Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sinds wanneer hebben postzegels cijfers?!

+2
Lejow
Paper Crown
6 plaatsers

Ga naar beneden

Sinds wanneer hebben postzegels cijfers?! Empty Sinds wanneer hebben postzegels cijfers?!

Bericht  Paper Crown wo 28 dec 2011 - 3:15

:shock: Collega vraagt me net allemaal facturen te sturen omdat zij die vergeten is.
OK. Moet lukken dacht ik.. ze moeten allemaal naar het buitenland, ook OK natuurlijk.. maar aangekomen bij het postkistje, zie ik allemaal cijfers?! Sinds wanneer?! En hoeveel moet er nou op?! Ik heb al uitgevogeld, dat je verschil in NL, EUR, en WERELD hebt, maar verder kom ik niet.. wie helpt!?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sinds wanneer hebben postzegels cijfers?! Empty Re: Sinds wanneer hebben postzegels cijfers?!

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 3:15

Dat is al maanden :P op de site van PostNl staat het wel duidelijk vind ik!

Gast
Gast

Sinds wanneer hebben postzegels cijfers?! Empty Re: Sinds wanneer hebben postzegels cijfers?!

Bericht  Lejow wo 28 dec 2011 - 3:16

Lieve schat, dat is al even Very Happy
En 1 postzegels is gewoon de normale waarde van een normale postzegel, dus is het zwaarder dan een bepaald gewicht moeten er 2 op

http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/tarieven/inleiding/?bnr=dp-cm-bnr010611-hpcm-ql3-tarievenwijzer
hier vind je de tarieven
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush wo 28 dec 2011 - 3:17

lol!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Paper Crown wo 28 dec 2011 - 3:22

Huh? Echt?! HAHA. Ik stuur nooit een brief/kaartje.. ik heb laatst 44cnt op een kaartje geplakt.. :shock: is dat fout?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow wo 28 dec 2011 - 3:25

2CKC2 schreef:Huh? Echt?! HAHA. Ik stuur nooit een brief/kaartje.. ik heb laatst 44cnt op een kaartje geplakt.. :shock: is dat fout?

Als je het in muntgeld gedaan hebt wel ja laughcry

sorry, flauw Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush wo 28 dec 2011 - 3:27

2CKC2 schreef:Huh? Echt?! HAHA. Ik stuur nooit een brief/kaartje.. ik heb laatst 44cnt op een kaartje geplakt.. :shock: is dat fout?
Ja dat is te weinig. Een 1 postzegel is nu 46 cent. Na 1 januari 2012 is dat 50 cent.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown wo 28 dec 2011 - 3:29

Ik heb dus op een brief van 116 gram naar het buitenland 4 postzegels EUR 1 geplakt. Is dat genoeg of niet. Van die stomme tarievenwijzer word ik eh, niets wijzer!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ibbeltje wo 28 dec 2011 - 3:29

Oh dat zou ik ook niet geweten hebben :O
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Rush wo 28 dec 2011 - 3:30

2CKC2 schreef:Ik heb dus op een brief van 116 gram naar het buitenland 4 postzegels EUR 1 geplakt. Is dat genoeg of niet. Van die stomme tarievenwijzer word ik eh, niets wijzer!
Ja, dat klopt toch precies? Van 100 t/m 250 gram is 4 postzegels.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 3:31

Ik vind het geen stomme vraag hoor, het is dat ik er een tijdje terug achter ben gekomen maar anders zou ik het ook niet hebben geweten laughcry

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown wo 28 dec 2011 - 3:32

Rush schreef:
2CKC2 schreef:Ik heb dus op een brief van 116 gram naar het buitenland 4 postzegels EUR 1 geplakt. Is dat genoeg of niet. Van die stomme tarievenwijzer word ik eh, niets wijzer!

Ja? ik weet niet hoor, ik dacht plak gewoon 4 dan moet ik wel goed zitten haha.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 28 dec 2011 - 3:32

2CKC2 schreef:
Rush schreef:

Ja? ik weet niet hoor, ik dacht plak gewoon 4 dan moet ik wel goed zitten haha.
Ja, het staat bij die tarievenwijzer, dus dan moet het wel :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 3:50

Ik wist het ook niet. Begon te twijfelen en heb even een velletje erbij gepakt wat ik een tijd geleden heb gekocht, en daar staat inderdaad een 1 op. In mijn gedachten stond er een tarief op van 44 cent (wat ondertussen dus blijkbaar 46 cent is). Laughing

Gast
Gast

Bericht  Alex wo 28 dec 2011 - 4:41

Dat is al bijna een jaar Very Happy Is het inmiddels gelukt?
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 4:44

Het is me serieus nog nooit opgevallen en dan stuurt ik best veel kaarten. Ik heb denk nog oude postzegels ofzo, of ik kijk gewoon niet naar de postzegel als ik hem plak. Heb net de laatste postzegel uit mijn bakje opgemaakt, dus kan het nu ook niet controleren.
Ik zie op de stapel enveloppen hier naast me (ontvangen post dus) inderdaad postzegels met nummers..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 12:51

Ik vind net nog een velletje postzegels en zie inderdaad de cijfers. Was me echt nog niet opgevallen.
Vast een truc om te verbergen hoeveel je inmiddels betaalt voor het versturen van een kaart of brief.. Evil or Very Mad

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ do 29 dec 2011 - 2:55

Smikkell schreef:Ik vind net nog een velletje postzegels en zie inderdaad de cijfers. Was me echt nog niet opgevallen.
Vast een truc om te verbergen hoeveel je inmiddels betaalt voor het versturen van een kaart of brief.. Evil or Very Mad

Dat het heel duur is, ben ik helemaal met je eens.
Maar volgens mij is het juist nu zo dat je je postzegels kan blijven gebruiken, ookal is het tarief omhoog gegaan. Je hoeft niet meer bij te plakken bij 'oude' postzegels.

Als je slim bent en je verstuurt veel kaarten, dan haal je nog een rolletje of velletje voor het oude tarief Wink .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 2:56

Dat ga ik zeker doen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: