Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

19 maand en niet meer durven lopen?

+2
loesje
Julia
6 plaatsers

Ga naar beneden

19 maand en niet meer durven lopen? Empty 19 maand en niet meer durven lopen?

Bericht  Julia ma 23 apr 2012 - 22:52

I wil sinds vanochtend ineens niet meer lopen. Ze keek vanochtend naar beneden, naar haar voeten/de vloer en begon ineens ontzettend hard te gillen en te huilen. Ze begon over haar hele lichaam te trillen en ze weigert nog een stap te zetten. Dit heeft ze de hele ochtend vol gehouden. Ik kan haar roepen en lokken met lekkere dingen/leuk speelgoed, maar het maakt geen verschil. Ze wordt ontzettend bang zo gauw ze een stap wil zetten.

Ik heb gekeken of het eventueel pijn kan zijn, maar dat kan ik er echt niet uit afleiden. Op het kleed zette ze vandaag wel wat stapjes, maar met name op de laminaatvloer wil het niet. Ze zet een paar stappen, kijkt dan ineens verschrikt naar beneden en wordt ontzettend bang en kruipt soms verder of ze blijft huilend zitten.

Ze loopt toch echt al wel zo'n 4 maanden en ze is van zichzelf niet bang aangelegd. Ik heb er al een beetje op gegoogeld, maar ik kom dit verder niet tegen.

Herkent iemand dit? Of heeft iemand enig idee wat dit is? Ik heb zelf het vermoeden dat ze ineens de hoogte/diepte doorheeft? Dat ze daar angstig van wordt...
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

19 maand en niet meer durven lopen? Empty Re: 19 maand en niet meer durven lopen?

Bericht  loesje ma 23 apr 2012 - 22:58

kan het niet aan haar schoenen liggen dat hebben we met a ook gehad dat zijn schoenen te klein waren
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

19 maand en niet meer durven lopen? Empty Re: 19 maand en niet meer durven lopen?

Bericht  Julia ma 23 apr 2012 - 23:13

Nee daar kan het niet aan liggen..ze heeft sinds 2 weken nieuwe schoenen en ik heb het net nog even gecontroleerd, maar die zijn echt nog ruim genoeg.

Lastig dit19 maand en niet meer durven lopen? 1371890812
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 23 apr 2012 - 23:13

Vind ze het laminaat niet gewoon raar lopen?

Gast
Gast

Bericht  Mamsie ma 23 apr 2012 - 23:21

Sokken en schoenen uit?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Teddyaapje ma 23 apr 2012 - 23:30

Vervelend zeg! Misschien heeft ze eng gedroomd of iets gezien (op tv ofzo) waar ze bang van is geworden. Ik zou proberen en niet teveel druk op te leggen, denk dat t anders alleen maar meer 'een ding' wordt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  LMCurious di 24 apr 2012 - 1:56

Ik dacht er inderdaad ook aan dat de schoenen misschien neit goed zitten. Kunnen ze groot zijn, maar misschien zitten ze toch niet helemaal lekker. Joris heeft dit wel eens met bepaalde sloffen gehad. Ik kon er neits vreemd aan vinden, maar hij kon er kennelijk niet fijn op lopen.
Of is ze misschien gevallen, en daarvan geschrokken? En het is me niet helemaal duidelijk of je haar ook weer aan de hand hebt proberen te laten lopen. Anders zou ik haar denk ik ook vooral gewoon even laten, en aankijken hoe het dan gaat. Lastig he, bij die kleintjes die nog niet duidelijk kunnen zeggen wat er in ze omgaat.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Filoria di 24 apr 2012 - 2:34

Ik vind het klinken alsof ze bang is ergens voor.

Kun je haar ogen misschien een beetje volgen en kijken waar ze verschrikt naar kijkt? Misschien is ze plotseling bang voor de vloer?

Tomas is angstig geweest voor gras en stof toen hij dezelfde leeftijd had. Hij durfde dan ook niet op gras te lopen of in de buurt van stof te komen. Het hielp om hem bij me te nemen en samen naar het gras te kijken, voelen, erover praten, en dan heel rustig even erop lopen en benoemen hoe dat voelt.

Neem het in elk geval serieus. Met 'kom op! doe niet zo raar!' schiet je meestal niet zoveel op. Negeren kun je vandaag nog proberen, maar als ze morgen weer zo doet moet je er toch iets mee denk ik.

Sterkte ermee! 19 maand en niet meer durven lopen? 699888
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Julia di 24 apr 2012 - 3:44

Het ligt echt niet aan de schoenen, ze loopt er al 2 weken op en ze heeft er nooit last van gehad, plus het feit dat ze zonder sokken en schoenen precies hetzelfde reageert.

Ik weet nu overigens zeker dat ze het laminaat ineens "eng"vindt...boven loopt ze namelijk wel gewoon rond en buiten ook. Toen ze vanmiddag wakker werd was ze even vergeten dat ze het eng vond en liep ze gewoon rond tot ze naar beneden keek en ineens schrok en verder kroop19 maand en niet meer durven lopen? 394967 Nadat we vervolgens boven waren geweest is ze het geloof ik weer vergeten want daarna liep ze wel weer gewoon rond. Gek meisje haha.

Iig bedankt voor het meedenken!
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: