slaapzakje
+8
Darius
Susan
meisje
Mikki
sheila123
Annie24
Spring
chipa
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
slaapzakje
Omdat mijn zoontje iedere keer de dekens van zich aftrapte zijn we overgegaan op een slaapzakje.
Die we nu hebben is erg dun en zonder mouwen. Het wordt dus hoog tijd voor een warmere slaapzak want zijn kamertje is ook altijd erg fris.
Hij slaapt nu in een pyjama met dichte voetjes en lange mouwen en dan een slaapzakje. Zou het niet te warm zijn als ik het dunne slaapzakje vervang voor een dikkere? En gebruiken jullie er een met of zonder mouwen? Wat draagt jullie kindje in zijn slaapzakje(pyjama of romper)?
Die we nu hebben is erg dun en zonder mouwen. Het wordt dus hoog tijd voor een warmere slaapzak want zijn kamertje is ook altijd erg fris.
Hij slaapt nu in een pyjama met dichte voetjes en lange mouwen en dan een slaapzakje. Zou het niet te warm zijn als ik het dunne slaapzakje vervang voor een dikkere? En gebruiken jullie er een met of zonder mouwen? Wat draagt jullie kindje in zijn slaapzakje(pyjama of romper)?
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Re: slaapzakje
Ze draagt een rompertje met lange mouwen en een dunne slaapzak zonder mouwen, maar wel met dekens over.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Y. ligt in een tussen slaapzak zonder mouwen. Geen hele dunne, maar het is ook geen winter slaapzak.
Hij ligt in zijn pyama (shirt l.mouw+losse broek) maar zonder sokjes en zonder lakentje/dekentjes. Hij verkent zijn hele bed 's nachts, dus een lakentje heeft geen nut want dat blijft 2 tellen liggen.
Hij ligt in zijn pyama (shirt l.mouw+losse broek) maar zonder sokjes en zonder lakentje/dekentjes. Hij verkent zijn hele bed 's nachts, dus een lakentje heeft geen nut want dat blijft 2 tellen liggen.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
+1Biancy schreef:Ze draagt een rompertje met lange mouwen en een dunne slaapzak zonder mouwen, maar wel met dekens over.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Mijn jongste draagt een dunne pyjama, en ligt in een dunne slaapzak. Er liggen wel dekens in haar bed, maar daar kruipt ze altijd onderuit.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Mikki schreef:Mijn jongste draagt een dunne pyjama, en ligt in een dunne slaapzak. Er liggen wel dekens in haar bed, maar daar kruipt ze altijd onderuit.
+1
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Ik heb slaapzakjes van verschillende diktes in de kast en kijk elke keer voor ze gaat slapen naar de temperatuur, als het kouder is dan 19 graden draagt Yrsa een dikke, anders een dunne. Ik kijk ook wel een beetje naar het weer, of de temperatuur 's nachts nog gaat dalen. Ik heb dan nog allerlei variaties zoals een dunne pyjama onder een dikke slaapzak of een dikke pyjama onder een dunne slaapzak, een romper met of zonder mouwen, enzovoort. Als het heel koud is kan ze ook nog mouwen aan haar winterslaapzak krijgen, als het wat warmer is draagt ze ook wel eens een romper met lange mouwen en een pyjamabroek of alleen een romper en dan in een heel dun slaapzakje.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Ik heb slaapzakjes van verschillende diktes in de kast en kijk elke keer voor ze gaat slapen naar de temperatuur, als het kouder is dan 19 graden draagt Yrsa een dikke, anders een dunne. Ik kijk ook wel een beetje naar het weer, of de temperatuur 's nachts nog gaat dalen. Ik heb dan nog allerlei variaties zoals een dunne pyjama onder een dikke slaapzak of een dikke pyjama onder een dunne slaapzak, een romper met of zonder mouwen, enzovoort. Als het heel koud is kan ze ook nog mouwen aan haar winterslaapzak krijgen, als het wat warmer is draagt ze ook wel eens een romper met lange mouwen en een pyjamabroek of alleen een romper en dan in een heel dun slaapzakje.
Ik ben ook ruim voorzien van slaapzakken in verschillende diktes en lengtes. Vorig jaar heeft Laurens zelfs wel eens een romper met lange mouwen, een dikke pyama met lange mouwen, een dikke slaapzak met lange mouwen en daarover nog een dikke slaapzak zonder mouwen aangehad. Het is in de winter wel eens 13 graden op zijn slaapkamertje, en hij wil niet onder een deken.....
Overigens heeft Pepijn nu een rompertje zonder mouwen aan, een pyama met voetjes en lange mouwen, een slaapzakje met lange mouwen van Isi mini (dus niet heel dik) en dan nog een dekentje met lakentje erover.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:
Ik ben ook ruim voorzien van slaapzakken in verschillende diktes en lengtes. Vorig jaar heeft Laurens zelfs wel eens een romper met lange mouwen, een dikke pyama met lange mouwen, een dikke slaapzak met lange mouwen en daarover nog een dikke slaapzak zonder mouwen aangehad. Het is in de winter wel eens 13 graden op zijn slaapkamertje, en hij wil niet onder een deken.....
Overigens heeft Pepijn nu een rompertje zonder mouwen aan, een pyama met voetjes en lange mouwen, een slaapzakje met lange mouwen van Isi mini (dus niet heel dik) en dan nog een dekentje met lakentje erover.
Twee slaapzakken over elkaar heb ik nog niet gedaan, maar ze heeft in de zomer wel regelmatig een winterslaapzak en dikke pyjama aangehad, dan was het 16 graden in haar kamertje. Ik kijk ook nooit naar de tijd van het jaar, alleen naar de temperatuur.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan, ik kijk ook altijd naar de temperatuur, maar daarnaast hou ik ook rekening met de wind uit het oosten, dan is het namelijk echt bar koud. Afgelopen winter werd Laurens steeds huilend wakker van de kou snachts, dan moest hij bij ons in bed eerst opwarmen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Flynn heeft een romper, pyjamashirt en een dunne slaapzak zonder mouwen aan. Daarover nog een dun deken.
Ik ga straks over naar een dik deken.
Ik ga straks over naar een dik deken.
Gast- Gast
Op het moment wisselen wij nog af met de slaapzakken.
In zijn zomerslaapzak ligt hij in een wat dikkere pyjama. Daaronder een romper zonder mouwen en sokjes.
Bij zijn dikke slaapzak hebben wij de mouwen nog afgeritst. Hij ligt daarin met een shirt met lange mouwen of korte mouwen. Met daaronder een romper zonder mouwen en met sokjes.
In zijn zomerslaapzak ligt hij in een wat dikkere pyjama. Daaronder een romper zonder mouwen en sokjes.
Bij zijn dikke slaapzak hebben wij de mouwen nog afgeritst. Hij ligt daarin met een shirt met lange mouwen of korte mouwen. Met daaronder een romper zonder mouwen en met sokjes.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Ik lees dat een aantal kindjes dus ook nog onder een dekentje liggen ondanks dat ze een slaapzakje aan hebben. Dat heeft bij onze zoon (net als bij die van Annie) geen zin want de dekentjes worden er altijd afgetrappeld.
Vannacht had hij een romper met lange mouw, een pyjama met voetjes en lange mouw en een dun zomer slaapzakje aan en hij voelde zo koud aan! Dus ga zo toch maar even een iets dikkere slaapzak kopen en laat dan het rompertje weg. Kijken hoe dat gaat.
Vannacht had hij een romper met lange mouw, een pyjama met voetjes en lange mouw en een dun zomer slaapzakje aan en hij voelde zo koud aan! Dus ga zo toch maar even een iets dikkere slaapzak kopen en laat dan het rompertje weg. Kijken hoe dat gaat.
chipa- Prater
Ik zou dan voor hem voor een dikkere slaapzak gaan, zo 1 waarvan je de mouwen kunt afritsen. Als het dan heel koud is, kun je de mouwen er bij aan doen.
Hier slaapt mijn zoon ook in zo'n slaapzak, nu dus nog zonder mouwen.
De meiden liggen sinds vannacht ook in een dunne slaapzak, omdat ze zich elke keer boven de dekens trapten. Nu blijven ze wel liggen, tot ze dat ook door hebben.
Een dunne is nu dus nog wel voldoende omdat ze nog een dekentje over hebben. Als ze zich elke keer uit de dekens trappen haal ik die weg, en krijgen ze een dikkere slaapzak aan.
Hier slaapt mijn zoon ook in zo'n slaapzak, nu dus nog zonder mouwen.
De meiden liggen sinds vannacht ook in een dunne slaapzak, omdat ze zich elke keer boven de dekens trapten. Nu blijven ze wel liggen, tot ze dat ook door hebben.
Een dunne is nu dus nog wel voldoende omdat ze nog een dekentje over hebben. Als ze zich elke keer uit de dekens trappen haal ik die weg, en krijgen ze een dikkere slaapzak aan.
Gast- Gast
Hier gebruiken we nog een dunne slaapzak zonder mouwen voor haar. En heeft ze een romper en een pyama aan met lange mouwen. Verder heeft ze geen dekens meer in bed, want dat vindt ze maar niks. Maar hier ook slaapzakken in verschillende diktes en verder heeft ze geen koud kamertje.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Flip Fluitketel schreef:Hier gebruiken we nog een dunne slaapzak zonder mouwen voor haar. En heeft ze een romper en een pyama aan met lange mouwen. Verder heeft ze geen dekens meer in bed, want dat vindt ze maar niks. Maar hier ook slaapzakken in verschillende diktes en verder heeft ze geen koud kamertje.
+1 als het binnenkort kouder word krijgt hij een winterslaapzak zonder mouwen aan en als het dan nog kouder word, rits ik de mouwen eraan.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Nu het weer kouder weer is heeft hij een pyama aan daronder een rompertje met korte mouwen en slaapzak. Straks als het nog kouder wordt krijgt hij een dikkere slaapzak.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Hier slapen ze in een dunne inbakerslaapzak, maar dan wel onder een dubbele deken.
Alleen weet S zich in zijn slaapzak zo ver omhoog te trappen dat hij halverwege het ledikantje ligt ipv onderin...
Alleen weet S zich in zijn slaapzak zo ver omhoog te trappen dat hij halverwege het ledikantje ligt ipv onderin...
Gast- Gast
Uiteindelijk ben ik voor deze slaapzak gegaan
Hij is lekker dik en de mouwen kunnen eraf. Vannacht ga ik het proberen zonder de mouwen en alleen een romper met lange mouwen eronder. Het is immers nog niet de barre winter:)
Hij is lekker dik en de mouwen kunnen eraf. Vannacht ga ik het proberen zonder de mouwen en alleen een romper met lange mouwen eronder. Het is immers nog niet de barre winter:)
chipa- Prater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: