Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen beste vriendin

+19
sanne-84
loesje
Lady4
Poubelle
luenca
Snoopy
Pien
Esperanza
Silver
Supertalentje
Pancake
Caroow
Bliss
Fearie
Tinus
Jeanette
Lolly
Stuiterbal
Roodtomaatje
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Geen beste vriendin

Bericht  Roodtomaatje do 26 apr 2012 - 5:07

Moet toch even iets van me af schrijven.
De laatste tijd merk ik dat ik erg behoefte heb aan het hebben van een "beste" vriendin. Iemand waarmee je alles kan delen en waarmee je leuke dingen samen kan doen.
Eigenlijk heb ik nooit echt een beste vriendin gehad, ook niet toen ik jonger was. Ik heb wel genoeg vrienden en vriendinnen, maar op de een of andere manier geen soulmate..

Gelukkig is mijn vriend er voor me en ik kan ook echt alles bij hem kwijt, maar soms heb ik ook gewoon behoefte aan iemand anders.
En het benauwd me wel eens, stel dat het uitgaat, wat dan?

Zijn er meer meiden die zich in mijn verhaal herkennen? En hebben jullie tips voor me?
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 5:10

Ik heb ook niet 1 echte beste vriendin, maar ik heb wel 5 hele goede vriendinnen waarvan ik weet dat ik altijd bij ze terecht kan.
Kun je niet met je verhaal terecht bij je 'gewone' vrienden en vriendinnen en daar meer mee ondernemen? Dan word je, als het zo goed klikt, toch ook wat closer?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 5:23

Ik heb wel een tip voor je. Hang niet zoveel waarde aan het labeltje 'beste vriendin' en geniet gewoon van de vrienden en vriendinnen die je nu hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Roodtomaatje do 26 apr 2012 - 5:41

Zelda schreef:Ik heb wel een tip voor je. Hang niet zoveel waarde aan het labeltje 'beste vriendin' en geniet gewoon van de vrienden en vriendinnen die je nu hebt.
Oké, dus jij vind een beste vriendin soort van "overrated"?
Het lijkt me namelijk wel fijn om er een te hebben, maar misschien neem ik het allemaal ook wel te zwaar op smile
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Stuiterbal do 26 apr 2012 - 5:44

Zelda schreef:Ik heb wel een tip voor je. Hang niet zoveel waarde aan het labeltje 'beste vriendin' en geniet gewoon van de vrienden en vriendinnen die je nu hebt.

Mee eens.

Zelf heb ik 1 beste vriendin jammer dat ze niet in de buurt woont en dus die leuke dingen kunnen we gewoon niet altijd samen doen. Maar zij is wel de gene bij wie ik alles kwijt kan. En zij zal ook voor me klaar staan en ik voor haar.
Buiten haar heb ik heel wat vrienden waar ik ook leuke dingen mee doe. Dat is me net zo veel waard.

Heb je zo wel vriendinnen/vrienden ?? Kijk naar wat je wel hebt ook dat is fijn !!
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Lolly do 26 apr 2012 - 5:46

Ik heb ook geen beste vriendin en als ik op facebook foto's zie van beste vriendinnen vind ik het altijd jammer dat ik er geen heb. Maar een beste vriendin moet je tegenkomen en als je ze hebt gevonden moet je er veel energie in steken om haar ook jouw beste vriendin te laten blijven. Ik denk dat ik faal op dat laatste punt.
Lolly
Lolly
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 47
Registratiedatum : 18-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 5:47

Zelda schreef:Ik heb wel een tip voor je. Hang niet zoveel waarde aan het labeltje 'beste vriendin' en geniet gewoon van de vrienden en vriendinnen die je nu hebt.
Zo denk ik er tegenwoordig ook over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 5:59

Zelda schreef:Ik heb wel een tip voor je. Hang niet zoveel waarde aan het labeltje 'beste vriendin' en geniet gewoon van de vrienden en vriendinnen die je nu hebt.

Precies!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Jeanette do 26 apr 2012 - 6:07

Jolicious schreef:
Zelda schreef:Ik heb wel een tip voor je. Hang niet zoveel waarde aan het labeltje 'beste vriendin' en geniet gewoon van de vrienden en vriendinnen die je nu hebt.

Precies!

+1

Ik heb ook niet 1 beste vriendin, maar een groep vriendinnen waar ik alles tegen kwijt kan.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Tinus do 26 apr 2012 - 6:19

Eerder wilde ik ook altijd een beste vriendin. Maar ik heb nu een paar vriendinnen en daar doe ik regelmatig dingen mee en die spreek ik regelmatig. Met mijn zus heb ik ook een ontzettend goede band. Dus ik heb genoeg om me heen, en ben daar tevreden mee.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Roodtomaatje do 26 apr 2012 - 6:32

Bedankt voor jullie reacties allemaal! smile
Eerlijk gezegd doet het me goed om te horen dat ik niet "raar" ben. Dat idee had ik af en toe.
Maar misschien kan ik inderdaad beter tijd investeren in de vrienden en vriendinnen die ik al heb, dan het "zoeken" naar een beste vriendin!
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Fearie do 26 apr 2012 - 6:49

Princess schreef:Ik heb ook niet 1 echte beste vriendin, maar ik heb wel 5 hele goede vriendinnen waarvan ik weet dat ik altijd bij ze terecht kan.
Kun je niet met je verhaal terecht bij je 'gewone' vrienden en vriendinnen en daar meer mee ondernemen? Dan word je, als het zo goed klikt, toch ook wat closer?

En

Zelda schreef:Ik heb wel een tip voor je. Hang niet zoveel waarde aan
het labeltje 'beste vriendin' en geniet gewoon van de vrienden en
vriendinnen die je nu hebt.

+ 1. Ik heb zelf liever een stel vriendinnen, als 1 'beste' vriendin. Vaak zorgt de stempel 'beste' sneller voor ruzie (is mijn ervaring).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Bliss do 26 apr 2012 - 6:50

Ik heb 12 jaar lang een beste vriendin gehad, maar dat is een paar jaar geleden 'uitgegaan'. Ben daar echt flink beroerd van geweest, maar inmiddels doet het me niet meer zoveel (al denk ik nog wel eens aan haar, maar vooral met een soort van haatgevoelens). Heb verder ook leuke vriendinnen, maar dus niet meer echt één beste vriendin. Maar afgelopen zaterdag was ik met twee vriendinnen op stap en op een gegeven moment stond ik even alleen met één van hen en daar kan ik het gewoon supergoed mee vinden (ook al is ze 7,5 jaar jonger). Nu word ik soms ook een beetje emotioneel als ik gedronken heb (én ik moest ook nog ongesteld worden), maar ik bedacht me ineens dat zij toch wel mn beste vriendinnetje is en sprak dat ook uit naar haar. Andersom had zij hetzelfde gevoel, dus dat was fijn. Ik zie haar niet zo vaak, maar kan wel alles tegen haar zeggen en als we bij elkaar zijn is het altijd goed.

Toch ben ik het wel eens met wat de andere meiden zeggen; wees blij met de mensen die je om je heen hebt en geniet daarvan. Ik ben tegenwoordig ook wel van mening dat de 'beste vriendin' enigszins overrated is: ik dacht ook dat het met mijn ex-BFF voor altijd zou zijn, maar niet dus. Ik ben in die zin weer een ervaring rijker en een illusie armer.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 7:03

Ik heb 1 vriendin die al 18 jaar mijn beste vriendin is en ik hou van haar alsof ze een zusje is. Ze staat altijd voor me klaar, ik kan alles bij haar kwijt en ze maakt me altijd aan het lachen als ik me kut voel. Dat is heel waardevol, maar mijn andere vriendschappen zijn (bijna) net zo waardevol. Het feit dat er 1 vriendin is die het label beste vriendin heeft maakt de andere vriendschappen niet minder belangrijk. Dus maak je geen zorgen dat je dat niet hebt maar prijs jezelf gelukkig met de vriendschappen die er wel zijn en investeer daar in, zo zul je zien dat die vriendschappen ook hechter zullen worden en wie weet wat daar uit voort komt.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Roodtomaatje do 26 apr 2012 - 7:07

Bliss en Powerbabe, bedankt voor jullie (persoonlijke) reactie! Very Happy
Doet me goed om te lezen!
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Caroow do 26 apr 2012 - 7:20

Een aantal jaar terug had ik een beste vriendin, met haar was alles altijd leuker. We deden alles samen en woonden in 1 huis. Tot ik een vriend kreeg en ze erg jaloers werd, ze is verhuisd naar een stad vervan hier en ik heb haar nooit weer gezien. Sindsdien heb ik niet echt een beste vriendin meer, ik mis dit meisje niet door de dingen die we hebben meegemaakt, maar de band die ik met haar had mis ik wel.

Helaas kan je een beste vriendin niet bij de Expo kopen Rolling Eyes
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 7:22

Ik heb ook geen beste vriendin maar ik weet wel bij wie ik terecht zou kunnen als ik ergens mee zit.

Verder vind ik het soms moeilijk dat mijn vriend ook mijn beste vriend is. Dan ben ik wel eens bang door de gedacht ''stel het gaat ooit uit...'' dan ben ik echt mijn beste vriend kwijt en heb ik ''niemand'' meer.

Maar toch denk ik dat ik altijd wel bij mensen terecht kan. (en andersom natuurlijk smile )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 7:46

Ik had altijd een vriendin waarmee ik álles deelde. We zaten echt in dezelfde levensfase. Maar toen we beide een vriend kregen, liep er iets mis. Zij vond mijn vriend niet zo aardig en verweet mij allerlei dingen. Ik pikte alles maar en raakte alleen maar meer teleurgesteld. Ik heb haar een waarschuwing gegeven, dat vond ze heel erg en ze beloofde verbetering, toonde berouw, tót ze opeens tegen me begon te liegen en me zaken misgunde (tegenover anderen). Toen ik daar achter kwam was het over.

Nu heb ik nog twee soorten vriendinnen:
1. De meiden waarmee ik al heel lang bevriend ben en waarmee ik in mijn vakanties (ik ben juf) afspreek, die ik op verjaardagen zie en waarbij het voelt alsof we elkaar gister nog hebben gesproken, waarmee ik hilarische gesprekken heb en mijn levenservaringen deel.
2. De meiden van de vriendengroep van mijn man, waarmee ik een leuke tijd beleef, maar enigszins oppervlakkig blijf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Pancake do 26 apr 2012 - 10:21

Punk'd schreef:Ik heb ook geen beste vriendin maar ik weet wel bij wie ik terecht zou kunnen als ik ergens mee zit.

Verder vind ik het soms moeilijk dat mijn vriend ook mijn beste vriend is. Dan ben ik wel eens bang door de gedacht ''stel het gaat ooit uit...'' dan ben ik echt mijn beste vriend kwijt en heb ik ''niemand'' meer.

Maar toch denk ik dat ik altijd wel bij mensen terecht kan. (en andersom natuurlijk Geen beste vriendin 561177 )

Bij mij is het net zo. Al zou ik niet weten bij wie ik terecht zou kunnen als het ooit uit zou gaan met mijn vriend. Ik heb wel vrienden waar ik regelmatig wat mee afspreek, maar er is niemand bij wie ik echt alles kwijt kan.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Roodtomaatje do 26 apr 2012 - 10:27

Pancake schreef:
Punk'd schreef:Ik heb ook geen beste vriendin maar ik weet wel bij wie ik terecht zou kunnen als ik ergens mee zit.

Verder vind ik het soms moeilijk dat mijn vriend ook mijn beste vriend is. Dan ben ik wel eens bang door de gedacht ''stel het gaat ooit uit...'' dan ben ik echt mijn beste vriend kwijt en heb ik ''niemand'' meer.

Maar toch denk ik dat ik altijd wel bij mensen terecht kan. (en andersom natuurlijk Geen beste vriendin 561177 )

Bij mij is het net zo. Al zou ik niet weten bij wie ik terecht zou kunnen als het ooit uit zou gaan met mijn vriend. Ik heb wel vrienden waar ik regelmatig wat mee afspreek, maar er is niemand bij wie ik echt alles kwijt kan.
Nou dat is dus ook een beetje wat ik lastig vind.. Ik heb hartstikke leuke vrienden en vriendinnen, maar ik zou niet weten wie ik zou moeten bellen als er iets gebeurd.
Zo close ben ik namelijk ook weer niet met ze!
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 11:31


Ik herken me er ook wel een beetje in, al had ik vroeger wel altijd een beste vriendin.
Het wisselde eigenlijk wel vaak, maar ik had altijd wel een vriendinnetje waar ik het meest mee op trok.
Veel van dit soort vriendschappen gingen over toen de desbetreffende vriendinnen een vriend hadden gevonden. Eerst vond ik het heel logisch dat ik dan even aan de kant werd gezet, maar als je dan op gegeven moment ook niet meer bestaat voor ze dan is dat toch erg pijnlijk, helemaal omdat er voor jou nog niets is veranderd in de vriendschap.

Ik was ook jaren 'beste vriendinnen' met iemand die dat eigenlijk niet zo zag maar dat nooit uit sprak.
Op het meest verwarrende moment van mijn leven kwam dat ook nog eens uit, en ik heb toen die vriendschap naast me neer gegooid.
Sinds dien heb ik geen beste vriendin meer, en dat mis ik eigenlijk best.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Pancake do 26 apr 2012 - 19:14

Ik mis het eigenlijk ook wel (al weet ik ook weer niet helemaal of ik het mis want ik heb nog nooit een beste vriendin gehad). Mijn vriend heeft wel een beste vriend, ze kennen elkaar al vanaf de basisschool, en als ik zie wat zij voor elkaar doen dan denk vind ik het toch wel jammer dat ik niet zo'n persoon in mijn leven heb.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Roodtomaatje do 26 apr 2012 - 19:54

Zero schreef:
Ik herken me er ook wel een beetje in, al had ik vroeger wel altijd een beste vriendin.
Het wisselde eigenlijk wel vaak, maar ik had altijd wel een vriendinnetje waar ik het meest mee op trok.
Veel van dit soort vriendschappen gingen over toen de desbetreffende vriendinnen een vriend hadden gevonden. Eerst vond ik het heel logisch dat ik dan even aan de kant werd gezet, maar als je dan op gegeven moment ook niet meer bestaat voor ze dan is dat toch erg pijnlijk, helemaal omdat er voor jou nog niets is veranderd in de vriendschap.

Ik was ook jaren 'beste vriendinnen' met iemand die dat eigenlijk niet zo zag maar dat nooit uit sprak.
Op het meest verwarrende moment van mijn leven kwam dat ook nog eens uit, en ik heb toen die vriendschap naast me neer gegooid.
Sinds dien heb ik geen beste vriendin meer, en dat mis ik eigenlijk best.
Kan me voorstellen dat dat inderdaad vervelend is. Eerlijk gezegd ben ik zelf altijd degene met het vriendje geweest, maar voor zover ik weet heb ik mijn vriendinnen nooit in de steek gelaten.
Mijn vriendinnen van toen zijn in ieder geval nog steeds mijn vriendinnen smile Ik zeg niet dat mijn vriendinnen boven mijn vriend staan, maar ik hecht wel heel veel waarde aan ze. Ondanks dat ik ze nu niet veel meer zie omdat we allemaal in andere steden wonen (ivm studeren).

Pancake schreef:Ik mis het eigenlijk ook wel (al weet ik ook weer niet helemaal of ik het mis want ik heb nog nooit een beste vriendin gehad). Mijn vriend heeft wel een beste vriend, ze kennen elkaar al vanaf de basisschool, en als ik zie wat zij voor elkaar doen dan denk vind ik het toch wel jammer dat ik niet zo'n persoon in mijn leven heb.
Ja inderdaad!
En ook als ik andere vriendinnen binnen de vriendengroep zie, die wel samen veel doen, dan merk ik dat ik daar best "jaloers" op kan worden.
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Supertalentje do 26 apr 2012 - 20:05

Zelda schreef:Ik heb wel een tip voor je. Hang niet zoveel waarde aan het labeltje 'beste vriendin' en geniet gewoon van de vrienden en vriendinnen die je nu hebt.
Maar dat lost haar 'probleem' niet op, ze kan daar niet alles kwijt en als er iets aan de hand is heeft ze geen idee wie ze kan bellen. Ongeacht hoe je het noemt, het lijkt me fijn om naast je relatie iemand te hebben aan wie je alles kwijt kunt.

Princess zei het al, probeer bestaande vriendschappen uit te diepen, iemand met wie het nu ook goed klikt.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Roodtomaatje do 26 apr 2012 - 20:25

Supertalentje schreef:
Zelda schreef:Ik heb wel een tip voor je. Hang niet zoveel waarde aan het labeltje 'beste vriendin' en geniet gewoon van de vrienden en vriendinnen die je nu hebt.
Maar dat lost haar 'probleem' niet op, ze kan daar niet alles kwijt en als er iets aan de hand is heeft ze geen idee wie ze kan bellen. Ongeacht hoe je het noemt, het lijkt me fijn om naast je relatie iemand te hebben aan wie je alles kwijt kunt.

Princess zei het al, probeer bestaande vriendschappen uit te diepen, iemand met wie het nu ook goed klikt.
Bedankt, ga ik doen! smile
Andere manier van mijn "probleem" bekijken, waar ik zelf niet over nagedacht had! Kan inderdaad veel beter mijn tijd besteden aan vriendschappen die er al zijn smile
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen beste vriendin Empty Re: Geen beste vriendin

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum