kolven, verwarmen en bewaren
+2
Liadan
duckie
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
kolven, verwarmen en bewaren
vandaag heb ik voor het eerst een voeding gekolft zodat we onze meid kunnen laten wennen aan af en toe een flesje... nu ben ik een beetje aan het kijken hoe ik dit allemaal moet aanpakken
hoevaak kolften jullie tussentijd af voor af en toe een flesje te geven?
en hoevaak gaven jullie een flesje?
hoe verwarmden jullie de melk?
en hoe bewaarden jullie de afgekolfde melk?
hoe en hoevaak maakten jullie de kolf en flesjes ed schoon?
ik heb vanmorgen tussen de voedingen door gekolfd en mijn man gaat zo een flesje geven dus zal ik voor de voeding van nu weer moeten kolfen? en ik las iets over als je melk invriest je het beste in speciale zakjes kan doen maar kun je niet gewoon ijsblokzakjes gebruiken?
hoevaak kolften jullie tussentijd af voor af en toe een flesje te geven?
ik heb vanmorgen tussen de voedingen door gekolfd en mijn man gaat zo een flesje geven dus zal ik voor de voeding van nu weer moeten kolfen? en ik las iets over als je melk invriest je het beste in speciale zakjes kan doen maar kun je niet gewoon ijsblokzakjes gebruiken?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: kolven, verwarmen en bewaren
duckie schreef:vandaag heb ik voor het eerst een voeding gekolft zodat we onze meid kunnen laten wennen aan af en toe een flesje... nu ben ik een beetje aan het kijken hoe ik dit allemaal moet aanpakken
hoevaak kolften jullie tussentijd af voor af en toe een flesje te geven? Volgens mij waren wij begonnen met oefenen met een flesje met 5 weken en dan ongeveer 3 keer in de week.
hoe verwarmden jullie de melk? Ze kreeg het gelijk na het kolven en dan hoefde het dus niet meer opgewarmd te worden of we warmden het op in de flessenwarmer.
en hoe bewaarden jullie de afgekolfde melk? Als ze het binnen 5 dagen zou krijgen dan zette ik het in de koelkast. Als het was om een voorraad op te bouwen deed ik het in medelaflesjes/aventbakjes/goedkope kruidvat of hema flesjes/ijsblokjesbakken en daarna de blokjes in een diepvrieszakje.
hoe en hoevaak maakten jullie de kolf en flesjes ed schoon? Na elke keer kolven spoelde ik alles af en 1 keer per dag ging alles in de sterelisator.
Ik zou wel weer kolven als je man een flesje geeft, want normaalgesproken zou je op die tijd zelf voeden. Als je nu niet kolft, geef je je lichaam een seintje dat er nu geen voeding nodig is.
Ik heb in het begin wel eens ijsblokjeszakken gebruikt en vond ze echt verschrikkelijk. Ik kreeg de blokjes er niet uit zonder ze aan te raken, ze schoten weg en het werd een knoeiboel. Verder kunnen er stukjes plastic aan de blokjes blijven zitten. Ik zou het dus eerder in speciale zakjes of flesjes invriezen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt voor je antwoord,
ze heeft net haar eerste flesje opgedronken en dat ging echt super. heb alleen de kolf al weer in de vaatwasser gestopt dus dan moet ik hem zo er maar weer even uithalen om te kolven. dit gooi ik voor nu dan maar even weg want dat vind ik niet zo hygienisch. voor de volgende keer kan ik dus beter maar kolven en dan direct geven. ik begrijp dat jij het dan direct daarna gaf dus niet opwarmde? maar koelt het dan niet te veel af?
een flessenwarmer heb ik niet omdat ik maar af en toe een flesje ga geven dus dan vind ik dat nog zonde om te halen. ik denk dat ik maar even 2 of 3 flesjes er eerst bij ga halen omdat ik het nu nog af en toe doe... wanneer ben je begonnen met een voorraadje aan te leggen? ijsblokzakjes zijn dus niet echt aan te raden begrijp ik wel.
ze heeft net haar eerste flesje opgedronken en dat ging echt super. heb alleen de kolf al weer in de vaatwasser gestopt dus dan moet ik hem zo er maar weer even uithalen om te kolven. dit gooi ik voor nu dan maar even weg want dat vind ik niet zo hygienisch. voor de volgende keer kan ik dus beter maar kolven en dan direct geven. ik begrijp dat jij het dan direct daarna gaf dus niet opwarmde? maar koelt het dan niet te veel af?
een flessenwarmer heb ik niet omdat ik maar af en toe een flesje ga geven dus dan vind ik dat nog zonde om te halen. ik denk dat ik maar even 2 of 3 flesjes er eerst bij ga halen omdat ik het nu nog af en toe doe... wanneer ben je begonnen met een voorraadje aan te leggen? ijsblokzakjes zijn dus niet echt aan te raden begrijp ik wel.
duckie- Ratel
en kolfde je beide borsten helemaal of alleen 1?
bij gewone voeding drinkt ze namelijk ook niet altijd uit beide borsten
meestal verwissel ik na 1 borst eerst de luier zodat ze weer wakker is en dan geef k haar meestal nog de 2e borst maar daar wil ze niet altijd wat drinken
bij gewone voeding drinkt ze namelijk ook niet altijd uit beide borsten
meestal verwissel ik na 1 borst eerst de luier zodat ze weer wakker is en dan geef k haar meestal nog de 2e borst maar daar wil ze niet altijd wat drinken
duckie- Ratel
Ik zou wat je nu kolft niet weggooien hoor! Gewoon van tevoren je kolf even goed afspoelen en dan de voeding gewoon bewaren.
Het koelde bij mij niet veel af als we het meteen erna gaven. Maar mijn dochter lustte de voedingen ook koud dus misschien is dat per kind verschillend.
Fijn trouwens dat ze haar eerste flesje meteen goed gedronken heeft!
Ik weet eigenlijk niet meer precies wanneer ik begonnen ben met het aanleggen van een voorraad, ik denk ongeveer 4 weken voordat ik weer moest gaan werken. Ik kolfde dan na de eerste voeding en deed dat in de vriezer.
Ik kolfde altijd beide borsten, maar mijn dochter dronk ook altijd uit allebei.
Het koelde bij mij niet veel af als we het meteen erna gaven. Maar mijn dochter lustte de voedingen ook koud dus misschien is dat per kind verschillend.
Fijn trouwens dat ze haar eerste flesje meteen goed gedronken heeft!
Ik weet eigenlijk niet meer precies wanneer ik begonnen ben met het aanleggen van een voorraad, ik denk ongeveer 4 weken voordat ik weer moest gaan werken. Ik kolfde dan na de eerste voeding en deed dat in de vriezer.
Ik kolfde altijd beide borsten, maar mijn dochter dronk ook altijd uit allebei.
Liadan- Ratel
duckie schreef:vandaag heb ik voor het eerst een voeding gekolft zodat we onze meid kunnen laten wennen aan af en toe een flesje... nu ben ik een beetje aan het kijken hoe ik dit allemaal moet aanpakken
hoevaak kolfden jullie tussentijd af voor af en toe een flesje te geven? Je kunt de voeding net van te voren kolven, dan kun je die meteen geven met het flesje, als je een voorraad wilt aanleggen moet je min. 2u voor de volgende voeding kolven zodat je weer genoeg melk hebt voor de volgende voeding.
en hoevaak gaven jullie een flesje? net hoe het uitkomt. We zijn met het flesje begonnen in het begin van zn 2e week omdat hij toen in het ziekenhuis lag. Dit ging prima en hij heeft geen last gehad van tepel/speenverwarring.hoe verwarmden jullie de melk? in een flessenwarmer. Als we ergens anders zijn of haast hebben dan gebruiken we wel eens de magnetron maar dat raden ze af bij het cb omdat er dan goede stoffen uit de melk verloren kunnen gaan.
en hoe bewaarden jullie de afgekolfde melk? de eerste 48u kan het in de koelkast, maar als je het nog wilt invriezen moet dat binnen 12u. Ik laat het in de koelkast in de kolfflesjes staan. Daar hebben we er genoeg van meegenomen uit het ziekenhuis (daar werden ze weggegooid) maar je kunt ze ook bestellen om internet.
hoe en hoevaak maakten jullie de kolf en flesjes ed schoon? na elk gebruik afwassen en 1 a 2x per week uitkoken.
ik heb vanmorgen tussen de voedingen door gekolfd en mijn man gaat zo een flesje geven dus zal ik voor de voeding van nu weer moeten kolfen? en ik las iets over als je melk invriest je het beste in speciale zakjes kan doen maar kun je niet gewoon ijsblokzakjes gebruiken? Ik heb eerst een tijdje de voeding in gewone boterhammenzakjes gedaan en die in een platicbekertje gezet zodat het die vorm kreeg. Sinds gistere gebruik ik de ijsblokzakjes en die bevallen goed. Hier kan 300cc in en die maak ik helemaal vol. Ik heb nu in 1,5 maand een dikke 10L in de vriezer.
Succes! Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Je kan borstvoeding 5 dagen in de koelkast bewaren!
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Je kan borstvoeding 5 dagen in de koelkast bewaren!
5 dagen???? Waarom wist ik dat niet? Ik heb nota bene zo ongeveer heel internet afgestruind voor tips voor kinderen die geen ingevroren melk lusten. En ik dacht maar 48 uur in de koelkast bewaren.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Liadan schreef:Je kan borstvoeding 5 dagen in de koelkast bewaren!
5 dagen???? Waarom wist ik dat niet? Ik heb nota bene zo ongeveer heel internet afgestruind voor tips voor kinderen die geen ingevroren melk lusten. En ik dacht maar 48 uur in de koelkast bewaren.
http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/bewaren-van-moedermelk.html
Bij mij zeiden ze van de kraamzorg trouwens ook dat het maar 48 uur bewaard kon worden in de koelkast, ik heb daardoor in het begin wat flesjes weg gegooid. Gelukkig kwam ik er later achter dat het 5 dagen kan, dat maakte het een stuk makkelijker om mee te geven naar het kdv.
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Darius schreef:Liadan schreef:Je kan borstvoeding 5 dagen in de koelkast bewaren!
http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/bewaren-van-moedermelk.html
Bij mij zeiden ze van de kraamzorg trouwens ook dat het maar 48 uur bewaard kon worden in de koelkast, ik heb daardoor in het begin wat flesjes weg gegooid. Gelukkig kwam ik er later achter dat het 5 dagen kan, dat maakte het een stuk makkelijker om mee te geven naar het kdv.
O dank je wel! Dan wordt de puzzel met kolven voor de nieuwe baby weer wat makkelijker.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
ik ga de volgende keer maar direct voor de voeding kolven dat lijkt me voor nu gewoon een stuk makkelijker...(deed het flesje nu in een bakje met warm water maar dat schoot niet echt op) het was inderdaad wel fijn dat ze het flesje goed pakte ik had ongeveer 120cc gekolft en hij was zo op en daarna moest ze huilen en heeft ze ook nog een paar slokken aan de borst gehad.
hoe wisten jullie hoeveel gekolfde melk je moest geven?
en wanneer wisselde je van borst met kolven?
ik heb de avent hanfkolf maar daar passen volgns mij alleen de avent flessen onder of ook brede flessen van andere merken? anders zou ik het moeten overgieten in andere flesjes/bakjes/zakjes
ik ga nu maar gewoon na elke keer in de vaatwasser en dan in de magnetronsterilisator doen.
hoe bewaarden julllie de kolf flesjes en spenen?
doe je de spenen ook in de vaatwasser?
hoeveel voedingen gaven jullie per dag?
de meestal zit ik op 6 voedingen soms 7 maar vandaag zal ik denk ik maar 5 redden omdat ze veel slaapt.
soms zit er 3 - 4 of 5 uur tussen maar heel soms komt ze ook al na 1,5 tot 2 uur weer?
wanneer sliep julllie kindje door snachts?
sorry voor de vele vragen maar ben nog wat onzeker op dat gebied
ik heb de avent hanfkolf maar daar passen volgns mij alleen de avent flessen onder of ook brede flessen van andere merken? anders zou ik het moeten overgieten in andere flesjes/bakjes/zakjes
ik ga nu maar gewoon na elke keer in de vaatwasser en dan in de magnetronsterilisator doen.
de meestal zit ik op 6 voedingen soms 7 maar vandaag zal ik denk ik maar 5 redden omdat ze veel slaapt.
soms zit er 3 - 4 of 5 uur tussen maar heel soms komt ze ook al na 1,5 tot 2 uur weer?
duckie- Ratel
Ik weet dat mijn beste vriendin van die ijsklontzakjes gebruikte om de melk mee in te vriezen, dat was echt heel handig!
Zulke dingen dus,
Zulke dingen dus,
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
duckie schreef:
hoe wisten jullie hoeveel gekolfde melk je moest geven? Dat wist ik niet, ze kreeg de eerste keer ongeveer 70 cc denk ik, meer kreeg ik toen ook nog niet gekolfd. Naar het kdv heb ik 3 keer 150 cc meegegeven de eerste maanden.en wanneer wisselde je van borst met kolven? Als de stralen overgingen in druppelen.
ik heb de avent hanfkolf maar daar passen volgns mij alleen de avent flessen onder of ook brede flessen van andere merken? anders zou ik het moeten overgieten in andere flesjes/bakjes/zakjes Dit weet ik niet want ik heb een medela kolf.ik ga nu maar gewoon na elke keer in de vaatwasser en dan in de magnetronsterilisator doen.
hoe bewaarden julllie de kolf flesjes en spenen? De kolf deed ik in het opbergzakje dat ik bij de kolf had gekregen en dan in de tas die ik erbij gekocht had. De onderdelen van de kolf die met borstvoeding in aanraking kwamen deed ik in een plastic bakje. De flesjes gewoon in de kast.
doe je de spenen ook in de vaatwasser? Wij hebben geen afwasmachine dus dat heb ik nooit gedaan, maar als we er 1 zouden hebben zou ik de spenen er ook in doen.
hoeveel voedingen gaven jullie per dag? Tot 9 maanden ongeveer 8 op een dag, ze dronk ongeveer om de 2,5 uur.de meestal zit ik op 6 voedingen soms 7 maar vandaag zal ik denk ik maar 5 redden omdat ze veel slaapt.
wanneer sliep julllie kindje door snachts? Al snel, met 8 weken al.
Liadan- Ratel
hoe wisten jullie hoeveel gekolfde melk je moest geven? Er is een soort berekening voor 150ml x kilo lichaamsgewicht = totale hoeveelheid melk per dag. Dat deel je dus door het aantal voedingen die ze krijgt en dan heb je een beetje een uitgangspunt. Wij beginnen zelf met 140cc en als T dan nog honger heeft maken we nog wat bij totdat hij verzadigd is of ik laat hem nog even aan de borst drinken. Na een aantal flesjes heb je vanzelf wel een idee hoeveel ze ong. drinkt.
en wanneer wisselde je van borst met kolven? Ik heb een dubbele kolf dus ik stop gewoon als het klaar is. Je merkt vanzelf wanneer je borst leeg is, dan kun je wisselen.
ik heb de avent hanfkolf maar daar passen volgns mij alleen de avent flessen onder of ook brede flessen van andere merken? anders zou ik het moeten overgieten in andere flesjes/bakjes/zakjes. Ik heb een medela en ameda kolf en geen verstand van de avent, maar je kan het rustig ergens anders in bewaren, zolang het maar goed schoon is en goed afsluit
ik ga nu maar gewoon na elke keer in de vaatwasser en dan in de magnetronsterilisator doen.hoe bewaarden julllie de kolf flesjes en spenen? gewoon met de dop erop dichtgedraaid zodra ze goed gedroogd zijn. Toen T nog jonger was bewaarde we het in de koelkast.
doe je de spenen ook in de vaatwasser? Ik was het allemaal af met de hand.
hoeveel voedingen gaven jullie per dag? ong. 5 kan wel eens per dag verschillen
soms zit er 3 - 4 of 5 uur tussen maar heel soms komt ze ook al na 1,5 tot 2 uur weer? Dat kan, het kan zijn dat ze de eerdere voeding minder heeft gedronken omdat ze niet zo'n honger had, of omdat je minder melk had (misschien zelf minder gedronken) maar het kan ook dat je melk minder "vol" was doordat je niet genoeg vetten hebt binnengekregen of dat ze gewoon gaag bij je wil zijn en vooral geborgenheid zoekt ipv echt honger heeft. Gewoon aanleggen wanneer ze komt dan komt het wel goed.
wanneer sliep julllie kindje door snachts? Dat weet ik eigenlijk niet meer precies...zwangerschapsdementie is nog niet uitgewerkt
en wanneer wisselde je van borst met kolven? Ik heb een dubbele kolf dus ik stop gewoon als het klaar is. Je merkt vanzelf wanneer je borst leeg is, dan kun je wisselen.
ik heb de avent hanfkolf maar daar passen volgns mij alleen de avent flessen onder of ook brede flessen van andere merken? anders zou ik het moeten overgieten in andere flesjes/bakjes/zakjes. Ik heb een medela en ameda kolf en geen verstand van de avent, maar je kan het rustig ergens anders in bewaren, zolang het maar goed schoon is en goed afsluit
ik ga nu maar gewoon na elke keer in de vaatwasser en dan in de magnetronsterilisator doen.hoe bewaarden julllie de kolf flesjes en spenen? gewoon met de dop erop dichtgedraaid zodra ze goed gedroogd zijn. Toen T nog jonger was bewaarde we het in de koelkast.
doe je de spenen ook in de vaatwasser? Ik was het allemaal af met de hand.
hoeveel voedingen gaven jullie per dag? ong. 5 kan wel eens per dag verschillen
soms zit er 3 - 4 of 5 uur tussen maar heel soms komt ze ook al na 1,5 tot 2 uur weer? Dat kan, het kan zijn dat ze de eerdere voeding minder heeft gedronken omdat ze niet zo'n honger had, of omdat je minder melk had (misschien zelf minder gedronken) maar het kan ook dat je melk minder "vol" was doordat je niet genoeg vetten hebt binnengekregen of dat ze gewoon gaag bij je wil zijn en vooral geborgenheid zoekt ipv echt honger heeft. Gewoon aanleggen wanneer ze komt dan komt het wel goed.
wanneer sliep julllie kindje door snachts? Dat weet ik eigenlijk niet meer precies...zwangerschapsdementie is nog niet uitgewerkt
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Hoevaak kolften jullie tussentijd af voor af en toe een flesje te geven?
Ik kolfde vaak de andere borst (ze dronk de eerste weken vaak maar 1 borst) af. Sinds dat ze een week of 6 is slaapt ze s avonds van 17.00 tot 24.00uur door, dan kolf ik tussendoor dus een hele maaltijd extra.
Ik ben er mee begonnen toen ze 6 weken. Die fles ging zonder problemen! Dus ik helemaal opgelucht, maar toen ik het 2 weken later probeerde was het drama!!!! Zou zeker proberen om de dag te blijven oefenen. Ik ben vanaf 8 weken dagelijks een fles gaan geven, en vanaf 12 weken ALLES gekolfd voor 4 weken lang.... Nu heeft ze sinds een week eindelijk de fles echt geaccepteerd en krijgt ze minimaal 1 keer per dag de fles en voor de rest gewoon de borst.
In de magnetron. En ja, officieel mag dat niet. Maar ik zet m op een laag vermogen en dan elke 10 a 20seconden even schudden... Het gaat erom dat de kans bij een magnetron is dat het plaatselijk te heet wordt.
Ik heb speciale zakjes en flesje gekocht voor in de vriezer. Deze pasten eerst niet op mijn oude kolf, maar nu wel. Goot het altijd gewoon over.
Even afwassen na gebruik, en 1 keer per dag uitkoken met een scheutje azijn. De weke delen niet zo lang.
Gevoel. Je leert snel genoeg hoeveel ze ongeveer drinkt. Als ze de fles leegdronk en ging huilen was het dus niet genoeg, volgende keer kreeg ze dan meer. Ik moet zeggen dat ik genoeg melk geef, (ok, nu voel ik me echt een koe) dus dat ik er niet wakker van lig als ik iets weg moet gooien.
Als er niks meer uitkwam
Ik heb een mand waar ik alle flesjes ed in leg in een handdoek, en afgedekt met een theedoek.
Ik doe niks in de vaatwasser. Heb er geen hoge pet van op dat het dan ECHT schoon wordt. Hier gaat alles gewoon in een sopje en een pannetje met kokend water.
Vanaf het begin gemiddeld om de 3 uur, in het begin ook s nachts. Maar goed, ik voed op verzoek, dus als ze kwam kreeg ze.
Ze sliep voor het eerst door toen ze een week of 12 was. Toen heeft ze een week of 2 doorgeslapen (flink ook, van 23:00 tot uur of 9), en daarna was het weer voorbij en nu wordt ze vaak rond 5/6/7 wakker...Dus niet meer zo lang, maar ben allang blij dat ik van die voeding van 3:00uur af ben....
Ik kolfde vaak de andere borst (ze dronk de eerste weken vaak maar 1 borst) af. Sinds dat ze een week of 6 is slaapt ze s avonds van 17.00 tot 24.00uur door, dan kolf ik tussendoor dus een hele maaltijd extra.
Ik ben er mee begonnen toen ze 6 weken. Die fles ging zonder problemen! Dus ik helemaal opgelucht, maar toen ik het 2 weken later probeerde was het drama!!!! Zou zeker proberen om de dag te blijven oefenen. Ik ben vanaf 8 weken dagelijks een fles gaan geven, en vanaf 12 weken ALLES gekolfd voor 4 weken lang.... Nu heeft ze sinds een week eindelijk de fles echt geaccepteerd en krijgt ze minimaal 1 keer per dag de fles en voor de rest gewoon de borst.
In de magnetron. En ja, officieel mag dat niet. Maar ik zet m op een laag vermogen en dan elke 10 a 20seconden even schudden... Het gaat erom dat de kans bij een magnetron is dat het plaatselijk te heet wordt.
Ik heb speciale zakjes en flesje gekocht voor in de vriezer. Deze pasten eerst niet op mijn oude kolf, maar nu wel. Goot het altijd gewoon over.
Even afwassen na gebruik, en 1 keer per dag uitkoken met een scheutje azijn. De weke delen niet zo lang.
Gevoel. Je leert snel genoeg hoeveel ze ongeveer drinkt. Als ze de fles leegdronk en ging huilen was het dus niet genoeg, volgende keer kreeg ze dan meer. Ik moet zeggen dat ik genoeg melk geef, (ok, nu voel ik me echt een koe) dus dat ik er niet wakker van lig als ik iets weg moet gooien.
Als er niks meer uitkwam
Ik heb een mand waar ik alle flesjes ed in leg in een handdoek, en afgedekt met een theedoek.
Ik doe niks in de vaatwasser. Heb er geen hoge pet van op dat het dan ECHT schoon wordt. Hier gaat alles gewoon in een sopje en een pannetje met kokend water.
Vanaf het begin gemiddeld om de 3 uur, in het begin ook s nachts. Maar goed, ik voed op verzoek, dus als ze kwam kreeg ze.
Ze sliep voor het eerst door toen ze een week of 12 was. Toen heeft ze een week of 2 doorgeslapen (flink ook, van 23:00 tot uur of 9), en daarna was het weer voorbij en nu wordt ze vaak rond 5/6/7 wakker...Dus niet meer zo lang, maar ben allang blij dat ik van die voeding van 3:00uur af ben....
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Hoevaak kolften jullie tussentijd af voor af en toe een flesje te geven?
In t begin deed ik de andere borst afkolven.
Af en toe is. Later toen ik aan t werk ging kreeg hij 2 dagen flesjes.
In een pan met heet water.
Eerst deed ik t in ijsklontzakjes later toen hij 180 cc ging drinken bewaarde ik ze in avent bakjes ( die kan je aan de kolf doen)
Even afwassen na gebruik, 1 keer per week in de vaatwasser.
Dat leer je vanzelf
Als er niks meer uitkwam
In een theedoek.
Ja
Om de 2 a 3 uur in t begin.
Nog steeds niet...
In t begin deed ik de andere borst afkolven.
Af en toe is. Later toen ik aan t werk ging kreeg hij 2 dagen flesjes.
In een pan met heet water.
Eerst deed ik t in ijsklontzakjes later toen hij 180 cc ging drinken bewaarde ik ze in avent bakjes ( die kan je aan de kolf doen)
Even afwassen na gebruik, 1 keer per week in de vaatwasser.
Dat leer je vanzelf
Als er niks meer uitkwam
In een theedoek.
Ja
Om de 2 a 3 uur in t begin.
Nog steeds niet...
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: