Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoeveel doet jullie vriend in huis???

+28
Parisienne
Pannetoet
TukTuk
loura
SoGood
Mari
minoessepoes
Susan
Caroow
Minx
Wennebellah
ekiaam87
Snoes
Mizz_S
ThinkPink
studiebol
Rouge
Rovine
Kamperseboekenwurm
Ella
Arwyn
Inge
RYW
Lejow
smooch
Zwoesj
Zora
JD
32 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 6:03

Wij doen alles samen.
Hij kookt elke dag en ik zorg voor de was.
De rest doen we samen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Kamperseboekenwurm zo 16 jan 2011 - 6:07

[quote="Yvette"]
Ik lees over een weekplanning. Heb er ook weleens aan zitten denken om die te maken. Zeker voor als ik dalijk weer meer ga werken. Hoe heb je hem gemaakt? Heb je hem zelf gemaakt of zijn er standaard planners voor?

Wij hebben een grote weekplanner-whiteboard gekocht bij de Hema.
hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Weekplanner-14690500-Big
Deze hebben we hangen op de zijkant van de koelkast. Die kun je met een whiteboardstift invullen. Wij hebben allebei een symbool uitgekozen voor ons werk, daarnaast gebruiken we een rode stift voor huishoudelijke taken en de zwarte stift voor afspraken. We hebben allebei 1 rij en gezamelijke afspraken zetten we op de lijn er tussen. De dagen lopen verticaal.

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 6:08

Ik ben gewoon thuis dus ik doe ook veel meer, maar hij maakt ook wel eens de badkamer schoon, of haalt een stofzuiger door het huis.
Ook de was doet hij soms wel eens.
Soms erger ik me wel dat hij de zooi achter zijn reet neer slingert, maar daar probeert hij nu om te denken en tot op heden gaat het goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Ella zo 16 jan 2011 - 6:12

[quote="Kamperseboekenwurm"]
Yvette schreef:
Ik lees over een weekplanning. Heb er ook weleens aan zitten denken om die te maken. Zeker voor als ik dalijk weer meer ga werken. Hoe heb je hem gemaakt? Heb je hem zelf gemaakt of zijn er standaard planners voor?

Wij hebben een grote weekplanner-whiteboard gekocht bij de Hema.
hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Weekplanner-14690500-Big
Deze hebben we hangen op de zijkant van de koelkast. Die kun je met een whiteboardstift invullen. Wij hebben allebei een symbool uitgekozen voor ons werk, daarnaast gebruiken we een rode stift voor huishoudelijke taken en de zwarte stift voor afspraken. We hebben allebei 1 rij en gezamelijke afspraken zetten we op de lijn er tussen. De dagen lopen verticaal.

Oke dankje. Dat is inderdaad een handig ding
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 6:21

Ik geloof dat mijn man niet mag klagen: Ik wil liever alles zelf doen, anders ga ik het toch opnieuw doen of zeggen dat het niet goed is. Embarassed
Maar ik heb ook mazzel met hem, als ik iets vraag doet hij het ook altijd.
We hebben wel een beetje een verdeling, ik doe de boodschappen, hij sjouwt ze, ik was en droog, hij wast meestal af, hij stoft, ik stofzuig en dweil, ik de badkamer en toilet, hij soms de keuken. Eigenlijk gaat het super, wij hebben echt werkelijk nooit woorden over het huishouden Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  studiebol zo 16 jan 2011 - 6:47

Nu is mijn vriend er natuurlijk maar weinig thuis dus als hij er niet is doe ik natuurlijk alles Very Happy

Als mijn vriend thuis is doe ik eigenlijk ook wel heel veel, boodschappen doen, stofzuigen,dweilen, koken, de badkamer en de wc schoonmaken. Mijn vriend heeft in die 2 jaar dat wij hier nu wonen denk ik 1x de wc schoon gemaakt, hij stofzuigt wel af en toe.We hebben bijvoorbeeld een houtkachel en dat geeft best een troep en dat ruimt hij dan wel op de volgende dag. Wassen doe ik eigenlijk ook altijd.
Tegenwoordig heeft mijn vriend de AH app, dus hij heeft daar 2x een gerecht mee uitgezocht en ook gekookt, maar het gebeurd gewoon weinig.

Mijn vriend doet als hij thuis is heel veel klussen die blijven liggen op de momenten dat hij er niet is, hij heeft laatst de hele zolder opgeknapt en mijn vriend kan ook heel druk bezig zijn in de tuin.
Wij maken er geen ruzie(meer) over, ik vraag hem gewoon wat te doen en dat werkt prima.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  ThinkPink zo 16 jan 2011 - 8:16

Wij hebben al voordat we gingen samenwonen een verdeling gemaakt.
Hij kookt elke avond en doet om de week stoffen en elke week stofzuigen. Het bed verschonen doen we samen. Verder gooit hij het vuil weg en zet de containers aan de weg.
Boodschappen deden we eerst samen maar het komt nu bijna altijd voor dat hij de boodschappen doet.
Ik doe om de week stoffen en de badkamer schoonmaken (vooral dat laatste doe ik liever zelf). Elke week de wc's schoonmaken, wassen, strijken, was opvouwen. Eens in de zoveel tijd dweilen en de ramen binnen en buiten zemen.
De vaatwasser ruimen we omstebeurt uit. En extra dingen schoonmaken proberen we samen te doen of om en om. Laatst had ik een paar dagen vrij en heb ik bijvoorbeeld de keuken schoongemaakt.

Mijn vriend hoefde thuis bijvoorbeeld zijn was nooit binnenstebuiten in de was te doen. Dat is het eerste wat ik hem heb geleerd. Alles binnenstebuiten en alle knopen dicht. Sokken ook niet op een bolletje in de was gooien. Als de kleding niet goed binnenstebuiten gedaan is, wordt het niet gewassen. Als de sokken nog op een bolletje zitten, worden ze gewoon zo gewassen. Tot nu toe is het gelukkig altijd goed gegaan en is hij gewend zijn kleding op de juiste manier in de was te doen Very Happy

Edit: mijn vriend werkt 36 uur en ik 40 uur.


Laatst aangepast door ThinkPink op zo 16 jan 2011 - 8:22; in totaal 1 keer bewerkt

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Mizz_S zo 16 jan 2011 - 8:17

Wij werken ongeveer evenveel, dus proberen evenveel te doen in huis, maar in de praktijk doet mijn vriend wel veel meer meestal. Ik schaam me daar soms wel een beetje voor Embarassed , maar vind het ook wel fijn, zeker als ik die verhalen hier zo lees. De houding van sommige mannen wat ik hier lees vind ik gewoonweg belachelijk, en die zouden bij mij ook echt eem probleem hebben. Als de een wat meer doet dan de ander, kan gebeuren, maar helemaal niets doen... in 1 woord triest vind ik dat...
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 8:37

Wij doen t denk ik 50/50. Hij kookt 9 van de 10 keer, afwas doen we denk ik omste beurt. We doen onze eigen was. Vooral omdat ik een hele strikte wasser ben (haha serieus!) en hij gewoon alles bij elkaar wilt proppen en even snel snel doet.

De kattebak doe ik meestal. We zijn beiden best netjes, dus t is eigenlijk nooit een rommeltje omdat we alles terug leggen als we t gebruikt hebben. Verder hebben we een schoonmaakster voor alle kutklussen (ideaal!).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Snoes zo 16 jan 2011 - 8:54

Wij doen heel veel samen. We werken beiden fulltime, en we houden beiden van een proper en opgeruimd huis.

Koken doen we samen (of als de één eerder thuis is dan de ander, begint die alvast), afwassen doen we samen, de was ophangen, het hele huis poetsen.. Ik mag écht niet klagen, ik heb een geweldige man in huis!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  ekiaam87 zo 16 jan 2011 - 8:56

Mijn vriend, heeft de 1e 3 jaar dat wij hier woonden gekookt, nu doe ik het, omdat hij pas om 18.00 thuis is.
De afwas doen we samen (ik was, hij droogt), soms als we het niet gelijk na het eten doen, doet de een het als diegene tijd heeft, of we doen het de dag erna samen.
Stofzuigen doet hij als ik het aan hem vraag, net als het bed verschonen (vaak zeg ik aan het begin van de week, zou je voor vrijdag willen stofzuigen bijv.)
Boodschappen doen we samen, of apart, het ligt er net aan wie er tijd heeft / kan maken.
Ik ben de grootste rommelkont, ik kan opruimen en een uur later ligt er weer zooi, dit is vooral in een tentamenweek het geval, dan ligt overal alles.
De was doen we ook samen, zowel het aanzetten, als het ophangen, als het opvouwen (soms moet ik hem even herinneren dat de was aan moet, maar dan wordt het wel gedaan!)
En als ik ergens hulp bij nodig heb, wil hij mij ook altijd wel helpen smile
Dus ik ben eigenlijk ook heel erg blij!
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 9:35

Jemig Marietje...daar zou ik toch wel héél snel klaar mee zijn hoor. Ik vind het echt heel raar dat je vriend niks in het huishouden doet. Het is toch niet zo dat het in eerste instantie bij jou ligt en hij je helpt? Het is JULLIE huishouden, niet dat van jou en hij helpt een beetje. Hij heeft helemaal niks te willen, hij doet het maar gewoon.

Bij ons is het wel redelijk verdeeld eigenlijk. Ik doe wel wat meer, maar ben ook een dag in de week meer thuis. Maar over het algemeen doen we het gewoon wel samen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 10:12

Liva schreef:Jemig Marietje...daar zou ik toch wel héél snel klaar mee zijn hoor. Ik vind het echt heel raar dat je vriend niks in het huishouden doet. Het is toch niet zo dat het in eerste instantie bij jou ligt en hij je helpt? Het is JULLIE huishouden, niet dat van jou en hij helpt een beetje. Hij heeft helemaal niks te willen, hij doet het maar gewoon.

Bij ons is het wel redelijk verdeeld eigenlijk. Ik doe wel wat meer, maar ben ook een dag in de week meer thuis. Maar over het algemeen doen we het gewoon wel samen.
Eens. Helpen is niet het juiste woord, het is ook zijn huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 10:25

Helpen is hier wel het juiste woord. Ik doe het huishouden. Maargoed, dat is ook niet zo heel gek. Ik ben thuis, hij werkt (meer dan) fulltime. Ik verwacht van hem dat hij zijn kleren in de wasmand doet, zijn schoenen niet laat slingeren, een doekje over het aanrecht haalt, z'n vaat in de vaatwasser doet en dat soort dingen. Stofzuigen, dweilen, badkamer, toilet, de was e.d. doe ik allemaal. Nu vind ik dat ook prima, als hij een lange werkdag heeft gehad hoeft hij niet van mij ook nog met het huishouden bezig te gaan, dat doe ik overdag.

Als ik straks weer begin met studeren en werken wil ik wel dat hij wat meer gaat doen. Hij is het daar zelf mee eens, maar het is nog even afwachten of hij dat uit zichzelf gaat doen. Ik vrees van niet. Dat zit (nog) niet in zijn systeem, dus ik vrees dat het de eerste tijd weer mopperen wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 10:31

Hij doet netzo veel als mij, soms nog wel meer... afwassen,koken,strijken,wassen,poetsen,boodschappen.. heb wel echt geluk met hem volgens mij Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 10:32

Mijn vriend werk 5 dagen in de week en soms 6. Ik werk er 3 en doe daarnaast bijna het hele huishouden. Hij helpt me af en toe wel mee met stofzuigen, dweilen, de was etc maar ik doe nog altijd het meeste werk en dat vind ik goed zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  RYW zo 16 jan 2011 - 10:57

Eens met Liva. Het is niet 'helpen' in het huishouden of 'oppassen' op de kinderen. Het is zijn eigen huishouden en hij is er net zo verantwoordelijk voor. En dat je dan nog briefjes neerlegt waarin je hem heel lief verzoekt of hij pretty please ook even wat wil doen, jemig zeg....

Ik hoop dat je mijn eerdere post ook gelezen hebt, Marietje..
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 11:13

RYW schreef:Eens met Liva. Het is niet 'helpen' in het huishouden of 'oppassen' op de kinderen. Het is zijn eigen huishouden en hij is er net zo verantwoordelijk voor. En dat je dan nog briefjes neerlegt waarin je hem heel lief verzoekt of hij pretty please ook even wat wil doen, jemig zeg....

Ik hoop dat je mijn eerdere post ook gelezen hebt, Marietje..

daar heb ik ook een hekel aan. Als ik ergens alleen ben, zonder man, dan is de vraag standaart: past *naam man* op Y.inthe? Meestal antwoord ik dan ook met 'nee' :P Hij past niet op, hij blijft dan die avond thuis met/bij Y.inthe.

Maargoed, het huishouden doe ik vooral, ik kan niet heel anders verwoorden dan dat hij mij helpt. Het is wel ons huishouden (in de zin van huis, gezin e.d.), maar ik dóe het huishouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 11:35

Razz88 schreef:Hij doet netzo veel als mij, soms nog wel meer... afwassen,koken,strijken,wassen,poetsen,boodschappen.. heb wel echt geluk met hem volgens mij Wink

Nee, dat is gewoon normaal smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Wennebellah zo 16 jan 2011 - 12:08

Wij hebben de klusjes verdeeld in huis, we doen allebei evenveel smile

Wennebellah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 225
Punten : 258
Registratiedatum : 16-01-11
Woonplaats : Sliedrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Minx zo 16 jan 2011 - 12:18

Ik denk dat mocht ik gaan samenwonen met mijn vriend ik meer zal doen. Ik ben meer van het doorpakken op dat gebied. Iedereen die mijn kamer ziet snapt daar niets van. Maar ik ben bij hem meer aan het schoonmaken dan thuis. Vanmiddag zou hij twee vrienden langs krijgen en zou ik daar ook bij zijn. Ik vind dat ook al zijn het vrienden je huis er wel toonbaar uit moet zien. Dus ben ik vannacht met hem mee gegaan. Zijn planning was om te gaan werken tot 1 uur en daarna nog ff snel op te gaan ruimen.
Ik ben uiteindelijk om half 1 begonnen met opruimen met het idee dat hij er zo wel zou zijn. Dus hele kamer netjes stofgezogen tafel netjes alle zooi uit de gang en de kamer. Keuken ff gezorgd dat het er iig netter uit zag. De was opgehangen een nieuwe was er in gedaan en de wc schoon gemaakt.
Was heel blij dat ik niet begonnen was met wat hij graag netjes had gezien ( de afwas weg en de kattenbakken schoon) dat kon beiden nog wel ff wachten. Nu was het huis iig gastvrij want hij moest uiteindelijk overwerken en zijn vrienden waren er eerder dan dat hij was.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 12:28

Dit topic had je op het vorige forum toch ook al?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  RYW zo 16 jan 2011 - 13:02

Dromertje, dat jij alles doet en hij dus soms 'helpt' vind ik bij jullie niet raar, want jij bent fulltime thuis, toch? Maar Marietje werkt ook, dan vind ik het anders. Jij wil ook dat jouw man meer helpt als jij studeert.

Het is denk ik ook een verschil in hoe iemand met zijn tijd omgaat. Tuurlijk mag iedereen ontspannen, maar er zijn grenzen. Als je tijd hebt om uren te gamen kan je vast wel een uurtje minder gamen om wat klusjes te doen. Mijn vriend is nu veel thuis, ik zou het nu ook irritanter vinden als hij niks deed dan als hij niks deed toen hij 36 uur werkte, aangezien hij nu gewoon thuis is als ik aan het werk ben. Maar gelukkig doet hij ook meer, als ik thuiskom vind ik regelmatig een opgeruimde schuur, een gestofzuigde vloer, opgehaalde kindertjes, schone afwas en een warme maaltijd. En dat doe ik andersom ook Gaat prima dus.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 14:28

RYW schreef:Dromertje, dat jij alles doet en hij dus soms 'helpt' vind ik bij jullie niet raar, want jij bent fulltime thuis, toch? Maar Marietje werkt ook, dan vind ik het anders. Jij wil ook dat jouw man meer helpt als jij studeert.

Het is denk ik ook een verschil in hoe iemand met zijn tijd omgaat. Tuurlijk mag iedereen ontspannen, maar er zijn grenzen. Als je tijd hebt om uren te gamen kan je vast wel een uurtje minder gamen om wat klusjes te doen. Mijn vriend is nu veel thuis, ik zou het nu ook irritanter vinden als hij niks deed dan als hij niks deed toen hij 36 uur werkte, aangezien hij nu gewoon thuis is als ik aan het werk ben. Maar gelukkig doet hij ook meer, als ik thuiskom vind ik regelmatig een opgeruimde schuur, een gestofzuigde vloer, opgehaalde kindertjes, schone afwas en een warme maaltijd. En dat doe ik andersom ook Gaat prima dus.

Er zijn dus ook dagen dat er geen opgehaalde kindertjes te bekennen zijn als je thuis komt?? scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Caroow zo 16 jan 2011 - 15:14

Ik denk dat mijn vriend meer doet dan ik, maar ik ben meer tijd kwijt aan school. Aan alles wat met de was te maken heeft, heeft hij een hekel, dus dat doe ik.
We hebben er iig nooit woorden of ruzie over gelukkig.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel doet jullie vriend in huis??? - Pagina 2 Empty Re: hoeveel doet jullie vriend in huis???

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum