Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het fenomeen "meelezer"

+12
Ella
FruttiTutti
Niene
Theeleut
Caresses
Susan
Issa
Pancake
kajaka88
Twellie
Novalee
Roodtomaatje
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Roodtomaatje wo 25 apr 2012 - 10:32

Eigenlijk is het een raar iets, meelezer zijn. Ben het zelf al jaren, denk nu zo'n 6 jaar.
Probeer steeds actiever te worden, maar op de een of andere manier blijf ik steeds geneigd om enkel "mee te lezen".

Schijnbaar ben ik niet de enige die hier last van heeft, Zoey vertelde laatst ook dat ze al jaren mee leest.
Mijn verhaal lijkt exact op dat van Zoey, heb echt het gevoel dat ik heel veel meiden hier "ken", maar niemand kent mij!

Wat vinden jullie nu eigenlijk van "meelezers"?
En heeft er iemand tips om te zorgen dat ik wat actiever word? Very Happy
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Novalee wo 25 apr 2012 - 10:33

Gewoon gaan posten smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Twellie wo 25 apr 2012 - 10:34

Ik heb geen enkel probleem met het fenomeen 'meelezer' Het fenomeen "meelezer" 561177 . Wel probeer ik te voorkomen dat ik meelezers krijg die mij kennen, dus ik post nooit al te herkenbare informatie over mezelf.

En qua tips: je hoeft natuurlijk niet per se te posten, gewoon alleen als je er zelf ook zin in hebt.


Laatst aangepast door Tuinstoel op wo 25 apr 2012 - 10:35; in totaal 1 keer bewerkt
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 10:34

Ik geloof het niet van iedereen sowieso. Maar bij echte meelezers lijkt het mij juist leuk als ze gaan meeposten. Dus gewoon posten zou ik zeggen, roodtomaatje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 10:36

Novalee schreef:Gewoon gaan posten Het fenomeen "meelezer" 561177

+1

Daarnaast is het algemeen bekend dat 'wij', de oude posters/forummers (kennelijk is daar een bepaalde definitie voor), zeer zeker en absoluut op zoek zijn naar frisse winden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 10:37

Ik word weer een beetje een meelezer, merk ik, maar ik ben een tijd actiever geweest, terwijl ik vier jaar lang meelezer was. En dat allemaal door een topic van Leaf over meelezers op het oude forum smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  kajaka88 wo 25 apr 2012 - 10:38

Ik ben ook een echte 'meelezer', las op het oude forum ook altijd al veel mee en reageerde weinig. En nu doe ik dat eigenlijk nog steeds.. Probeer ook de laatste tijd wat vaker te reageren, zoals nu Wink
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 10:40

Ik heb op zich geen problemen met meelezers, maar ik snap het gewoon niet. Als je graag leest zou ik eerder een boek gaan lezen dan de kronieken van een aantal internetmensen waar je je niet mee bemoeit.
Ik krijg altijd een klein beetje een voyeuristisch gevoel van meelezers... bedoel het niet negatief, maar het idee dat er iemand mee zit te lezen die gewoon altijd zwijgt....


Ik snap wel dat sommige meelezers vinden dat hun mening niks meer toe voegt, maar een '+1' zegt al zo veel meer dan zwijgen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Roodtomaatje wo 25 apr 2012 - 10:42

Zero schreef:Ik heb op zich geen problemen met meelezers, maar ik snap het gewoon niet. Als je graag leest zou ik eerder een boek gaan lezen dan de kronieken van een aantal internetmensen waar je je niet mee bemoeit.
Ik krijg altijd een klein beetje een voyeuristisch gevoel van meelezers... bedoel het niet negatief, maar het idee dat er iemand mee zit te lezen die gewoon altijd zwijgt....


Ik snap wel dat sommige meelezers vinden dat hun mening niks meer toe voegt, maar een '+1' zegt al zo veel meer dan zwijgen...
Ik snap je gevoel, vandaar dat ik dit topic ook open.
Vind het namelijk ook "stom" van mezelf! Ik denk mensen te kennen die ik a) niet ken en b) eigenlijk "begluur"!

Waarom ik niet reageer, tsja.. Ik weet het zelf eigenlijk niet eens! Ik denk vooral omdat ik in mijn ogen te weinig toevoeg.
Ik vind +1 bijvoorbeeld een beetje doelloos. Hoewel ik het bij anderen dan weer wel leuk vind. Maar voor mezelf is dat niet de moeite om te reageren, in mijn gedachten kan ik dan beter niet reageren smile
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 10:44

Zero: het is wel een levendig medium vind ik. Als ik heel de dag in mijn studieboeken heb gehangen is even wat bijlezen op het forum luchtiger. Bovendien leer je er ook nog weleens wat van qua praktische dingen en selecteer je heel bewust wat je wel en niet leest. Ik zie het niet echt als 'gluren'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  kajaka88 wo 25 apr 2012 - 10:45

Roodtomaatje schreef:
Ik snap je gevoel, vandaar dat ik dit topic ook open.
Vind het namelijk ook "stom" van mezelf! Ik denk mensen te kennen die ik a) niet ken en b) eigenlijk "begluur"!

Waarom ik niet reageer, tsja.. Ik weet het zelf eigenlijk niet eens! Ik denk vooral omdat ik in mijn ogen te weinig toevoeg.
Ik vind +1 bijvoorbeeld een beetje doelloos. Hoewel ik het bij anderen dan weer wel leuk vind. Maar voor mezelf is dat niet de moeite om te reageren, in mijn gedachten kan ik dan beter niet reageren Het fenomeen "meelezer" 561177



Zo gaat dat bij mij precies hetzelfde..
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 10:46

Ik heb ook zolang dit forum bestaat meegelezen maar ook vooral in Beauty om toch op de hoogte te blijven. Ik vind het ook vooral informatief en ik lees liever hier dan een boek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Pancake wo 25 apr 2012 - 10:50

Ik ben ook echt al jaren een meelezer. Het is voor mij echt een beetje ontspanning, een beetje als een soap ofzo. En eigenlijk is het inderdaad heel erg suf... een beetje "gluren".

Soms wil ik wel meer posten, maar om een of andere reden durf ik dan niet. Ik ben gewoon heel erg verlegen en zelfs vanachter mijn beeldscherm ben ik nog steeds een schijterd.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Roodtomaatje wo 25 apr 2012 - 10:51

Pancake schreef:Ik ben ook echt al jaren een meelezer. Het is voor mij echt een beetje ontspanning, een beetje als een soap ofzo. En eigenlijk is het inderdaad heel erg suf... een beetje "gluren".

Soms wil ik wel meer posten, maar om een of andere reden durf ik dan niet. Ik ben gewoon heel erg verlegen en zelfs vanachter mijn beeldscherm ben ik nog steeds een schijterd.
Haha misschien moeten we dan maar eens een meelezers topic openen! Dan kunnen we elkaar motiveren om actiever te worden Laughing
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 10:53

Ik lees ook al heel lang mee en post niet actief. Heb er niet altijd tijd voor en denk soms dat als je bijvoorbeeld maar 2 reacties per dag post toch niemand je leert kennen, dus dan heeft het niet zoveel zin. En heb vroeger toen ik meer postte ook meelezers gehad en dat vond ik niet zo fijn.

Trouwens, over meelezers en herkend worden; zouden jullie het willen weten als je door iemand herkend wordt? Of heb je wel eens iemand herkend?
Ik heb iemand herkend (geen actieve poster, maar kwam door 1 topic dat ik herkende), maar wil dat niet vertellen tegen die persoon, omdat ik dan mezelf ook 'ontmasker'. Het is ook iemand die ik nooit zie of spreek en zal de informatie die ze hier post ook nooit verder vertellen, maar voel me er wel een beetje vervelend bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Issa wo 25 apr 2012 - 11:01

Pancake schreef:Ik ben ook echt al jaren een meelezer. Het is voor mij echt een beetje ontspanning, een beetje als een soap ofzo. En eigenlijk is het inderdaad heel erg suf... een beetje "gluren".

Soms wil ik wel meer posten, maar om een of andere reden durf ik dan niet. Ik ben gewoon heel erg verlegen en zelfs vanachter mijn beeldscherm ben ik nog steeds een schijterd.

Zo is het voor mij ook!

Ik lees ook mee mee dan dat ik berichten schrijf. Ik wil wel meer posten, maar weet soms ook niet goed waar te beginnen. Dit topic is dan weer handig;) Ik wil wel actiever gaan posten, lijkt me echt gezellig.
Issa
Issa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 129
Registratiedatum : 18-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 11:09

Roodtomaatje schreef:
Zero schreef:Ik heb op zich geen problemen met meelezers, maar ik snap het gewoon niet. Als je graag leest zou ik eerder een boek gaan lezen dan de kronieken van een aantal internetmensen waar je je niet mee bemoeit.
Ik krijg altijd een klein beetje een voyeuristisch gevoel van meelezers... bedoel het niet negatief, maar het idee dat er iemand mee zit te lezen die gewoon altijd zwijgt....


Ik snap wel dat sommige meelezers vinden dat hun mening niks meer toe voegt, maar een '+1' zegt al zo veel meer dan zwijgen...
Ik snap je gevoel, vandaar dat ik dit topic ook open.
Vind het namelijk ook "stom" van mezelf! Ik denk mensen te kennen die ik a) niet ken en b) eigenlijk "begluur"!

Waarom ik niet reageer, tsja.. Ik weet het zelf eigenlijk niet eens! Ik denk vooral omdat ik in mijn ogen te weinig toevoeg.
Ik vind +1 bijvoorbeeld een beetje doelloos. Hoewel ik het bij anderen dan weer wel leuk vind. Maar voor mezelf is dat niet de moeite om te reageren, in mijn gedachten kan ik dan beter niet reageren smile

Ik ben er ook niet heel erg fan van, maar ik vergelijk het een beetje met de 'vind ik leuk' knop op facebook. Ik vind het erg prettig als mensen die indrukken als ik wat neer heb gezet, dan weet ik gewoon dat het is gezien en dat er mensen zijn die zich er in interesseren en ik niet voor een hap lucht aan het posten ben.
Het ondersteunt ook weer de mening van een andere forummer, dan weet je bv als TO dat er niet 1 forummer is die er zo over denkt maar meerdere.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Susan wo 25 apr 2012 - 20:07

Ik ben zelf meelezer op het forum van Ouders Online, ik vind het een heel leuk forum met heel veel onderwerpen en een fijne zoekfunctie, ik heb ook een tijdje geprobeerd mee te posten, maar ik heb het gevoel dat je er gewoon niet zo makkelijk tussenkomt. Daarom lees ik nu alleen maar eens in de zoveel tijd mee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Caresses wo 25 apr 2012 - 20:08

Jente schreef:[..] denk soms dat als je bijvoorbeeld maar 2 reacties per dag post toch niemand je leert kennen, dus dan heeft het niet zoveel zin.

Het geeft toch niet dat niemand je leert kennen? En daarnaast denk ik dat je na een tijd vanzelf wel opgemerkt wordt. Gemiddeld genomen komt ik denk ik wel rond de 2 berichtjes per dag (mijn hogere berichten aantal komt van 1 avondje in een klets topic zijn Wink ), en ben niet onbekend. (ook niet bekend, maar dat komt denk ik meer doordat ik ook niet veel loslaat over mijn privé leven). Dus: gewoon lekker mee schrijven, al zijn het maar 2 berichtjes per week.

Op je vraag: Ja dat zou ik wel willen weten.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Theeleut wo 25 apr 2012 - 20:13

Roodtomaatje schreef:Eigenlijk is het een raar iets, meelezer zijn. Ben het zelf al jaren, denk nu zo'n 6 jaar.
Probeer steeds actiever te worden, maar op de een of andere manier blijf ik steeds geneigd om enkel "mee te lezen".

Schijnbaar ben ik niet de enige die hier last van heeft, Zoey vertelde laatst ook dat ze al jaren mee leest.
Mijn verhaal lijkt exact op dat van Zoey, heb echt het gevoel dat ik heel veel meiden hier "ken", maar niemand kent mij!

Wat vinden jullie nu eigenlijk van "meelezers"?
En heeft er iemand tips om te zorgen dat ik wat actiever word? Very Happy
Ik heb precies het zelfde hoor!

Ik heb zelf niet zoveel te melden, althans, niet iets waarvan ik denk dat een ander daar op zit te wachten.
Plus het feit dat ik vaak te lui ben actief mee te doen, en lezen lekker ontspannen is. Zie het als een tijdschrift lezen haha.

Vreemd is het wel ja.

Geen idee wie mij allemaal kennen, misschien enkelen als ik weer eens de kolder in me kop heb en reageer, zoals nu dus Het fenomeen "meelezer" 394967
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 20:18

Ik was ook altijd meelezer. Postte wel, maar erg weinig. Nu merk ik dat ik er een beetje tussenin hang. Ik post wel meer, maar lees ook nog heel veel mee. Het komt gewoon vaak voor dat ik niet zo de behoefte heb om nog te reageren. Wat al gezegd wordt: soms lijkt het alsof je niet zoveel meer toe kunt voegen. Maar vind mijn positie zoals hij nu is wel prima. Zelf zou ik het denk ik wel willen weten als iemand mij herkent. Aan de andere kant zou ik het zelf inderdaad misschien niet zo snel zeggen omdat je zelf ook ontmaskerd wordt dan. Hmm, dilemma...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Niene wo 25 apr 2012 - 20:40

Ik postte op het oude forum toch wel met regelmaat ( andere naam ) en heb na de geboorte van de kleine nog hele tijd meegeschreven,tot ik weer ging werken en drukker werd,toen werd het automatisch meelezen.
Toen het nieuwe forum kwam heb ik mij meteen aangemeld,maar gevoelsmatig had ik hier niks te melden,dus ging ik meelezen.
Nu probeer ik meer mee te schrijven,omdat het toch wel leuk is. Maar heb soms nog dagen dat ik niet eens op het forum zit en het eigenlijk vergeet.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 20:51

Ik was ook al jaren meelezer (zoals in de openingspost ook staat). Ik begrijp het gevoel van Zero wel hoor, dat het een beetje vreemd voelt en ik vond het zelf soms ook wel een heel gek idee dat ik over sommige personen hier vrij veel wist terwijl zij niet eens van mijn bestaan af wisten. Maar het is gewoon zo gegroeid. Ik kwam een keertje op het forum terecht en vond het toen wel leuk om iets te lezen. Vooral toen het zwangeren-topic (volgens mij was er toen ik begon alleen een zwanger-topic namelijk, sowieso nog geen hele mamapijler). En toen ik daar eenmaal mee was begonnen vond ik het leuk om verder te lezen, omdat je toch nieuwsgierig wordt naar hoe een verhaal afloopt, welke kindjes er geboren zullen worden etc. Zo is dat steeds verder gegroeid.

Ik had eigenlijk tot een aantal weken/maanden geleden nooit echt de behoefte om mee te posten. Nu wel, daarom heb ik nu wel een account gemaakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  FruttiTutti wo 25 apr 2012 - 21:09

Ook ik ben een die-hard meelezer Het fenomeen "meelezer" 827601 ... Ik weet het niet precies, maar gok dat ik toch al zo'n 8 jaar mee lees, en hééél af en toe ergens op reageer, of zelf een topic plaats.

Ik zou graag actiever zijn, maar op één of andere manier houdt iets me tegen. Heb ik het gevoel dat mijn mening er niet toe doet, of dan is mijn mening/tip/advies al door iemand anders gegeven en voel ik me zo'n spuit 11 om dan nog eens hetzelfde te zeggen..

Verder herken ik wat vele andere meelezers schrijven; het gevoel mensen te kennen, die niet eens van mijn bestaan weten. Laatst zag ik een topic over een meeting en dacht; aah leuk die zou ik wel willen ontmoeten...maar ik vind dat ik dan eerst wat actiever moet zijn zodat men mij ook leert kennen. Zo heb ik bijvoorbeeld ook met diverse verhalen en situaties meegeleefd en houden die verhalen me ontzettend bezig en check ik het forum steeds om te kijken of er al nieuws is.

Dus bij deze ga ik wederom proberen wat actiever te worden!!!
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Roodtomaatje wo 25 apr 2012 - 21:18

Zero schreef:
Roodtomaatje schreef:
Zero schreef:Ik heb op zich geen problemen met meelezers, maar ik snap het gewoon niet. Als je graag leest zou ik eerder een boek gaan lezen dan de kronieken van een aantal internetmensen waar je je niet mee bemoeit.
Ik krijg altijd een klein beetje een voyeuristisch gevoel van meelezers... bedoel het niet negatief, maar het idee dat er iemand mee zit te lezen die gewoon altijd zwijgt....


Ik snap wel dat sommige meelezers vinden dat hun mening niks meer toe voegt, maar een '+1' zegt al zo veel meer dan zwijgen...
Ik snap je gevoel, vandaar dat ik dit topic ook open.
Vind het namelijk ook "stom" van mezelf! Ik denk mensen te kennen die ik a) niet ken en b) eigenlijk "begluur"!

Waarom ik niet reageer, tsja.. Ik weet het zelf eigenlijk niet eens! Ik denk vooral omdat ik in mijn ogen te weinig toevoeg.
Ik vind +1 bijvoorbeeld een beetje doelloos. Hoewel ik het bij anderen dan weer wel leuk vind. Maar voor mezelf is dat niet de moeite om te reageren, in mijn gedachten kan ik dan beter niet reageren smile

Ik ben er ook niet heel erg fan van, maar ik vergelijk het een beetje met de 'vind ik leuk' knop op facebook. Ik vind het erg prettig als mensen die indrukken als ik wat neer heb gezet, dan weet ik gewoon dat het is gezien en dat er mensen zijn die zich er in interesseren en ik niet voor een hap lucht aan het posten ben.
Het ondersteunt ook weer de mening van een andere forummer, dan weet je bv als TO dat er niet 1 forummer is die er zo over denkt maar meerdere.

Ja dat is ook wel zo. Toch maar eens wat vaker doen dan smile

Grappig dat veel mensen zich herkennen in mijn verhaal. Laten we dit topic dan maar eens als "stok achter de deur" gebruiken om allemaal actiever te worden!
Ik ben jarenlang erg actief geweest op een ander forum, dus het is niet zo dat ik echt een typische meelezer ben, maar op de een of andere manier lukt het hier niet zo om écht actief te worden.
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het fenomeen "meelezer" Empty Re: Het fenomeen "meelezer"

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum