnenkort ben ik van plan om met wat kleding en oude spullen op de rommelmarkt te gaan staan.

Wat betreft brandstof hebben wij gelukkig weinig te klagen ivm auto van de zaak, maar ik schrik me wel rot van de prijzen als ik m'n tank weer eens volgooi. Zelfs voor de baas ga ik bij voorkeur naar een goedkoop mogelijke pompstation. Gelukkig zitten er bij mij in de buurt (op mijn route naar huis) twee in de buurt die in vergelijking met de snelweg soms wel 11ct goedkoper zijn.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 23:40

Grappig dat jullie besparen door eens per week boodschappen te doen. Wij zijn juist goedkoper uit sinds we 3x per week gaan. Toen ik nog eens per week ging, gooiden we vaak groente en andere houdbare spullen weg, omdat we vaak op het laatste moment bij ouders, of ergens anders eten. Nu haal ik steeds spullen voor 2-3 dagen, en als er dan eens andere plannen zijn kunnen we de spullen gewoon nog een dag later gebruiken. Het scheelt trouwens ook wel dat ik voorheen met drie grote tassen in de auto stapte en nu op de fiets ga. Ik zet mn fietstas in de kar en alleen de dingen van mijn lijstje passen er dan in. Geen plek dus voor chips en andere slechte dingen. Voor de beesten koop ik groot in. Onze kat moet speciaal voer en ik betaal voor 20kg iets van 50 euro. Zakken van 5kg kosten 18 euro... In onze trapkast hebben we een paar grote bewaarbakken en daarin houden we het heel lang goed.

Ik lees heel graag en dat houd ik betaalbaar door uit te ruilen. Als ik een tijdschrift of boek heb gekocht lees ik die en daarna gaat ie naar mn schoonmoeder/vriendin/iemand anders. Van hen krijg ik ook weer stapels mee terug, waardoor ik nooit zonder leesvoer zit. Omdat er steeds meer mensen aansluiten bij onze groep ga ik nu ook mijn biebabonnement opzeggen. En mijn vriend werkt nu in een winkel waar in de wachtruimte tijdschriften liggen. Zodra de nieuwe binnenkomen mogen de oude mee naar huis Laughing

Wij doen ook erg veel aan energiebesparing in huis, ik vind de NUON rekeningen namelijk altijd weer zonde van t geld. Omdat we weinig thuis zijn staat de verwarming ook heel weinig aan, als ik t koud heb pak ik eerst een dekentje. En we hebben LED-lampen, gebruiken de droger bijna niet (als ie het begeeft hoef ik geen nieuwe meer) en zetten apparaten na gebruik echt uit (dus niet op stand-by). Overstappen kan trouwens echt een paar tientjes per maand schelen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het budget-tip topic! - Pagina 3 Empty Re: Het budget-tip topic!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum