Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

stoppen met kolven?

5 plaatsers

Ga naar beneden

stoppen met kolven? Empty stoppen met kolven?

Bericht  chipa do 7 jul 2011 - 8:01

Ik zit met een dilemma.

Omdat het aanleggen niet lukte, maar ik mijn zoontje wel volledige borstvoeding wil geven, kolf ik alle voedingen af. Iedere 3-4 uur dus 20 min kolven. Kost wat tijd maar heb het ervoor over.

Alleen nu gaan we begin september 2 weken op vakantie en ik vraag me af hoe ik dat dan moet doen. Alleen de reis al (2x een autorit van 6 uur) en dan als we er zijn. Bezoeken we een stadje oid en dan staan mijn borsten op knappen plus ik moet wel kolven anders heeft mijn kind geen voeding.

Ik zit er dus over te denken om voor die tijd de borstvoeding (het kolven dus) af te gaan bouwen. Mijn zoontje is dan rond de 12 weken als we op vakantie gaan. Maar het geeft me ook een naar gevoel: stoppen met bv omdat het voor mij makkelijker is op vakantie.

Iemand een goed advies? Tips? Wat zouden jullie doen?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stoppen met kolven? Empty Re: stoppen met kolven?

Bericht  Coccinelle do 7 jul 2011 - 8:25

Probeer je nog om aan te leggen en is er ook een lactatiekundige bijgeweest? Zoniet, dan zou het aanleggen met wat hulp ook na 3 wkn misschien nog kunnen lukken. Ik heb ook zo'n 8 mnd alle voedingen gekolfd. Toen wij op vakantie gingen en onderweg waren kolfde ik als mijn dochter een voeding nodig had zodat ik het meteen in een flesje kon geven (ivm het gebrek aan een koelkast). Over 2/3 maanden kun je misschien wel meer tijd tussen het kolven laten om aan voldoende voeding te komen, zodat je wel tijd hebt om een stadje enz te bezoeken zonder dat je ergens moet gaan kolven. Als je graag bv wil blijven geven zou ik het gewoon nog even aankijken en tegen die tijd een beslissing nemen. Afbouwen gaat vrij snel.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stoppen met kolven? Empty Re: stoppen met kolven?

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 8:28

Heb je in de tussentijd wel geprobeerd om hem weer aan te leggen?

Ik denk dat ik anders voor die tijd wel zou stoppen.
Wellicht levert het je erg veel stress op en lukt het niet eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

stoppen met kolven? Empty Re: stoppen met kolven?

Bericht  chipa do 7 jul 2011 - 8:30

Wow 8 maanden! Super zeg dat je dat hebt volgehouden.

Aanleggen probeer ik niet meer. Mijn zoontje raakte zo gefrustreerd van het alsmaar proberen. Ondanks alle hulp die we daarbij hebben gehad.
Ik liet er de afgelopen week 4 uur tussen maar merk dat de bv terugloopt dus sinds vandaag weer iedere 3 uur aan het kolven. Hoe snel gaat afbouwen? Moet ik dan denken aan een week of 2?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stoppen met kolven? Empty Re: stoppen met kolven?

Bericht  Flip Fluitketel do 7 jul 2011 - 8:33

Naarmate jullie op vakantie gaan denk ik dat jullie zoontje minder voedingen nodig heeft en dat je dan ook minder moet kolven. Toen wij op vakantie gingen kolfde ik meestal voordat we weggingen. Mijn kolf deed het ook op baterriijen en als het echt niet gaat zou ik in de auto kolven. Ik zou gewoon naar je gevoel luisteren zeker als je twijfelt. En afbouwen gaat vrij snel. Ik heb ruim 7.5maand alle voedingen gekolfd en nauwelijks last van stuwingen/lekken gehad tijdens het afbouwen of stoppen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stoppen met kolven? Empty Re: stoppen met kolven?

Bericht  Flip Fluitketel do 7 jul 2011 - 8:36

chipa schreef:
Hoe snel gaat afbouwen? Moet ik dan denken aan een week of 2?

Ik heb mijn BV in ruim 2 weken afgebouwd. Ik kolfde 4 á 5 keer op een dag. Toen ik ging afbouwen ging ik om de zoveel dagen steeds een keer minder kolven.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stoppen met kolven? Empty Re: stoppen met kolven?

Bericht  Coccinelle do 7 jul 2011 - 8:44

Dat gefrustreerde herken ik wel. Mijn dochter had een te kort tongriempje en raakte er ook ontzettend gefrustreerd van, direct bij het aanleggen. Nog steeds zit ze heel erg op haar eten.
Met een week of 2 moet het afbouwen wel lukken ja. Ik zie nu dat je zoontje pas 3 wkn is, misschien kun je over een tijdje nog eens proberen om minder te kolven, of gaan combineren met de fles is ook nog een optie. Ik vond het ook een lastige beslissing wanneer te minderen. Ik zou er rustig over nadenken en dan een beslissing nemen waar je echt achter staat. Het zou zonde zijn als je er spijt van krijgt, maar als je op je tenen loopt om het allemaal voor elkaar te krijgen is het ook niet goed.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stoppen met kolven? Empty Re: stoppen met kolven?

Bericht  ekjir@M do 7 jul 2011 - 9:02

Tegen die tijd heeft je zoontje wat minder voedingen nodig dus hoef je ook minder te kolven. En als je 2x 6 uur moet rijden dan kolf je een keer voordat je weggaat, daarna onderweg nog ergens na 4 uur dan is de volgende keer pas weer als je een tussenstop hebt.

Ik zou in dit geval onderweg gewoon ergens stoppen en een stil hoekje op zoeken om te gaan kolven. Ik heb zelfs wel eens in een chauffeurscafe een stoel mee gekregen naar een doucheruimte om daar te kolven of achterin de auto onder een doek en bij een van der Valk hebben ze vaak een kamer over voor chauffeurs om te douchen daar heb ik ook de sleutel wel eens van gekregen. Ik vroeg het vaak gewoon onderweg, mensen kijken er echt niet raar van op, je zal de eerste niet zijn maar ook vast de laatste niet die haar kind zelf voed met afgekolfde melk.


ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stoppen met kolven? Empty Re: stoppen met kolven?

Bericht  Teddyaapje do 7 jul 2011 - 10:35

Ik snap je dilemma heel goed! Ik kolf ook alle voedingen. Mijn zoontje was een heel onrustige drinker en met 6maanden ging het eigenlijk weer goed met het voeden zelf. Het scheelde mij veel tijd en werk en was echt blij dat het weer ging...ook met oog op onze vakantie. Helaas heeft mn zoontje me een paar keer gebeten en ik durf hem nu gewoon niet meer aan te leggen.
Wij gaan in september met de auto naar Italië en ik heb er ook over gedacht om te stoppen voordat we op vakantie gaan, gewoon dat gedoe steeds. Maar ik heb besloten er toch gewoon mee door te gaan tot mijn zoontje een jaar is. In de auto kolven zie ik niet als probleem, mijn kolf kan op batterijen en ik kan wel een beetje beschut op de achterbank gaan zitten. In Italië zitten we in een hotel (volpension) en dan kan ik gaan kolven terwijl mijn vriend T. verschoont en dan krijgt hij die melk meteen in zijn flesje. Als we erop uitgaan neem ik de kolf gewoon mee en vraag ik wel ergens of ik even zou mogen kolven.
Ik heb trouwens een dubbele electrische kolf (ameda lactina) en ik ben binnen 10min altijd helemaal klaar met kolven. Misschien is dat een idee? Ik weet niet wat voor kolf je nu hebt?

Ik persoonlijk vind het zonde om ermee te stoppen vanwege een uitje/ vakantie van jezelf. Het is wel een beetje behelpen en je hebt misschien wel iets minder vrijheid dan wanneer je niet hoeft te kolven, maar in mijn ogen zijn de nadelen die je in dat ene weekje hebt te verwaarlozen bij de voordelen die je kindje heeft bij moedermelk (vooral tot 6 mnd).

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stoppen met kolven? Empty Re: stoppen met kolven?

Bericht  chipa vr 8 jul 2011 - 2:01

Vind het idd ook zo zonde om vanwege 2 weken vakantie eerder te stoppen met bv. Hoopte mijn zoontje tot 6 maanden bv te kunnen geven.
Heb trouwens de medela swing. Kost me 20 min en kan op batterijen dus dat is geen probleem. Zou voor vertrek kunnen kolven, tussendoor in de auto en bij aankomst weer.
Ik kijk het de komende weken even aan. Als mijn productie nu weer goed toeneemt met iedere 3 uur kolven dan zou ik in de vakantie misschien weer wat meer uren tussen de kolf sessies kunnen laten.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stoppen met kolven? Empty Re: stoppen met kolven?

Bericht  Teddyaapje vr 8 jul 2011 - 2:36

De medela Swing heb ik ook. Die had ik in eerste instantie gekocht maar omdat ik toen alle voedingen ging kolven heb ik toch besloten de ameda lactina te kopen omdat dat een dubbele kolf is. Met de swing had ik het ook nooit zolang volgehouden. Ik heb hem wel nog in huis als reserve...

Ik raad je aan om hier toch eens naar te kijken, het scheelt je behoorlijk wat tijd en ook kolf je er meer voeding mee (omdat het toeschietreflex tweezijdig wordt gestimuleerd).
De kolf is niet zo heel duur (vind ik)...vooral niet als je het vergelijkt met al die tijd kv kopen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stoppen met kolven? Empty Re: stoppen met kolven?

Bericht  chipa vr 8 jul 2011 - 2:47

@ Teddyaapje: Heb even zitten kijken. Is idd niet zo'n hele dure kolf. Is het overwegen waard. Ga het even aankijken de komende tijd en er nog eens goed over nadenken.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stoppen met kolven? Empty Re: stoppen met kolven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum