Nu toch een akkoord?
+6
Lejow
SuperGrover
Nora
Susan
Roodtomaatje
Fearie
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Nu toch een akkoord?
Ik heb het rtl nieuws aanstaan en hoor dat er nu toch een akkoord is.
http://www.nu.nl/kabinetscrisis/2796637/fracties-akkoord-noodpakket.html
Wat vinden jullie ervan?
http://www.nu.nl/kabinetscrisis/2796637/fracties-akkoord-noodpakket.html
Wat vinden jullie ervan?
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Nu toch een akkoord?
Ik denk dat het wel prima maatregelen zijn.
Jammer van de BTW verhoging alleen.. Maar we moeten hoe dan ook allemaal inleveren.
Jammer van de BTW verhoging alleen.. Maar we moeten hoe dan ook allemaal inleveren.
Roodtomaatje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 394
"De bezuinigingen op de Persoonsgebonden Budgetten (PGB) en het passend onderwijs worden teruggeschroefd."
Dat vind ik persoonlijk dan weer goed nieuws.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik vond het vooral verbazingwekkend dat het ze in twee dagen gelukt is, wat in 7 weken niet lukte.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Inderdaad! Ik lever persoonlijk dan liever wat in door de BTW verhoging, dan dat dit soort maatregelen "weg bezuinigd" worden!Susan schreef:"De bezuinigingen op de Persoonsgebonden Budgetten (PGB) en het passend onderwijs worden teruggeschroefd."
Haha ja dat is eigenlijk wel heel triest..Nora schreef:Ik vond het vooral verbazingwekkend dat het ze in twee dagen gelukt is, wat in 7 weken niet lukte.
Roodtomaatje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 394
Dit klinkt echt fantastisch. Zo fantastisch zelfs dat ik me absoluut niet kan voorstellen dat hiermee al die miljarden worden bezuinigd. En de PvdA krijgt definitief mijn stem niet, als je hier niet mee instemt, wat wil je dan wel?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vraag me af hoe dat precies zit met de kilometervergoeding, geldt dat voor iedereen of degene die zakelijk rijden met een leaseauto?
Mbt het PGB heb ik gemengde gevoelens bij, maar is meer omdat een collega van mij het beheert en er veel mee gefraudeerd bent (niet tegen jou hoor Susan).
Mbt het PGB heb ik gemengde gevoelens bij, maar is meer omdat een collega van mij het beheert en er veel mee gefraudeerd bent (niet tegen jou hoor Susan).
Fearie- Ratel
En die BTW is ook vervelend, zullen ze dat in 1x doen of in etappes? En was ook wel benieuwd naar de concrete plannen van de hypotheekaftrek. Mijn vriend en ik willen over ongeveer 2 jaar een huis kopen, dus die overdrachtsbelasting is gunstig
Fearie- Ratel
Susan schreef:"De bezuinigingen op de Persoonsgebonden Budgetten (PGB) en het passend onderwijs worden teruggeschroefd."
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Fearie schreef:
Dan moeten ze daar strenger op controleren, in plaats van het meteen maar voor iedereen af te schaffen en mensen te duperen die het echt nodig hebben. Ik bedoel, dat anderen ermee frauderen, daar heb ik geen boodschap aan.
Susan- Lady Post-a-lot
SuperGrover schreef:Dit klinkt echt fantastisch. Zo fantastisch zelfs dat ik me absoluut niet kan voorstellen dat hiermee al die miljarden worden bezuinigd. En de PvdA krijgt definitief mijn stem niet, als je hier niet mee instemt, wat wil je dan wel?
Helemaal eens met jouw post! Ik vind het ook verbazingwekkend positief (van wat er nu bekend is).
En dan mogen we nu toch wel enthousiast zijn dat het kabinet gevallen is, right?
Gast- Gast
Eens met Susan
Mijn oom schrapten het binnen samen met zn vrouw en gingen er heerlijk van op vakantie naar Turkije, en mijn moeder en haar man die het echt nodig hebben kunnen blijven terug betalen..
Mijn oom schrapten het binnen samen met zn vrouw en gingen er heerlijk van op vakantie naar Turkije, en mijn moeder en haar man die het echt nodig hebben kunnen blijven terug betalen..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Nora schreef:Ik vond het vooral verbazingwekkend dat het ze in twee dagen gelukt is, wat in 7 weken niet lukte.
Zoals ik het interpreteer, is het een noodpakket om in ieder geval nu bezuinigingen door te voeren en niet af te wachten. Uiteindelijk zullen er nog wel moeilijkere maatregelen komen.
Ik vind het wel goed. In ieder geval goed dat er wel doorgepakt wordt.
Gast- Gast
Susan schreef:Fearie schreef:
Dan moeten ze daar strenger op controleren, in plaats van het meteen maar voor iedereen af te schaffen en mensen te duperen die het echt nodig hebben. Ik bedoel, dat anderen ermee frauderen, daar heb ik geen boodschap aan.
Ben ik het mee eens, een idee zou zijn om een fraude meldpunt te maken. Want het zorgkantoor doet niets met meldingen of verdenkingen, ze hebben geen onderzoeksplicht alleen een controleplicht van de verantwoordingen.
Fearie- Ratel
De oplossingen lijken wel heel simpel trouwens, er hoeft niet bezuinigd te worden op het PGB/studiefinanciering geen sociaal leenstelsel/Cultuurbtw weer terug naar 6%.
Dat door hervorming hypotheekrente aftrek en BTW 2% alles opgelost lijkt te zijn?
Dat door hervorming hypotheekrente aftrek en BTW 2% alles opgelost lijkt te zijn?
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Lejow schreef:Eens met Susan
Inderdaad.
Er wordt ook echt wel gefraudeerd met bijstandsuitkeringen, WW-uitkeringen, Wajong, huursubsidie, et cetera. Zullen we dat dan ook allemaal maar afschaffen, omdat een paar rotte appels het voor de rest bederven? Dat levert ook wel heel wat op hoor, als er bezuinigd moet worden.
Susan- Lady Post-a-lot
Idd, de goeden lijden altijd onder de rotte appels. Studiefi moet afgeschaft worden omdat een deel het alleen maar naar de kroeg bent, langstudeerdersboete zodat mensen ipv uit hun neus vreten harder werken.
Er zijn ook regelmatig berichten over fraude en hoeveel geld dat kost, maar terugbetalen doen ze nooit. Laten we daar eens mee beginnen.
Er zijn ook regelmatig berichten over fraude en hoeveel geld dat kost, maar terugbetalen doen ze nooit. Laten we daar eens mee beginnen.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Heb vanmiddag net een cursus gehad over de nieuwe maatregelen van de WWB, daar wordt je ook niet blij van nu de regels van gezinsinkomsten gaan gelden. En ook zo krom opgesteld.
En Susan, je hebt wel gelijk hoor. Het is met alles zo dat een aantal rotte appels het verpesten voor de anderen. Zou het alleen mooi vinden als er een meldpunt kwam voor als je PGB fraude vermoedt en dat ze er dan ook daadwerkelijk wat mee doen. Het is namelijk vervelend dat sommige mensen het misbruiken, dus de aanvragers zelf maar ook de zorgverleners bij hun clienten die het PGB niet snappen. Uiteindelijk is de client namelijk verantwoordelijk en een PGB schuld is om van te janken in de meeste gevallen.
En Susan, je hebt wel gelijk hoor. Het is met alles zo dat een aantal rotte appels het verpesten voor de anderen. Zou het alleen mooi vinden als er een meldpunt kwam voor als je PGB fraude vermoedt en dat ze er dan ook daadwerkelijk wat mee doen. Het is namelijk vervelend dat sommige mensen het misbruiken, dus de aanvragers zelf maar ook de zorgverleners bij hun clienten die het PGB niet snappen. Uiteindelijk is de client namelijk verantwoordelijk en een PGB schuld is om van te janken in de meeste gevallen.
Fearie- Ratel
Je bedoelt de zorgverleners die het PGB ontvangen, die doen het verkeerd? Niet de mensen bij Bureau Jeugdzorg die de aanvraag in behandeling nemen, neem ik aan, die weten toch wel hoe het werkt?
Ja, het is gewoon sowieso balen. Ezra heeft nu elke week equitherapie, vroeger kon dat nog vanuit PGB worden betaald, nu moeten we het dus uit eigen zak betalen, 65 euro per week. Het is niet dat we arm zijn, maar voor ons is dat wel een vrij grote kostenpost, 260 euro per maand. Zo zijn er meer dingen die ons en hem erg zouden helpen, maar die moeilijker zijn geworden nu we geen PGB kunnen aanvragen. Er loopt nu wel een aanvraag voor zorg in natura, een voordeel is dan wel dat het met het geld niet verkeerd kan gaan.
Ja, het is gewoon sowieso balen. Ezra heeft nu elke week equitherapie, vroeger kon dat nog vanuit PGB worden betaald, nu moeten we het dus uit eigen zak betalen, 65 euro per week. Het is niet dat we arm zijn, maar voor ons is dat wel een vrij grote kostenpost, 260 euro per maand. Zo zijn er meer dingen die ons en hem erg zouden helpen, maar die moeilijker zijn geworden nu we geen PGB kunnen aanvragen. Er loopt nu wel een aanvraag voor zorg in natura, een voordeel is dan wel dat het met het geld niet verkeerd kan gaan.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik bedoel de zorgverleners die PGB beheren voor de clienten of instanties die een dubbelrol hebben. Daar wordt naar mijn idee vaak mee gesjoemeld omdat ze de facturen schrijven en kunnen innen. Daar wordt bijna niet op gecontroleerd en sommige facturen zijn te zot voor woorden. Dat zou strenger gecontroleerd moeten worden.
Ik ben ook absoluut voor het omzetten van PGB naar ZIN, al heeft dat ook geen voordelen want de gemeente heeft de capaciteit niet vanuit de WMO.
Wat een kosten trouwens voor Ezra, had geen idee dat dat zoveel kost. Maar het werkt wel voor hem las ik hier en op je blog
Ik ben ook absoluut voor het omzetten van PGB naar ZIN, al heeft dat ook geen voordelen want de gemeente heeft de capaciteit niet vanuit de WMO.
Wat een kosten trouwens voor Ezra, had geen idee dat dat zoveel kost. Maar het werkt wel voor hem las ik hier en op je blog
Fearie- Ratel
Maar als je dan al een aflossingsvrije hypotheek hebt en die moet verlengd worden? Ik kon toendertijd niet eens iets anders krijgen, laat staan met mijn huidige salaris...
Gast- Gast
Ik heb wel aangevraagd of de equitherapie betaald kan worden vanuit AWBZ en het zou meegenomen worden, maar ik heb er een zeer hard hoofd in dat we het ooit vanuit welk potje dan ook vergoed gaan krijgen, helaas.
Susan- Lady Post-a-lot
Zusje schreef:Maar als je dan al een aflossingsvrije hypotheek hebt en die moet verlengd worden? Ik kon toendertijd niet eens iets anders krijgen, laat staan met mijn huidige salaris...
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me daar niet echt in heb verdiept dus niet zeker van wat de effecten zijn.
@ Susan, ik hoop het voor jullie
Fearie- Ratel
Zusje schreef:Maar als je dan al een aflossingsvrije hypotheek hebt en die moet verlengd worden? Ik kon toendertijd niet eens iets anders krijgen, laat staan met mijn huidige salaris...
Ik las net dat het alleen gaat om nieuwe hypotheken, vanaf 2013. Het lijkt me dan niet te gaan om hypotheken die verlengd worden, maar puur om nieuw af te sluiten hypotheken. Maar zeker weet ik het ook niet natuurlijk...
Gast- Gast
Ik lees net dat GroenLinks heeft bevestigd dat het akkoord slechts een soort lapmiddel is voor Europa dat geldig is tot de komende verkiezingen. Dus tot zover het akkoord.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is dat toch....
» Wat ik toch had..
» Hoeveel dagen/weken tussen aanvraag hyptheek en akkoord?
» Wat is dat toch
» toch erg??
» Wat ik toch had..
» Hoeveel dagen/weken tussen aanvraag hyptheek en akkoord?
» Wat is dat toch
» toch erg??
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: