Emotioneel/labiel tijdens menstruatie
+12
Femmem
Feline
Bazinga
Lady Starstruck
Lolly
Marin
Rush
bolus26
Paper Crown
Stuiterbal
Koffieleut
Bliss
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Emotioneel/labiel tijdens menstruatie
Wie heeft hier (ook) last van en hoe uit zich dat?
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Emotioneel/labiel tijdens menstruatie
Vooral als ik samenwoon is er toch altijd wel zo'n moment in de maand dat ik pislink ben en in mijn achterhoofd mezelf niet eens begrijp en besef hoe onredelijk en stom ik bezig ben. Maar ik kan het dan echt niet aan om dat toe te geven .
Gast- Gast
En of ik dat herken! Volgens mij is het ook erger geworden sinds ik met de pil gestopt ben. Ik ben niet zozeer onredelijk (volgens mij ) maar wel veel labieler. Ik huil echt om de stomste dingen, ook neem ik alles veel serieuzer. Als mijn man een grapje maakt over iets doms kan ik daar echt om in huilen uitbarsten... (waarna hij zich dan weer schuldig voelt, de schat).
Ik kan ook minder hebben, maar ik weet van mezelf dat als ik me erger aan iets waar ik me niet aan zou ergeren als ik niet ongesteld zou zijn, dat dat daardoor komt. Ik kan mezelf dan wel goed beheersen dan gelukkig. En een paar dagen later weet ik al niet meer waarom ik me ergerde...
Ik kan ook minder hebben, maar ik weet van mezelf dat als ik me erger aan iets waar ik me niet aan zou ergeren als ik niet ongesteld zou zijn, dat dat daardoor komt. Ik kan mezelf dan wel goed beheersen dan gelukkig. En een paar dagen later weet ik al niet meer waarom ik me ergerde...
Koffieleut- Prater
- Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11
Ja herkenbaar !!! Afgelopen week heb ik het heel erg gehad. Verschrikkelijk gehuild om de stomste dingen !
De ene maand heb ik het erger dan de andere maand overigens.
De ene maand heb ik het erger dan de andere maand overigens.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Ja, ik heb PMS en ik krijg dan minimaal 1 woedeaanval per maand compleet met flinke huilbuien. Ik voel me dan werkelijk depressief en ontzettend ellendig.
Gast- Gast
Aanwezig!
Ik ben sneller moe, alles irriteert en heb meer dan genoeg aan mezelf. Moet sneller huilen, soms echt om niks, en voel me ook sneller alleen. Verder ben ik ook erg warrig en onhandiger dan normaal. Gelukkig kan ik het steeds beter aan voelen komen en denk ik: give yourself a break, over een paar dagen is het weer voorbij.
Ik ben sneller moe, alles irriteert en heb meer dan genoeg aan mezelf. Moet sneller huilen, soms echt om niks, en voel me ook sneller alleen. Verder ben ik ook erg warrig en onhandiger dan normaal. Gelukkig kan ik het steeds beter aan voelen komen en denk ik: give yourself a break, over een paar dagen is het weer voorbij.
Gast- Gast
Hou op schei uit! Ik ben de week voor mijn menstruatie echt een heks! Wow.. ik kan dan zomaar ontploffen, echt heel hysterisch doen.. niets is goed, mijn man krijgt wat te verduren tjonge jonge.. toppunt was eens dat ik compleet uit mijn dak ging omdat hij de verkeerde soort cherry tomaatjes had gekocht.. echt niet normaal zo ben ik normaal absoluut niet maar op dat moment.. flippen! Alles is kut en het leven zuigt.
En dan.. het moment dat ik 1 druppel rood verlies, is het weer over. Echt bizar. Ik was daarom heel bang dat door de slag hormonen die ik binnen kreeg met IVF echt niet te genieten zou zijn, had mijn man meerdere malen gewaarschuwd maar ik was juist bizar rustig, fijn gevoel man.. mijn emoties namen niet zomaar de overhand. Vond dat typisch maar wel lekker.
En dan.. het moment dat ik 1 druppel rood verlies, is het weer over. Echt bizar. Ik was daarom heel bang dat door de slag hormonen die ik binnen kreeg met IVF echt niet te genieten zou zijn, had mijn man meerdere malen gewaarschuwd maar ik was juist bizar rustig, fijn gevoel man.. mijn emoties namen niet zomaar de overhand. Vond dat typisch maar wel lekker.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
sinds ik met de pil gestopt was was het echt drama, nu ben ik er gelukkig 9 maanden vanaf
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Nu je het vraagt.. Het zou kunnen. Ja, ik denk dat ik voorafgaand aan mijn menstruatie wat emotioneler ben, er kunnen zomaar tranen vloeien en ik vind mezelf dan altijd een beetje zielig, haha.
Gast- Gast
Ik slik de pil door, maar kan precies merken wanneer ik anders bijna ongesteld zou moeten worden, dan huil ik heel snel en ben ik echt een doemdenker.
Laatst had m`n vriend de Flair gelezen waar een stuk in stond over iemand die een tweede vriendin had. M`n vriend was zo van tafel gestapt en had het tijdschrift open gelaten. Toen ik beneden kwam heb ik hem opgebeld of het soms een hint was en toen ben ik in janken uitgebarsten.
M`n vriend moest ook wel lachen, hij vroeg direct; je moet zeker ongesteld worden.
JAAAAAA
Laatst had m`n vriend de Flair gelezen waar een stuk in stond over iemand die een tweede vriendin had. M`n vriend was zo van tafel gestapt en had het tijdschrift open gelaten. Toen ik beneden kwam heb ik hem opgebeld of het soms een hint was en toen ben ik in janken uitgebarsten.
M`n vriend moest ook wel lachen, hij vroeg direct; je moet zeker ongesteld worden.
JAAAAAA
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Absoluut kan van een draak naar een huilebalk gaan en zelfs zitten janken om een dood vogeltje om vervolgens in een Zwijmelbui te komen en alles te rooskleurig in te zien. Hormonen zijn rare beestjes. Maat moet zeggen dat ik niet elke maand hetzelfde voel.
Gast- Gast
Ik moet veel sneller huilen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Haha, ik ben blij dat jullie er ook last van hebben. Bij mij uit het zich niet in driftbuien of chagrijnig zijn; dat ben ik eigenlijk bijna nooit. Maar vorige maand had ik natuurlijk het topic met twijfels over mijn vriend, toen had ik echt ff een flinke dip. Paar dagen later zag ik het alweer een stuk rooskleuriger in. Gisteren was ik ineens weer helemaal emotioneel. Heb mn vriend ook al ruim een week niet gezien (vanavond gelukkig weer!) en in tegenstelling tot mijn eigen twijfels was ik nu juist ineens bang dat hij mij niet meer leuk zou vinden Soms moet ik wat langer wachten op een reactie via Whatsapp of heb ik nog zin in seks en hij niet en normaal kan ik dat allemaal best prima relativeren, maar nu dus ineens niet meer. Toen drong het tot me door dat dit best eens met mijn menstruatie te maken kan hebben en dat dat vorige gedoe ook precies vier weken geleden was! Had mn vriend er nog wel ff over gewhatsappt, dat ik even wat bevestiging nodig had en dat het waarschijnlijk door de hormonen kwam en hij zei dat we het er vanavond nog wel ff over zouden hebben, maar ik wil er verder ook geen big deal van maken, want volgens mij is er eigenlijk niks aan de hand.
Over een maand gaat hij een hele maand op vakantie in zn eentje en daar zie ik ook best tegenop, dus dat gevoel kwam er gisteren ook nog ff bij.
Idd rare dingen, die hormonen!
Over een maand gaat hij een hele maand op vakantie in zn eentje en daar zie ik ook best tegenop, dus dat gevoel kwam er gisteren ook nog ff bij.
Idd rare dingen, die hormonen!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Ik heb er vreselijk last van. Het uit zich in huilbuien, slapeloosheid, zwaar chagrijnig, depressief en angstig zijn vaak in combinatie met hooffdpijn/buikpijn. Rothormonen!
Lolly- Fluisteraar
- Aantal berichten : 43
Punten : 47
Registratiedatum : 18-04-12
Lolly schreef:Ik heb er vreselijk last van. Het uit zich in huilbuien, slapeloosheid, zwaar chagrijnig, depressief en angstig zijn vaak in combinatie met hooffdpijn/buikpijn. Rothormonen!
+1 Maar sinds ik de pil slik is dat gelukkig niet meer.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Hier nog zo'n jankerd! Week voor ik ongesteld ben, blíjf ik huilen... Zielige reclame? Tranen.. Iemand noemt me een trut? Tránen! Dat gecombineerd met een bijzonder kort lontje, maakt dat ik enthousiast vermeden word, door familie en vrienden, die week
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Lady Starstruck schreef:Lolly schreef:Ik heb er vreselijk last van. Het uit zich in huilbuien, slapeloosheid, zwaar chagrijnig, depressief en angstig zijn vaak in combinatie met hooffdpijn/buikpijn. Rothormonen!
Ik heb een mirena spiraal, als het met de pil bij jou zo is verminderd ga ik er over denken om die ook te gaan slikken. welke pil heb jij?
Lolly- Fluisteraar
Lolly schreef:Lady Starstruck schreef:Lolly schreef:Ik heb er vreselijk last van. Het uit zich in huilbuien, slapeloosheid, zwaar chagrijnig, depressief en angstig zijn vaak in combinatie met hooffdpijn/buikpijn. Rothormonen!
Ik heb een mirena spiraal, als het met de pil bij jou zo is verminderd ga ik er over denken om die ook te gaan slikken. welke pil heb jij?
Ik slik de Yasmine pil. Heb je last van je Mirena spiraal? Aangezien je weer aan de pil wil.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik slik de pil 1 maand door.. Dus ben 6 x per jaar ongesteld. Maar ik begin altijd met een dag ziek.. Knallende koppijn en compleet futloos, kan dan echt niets.. Volgende dag heb ik zulke heftige buikpijnaanvallen dat ik op dat moment niet kan praten.. En daarna is er niets meer aan de hand. Maar ben inderdaad ook sneller geirriteerd door geluiden e.d.
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Sinds ik de pil gebruik huil ik zóveel sneller. Schattig baby; tranen. Zielig verhaal op tv; tranen.
Als ik ongesteld moet worden/stopweek inlas, krijg ik een soort 'nesteldrang' haha. Het hele huis wordt dan opgeruimd en schoongemaakt, das dan wel weer handig!
Als ik ongesteld moet worden/stopweek inlas, krijg ik een soort 'nesteldrang' haha. Het hele huis wordt dan opgeruimd en schoongemaakt, das dan wel weer handig!
Femmem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11
Ja, en die buien bleven ook tijdens de zwangerschappen en de periode daarna dat ik nog niet ongesteld werd precies in de week dat ik ongesteld had moeten worden.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Same here... paar dagen van te voren lijk ik wel depressief, is het hele leven k*t en kan ik janken om alles... Ja, ik kijk er nu alweer naar uit....
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Lady Starstruck schreef:Lolly schreef:Lady Starstruck schreef:Lolly schreef:Ik heb er vreselijk last van. Het uit zich in huilbuien, slapeloosheid, zwaar chagrijnig, depressief en angstig zijn vaak in combinatie met hooffdpijn/buikpijn. Rothormonen!
Ik slik de Yasmine pil. Heb je last van je Mirena spiraal? Aangezien je weer aan de pil wil.
Ja, heb ook erg last van gespannen/pijnlijke borsten en buikkrampen. Denk dat dit met de mirena te maken heeft, al weet ik natuurlijk niet of ik het met de pil misschien ook zou hebben. Ik ga in elk geval overwegen om ook de yasmin pil te slikken, want ik wil binnenkort toch mijn mirena laten controleren.
Lolly- Fluisteraar
Ik ben zo'n draak de dag voor mijn menstuatie. Mijn vriend weet het altijd precies en houdt dan maar wijselijk zijn mond.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben een week dan een vreselijk kreng haha ik kan echt om de domste dingen een heel issue maken en onwijs onredelijk zijn en ontploffen..ook begin ik dan zo te huilen, hopeloos ben ik dan haha en oja ik eet dan ook het liefste alles wat los en vast zit :p
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Menstruatie in de war..
» Ik ben vandaag wel zo emotioneel
» Ben jij emotioneel stabiel?
» Ben jij makkelijk emotioneel te krijgen? (heftige tekst!)
» Baby naar gastouder (emotioneel mens)
» Ik ben vandaag wel zo emotioneel
» Ben jij emotioneel stabiel?
» Ben jij makkelijk emotioneel te krijgen? (heftige tekst!)
» Baby naar gastouder (emotioneel mens)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: