Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hypotheek aanvraag loopt stroef

5 plaatsers

Ga naar beneden

hypotheek aanvraag loopt stroef Empty hypotheek aanvraag loopt stroef

Bericht  Lonne di 5 feb 2013 - 1:44

Hoi,

Mijn vriend en ik hebben een voorlopig koopcontract getekend.
Bij de hypotheek adviseur hebben we alles laten berekenen en we kunnen het aan.
Ik heb op het moment een uitkering dus van mij uit word alleen mijn eigen geld ingebracht.
En verder is het berekend op het salaris van mijn vriend en zijn eigen geld.
Nu doet de bank moeilijk dat we het net aan kunnen.
Financieel kunnen we het makkelijk aan maandelijks,ik heb ook inkomen van het uwv en weer volop aan het solliciteren.
Stel dat het word afgekeurdwat ik echt vreselijk balen zou vinden, zit ik er aan te denken om een contract voor een paar uur op te laten stellen door een kennis met een eigen zaak. En die een werkgeversverklaring in te laten vullen. Ik weet dat een risico is, maar het is niet dat we het niet kunnen betalen. Zoudat nog gevolgen hebben voor mijn kennis en zijn eigenzaak?
Lonne
Lonne
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hypotheek aanvraag loopt stroef Empty Re: hypotheek aanvraag loopt stroef

Bericht  Carra di 5 feb 2013 - 1:51

Eh sowieso is dat frauderen, maar buiten dat als die kennis een eenmanszaak heeft, verandert er voor hem heel veel wat betreft wettelijke regels en zo. Ik weet er niet zo veel van af, maar belastingtechnisch kan er nog wel wat veranderen.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Elliot di 5 feb 2013 - 2:04

Ik vind dat best een domme zet. De banken doen niet voor niets moeilijk, als zij het risico niet aandurven is dat niet voor niets. Ik begrijp dat je in de ziektewet zit? Omdat je over afgekeurd worden schrijft. Een uitkering bij ziekte wordt maar een bepaalde tijd uitgekeerd, daarna kom je in de bijstand. Dat is niet veel, zeker niet als je vriend gewoon een baan heeft.
Daarbij is het, zoals Carra al zegt, frauderen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Cow di 5 feb 2013 - 2:11

Elliot schreef:Ik vind dat best een domme zet. De banken doen niet voor niets moeilijk, als zij het risico niet aandurven is dat niet voor niets. Ik begrijp dat je in de ziektewet zit? Omdat je over afgekeurd worden schrijft. Een uitkering bij ziekte wordt maar een bepaalde tijd uitgekeerd, daarna kom je in de bijstand. Dat is niet veel, zeker niet als je vriend gewoon een baan heeft.
Daarbij is het, zoals Carra al zegt, frauderen.

Denk dat afgekeurd over de hypotheek aanvraag ging.

TO: ik zou het ook niet doen, het is echt fraude en als ze je betrappen dan hang je.
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Elliot di 5 feb 2013 - 2:42

Oeps ja ik dacht dat er stond 'stel dat ik word afgekeurd..'. Maar dat betekent dat TO nu in de WW zit? Dat krijg je ook maar een beperkt aantal maanden. Lijkt me geen goede basis voor een hypotheek, zeker niet met de huidige banenmarkt.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Nyx di 5 feb 2013 - 3:46

Als ik het goed begrijp wordt jouw inkomen niet meegerekend in de hypotheekaanvraag, maar breng je enkel eigen (spaar)geld in? Wat dus inhoudt dat de hypotheek alleen wordt berekend op het inkomen van jouw vriend? Dat jij in de ww zit, staat dus los van de hele aanvraag?

Tien jaar geleden kon het makkelijk, tegenwoordig zijn de banken er gewoon niet happig op. Zelfs als WW niet wordt meegerekend, wordt er wel naar gekeken. En het is geen ideale situatie. Niet voor de bank, niet voor jullie.
Wat je zou kunnen doen is uitstel aanvragen op het voorlopige koopcontract en meerdere offertes aanvragen, misschien zelfs d.m.v. een andere adviseur. Frauderen moet je zeker niet doen. Want het lijkt heel mooi, maar het kan ontzettend veel problemen met zich meebrengen.

Als het echt niet gaat, dan gaat het niet. Ga geen clausules bedenken waarin het misschien wel zou gaan, want dat komt sowieso niet goed. Misschien wel op korte termijn, maar niet op lange termijn.

Succes!
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Lonne di 5 feb 2013 - 5:45

Bedankt voor jullie reacties, misschien draafde ik een beetje door in mijn creatief denken.
Het is inderdaad fraude, ik bekeek het niet zo.
Maar ben net weer terug bij de hypotheek adviseur geweest en met wat meer eigen geld is het hopelijk opgelost.
Lonne
Lonne
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud