Help!!! Cijfers vervallen????
+4
Melis_je
Flippin' Bitch
Noortje
Antibes
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Help!!! Cijfers vervallen????
Ik heb me totaaaaal niet beziggehouden met school het afgelopen jaar. Nu zie ik ineens dat ik in november een berichtje heb gehad van een docent op minn hyves (waar ik niks meer mee doe) dat mijn cijfers na 5 jaar gaan vervallen en dat ik daarvoor een verzoek moet indienen bij de examencommissie?? Ik kan al het hele jaar niet inloggen op mijn schoolaccount (wachtwoord verlopen en verlengen kan alleen op school, in Rotterdam) dus eigen schuld natuurlijk....ik sta wel ingeschreven dit jaar alleen heb ik er dus niks mee gedaan...door alle omstandigheden etc ook...
Nu ben ik dus zwaar in paniek, want I.nholland is wel zo'n kutschool dus inmiddels zie ik mezelf nu ineens deze opleiding niet meer afmaken...terwijl ik alleen nog een scriptie moet!
Heeft iemand positieve gedachten hierover of ervaringen???
Nu ben ik dus zwaar in paniek, want I.nholland is wel zo'n kutschool dus inmiddels zie ik mezelf nu ineens deze opleiding niet meer afmaken...terwijl ik alleen nog een scriptie moet!
Heeft iemand positieve gedachten hierover of ervaringen???
Gast- Gast
Re: Help!!! Cijfers vervallen????
Dat gebeurt als het goed is pas als je 5 jaar gestopt bent met je opleiding. Zo heb ik het begrepen van mijn mentor op de pabo toen. Tot 5 jaar erna kan ik de opleiding nog afmaken zonder problemen. Lijkt me sterk dat als je een jaar niet veel hebt gedaan of gestopt bent, je cijfers al vervallen.
Gast- Gast
Jolicious schreef:Dat gebeurt als het goed is pas als je 5 jaar gestopt bent met je opleiding. Zo heb ik het begrepen van mijn mentor op de pabo toen. Tot 5 jaar erna kan ik de opleiding nog afmaken zonder problemen. Lijkt me sterk dat als je een jaar niet veel hebt gedaan of gestopt bent, je cijfers al vervallen.
Zoiets lijkt me ook , anders zou je op hbo na meer dan een jaar uitloop, gelijk weer opnieuw kunnen begonnen met je propedeuse..
Vandaag even bellen hoe of wat denk ik?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik ken iemand die heeft, niet op InHolland maar toch, iets van 8 jaar over zijn diploma gedaan en zijn cijfers zijn niet vervallen. Hij heeft zijn diploma overigens nog steeds niet gehaald, maar de cijfers zijn niet vervallen. Het lijkt mij inderdaad raar als er cijfers vervallen na het vijfde jaar. Als je je propedeuse hebt gehaald, krijg je daar sowieso een diploma + cijferlijst van. Die cijfers kan je dan (neem ik aan) al niet meer kwijtraken. Ik heb ook een P diploma met daarop mijn cijfers, lijkt me sterk als dat komt te vervallen.. Maar ik zou idd vandaag even bellen en het checken. Maar zou het heel raar vinden als InHolland dat doet, dat zou niet eerlijk zijn en ook niet kloppen?
Noortje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 38
Punten : 44
Registratiedatum : 25-04-12
Ik zou even contact opnemen met school. Bij iemand die ik ken was er ook sprake dat ze zouden vervallen, maar het fijne weet ik er niet van.
Ik vind het bovendien een rare zaak dat ze dit via Hyves laten weten. Het was op z'n minst wel netjes geweest om dit via een brief of je privé-email te melden, die gegevens hebben ze toch ook gewoon op school? Bij mijn opleiding ging veel via de schoolmail, maar bijv. belangrijke zaken als een mogelijke langstudeerboete, daar kreeg je een brief over.
Ik vind het bovendien een rare zaak dat ze dit via Hyves laten weten. Het was op z'n minst wel netjes geweest om dit via een brief of je privé-email te melden, die gegevens hebben ze toch ook gewoon op school? Bij mijn opleiding ging veel via de schoolmail, maar bijv. belangrijke zaken als een mogelijke langstudeerboete, daar kreeg je een brief over.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Het valt vast wel mee. Ik heb geen ervaring met die school maar weet wel van iemand van een andere school dat dat inderdaad pas x jaar na uitschrijving was ofzo. Iig is het totaal niet logisch als het zo snel gebeurt en zeker in jouw situatie zullen ze dat vast niet doen/wel terugdraaien.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Per brief en per mail hebben ze geprobeerd, maar ik woon niet meer op het adres wat ze nog van mij hebben en ik kon dat alleen wijzigen via Studielink, nou ja daar daar ben ik nooit vrienden mee geweest met die site dus toen was ik er wel klaar mee op dat moment. En op mijn mail kan ik dus niet meer inloggen.
Net gebeld naar school en daar krijg ik als antwoord dat het per opleiding verschilt..Nee daar kan ik lekker wat mee zeg...
Dus op naar Rdam zometeen, zit niks anders op.
Net gebeld naar school en daar krijg ik als antwoord dat het per opleiding verschilt..Nee daar kan ik lekker wat mee zeg...
Dus op naar Rdam zometeen, zit niks anders op.
Gast- Gast
Schat, stel dat het wel zo is, dan zou ik zeker een brief wagen aan de examencomissie, juist in uitzonderlijke gevallen, wat bij jou zeker aan de hand is, kunnen ze besluiten dit soort dingen niet door te laten gaan. Nu eerst maar naar Rotterdam om de juiste info te krijgen, wie weet valt het allemaal reuze mee!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zit op Inholland (Alkmaar) en wat ik begrepen heb, is dat na vijf jaar de punten van jaar 2 t/m 4 vervallen. Het eerste jaar kan niet, omdat je daar je propedeuse voor gekregen hebt. Maar, zoals ik de examencommissie ken, moet er zeker in jouw geval wel iets te regelen zijn!
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Oh, bah, dat lijkt me wel erg naar zeg. Hopelijk valt het mee en staan je punten gewoon nog!
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Nou ik ben in Rdam geweest hoor, het valt allemaal reuze mee gelukkig! Na 5 jaar gaan idd je punten van het 2e jaar vervallen, precies 5 jaar nadat je dat tentamen gehaald hebt. Gelukkig kun je gewoon uitstel aanvragen bij de examencommissie en is er niks aan de hand.
Pak van mn hart!!!
Edit: de eerste punten van mij vervallen in december ook pas, dus er is gelukkig nog niks vervallen.
Pak van mn hart!!!
Edit: de eerste punten van mij vervallen in december ook pas, dus er is gelukkig nog niks vervallen.
Gast- Gast
Super fijn!
Heb je nu ook gelijk je e-mail gegevens kunnen veranderen?
Heb je nu ook gelijk je e-mail gegevens kunnen veranderen?
Roodtomaatje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 394
Roodtomaatje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 394
Soortgelijke onderwerpen
» Laatste fles laten vervallen
» laatste fles laten vervallen?
» N.a.v.: Hoe schrijven jullie cijfers?
» Belang/nut van hoge cijfers halen
» Sinds wanneer hebben postzegels cijfers?!
» laatste fles laten vervallen?
» N.a.v.: Hoe schrijven jullie cijfers?
» Belang/nut van hoge cijfers halen
» Sinds wanneer hebben postzegels cijfers?!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: