Laatste fles laten vervallen
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Laatste fles laten vervallen
Hier zit ik dan weer, middenin de nacht. N. sliep een hele tijd heel goed door. Ze kreeg rond 23.30 uur altijd de laatste fles en sliep dan van ongeveer 00.00 uur tot 08.00 uur. Nu is het afgelopen nachten weer even een ander verhaal.
Ik had zelf al het idee dat ze die laatste fles niet meer nodig heeft. Overdag ging er steeds meer tijd tussen haar flessen zitten. Twee weken geleden ben ik met een papfles begonnen als laatste fles (die van 23.30 uur dus). Hier sliep ze net zo goed op als normaal. Heb al een aantal keer geprobeerd rond 19.30 uur de papfles te geven en haar daarna laten slapen, maar dan werd ze altijd rond een uur of 03.00 wakker. Ze werd dan niet wakker van de honger, want als ik haar bij mij in bed nam sliep ze door tot ongeveer 07.00 uur.
Gisteren was haar schema zo:
08.00 uur papfles (180+6+rijstebloem)
11.00 uur papje (een paar happen, was voor het eerst, maar wel een succes)
12.30 uur fles (210+7)
16.30 uur fles (180+6)
20.30 uur fles (180+6)
00.00 uur fles (180+6, maar ze heeft maar zo'n 10 cc gedronken)
Heb haar wakker moeten maken voor de laatste fles, maar ze dronk echt bijna helemaal niks! Het lijkt mij dat als ik de fles van 20.30 uur een papfles maak dat ze dan misschien zo goed verzadigd moet zijn dat ze daar genoeg aan heeft.. twee papflessen, twee gewone flessen en een papje. Maar toch werd ze wakker om 04.30 uur vannacht. Honger heeft ze niet, heb haar zojuist weer in slaap gekregen. Nu heb ik het idee dat ze gewoon wakker wordt omdat ze het lange slapen niet goed doorheeft.. ze wordt niet wakker van de honger. Ze is dus gewoon goed verzadigd. Maar hoe kan ik er nou bij helpen dat ze de nacht gewoon doorslaapt vanaf +/- 20.30 uur? Iemand tips? Het ligt dus gewoon puur aan het 'wakker worden en niet meer kunnen/willen slapen'.
Edit: echte 'tips' zullen jullie niet hebben.. N. zal het toch zelf moten doen. Ben eigenlijk het meest benieuwd naar hoe het bij jullie ging.. het laten vervallen van de laatste fles.
Ik had zelf al het idee dat ze die laatste fles niet meer nodig heeft. Overdag ging er steeds meer tijd tussen haar flessen zitten. Twee weken geleden ben ik met een papfles begonnen als laatste fles (die van 23.30 uur dus). Hier sliep ze net zo goed op als normaal. Heb al een aantal keer geprobeerd rond 19.30 uur de papfles te geven en haar daarna laten slapen, maar dan werd ze altijd rond een uur of 03.00 wakker. Ze werd dan niet wakker van de honger, want als ik haar bij mij in bed nam sliep ze door tot ongeveer 07.00 uur.
12.30 uur fles (210+7)
16.30 uur fles (180+6)
20.30 uur fles (180+6)
Heb haar wakker moeten maken voor de laatste fles, maar ze dronk echt bijna helemaal niks! Het lijkt mij dat als ik de fles van 20.30 uur een papfles maak dat ze dan misschien zo goed verzadigd moet zijn dat ze daar genoeg aan heeft.. twee papflessen, twee gewone flessen en een papje. Maar toch werd ze wakker om 04.30 uur vannacht. Honger heeft ze niet, heb haar zojuist weer in slaap gekregen. Nu heb ik het idee dat ze gewoon wakker wordt omdat ze het lange slapen niet goed doorheeft.. ze wordt niet wakker van de honger. Ze is dus gewoon goed verzadigd. Maar hoe kan ik er nou bij helpen dat ze de nacht gewoon doorslaapt vanaf +/- 20.30 uur? Iemand tips? Het ligt dus gewoon puur aan het 'wakker worden en niet meer kunnen/willen slapen'.
Edit: echte 'tips' zullen jullie niet hebben.. N. zal het toch zelf moten doen. Ben eigenlijk het meest benieuwd naar hoe het bij jullie ging.. het laten vervallen van de laatste fles.
Laatst aangepast door Parisienne op wo 26 jan 2011 - 23:15; in totaal 2 keer bewerkt
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Laatste fles laten vervallen
Parisienne schreef:Hier zit ik dan weer, middenin de nacht. N. sliep een hele tijd heel goed door. Ze kreeg rond 23.30 uur altijd de laatste fles en sliep dan van ongeveer 00.00 uur tot 08.00 uur. Nu is het afgelopen nachten weer even een ander verhaal.
12.30 uur fles (210+7)
16.30 uur fles (180+6)
20.30 uur fles (180+6)
Goedemorgen!!
Ik herken dit zo! Onze kleine meid is nu dan bijna een half jaar maar ik moest tot ongeveer haar 5e maand er nog wel 2 a 3 keer uit in de nacht. Je weet zeker dat ze geen honger heeft? Want het kan heus gen kwaad dat ze 's nachts nog een flesje krijgt. Dat deden we met onze kleine meid ook. Maar tips of trucs kan niemand je geven om haar door te laten slapen. Je moet rustig afwachten en geef gewoon nog steeds de fles om 20.30 en misschien kun je die van 23.00 dan overslaan en geef je haar in de nacht nog een keer. Ik weet dat het niet leuk is voor je maar zo heb ik het ook gedaan en zo veranderde ze in de nacht en gaf ik haar om 20.30 de laatste fles en werd ze om 06.00 uur wakker. Tegenwoordig gaat ze om 19.45 naar bed en slaapt ze gemiddeld door tot 06.30.
Heeft ze een speentje voor in de nacht??? Misschien als je die haar geeft als ze wakker wordt dat ze dan weer door gaat slapen. Hier heeft het geholpen!
Succes!!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Mirjam4you.. bedankt voor je reactie. Ja, echte 'tips' zullen niet helpen, N. zal het toch uiteindelijk zelf moeten gaan doen. Ik heb er verder weinig invloed op natuurlijk. Was eigenlijk meer benieuwd hoe het gegaan is met het vervallen van de laatste fles bij andere meiden met kindjes. Had dat er eigenlijk in moeten zetten..
Vannacht is ze dus om half 5 wakker geworden, schone luier gegeven (ze had gepoept) en vervolgens viel ze weer in slaap. Het is dus echt geen honger.. anders had ze dat wel laten merken. Ze heeft 'netjes' tot 8 uur geslapen. Vanochtend heb ik haar weer een papfles gegeven, straks krijgt ze een papje, daarna weer een gewone fles, vanmiddag ook weer een gewone fles en vanavond rond +/- 8 uur, half 9 weer een papfles. Daarna kijk ik wel weer verder.
Vannacht is ze dus om half 5 wakker geworden, schone luier gegeven (ze had gepoept) en vervolgens viel ze weer in slaap. Het is dus echt geen honger.. anders had ze dat wel laten merken. Ze heeft 'netjes' tot 8 uur geslapen. Vanochtend heb ik haar weer een papfles gegeven, straks krijgt ze een papje, daarna weer een gewone fles, vanmiddag ook weer een gewone fles en vanavond rond +/- 8 uur, half 9 weer een papfles. Daarna kijk ik wel weer verder.
Parisienne- Ratel
Soms hebben kindjes gewoon een periode dat ze wat minder slapen. Heeft mijn dochter ook eens in de zoveel tijd, dan knuffel ik haar of als ze echt niet meer gaat slapen, leg ik haar bij ons in bed. Mijn ervaring is dat dit soort dingen vanzelf weer overgaan.
Gast- Gast
Ik kan natuurlijk niet zeggen wat jou kleine nodig heeft, maar Lynn dronk maar heel kort 5a6 flessen en zit al vanaf dat ze 3,5 maand is op 4 flessen van 180cc en sinds een week of 4 krijgt ze rijstebloem door haar laatste fles.
Op het cb zeiden ze ook wel dat dit wel weinig is maar daar doet ze het prima op dus heeft ze genoeg want groeien doet ze ook En nu ze groente en fruit gaat eten laat ze ook spontaan meer melk liggen!
kortom, hier heb je waarschijnlijk niets aan maar toch ieder kindje is anders en zou als ik jou was de laatste fles rustig afbouwen dus niet gelijk van half 8 tot de volgende morgen maar overdag overal een half uur/kwartiertje aanplakken zodat ze om haar laatste fles om 21.00 krijgt, zodat ze niet in eens een kei lange ruk moet maken,,
Op het cb zeiden ze ook wel dat dit wel weinig is maar daar doet ze het prima op dus heeft ze genoeg want groeien doet ze ook En nu ze groente en fruit gaat eten laat ze ook spontaan meer melk liggen!
kortom, hier heb je waarschijnlijk niets aan maar toch ieder kindje is anders en zou als ik jou was de laatste fles rustig afbouwen dus niet gelijk van half 8 tot de volgende morgen maar overdag overal een half uur/kwartiertje aanplakken zodat ze om haar laatste fles om 21.00 krijgt, zodat ze niet in eens een kei lange ruk moet maken,,
Gast- Gast
J. is nu net 4 maanden en heeft al een paar weken de laatste fles niet meer. Hij gaf het op een gegeven moment zelf aan. Hij was dan in zo´n diepe slaap dat hij zelf niet wakker werd, maar ik hem ook niet wakker kreeg. Ik liet hem dan lekker liggen en dan kwam hij zelf rond 6-7 uur. Zijn schema is nu zo:
7.00 Fles 180+6
10.30 Fruithapje
12.00/12.30 Fles 180+6
15.30/16.00 Fles 180+6
17.30/18.00 Groentehapje
19.00 Fles 180+6
Dan gaat hij slapen rond half acht en slaapt dan tot 7 uur 's ochtends
7.00 Fles 180+6
10.30 Fruithapje
12.00/12.30 Fles 180+6
15.30/16.00 Fles 180+6
17.30/18.00 Groentehapje
19.00 Fles 180+6
Dan gaat hij slapen rond half acht en slaapt dan tot 7 uur 's ochtends
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Hier (ze is nu over 1,5 week 10 maanden) is de fles van 23 uur er nog steeds niet af...
Van de week heeft ze hem zomaar spontaan een keer overgeslagen omdat wij door de wekker van 23 uur heen sliepen en dus hadden we goede hoop.
Helaas zat ik de nacht er na om 1:30 met een grietje wat honger had en kon ik toen nog eens een fles geven.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ze nog maar amper vast voedsel eet.
Mijn oudste daarin tegen sliep al veel eerder met van die heerlijke nachten.
Ze gaat het van zelf wel aangeven.
Van de week heeft ze hem zomaar spontaan een keer overgeslagen omdat wij door de wekker van 23 uur heen sliepen en dus hadden we goede hoop.
Helaas zat ik de nacht er na om 1:30 met een grietje wat honger had en kon ik toen nog eens een fles geven.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ze nog maar amper vast voedsel eet.
Mijn oudste daarin tegen sliep al veel eerder met van die heerlijke nachten.
Ze gaat het van zelf wel aangeven.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn dochter heeft tot heeeel lang nog de fles om 22u gehad.
Even uit mijn hoofd, ik denk tot 6/7 maanden.
Toen is de fles langzaam naar 20u gegaan en nu naar 19u.
Maar ondertussen heeft ze ook dagen/weken gehad dat ze ineens weer om 5u kwam.
Van de ene op de andere dag is dat dan weer over en komt ze weer om 7u.
Mijn dochter had vrij vroeg genoeg van al die flessen en zat met 4 maanden ongeveer op 4 flessen van 180cc en 210cc en dan liet ze er meestal 5 uur tussen.
Even uit mijn hoofd, ik denk tot 6/7 maanden.
Toen is de fles langzaam naar 20u gegaan en nu naar 19u.
Maar ondertussen heeft ze ook dagen/weken gehad dat ze ineens weer om 5u kwam.
Van de ene op de andere dag is dat dan weer over en komt ze weer om 7u.
Mijn dochter had vrij vroeg genoeg van al die flessen en zat met 4 maanden ongeveer op 4 flessen van 180cc en 210cc en dan liet ze er meestal 5 uur tussen.
Gast- Gast
Hier krijgt L. ook nog een late fles (papfles) rond 23.00/23.30 uur. Hiermee redt hij het tot 06.00 uur.
Af en toe (+- 3x in de week) krijgt hij wat fruit of groente.
We hebben een week of 3 zonder die laatste fles 'geleefd', maar L. is 1,5 week geveld geweest door buikgriep en is nu met een echte inhaalslag bezig. Ik heb goede hoop dat we over een paar weekjes dus weer wat eerder naar bed kunnen...
Heb je al een speentje geprobeerd? Dat werkt hier erg goed!
Af en toe (+- 3x in de week) krijgt hij wat fruit of groente.
We hebben een week of 3 zonder die laatste fles 'geleefd', maar L. is 1,5 week geveld geweest door buikgriep en is nu met een echte inhaalslag bezig. Ik heb goede hoop dat we over een paar weekjes dus weer wat eerder naar bed kunnen...
Heb je al een speentje geprobeerd? Dat werkt hier erg goed!
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10
N.'s schema was vandaag:
11.00 uur papje
12.30 uur fles (210+6)
16.30 uur fles (210+6)
21.00 uur papfles (180+6+rijstebloem)
Het 'probleem' is nu alleen dat ze van 17.00 uur tot 20.00 uur geslapen heeft. Overdag heeft ze maar 2 keer een klein uurtje geslapen. Nu slaapt ze weer en ik wacht af hoe laat ze weer wakker wordt. Mocht ze middenin de nacht wakker worden probeer ik haar, net als afgelopen nacht, eerst weer in slaap te krijgen. Een speentje heeft ze altijd al wel, ze valt zonder eigenlijk niet in slaap. Ik denk dat ze gewoon moet wennen aan het lange slapen. Uit automatisme wordt ze denk ik na een bepaald aantal uur weer wakker. Ach, we zien het wel!
11.00 uur papje
12.30 uur fles (210+6)
16.30 uur fles (210+6)
21.00 uur papfles (180+6+rijstebloem)
Het 'probleem' is nu alleen dat ze van 17.00 uur tot 20.00 uur geslapen heeft. Overdag heeft ze maar 2 keer een klein uurtje geslapen. Nu slaapt ze weer en ik wacht af hoe laat ze weer wakker wordt. Mocht ze middenin de nacht wakker worden probeer ik haar, net als afgelopen nacht, eerst weer in slaap te krijgen. Een speentje heeft ze altijd al wel, ze valt zonder eigenlijk niet in slaap. Ik denk dat ze gewoon moet wennen aan het lange slapen. Uit automatisme wordt ze denk ik na een bepaald aantal uur weer wakker. Ach, we zien het wel!
Parisienne- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» laatste fles laten vervallen?
» Laatste fles!
» laatste (pap)fles... en waarmee?
» Laatste fles huilend drinken
» moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?
» Laatste fles!
» laatste (pap)fles... en waarmee?
» Laatste fles huilend drinken
» moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: