Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

+15
rapa nui
Mamsie
Theeleut
ellibre
Caresses
Bay
Lady Starstruck
Ella
SarahKey
Lotus_
Esperanza
Melis_je
slaatje
Jade
Susan
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Susan wo 25 apr 2012 - 20:41

Hoe reageren jullie als je erachter komt dat er een bekende meeleest op het forum? Vind je dat diegene je had moeten inlichten, ben je kwaad als een bekende je berichten heeft gelezen zonder dat je dat wist? In hoeverre vind je het je eigen verantwoordelijkheid? Hou je er over het algemeen tijdens het posten rekening mee dat je herkend kunt worden, let je op je privacy?

En andersom, wat doe je als je iemand herkent op het forum? Licht je die dan netjes in? Zou je iemand volgen zonder dat diegene dat weet?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Jade wo 25 apr 2012 - 20:45

Ik zou er denk ik van balen als ik het weet. Het forum is voor mij een soort van uitlaatklep.

Ik denk dat ik liever niet weet dat ik meelezers heb. Ik zou iemand anders denk ik ook niet inlichten.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 20:49

Ik weet dat mijn moeder meeleest. Ik had het destijds niet door. Maar ze kende jullie verhalen beter dan ik. :P Ik weet niet in hoeverre ze nu nog meeleest, want ik heb geen contact met haar en juist daarom zou ik liever hebben als ze ook hier niet meer meeleest. Ik kan mijn naam wel veranderen, maar schijn een bepaalde schrijfstijl te hebben :P, dus ontkom niemand. NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer 827601

In het verleden wel andere meelezers gehad. Dat was mijn eigen domme fout. Toen was een naamswijziging voldoende. En waarschijnlijk ook desinteresse van de persoon of personen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  slaatje wo 25 apr 2012 - 20:49

In feit zou ik het niet zo heel erg vinden, maar ik zou het wel willen weten. Vooral omdat ik in de zwangerschapspijler meeschrijf en ik nog niet wil dat algemeen bekend word dat we bezig zijn met een kindje. In dat geval zou ik het van die persoon willen weten, zodat ik met die persoon af kan spreken dit ook daadwerkelijk voor zich te houden. Ik zou andersom ook aan iemand vertellen als ik iemand zou herkennen.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Melis_je wo 25 apr 2012 - 20:51

Het is een openbaar forum en ik gebruik hier mijn eigen naam, dus ik ben niet echt anoniem. Ik baal wel als een andere forummer een foto van me plaatst of persoonlijke informatie, dat wil ik niet en doe ik zelf ook niet.

Als ik iemand zou herkennen die onder een alias schrijft, zou ik dat misschien tegen diegene zeggen. Ik kan me ook voorstellen dat die ander het niet wil weten, dus ik zou proberen in te schatten of ik het moet zeggen of niet. Maar ik zou sowieso niets met de informatie doen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 21:00

Ik zou het wel willen weten als iemand me herkende die meeleest. Maar zou niet boos worden als hij/zij dat niet zegt. Het is een openbaar forum en ik vind dat ik zelf verantwoordelijk ben voor alle info die ik erop gooi. Ik hou er dan ook wel rekening mee ja. Bij alle posts die ik plaats denk ik wel na of het handig is dat op internet te zetten.

*edit* waardoor ik er dus wel voor probeer te zorgen dat ik de kans op herkenning zo klein mogelijk maak. Ik plaats bijvoorbeeld geen foto's van mezelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 21:09

Toen ik een jaar of 16 was schreef ik mee en soms ook over de moeilijke relatie met mijn ouders (waarin ik niet altijd positief was over mijn ouders). Mijn moeder heeft toen uitgevonden op welk forum ik zat en is toen mee gaan lezen. Ik ben echt heel erg boos geweest omdat ze het echt expres deed.
Daardoor ben ik wel een beetje meer op mijn hoede geworden en probeer ik niet te veel persoonlijke informatie te posten, wat er ook wel toe leidt dat ik niet zo veel post.

Ik heb wel iemand herkend hier op het forum, maar ga dat niet tegen haar zeggen. Ik ben geen meelezer en lees haar reacties eigenlijk alleen als ik het toevallig tegenkom in een topic.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Esperanza wo 25 apr 2012 - 21:10

Ik vind het toch wel je eigen verantwoordelijkheid. Als je verhalen en foto's plaatst op een openbaar forum, dan weet je dat mensen dat kunnen lezen en je eventueel kunnen herkennen. Het zou wel zo netjes zijn als degene die je herkent dat tegen je zegt, maar ik snap het ook wel dat diegene dat niet zou doen. Dat kun je hem/haar dan niet kwalijk nemen.
Als ik er achter zou komen dat iemand mij al een hele poos herkent en al tijden meeleest, dan zou ik me toch wel een beetje 'betrapt' voelen. Ik plaats niet echt dingen waarvan ik niet wil dat iedereen die weet, dus wat dat betreft is het niet zo erg. Maar ik zou het wel raar vinden als een bekende van mij alles wat ik hier post, leest, terwijl ik van niets weet. Maar alsnog vind ik dit mijn eigen verantwoordelijkheid.

Mocht ik iemand herkennen dan ligt het eraan hoe ik diegene ken en of ik het zou laten weten of niet.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Lotus_ wo 25 apr 2012 - 21:13

Ik zou het wel graag willen weten als iemand mij herkend. Al schrijf ik niet heel veel mee. Een tijdje terug heb ik zelf iemand herkend. Ik heb dit toen wel gezegd.
Lotus_
Lotus_
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 545
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  SarahKey wo 25 apr 2012 - 21:15

Als iemand meeleest die mij kent denk ik: vooral lekker doen. Echte privédingen zet ik hier niet neer. Geen geheimen ofzo. Ik plaats wel foto's en reageer gewoon maar daar is niets geheimszinnigs aan. Dus ze mogen meelezen, maar echt boeiend is het niet Cool

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 21:17

Omdat ik zelf ook lang heb meegelezen en weet hoeveel informatie er soms over bepaalde personen op een forum staat zou ik het wel graag willen weten. Daarom zet ik nu zo min mogelijk persoonlijke informatie op het forum en verstuur ik foto's etc. alleen via pm.

Als iemand me toch nog herkent zou ik het wel graag willen weten zodat ik daar toch een beetje rekening mee kan houden. Andersom zou ik het denk ik wel bekend maken als ik iemand herken die ik in het dagelijks leven goed ken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 21:19

Door dit soort topics besef ik me ineens hoe kwetsbaar je eigenlijk bent op Internet. Ik heb soms wel eens het gevoel dat ik in een veilig coconnetje zit hier op het forum, maar alles is gewoon openbaar en je weet niet of er mensen mee lezen of niet.
Best een eng idee eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Ella wo 25 apr 2012 - 21:29

Als ik een meelezer heb dan zou ik het wel fijn vinden als diegene het mij laat weten. Ik let wel op met wat ik post. Echte prive dingen zal ik hier niet plaatsten.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Lady Starstruck wo 25 apr 2012 - 21:31

Yvette schreef:Als ik een meelezer heb dan zou ik het wel fijn vinden als diegene het mij laat weten. Ik let wel op met wat ik post. Echte prive dingen zal ik hier niet plaatsten.

+1
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Bay wo 25 apr 2012 - 22:03

Mede omdat ik hier bang voor ben plaats ik geen hele persoonlijke dingen op het forum, laat ik details zoveel mogelijk achterwege en verdraai ik wel eens iets.

Ook zal ik niet snel een herkenbare foto plaatsen.

Op het oude forum zat een oud klasgenoot van mij ik heb haar via pm laten weten dat ik haar herkende van de foto. Volgens mij komt ze hier niet meer.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Caresses wo 25 apr 2012 - 22:33

Zelda schreef:Door dit soort topics besef ik me ineens hoe kwetsbaar je eigenlijk bent op Internet. Ik heb soms wel eens het gevoel dat ik in een veilig coconnetje zit hier op het forum, maar alles is gewoon openbaar en je weet niet of er mensen mee lezen of niet.
Best een eng idee eigenlijk.

Ja inderdaad. Wat dat betreft zou ik het ook een prettig idee vinden dat een gedeelte van het forum besloten wordt en je er pas toegang bij krijgt bij een x aantal berichten. Dan zou ik makkelijker privé dingen of foto's van mijzelf posten

Hoe reageren jullie als je erachter komt dat er een bekende meeleest op het forum?
Ligt eraan wie het is. Als het iemand is die mij bewust loopt te 'volgen' dan zou ik not amused zijn. Wanneer het echt toeval is dan zou ik me een beetje betrapt voelen (waarom geen idee, ik plaats geen dingen die niemand zou mogen weten). Hoe ik reageer weet ik niet. Als de ander mij inlicht hierover dan zou ik dat wel op prijs stellen.
Tijdens het posten let ik zeker op wat ik neerzet.

Wanneer ik iemand herken waar ik in real life contact mee heb zeg ik het wel omdat ik dat wel zo netjes vind. Laatst heb ik toevallig iemand herkend op dit forum.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Susan wo 25 apr 2012 - 22:39

Zo'n forum waar je pas toegang krijgt tot het besloten deel als je een X aantal posts hebt, vind ik dus echt niks. Dan krijg je dat alle leuke, interessante topics op het besloten deel komen en dat het niet-besloten deel heel saai en oppervlakkig blijft, waardoor heel veel mensen afhaken.

Sowieso kan het evengoed zijn dat een bekende in het besloten deel terecht komt, gewoon omdat dat ook een actieve forummer is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Caresses wo 25 apr 2012 - 22:41

Susan schreef:[..] Sowieso kan het evengoed zijn dat een bekende in het besloten deel terecht komt, gewoon omdat dat ook een actieve forummer is.

Dat kopt, maar ik vind het toch een stuk prettiger als een bekende zelf ook 'bekend' is en niet alleen meeleest.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Susan wo 25 apr 2012 - 22:41

Het Dragen & Voeden forum heeft dat bijvoorbeeld. Dan moet je aanmelding eerst al goedgekeurd worden, dat duurt een paar dagen, daarna kom je op het niet-besloten deel en dan moet je nog eens ik weet niet hoeveel posts hebben om naar het besloten deel te mogen. Ik vind dat echt heel overdreven en dan heb ik dus ook al geen zin meer in dat forum. Ik zit wel voor mijn plezier op een forum, niet om eerst tot in den treuren te moeten bewijzen dat ik daar met de beste bedoelingen zit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  ellibre wo 25 apr 2012 - 23:17

Ik ben een keer aangesproken door een patiënt, ze had mijn foto gezien op het forum. Ik heb toen mijn account laten verwijderen en een paar weken geen account gehad. Inmiddels dus wel een nieuwe, maar ik post (nog) minder dan voorheen, ben voorzichtiger met persoonlijke informatie, en plaats geen foto's meer. Ik wil mijn privé-leven graag zoveel mogelijk gescheiden houden van mijn werk.

Ik ben ook wel eens door patiënten toegevoegd op facebook, die verzoeken verwijder ik altijd. Verder heeft een patiënt een keer een hele beschrijving van mij op zijn blog geplaatst: waar ik vandaan kwam, mijn hobbies, foto's. Daar ben ik erg van geschrokken. Ik heb toen alle privicy-instellingen van alle sites waarop ik te vinden ben 3x gecheckt om er zeker van te zijn dat informatie over mijn prive-leven niet of moeilijk te vinden is.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 23:24

Ik post hier alleen maar dingen die de hele wereld mag weten, dus nee, voor mij hoeft een meelezer die mij herkent zich niet per se bekend te maken.

Als ik iemand zou herkennen n.a.v. posts, weet ik niet wat ik zou doen. Hangt geheel van de persoon en de situatie af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Theeleut wo 25 apr 2012 - 23:29

freakielief schreef:Ik post hier alleen maar dingen die de hele wereld mag weten, dus nee, voor mij hoeft een meelezer die mij herkent zich niet per se bekend te maken.

Als ik iemand zou herkennen n.a.v. posts, weet ik niet wat ik zou doen. Hangt geheel van de persoon en de situatie af.
+1 Ik heb niks te verbergen van wat ik hier post.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Mamsie wo 25 apr 2012 - 23:41

Boeit me niks. Ik heb niks te verbergen en wat ik niet wil dat andere weten plaats ik niet. Als die persoon de behoefte heeft om het tegen mij te zeggen dan vind ik dat prima.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  rapa nui wo 25 apr 2012 - 23:55

Ik vind het je eigen verantwoordelijk. Ik weet ook niet zeker of ik iemand zou zeggen dan ik haar herken. Het hangt er dan van af hoe ik haar ken en wat voor band ik met haar heb. En of ik die iemand willen zeggen dat ik ook op dit forum kom. Ik zet zelf maar weinig prive dingen op internet. Ik heb ooit een foto van mijn woonkamer in een woontopic gezet maar die al met 5 minuten weer verwijderd omdat het me geen prettig gevoel gaf dat de buurvrouw of wie dan ook me zou kunnen herkennen door die foto. Dus jullie weten ook maar weinig van me.

Door het topic: hoe is het met...: besef je wel eens weer hoeveel mensen nog van jaren geleden dingen onthouden.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Bazinga do 26 apr 2012 - 0:23

Volgens mij leest mijn moeder wel 's mee *Haai mam* En meerdere mensen weten dat ik op een forum zit, ze vinden 't alleen niet boeiend laughcry
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer Empty Re: NAV: Het fenomeen BEKENDE meelezer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum