Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen beste vriendin

+19
sanne-84
loesje
Lady4
Poubelle
luenca
Snoopy
Pien
Esperanza
Silver
Supertalentje
Pancake
Caroow
Bliss
Fearie
Tinus
Jeanette
Lolly
Stuiterbal
Roodtomaatje
23 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Stuiterbal za 28 apr 2012 - 22:14

Pixie schreef:Ik vraag me sinds dit topic toch wel af wat iemand een beste vriendin maakt.
Dat je altijd bij ze terecht kunt? Dat je alles met iemand samen doet? Wanneer is iemand niet alleen maar een goede vriendin maar een beste vriendin?

Het is een gevoel. Neem Zelda en mij b.v. Ik heb haar vorig jaar voor het eerst ontmoet en dat klikte meteen. Het voelde vertrouwd en het was net alsof ik haar al jaren kon. Heel appart maar ook heel bijzonder.
Ik kan haar oprecht en ook als enige mijn beste vriedin noemen.
We zien elkaar niet dagelijks en spreken ons ook niet dagelijks. Maar als we bij elkaar zijn is het altijd heel leuk, gezellig en fijn.
En dat nu een jaar :-)
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 22:32

Mijn beste vriendin is er onvoorwaardelijk. Zelfs als het minder tussen ons gaat komt het altijd weer goed. Ze is de belangrijkste persoon in mijn leven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Snoopy zo 29 apr 2012 - 3:56

Jip83 schreef:
Pien schreef:
Jip83 schreef:
Snoopy schreef:
Pien schreef:Ook ik heb geen beste vriendin. Ik heb een hoop `bekende`. Maar echte vriendinnen, dat zijn er inmiddels nog maar 2. Erg jammer, ik ben iemand die veel tijd steekt in vriendschappen, ik geef veel. Toen ik wat terug verwachte, kreeg ik geen respons. Dus die vriendschappen heb ik bewust dood laten bloeden... Ik zou heel graag een beste vriendin willen, iemand met wie ik alles kan delen en die er voor me is in goede én in slechte tijden.

+1

Ik heb hetzelfde. Had door de jaren heen nog maar 2 vriendinnen, maar ik merkte dat het alleen van mijn kant kwam op een gegeven moment. Dus ben ik gestopt er tijd in te steken en merk ik nu dat het niks meer is. Krijg altijd van die loze beloftes van ik mail/bel je snel en dan spreken we wat af. Maar het gebeurd nooit.
Heb twee goede vriendinnen maar die komen uit en wonen in andere landen, dus die zie ik niet zo vaak. Heb dus ook niemand waar mee ik standaard afspreek met dingen als koninginnedag of oud en nieuw. Maar ja ben het inmiddels dus wel een beetje gewend.

Dit dus ook. En beloftes die niet nagekomen worden. Voor ik op reis ging zou een vriendin een boekje geven waarin ze allemaal quotes zou schrijven op mij van toepassing...niet gebeurt. Ik ben ook iemand die veel geeft en ik ben maar gestopt met wat terug te verwachten. Een dank je wel ben ik al blij mee! Scheelt een hoop negatieve energie!

Dat laatste zou voor mij goedzijn om ook te doen! Ik overlaad mensen om mij heen met kaartjes, lieve berichtjes, cadeautjes. Maar iets terug krijgen, ho maar. Ik ben nu al de hele week ziek bijv, maar niemand zal even aanbieden om me te helpen met iets. Ik kan me dan dus nog ellendiger voelen als mijn telefoon de hele dag stil blijft!

Misschien moeten wij maar vriendinnen worden? ;-)

En dan wil ik wel meedoen :-) woon overigens bij Pien in de buurt.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Lady4 zo 29 apr 2012 - 6:33

Lorna mercedez schreef:Mijn beste vriendin is er onvoorwaardelijk. Zelfs als het minder tussen ons gaat komt het altijd weer goed. Ze is de belangrijkste persoon in mijn leven.

+1. Ik zou haar echt niet willen missen, ze voelt als familie.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 10:45

@snoopy join the club!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 11:39

Lorna mercedez schreef:Mijn beste vriendin is er onvoorwaardelijk. Zelfs als het minder tussen ons gaat komt het altijd weer goed. Ze is de belangrijkste persoon in mijn leven.

Dit gevoel heb ik ook bij mijn beste vriendin. Ik ken haar al jaren, en het is gewoon fijn dat er iemand is die heel mijn jeugd samen met mij heeft beleefd, en aan wie ik niets hoef uit te leggen. Onze ouders kennen elkaar ook en als baby waren we al vaak samen Geen beste vriendin - Pagina 3 561177 Nu spreek ik haar niet meer dagelijks omdat we hele andere levens hebben, maar we weten gewoon dat het goed zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  loesje zo 29 apr 2012 - 23:22

]Ook ik heb geen beste vriendin. Ik heb een hoop `bekende`. Maar vriendinnen, dat zijn er inmiddels nog maar 2 en die wonen ver weg. Erg jammer. Ik zou heel graag een beste vriendin willen, iemand met wie ik alles kan delen en die er voor me is in goede én in slechte tijden ik voel me soms best alleen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 0:55

loesje schreef:]Ook ik heb geen beste vriendin. Ik heb een hoop `bekende`. Maar vriendinnen, dat zijn er inmiddels nog maar 2 en die wonen ver weg. Erg jammer. Ik zou heel graag een beste vriendin willen, iemand met wie ik alles kan delen en die er voor me is in goede én in slechte tijden ik voel me soms best alleen.

Wat naar om te lezen Loesje Sad

Ik heb zelf ook geen beste vriendin. Wel eigenlijk altijd een gehad maar sinds een aantal jaar niet meer. Die laatste 2 die ik had hebben me echt teleurgesteld dat ik gewoon ook geen beste vriendin meer wil. Ik sta wel open voor nieuwe vriendschappen maar ik hoef geen beste vriendin meer. Ik krijg dan ook altijd zo'n benauwd gevoel als ik met iemand bevriend ben die dat wel heel graag wil. Net als m'n collega nu. Ik heb daar gewoon geen behoefte aan en eigenlijk ook geen tijd om wekelijks af te spreken. Ik heb wel goede vriendinnen en die zijn me ook erg dierbaar. Zoals Okidoki van het forum. Ik zie haar niet maandelijks maar als we elkaar zien hebben we wel veel lol samen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 1:30

Ik zie mijn beste vriendin gewoon als familie, een zus van een andere moeder. Ze hoort gewoon in mijn leven en zal dat altijd blijven ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 6:55

Ik heb ook nooit een echte beste vriendin gehad, heb van meerdere mensen gedacht dat ze het waren maar werd vaak teleurgesteld in vriendschappen waardoor ik nu gewoon blij ben met de vriendinnen die ik heb (maar in slechte tijden kan ik geloof ik bij bijna niemand terecht want er wordt vaak over dingen heen gepraat). Met de 1 is de band natuurlijk wat hechter dan met de ander maar ik vind het prima zoals het nu is. Ik was een tijdje echt gefocust op een beste vriendin maar nu vind ik het eigenlijk niet belangrijk meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 8:19

Stella_ schreef:
Pixie schreef:Ik vraag me sinds dit topic toch wel af wat iemand een beste vriendin maakt.
Dat je altijd bij ze terecht kunt? Dat je alles met iemand samen doet? Wanneer is iemand niet alleen maar een goede vriendin maar een beste vriendin?

Het is een gevoel. Neem Zelda en mij b.v. Ik heb haar vorig jaar voor het eerst ontmoet en dat klikte meteen. Het voelde vertrouwd en het was net alsof ik haar al jaren kon. Heel appart maar ook heel bijzonder.
Ik kan haar oprecht en ook als enige mijn beste vriedin noemen.
We zien elkaar niet dagelijks en spreken ons ook niet dagelijks. Maar als we bij elkaar zijn is het altijd heel leuk, gezellig en fijn.
En dat nu een jaar :-)
I love you
Jij bent lief.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 8:43

Ik heb ook geen beste vriendin.
Natuurlijk wel gewone vriendinnen, een geweldige zus en super buurvrouw. Maar nee, niet net als vroeger een echte beste vriendin.
Moet zeggenbdat ik dat eigenlijk best jammer vind en ook wel mis, maar ik weet ook niet zo goed hoe je nu nog beste vriendin met iemand zou kunnen worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  sanne-84 ma 30 apr 2012 - 9:17

ik heb er 1, en dat vind ik wel fijn. zij kent mij door en door (soms nog wel beter dan ik mezelf) en daardoor kan ik ook altijd bij haar terecht. ken haar 'pas' een jaar of 5
andere vriendinnen kennen mij ook, maar toch net iets anders
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Bazinga ma 30 apr 2012 - 9:53

Ik zeg altijd dat ik een shitload aan kennissen heb, een handjevol vrienden en 2 beste vriendinnen smile

Een beste vriendin is iemand bij wie ik altijd mijzelf kan zijn, op wie ik altijd kan rekenen.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Ibbeltje ma 30 apr 2012 - 17:35

Ik heb ook geen echte beste vriendin meer zoals vroeger. Maar wel genoeg andere vriendinnen om mij heen plus 1 goede vriendin die ik al heel lang ken.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 23:18

Roodtomaatje, vervelend om te lezen dat je het mist. Ik denk dat een 'beste' vriendin een beetje een ruim begrip is. Voor mij is dat mijn oudste vriendin, omdat ik weet dat zij er onvoorwaardelijk voor mij zal zijn. In groep acht heb ik eens drie dagen ruzie met haar gehad en sindsdien nooit langer dan een paar uur. We kunnen er allebei gewoon echt niet tegen om boos op elkaar te zijn, daar is onze vriendschap veel te mooi en belangrijk voor. Ik heb verder nog veel meer vriendinnen die ik niet wil missen en van wie ik het verschrikkelijk zou vinden om ze niet meer in mijn leven te hebben, maar zij is echt bijna een deel van mij, omdat we elkaar al zo lang en goed kennen. Ik zie haar tegenwoordig weinig, maar als ik haar drie dagen niet gesproken heb, dan hangen we allebei aan de telefoon, omdat het voelt alsof het zo lang geleden is.

Met andere 'nieuwere' vriendinnen heb ik echter ook wel een band die daarmee te vergelijken is. Ik vind een vriendschap speciaal als ik weet dat ik die persoon altijd kan bellen, ook als ik niet goed in mijn vel zit en even hulp nodig heb en wat minder kan investeren. Zulke vriendschappen heb ik ook later opgedaan. Hoewel zij wel iets minder geïntegreerd zijn in mijn leven en persoonlijkheid, voel ik me bij hen ook goed. Ik weet ook dat zij er altijd voor me zouden zijn. En hoewel ik me niet voor kan stellen dat mijn beste vriendin er niet is, zou ik ook tevreden zijn met mijn vriendschappen als zij er nooit was geweest. Als ik haar nooit als beste vriendin had gehad, was ik nu nog steeds blij met mijn gewone 'hechte' vriendschappen zoals die zijn.

Ik denk dus ook niet dat een beste vriendin noodzakelijk is en ik denk ook niet dat je haar zult vinden als je er echt naar zoekt of streeft. Misschien dat je dan onbewust ook mensen minder toelaat, omdat je ze niet als toekomstige beste vriendin ziet en er dan dus maar mee stopt. Dat weet ik natuurlijk niet hoor. Ik zou echt proberen te focussen op gewone vriendschappen en wie weet waar het uiteindelijk toe zal leiden!

Lang verhaal en het wordt allemaal niet duidelijker, dus ik stop er even mee. Ik wens je succes in ieder geval!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  joyce0606 di 1 mei 2012 - 5:28

hier ook geen "beste" of "goede" vriendin, en dat mis ik ook wel hoor, vindt het altijd wel mooi om te zien hoe sommige mensen elkaar al zo lang kennen en met elkaar omgaan. ik zou ook wel graag iemand willen hebben waar ik alles tegen kan zeggen en die "vrouwen" logica tenminste snapt!

ik heb 1 vriendin, maar die woont verder weg, en zie ik 1x in de 3 maanden, voorderest spreken we niet heel veel, en zeker niet diepe gesprekken. daarvoor verschillen we teveel, ik ken haar ook nog niet zo lang. misschien als K naar school gaat ontmoet ik wat nieuwe mensen...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  mosio di 1 mei 2012 - 6:26

Ik heb ook geen beste vriendin. Ik heb 1 vriendin maar die heb ik al een tijd niet gesproken.
Ik mis het soms wel en voel me ook wel eens alleen. Ik denk dat het ook voor een groot deel wel bij me zelf ligt. Ik vind het best lastig om contacten zo spontaan aan te gaan en te onderhouden.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Roodtomaatje vr 4 mei 2012 - 20:27

Jeetje wat leuk dat er zoveel gereageerd wordt! Very Happy
Erg fijn om jullie reacties/ervaringen te lezen. Helpt me echt om alles een beetje te relativeren.

loesje schreef:]Ook ik heb geen beste vriendin. Ik heb een hoop `bekende`. Maar vriendinnen, dat zijn er inmiddels nog maar 2 en die wonen ver weg. Erg jammer. Ik zou heel graag een beste vriendin willen, iemand met wie ik alles kan delen en die er voor me is in goede én in slechte tijden ik voel me soms best alleen.
Zoals jij je voelt voel ik me dus ook! Natuurlijk kan ik wel altijd bij mijn vriend terecht, maar soms is het ook fijn om met iemand anders te praten!

PrinsesBo schreef:Ik heb ook geen beste vriendin.
Natuurlijk wel gewone vriendinnen, een geweldige zus en super buurvrouw. Maar nee, niet net als vroeger een echte beste vriendin.
Moet zeggenbdat ik dat eigenlijk best jammer vind en ook wel mis, maar ik weet ook niet zo goed hoe je nu nog beste vriendin met iemand zou kunnen worden.
Ja dat is dus ook een beetje mijn punt.. De meeste meiden van mijn leeftijd hebben al een beste vriendin of het klikt niet goed genoeg tussen ons.

June schreef:Roodtomaatje, vervelend om te lezen dat je het mist. Ik denk dat een 'beste' vriendin een beetje een ruim begrip is. Voor mij is dat mijn oudste vriendin, omdat ik weet dat zij er onvoorwaardelijk voor mij zal zijn. In groep acht heb ik eens drie dagen ruzie met haar gehad en sindsdien nooit langer dan een paar uur. We kunnen er allebei gewoon echt niet tegen om boos op elkaar te zijn, daar is onze vriendschap veel te mooi en belangrijk voor. Ik heb verder nog veel meer vriendinnen die ik niet wil missen en van wie ik het verschrikkelijk zou vinden om ze niet meer in mijn leven te hebben, maar zij is echt bijna een deel van mij, omdat we elkaar al zo lang en goed kennen. Ik zie haar tegenwoordig weinig, maar als ik haar drie dagen niet gesproken heb, dan hangen we allebei aan de telefoon, omdat het voelt alsof het zo lang geleden is.

Met andere 'nieuwere' vriendinnen heb ik echter ook wel een band die daarmee te vergelijken is. Ik vind een vriendschap speciaal als ik weet dat ik die persoon altijd kan bellen, ook als ik niet goed in mijn vel zit en even hulp nodig heb en wat minder kan investeren. Zulke vriendschappen heb ik ook later opgedaan. Hoewel zij wel iets minder geïntegreerd zijn in mijn leven en persoonlijkheid, voel ik me bij hen ook goed. Ik weet ook dat zij er altijd voor me zouden zijn. En hoewel ik me niet voor kan stellen dat mijn beste vriendin er niet is, zou ik ook tevreden zijn met mijn vriendschappen als zij er nooit was geweest. Als ik haar nooit als beste vriendin had gehad, was ik nu nog steeds blij met mijn gewone 'hechte' vriendschappen zoals die zijn.

Ik denk dus ook niet dat een beste vriendin noodzakelijk is en ik denk ook niet dat je haar zult vinden als je er echt naar zoekt of streeft. Misschien dat je dan onbewust ook mensen minder toelaat, omdat je ze niet als toekomstige beste vriendin ziet en er dan dus maar mee stopt. Dat weet ik natuurlijk niet hoor. Ik zou echt proberen te focussen op gewone vriendschappen en wie weet waar het uiteindelijk toe zal leiden!

Lang verhaal en het wordt allemaal niet duidelijker, dus ik stop er even mee. Ik wens je succes in ieder geval!
Bedankt voor je lange en lieve reactie! Misschien is het inderdaad wel zo dat ik onbewust mensen minder toe laat.
Ik ga maar eens proberen te focussen op mijn bestaande vriendschappen en wie weet wat daar uit voort vloeit! smile
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin - Pagina 3 Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum