Slaapzakje en / of pyjama
+6
Supertalentje
Slakje
Printje
Tania
Star007
_Lana_
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Slaapzakje en / of pyjama
Hi,
Onze kindjes zijn nu 3 maanden, maar zijn nog heel erg klein, dus ze dragen nog allemaal zachte kleertjes. Deze hebben ze dus ook 's nachts aan. Vanavond heb ik ze gebadderd en heb ik een pyjama aangedaan, omdat ze dan morgen weer fris in de kleertjes kunnen.
Omdat ze nu vaker langer wakker zijn ( eerder sliepen ze bijna alleen maar ), wil ik er een beetje een avondritueel van maken.
Vanaf wanneer deden jullie dat? Vanaf welke leeftijd deden jullie een pyjama aan en welk ritueel hadden jullie 's avonds?
Ik vraag me namelijk af of dat wel al nodig is.
En vanaf wanneer deden jullie je kindje in een slaazakje? Ik heb begrepen dat dat nu nog niet mag, omdat ze zo klein zijn? Mijn dochtertje ligt ingebakerd, maar mijn zoontje ligt regelmatig bovenin zijn bedje en dat is best koud.
Ja het zijn wel wat vragen, maar ik ben benieuwd hoe jullie dat doen / deden.
Thanks alvast.
Groetjes.
Onze kindjes zijn nu 3 maanden, maar zijn nog heel erg klein, dus ze dragen nog allemaal zachte kleertjes. Deze hebben ze dus ook 's nachts aan. Vanavond heb ik ze gebadderd en heb ik een pyjama aangedaan, omdat ze dan morgen weer fris in de kleertjes kunnen.
Omdat ze nu vaker langer wakker zijn ( eerder sliepen ze bijna alleen maar ), wil ik er een beetje een avondritueel van maken.
Vanaf wanneer deden jullie dat? Vanaf welke leeftijd deden jullie een pyjama aan en welk ritueel hadden jullie 's avonds?
Ik vraag me namelijk af of dat wel al nodig is.
En vanaf wanneer deden jullie je kindje in een slaazakje? Ik heb begrepen dat dat nu nog niet mag, omdat ze zo klein zijn? Mijn dochtertje ligt ingebakerd, maar mijn zoontje ligt regelmatig bovenin zijn bedje en dat is best koud.
Ja het zijn wel wat vragen, maar ik ben benieuwd hoe jullie dat doen / deden.
Thanks alvast.
Groetjes.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Re: Slaapzakje en / of pyjama
Toen D. maatje 56 paste, kreeg ze iedere avond een pyama aan. Ook om er een beetje een ritueel van te maken; voor de laatste fles badderen/wassen en dan pyama aan. Iedere avond een slaapzak aan, doen we vanaf maat 62. Ze slaapt nu in een romper( verschillend met korte of lange mouw), pyama shirt en dan een winterslaapzak + laken en dekentje.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ze sliepen allebei meteen (met maatje 50) in pyjama en in een slaapzak of puckababy.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania schreef:Ze sliepen allebei meteen (met maatje 50) in pyjama en in een slaapzak of puckababy.
+1
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
@ Star007: En hoe oud was ze toen ongeveer? Mijn dochter kan nu maat 56 aan, maar ik neem aan dat dat bij jou iets eerder was? Ik denk dat ik het toch maar in ga voeren nu. Inderdaad voor de fles van 19.00, badderen ( 1x in de 2 dagen ) pyjama aan en naar bed.
@ Tania: Dus je doet je dochter ook vanaf haar geboorte al een pyjama aan? En hoe vaak badder jij je dochter nu dan?
@ Tania: Dus je doet je dochter ook vanaf haar geboorte al een pyjama aan? En hoe vaak badder jij je dochter nu dan?
_Lana_- Ratel
Printje schreef:Tania schreef:Ze sliepen allebei meteen (met maatje 50) in pyjama en in een slaapzak of puckababy.
+1
Heb je uberhaupt een slaapzak maat 50? En heb je evengoed een laken en dekentje erover?
_Lana_- Ratel
Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat een slaapzakje als ze zo klein zijn gevaarlijk is?
Omdat ze met het hoofje erin kunnen 'glijden'? Ik vind het voor mijn zoontje wel een stuk warmer, omdat hij steeds bovenaan zijn bedje ligt.
Omdat ze met het hoofje erin kunnen 'glijden'? Ik vind het voor mijn zoontje wel een stuk warmer, omdat hij steeds bovenaan zijn bedje ligt.
_Lana_- Ratel
_Lana_ schreef:Printje schreef:Tania schreef:Ze sliepen allebei meteen (met maatje 50) in pyjama en in een slaapzak of puckababy.
+1
Heb je uberhaupt een slaapzak maat 50? En heb je evengoed een laken en dekentje erover?
Volgens mij had ik maat 56 van slaapzak en idd laken en dekentje erover.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
_Lana_ schreef:@ Star007: En hoe oud was ze toen ongeveer? Mijn dochter kan nu maat 56 aan, maar ik neem aan dat dat bij jou iets eerder was? Ik denk dat ik het toch maar in ga voeren nu. Inderdaad voor de fles van 19.00, badderen ( 1x in de 2 dagen ) pyjama aan en naar bed.
Ja M. had vanaf dag 1 een pyjama aan. Ze gaat om de dag ongeveer mee onder de douche. Nu doen we dat 'sochtends maar als mijn man weer werk heeft gaan we dat 'savonds doen.
Bij de hema hebben ze babyslaapzakjes voor maat 50/62. Daar kunnen ze echt niet in met hun hoofd. Daaroverheen doe ik nog een dekentje met lakentje maar die schopt ze vaak weg.
Tania- Ratel
Tania schreef:_Lana_ schreef:@ Star007: En hoe oud was ze toen ongeveer? Mijn dochter kan nu maat 56 aan, maar ik neem aan dat dat bij jou iets eerder was? Ik denk dat ik het toch maar in ga voeren nu. Inderdaad voor de fles van 19.00, badderen ( 1x in de 2 dagen ) pyjama aan en naar bed.
Ja M. had vanaf dag 1 een pyjama aan. Ze gaat om de dag ongeveer mee onder de douche. Nu doen we dat 'sochtends maar als mijn man weer werk heeft gaan we dat 'savonds doen.
Bij de hema hebben ze babyslaapzakjes voor maat 50/62. Daar kunnen ze echt niet in met hun hoofd. Daaroverheen doe ik nog een dekentje met lakentje maar die schopt ze vaak weg.
Ah, dan ga ik daar eens kijken.
Ik stop mijn zoontje altijd heel strak in, zou dat dan te warm zijn, denk je? Alhoewel hij dus ook midden in de nacht boven de dekens ligt.
Misschien toch maar eens een slaapzakje proberen.
_Lana_- Ratel
Ons meisje krijgt al sinds het begin na de laatste fles een pyjama aan.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Vanaf een week of 8, voor die tijd hadden we niet echt een ritme. Toen ging hij ook over in maat 56 en draagt overdag spijkerbroekjes en bloesjes.
Na de avondfles uurtje spelen, dan in bad en dan in pyama in bed. Ik stop 'm in een paco met deken en lakentje.
Ik heb een slaapzak van de Hema, lengte 50 cm is volgens mij maat 50. Maar ik kreeg zijn armen met geen mogelijkheid in die mouwen, dus als je dat belangrijk vindt zou ik daar wel opletten.
Na de avondfles uurtje spelen, dan in bad en dan in pyama in bed. Ik stop 'm in een paco met deken en lakentje.
Ik heb een slaapzak van de Hema, lengte 50 cm is volgens mij maat 50. Maar ik kreeg zijn armen met geen mogelijkheid in die mouwen, dus als je dat belangrijk vindt zou ik daar wel opletten.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:
Watvoor slaapzakje had je dan? Ik dacht dat ze maar 1 soort hadden. Ik heb een witte, soort badstof is het volgens mij.
Tania- Ratel
Slakje schreef:Ons meisje krijgt al sinds het begin na de laatste fles een pyjama aan.
Hoe laat is de laatste fles bij jullie dan?
Ik zie mezelf niet om een uurtje of 23.00 2 kindjes in hun pyjama 'hijsen' namelijk .
Ik ga het dan voor de voeding van 19.00 doen.
_Lana_- Ratel
Supertalentje schreef:Vanaf een week of 8, voor die tijd hadden we niet echt een ritme. Toen ging hij ook over in maat 56 en draagt overdag spijkerbroekjes en bloesjes.
Er zitten dus mouwtjes aan? Of bedoel je dat je zijn armjes bijna niet door de 'gaatjes' kreeg?
Ik denk dat ik dan voor hem voor een maatje groter ga.
Mijn zoontje heeft nu maat 56 en maat 62 kan hij nu ook aan, maar dan moet ik de mouwen nog oprollen.
_Lana_- Ratel
Ik ga trouwens binnenkort wel even bij de Hema kijken, online hebben ze 'm niet.
_Lana_- Ratel
Ja, die witte met een vierkantjes motief erop. Er zitten mouwtjes aan, met een rits dus die kun je eraf halen. Alleen mijn zoon is 31-12 geboren, dus ik wilde met mouwen aan doen. Ik vond de mouwen zo dik dat ik zijn armpjes gewoon niet door de mouw zelf gewurmd kreeg. En de mouwen zijn voor hem zo lang dat ik ze 3 keer had moeten omslaan, maar dat gaat dus niet. Het is geen meerekkende stof, gewoon stug._Lana_ schreef:Supertalentje schreef:Vanaf een week of 8, voor die tijd hadden we niet echt een ritme. Toen ging hij ook over in maat 56 en draagt overdag spijkerbroekjes en bloesjes.
Er zitten dus mouwtjes aan? Of bedoel je dat je zijn armjes bijna niet door de 'gaatjes' kreeg?
Ik denk dat ik dan voor hem voor een maatje groter ga.
Mijn zoontje heeft nu maat 56 en maat 62 kan hij nu ook aan, maar dan moet ik de mouwen nog oprollen.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Slaapzakje zijn we eigenlijk mee begonnen toen ze in haar ledikantje ging slapen. Ze was toen zo'n twee maanden oud. Ook zij trapte steeds de deken van zich af of "kroop" omhoog. We zijn begonnen met de witte slaapzak van de Hema, maat 50/62.
Pyjamaatje zijn wij pas mee begonnen toen ze met fruit en groente begon. Mevrouw smeerde al vanaf het begin alles in haar kleren en haren dus vanaf toen was het echt nodig. Daarvoor deden we alleen een schoon truitje aan als ze bijvoorbeeld veel gespuugd had.
Een vast avondritueel hebben we eigenlijk pas sinds kort. Na het avondeten gaat mijn vriend haar wassen, om de paar dagen gaat ze in bad. Dan krijgt ze haar pyjamaatje aan en dan de laatste fles in bed. Afhankelijk van hoe goed ze die drinkt krijgt ze er 's nachts nog één.
Op zich is een vaste volgorde/structuur goed voor kindjes dus je kan er nu zeker al mee beginnen. Zelf vond ik het lastig omdat N. niet echt een ritme had. Dat is pas sinds een tijdje zo en zo is het ritueel eigenlijk vanzelf ontstaan.
Pyjamaatje zijn wij pas mee begonnen toen ze met fruit en groente begon. Mevrouw smeerde al vanaf het begin alles in haar kleren en haren dus vanaf toen was het echt nodig. Daarvoor deden we alleen een schoon truitje aan als ze bijvoorbeeld veel gespuugd had.
Een vast avondritueel hebben we eigenlijk pas sinds kort. Na het avondeten gaat mijn vriend haar wassen, om de paar dagen gaat ze in bad. Dan krijgt ze haar pyjamaatje aan en dan de laatste fles in bed. Afhankelijk van hoe goed ze die drinkt krijgt ze er 's nachts nog één.
Op zich is een vaste volgorde/structuur goed voor kindjes dus je kan er nu zeker al mee beginnen. Zelf vond ik het lastig omdat N. niet echt een ritme had. Dat is pas sinds een tijdje zo en zo is het ritueel eigenlijk vanzelf ontstaan.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Om 22u normaal. Duurt ook niet lang. 5 minuutjes om een propere luier en een pyjama'tje aan te doen en nog even voor de spiegel te staan._Lana_ schreef:Slakje schreef:Ons meisje krijgt al sinds het begin na de laatste fles een pyjama aan.
Hoe laat is de laatste fles bij jullie dan?
Ik zie mezelf niet om een uurtje of 23.00 2 kindjes in hun pyjama 'hijsen' namelijk .
Ik ga het dan voor de voeding van 19.00 doen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Hier ligt A. pas sinds kort in een pyjama. IK vind het anders veel te vermoeiend voor zo;n kleintje om al zo vaak op een dag om te kleden.
Hij heeft de eerste weken ingebakerd gelegen, toen de bakerzak te klein werd ben ik overgegaan op een dikke slaapzak.
Hij heeft de eerste weken ingebakerd gelegen, toen de bakerzak te klein werd ben ik overgegaan op een dikke slaapzak.
Gast- Gast
Was A. zo onrustig? Dat was H. toch nooit?TBIB schreef:Hier ligt A. pas sinds kort in een pyjama. IK vind het anders veel te vermoeiend voor zo;n kleintje om al zo vaak op een dag om te kleden.
en +1 ik doe nog geen pyjama. Kost hem nog veel te veel energie!
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Nee, H sliep als een roosje. Maar A. maaide zich steeds wakker. Hij heeft de 7 weken bijna alleen maar gehuild en sliep voor het inbakeren nauwelijks. Kon makkelijk van 06.00 tot 18.00 wakker zijn...
Pas toen we zijn gaan inbakeren en na 7 weken over gingen op Forte voeding ging hij goed slapen.
Pas toen we zijn gaan inbakeren en na 7 weken over gingen op Forte voeding ging hij goed slapen.
Gast- Gast
In het begin konden wij ze weg leggen in bed en zo vonden we ze de volgende ochtend dan ook weer terug.
Zodra ze meer gingen bewegen ,lagen ze soms zonder dekentjes en dat was koud. Dus wij hadden ze al " snel " in een slaapzak. Ik had die witte van de hema in maat 56-62 en dat ging prima. Ze sliepen daar denk ik in december/januari in. En dat ging goed hoor. Ik had nooit gehoord dat het niet mocht omdat ze zo klein waren.
Wij hadden ook wel snel een ritueel. Toen ze meer boven gingen slapen(eerst sliepen ze altijd beneden) deed ik voor de fles van 19:00 uur hun pjama aan.. dan de fles beneden en dan in de slaapzak en lekker slapen. Wij deden eerst de slaapzak alleen snachts. Nu ze kunnen draaien heb ik V overdag ook in de slaapzak omdat die anders steeds naar haar buik draait en dan gaat huilen omdat ze niet kan slapen.
Zodra ze meer gingen bewegen ,lagen ze soms zonder dekentjes en dat was koud. Dus wij hadden ze al " snel " in een slaapzak. Ik had die witte van de hema in maat 56-62 en dat ging prima. Ze sliepen daar denk ik in december/januari in. En dat ging goed hoor. Ik had nooit gehoord dat het niet mocht omdat ze zo klein waren.
Wij hadden ook wel snel een ritueel. Toen ze meer boven gingen slapen(eerst sliepen ze altijd beneden) deed ik voor de fles van 19:00 uur hun pjama aan.. dan de fles beneden en dan in de slaapzak en lekker slapen. Wij deden eerst de slaapzak alleen snachts. Nu ze kunnen draaien heb ik V overdag ook in de slaapzak omdat die anders steeds naar haar buik draait en dan gaat huilen omdat ze niet kan slapen.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Bedankt meiden voor alle antwoorden.
Ik ga even langs de Hema voor dat slaapzakje, de maat moet volgens mij wel goedkomen. Daar rits ik de armpjes af en dan kan hij er een pyjamaatje onder.
Dat ga ik ook vanaf vandaag ( eigenlijk gisteren al ) doen.
Doen jullie trouwens iedere dag schone kleren aan? En 's nachts dezelfde romper als overdag?
Ik ga even langs de Hema voor dat slaapzakje, de maat moet volgens mij wel goedkomen. Daar rits ik de armpjes af en dan kan hij er een pyjamaatje onder.
Dat ga ik ook vanaf vandaag ( eigenlijk gisteren al ) doen.
Doen jullie trouwens iedere dag schone kleren aan? En 's nachts dezelfde romper als overdag?
_Lana_- Ratel
Hier vanaf een maand begonnen met een soort ritueel. Voor de avondfles lekker in bad (of wassen, om de dag gaat hij in bad), pyama aan, fles erin en lekker slapen.
's ochtends rond 10 uur uit bed, schone luier aan, wassen en de kleertjes voor die dag aan.
(rond half 7 krijgt hij ook altijd nog een fles, dat gebeurt in pyama en daarna weer terug in bed om te slapen.)
Gebruik sinds twee weken een slaapzak want sinds twee weken ligt hij ook in zijn ledikant.
Hier alleen een iets grotere slaapzak want ze hadden die kleintjes niet meer. Heb nu van 68 cm.
's ochtends rond 10 uur uit bed, schone luier aan, wassen en de kleertjes voor die dag aan.
(rond half 7 krijgt hij ook altijd nog een fles, dat gebeurt in pyama en daarna weer terug in bed om te slapen.)
Gebruik sinds twee weken een slaapzak want sinds twee weken ligt hij ook in zijn ledikant.
Hier alleen een iets grotere slaapzak want ze hadden die kleintjes niet meer. Heb nu van 68 cm.
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» slaapzakje
» Slaapzakje
» Baby vanaf begin in slaapzakje?
» Wat vinden jullie? (pyjama voor jongens of meisjes)
» Badstof pyjama
» Slaapzakje
» Baby vanaf begin in slaapzakje?
» Wat vinden jullie? (pyjama voor jongens of meisjes)
» Badstof pyjama
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: