Slaapzakje
+6
iloverose
Happydobby
Susan
Sophiee
Lejow
Ella
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Slaapzakje
Vanaf wanneer hebben jullie een slaapzak gebruikt voor jullie kindje. Ik heb gisteren een slaapzakje gekocht en hoor nu links en rechts dat kleine baby's er nog niet in mogen. Op internet lees ik zoveel verschillende verhalen of het nu wel of niet mag/verstandig is.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Slaapzakje
Volgens mij mogen ze vanaf de geboorte in een slaapzakje, mits ze niet naar beneden kunnen zakken in het zakje.
Dus hoofd en armsgaten klein houden.
Hier lag ze eerst onder laken en deken, pas toen ze haar hele bedje doorging heb ik haar in een slaapzakje gelegd.
Dus hoofd en armsgaten klein houden.
Hier lag ze eerst onder laken en deken, pas toen ze haar hele bedje doorging heb ik haar in een slaapzakje gelegd.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Vanaf 3 weken ongeveer, omdat ze zich steeds omhoog duwde.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Vanaf de kraamtijd, ik had slaapzakjes in de kleinste maatjes.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dan zorg ik ook dat ik er 1 heb. Ik heb nu 1 gekocht van 60cm en dat is een dikke. is dat goed? Ben in januari uitgerekend. Lijkt me zo warm
Ella- Ratel
Ik had ze van badstof in maat 56/62 van de Hema.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ella schreef:Dan zorg ik ook dat ik er 1 heb. Ik heb nu 1 gekocht van 60cm en dat is een dikke. is dat goed? Ben in januari uitgerekend. Lijkt me zo warm
60 cm hadden wij ook als eerste. Wij gebruikte eerst een lakentje dekentje en kruiken. Met 6 weken is hij in een slaapzak gegaan.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:Ella schreef:Dan zorg ik ook dat ik er 1 heb. Ik heb nu 1 gekocht van 60cm en dat is een dikke. is dat goed? Ben in januari uitgerekend. Lijkt me zo warm
60 cm hadden wij ook als eerste. Wij gebruikte eerst een lakentje dekentje en kruiken. Met 6 weken is hij in een slaapzak gegaan.
+1
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
iloverose schreef:Happydobby schreef:Ella schreef:Dan zorg ik ook dat ik er 1 heb. Ik heb nu 1 gekocht van 60cm en dat is een dikke. is dat goed? Ben in januari uitgerekend. Lijkt me zo warm
[s]60[/s] 70 cm hadden wij ook als eerste. Wij gebruikte eerst een lakentje dekentje en kruiken. Met 6 weken is hij in een slaapzak gegaan.
+1
+1
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Na 3/4 maanden, het werd kouder en we wouden het inbakeren afbouwen. Dat hebben we door middel van het winterslaapzakje gedaan.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Onze dochter is in december geboren en heeft de eerste tijd geen slaapzak aan gehad, pas toen ze de dekens van haar aftrapte.
Nu is onze zoon ruim 10 weken en ligt hij ook nog niet in een slaapzak. Hij slaapt met een korte (of geen) mouwen romper en een shirte met lange mouwen.
Scheelt denk ik qua warmte wel dat hij bij ons op de kamer slaapt. Zit net te denken, onze dochter was zeker 8 weken toen ze een slaapzak aankreeg. Vanaf toen sliep ze niet meer in de wieg, ze heeft nooit een slaapzak in de wieg aangehad.
Mocht het nodig zijn, heb je zo een slaapzak gehaald.
En inderdaad erop letten dat de slaapzak niet te groot is, dan heb je het risico dat ze erin kunnen zakken.
Nu is onze zoon ruim 10 weken en ligt hij ook nog niet in een slaapzak. Hij slaapt met een korte (of geen) mouwen romper en een shirte met lange mouwen.
Scheelt denk ik qua warmte wel dat hij bij ons op de kamer slaapt. Zit net te denken, onze dochter was zeker 8 weken toen ze een slaapzak aankreeg. Vanaf toen sliep ze niet meer in de wieg, ze heeft nooit een slaapzak in de wieg aangehad.
Mocht het nodig zijn, heb je zo een slaapzak gehaald.
En inderdaad erop letten dat de slaapzak niet te groot is, dan heb je het risico dat ze erin kunnen zakken.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Met 8 weken ging ze in een slaapzak van 60 cm. Ik heb vorige week een winterzak met mouwen gekocht van 70 cm. Kan z lekker in groeien.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Bedankt voor jullie reacties!
Ella- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: