HELP - Bloedverlies (of, ja..bijna..) maar positieve test
+176
Aimee
Muus
Takkie
Snoes
joyce0606
Annemoontje
Julia
Guus
Pien
Sayuri
LMCurious
M@niek
Jazzlyn
Annie24
Bimbam
Poubelle
blondje1313
JustMeDaan
MADDIE
Lavendel
blonky1986
Sjaantje
Roodtomaatje
Shisha
Flower_L
Tullow
litllejoy
Pussycat
Makamba
red rose
TNMN
PiP
Twellie
_Jet
Jordana
piene1983
Limburg85
Bazinga
Sugarfall
ThinkPink
smooch
studiebol
moepie
Didi
Anousch91
Coccinelle
pindaatje
Sofie
Gizmo
Burn
ekiaam87
Bloem86
MamaDaan
LotteK
Ugly Betty
Merai
Barbabella
Blond
Parisienne
tuttebel
Theezakje13
Monnie
blauwwitrood
Joli86
Schaapke
Kat1980
Thunder
Lotus_
Floor
Erin
Tiara
sabje
Oasis
flower
Le Chat Noir
Jella
Flip Fluitketel
Toet
Printje
Creabea_28
Rose
Niene
frolic
Gympie
SparklingEyes
Steep
Shy
VeryCherry
Wennes
Stuiterbal
Happy
Lindsya
Linda
MAS
Jezzie
LindaK
Mees
Minx
Tazz
kwak
Arwyn
Rush
Caroow
Pompoen
Puzzle
Happydobby
Suus
Sterre
SoGood
Atelier Madame
meisje
Discordia
slaatje
Pandora
Phileine
Ilargi
Teddyaapje
Caresses
Lady4
liesje
Filoria
Emma_
Diese
Ayla
Liadan
Tania
Elmo
Muurvlindertje
Darius
Amber-
PapillonRose
bolus26
JD
Monte
Océane
Jade
Blueschick
Poisongirl
Muis
LDJ
Mama_1987
CCC
vlinder-19
Bolleke
Roza
woezel
Mamsie
Sanne
Alyssa
Koffieleut
Rouge
nillis
Macelka
SarahKey
miss piggy
juffie001
Curious
Jasmine
L!ND@
Lejow
Aggi
RYW
Clapperdie
MissD
Ezzer
Zwerver
Marin
Puggle
Inge
Muppetje
Susan
*Troela*
Viva
_Lana_
shadow
Paper Crown
180 plaatsers
Pagina 27 van 36
Pagina 27 van 36 • 1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 31 ... 36
Re: HELP - Bloedverlies (of, ja..bijna..) maar positieve test
Wij zagen met 7 weken en 5 dagen een hartje op de uitwendige echo, eerder heb ik nooit een echo gehad.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Vandaag zagen we nog niets en ben morgen toch 6 weken.. word een beetje onzeker van de vroege hartjes!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Bij ons klopte het nog maar traag hoor, was echt net aan het kloppen. Dus voor/ met 6 weken zullen ze misschien nog niet geklopt hebben.
Gast- Gast
~2CKC2 schreef:Vandaag zagen we nog niets en ben morgen toch 6 weken.. word een beetje onzeker van de vroege hartjes!
Iedereen zegt er bij dat het in hun geval vroeg werd gevonden, dus het is blijkbaar helemaal niet zo gewoon. Wie weet heb jij gewoon een gemiddeld hartje straks met 7 weken!
Gast- Gast
2CKC2 schreef:Vandaag zagen we nog niets en ben morgen toch 6 weken.. word een beetje onzeker van de vroege hartjes!
Ja, maar dat scheelt toch weer een dag of een paar dagen en dat maakt erg veel verschil zo in het begin. Plus dat het bij die andere mensen kennelijk ook wel erg vroeg was.
Susan- Lady Post-a-lot
Of is het later gaan nestelen...
Gast- Gast
Ja, een dag maakt op 6 weken heel veel verschil!Susan schreef:2CKC2 schreef:Vandaag zagen we nog niets en ben morgen toch 6 weken.. word een beetje onzeker van de vroege hartjes!
Ja, maar dat scheelt toch weer een dag of een paar dagen en dat maakt erg veel verschil zo in het begin. Plus dat het bij die andere mensen kennelijk ook wel erg vroeg was.
Gast- Gast
Ik weet dat bij een vriendin ook nog geen hartje te zien was met 6 weken en een dag of wat..we hadden toen samen een echo en was ook een beetje paniek. Maar is toch echt een baby geworden hoor dus nog geen paniek !
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Zo zeg wat moet jij engelengeduld hebben..
Was er wel een vruchtzakje te zien?
Was er wel een vruchtzakje te zien?
Gast- Gast
Emotioneel is dit best zwaar hoor.. 't ene moment denk je: ach, ik zie het wel en het andere moment zie je overal kinderwagens met koppies erin zo groot als een sinaasappel.. echt lief! Ik.Wil.Het.
Volgens mij zou een hartje met 7 weken wel 'moeten' kloppen. Of nou ja 'moet', dat weet ik eigenlijk niet.
Maar niet om je bang te maken, maar met 5 weken zou er wel een vruchtzakje te zien moeten zijn? Heb je niet gezien dat ze deze op hebben gemeten?
Dan kunnen ze zien wat de duur van de zwangerschap is.
Ik ben er een keer met 8 weken achter gekomen dat het vruchtje niet meer 'leefde' of althans, niet geleefd heeft, toen konden ze zien dat het met 5 á 6 weken gestopt was met groeien, aan de hand van de grootte van de vruchtzak.
( sorry voor dit doemscenario, maar dit is mijn eigen ervaring, even om duidelijk te maken hoe dat ging ).
Maar niet om je bang te maken, maar met 5 weken zou er wel een vruchtzakje te zien moeten zijn? Heb je niet gezien dat ze deze op hebben gemeten?
Dan kunnen ze zien wat de duur van de zwangerschap is.
Ik ben er een keer met 8 weken achter gekomen dat het vruchtje niet meer 'leefde' of althans, niet geleefd heeft, toen konden ze zien dat het met 5 á 6 weken gestopt was met groeien, aan de hand van de grootte van de vruchtzak.
( sorry voor dit doemscenario, maar dit is mijn eigen ervaring, even om duidelijk te maken hoe dat ging ).
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Jawel ze heeft wel wat gemeten hoor, maar omdat ze er niet bij zei wat ze deed en omdat ik bang voor het antwoord was heb ik ook niets gevraagd..
Maar als er echt niks te zien was geweest terwijl dat wel zou moeten, of als het vruchtje niet op de juiste plek had gezeten, dan had zij dat toch wel gezien, en in dat geval had ze je toch wel gewoon op de hoogte gesteld? Ik denk dat het er nu meer om gaat of het vruchtje leeft, omdat er nog geen kloppend hartje is, is dat gewoon heel moeilijk vast te stellen en zijn er twee echo's nodig om te kijken of er groei is of niet.
Susan- Lady Post-a-lot
Blijft gissen natuurlijk. Ik weet het niet, ik wacht gewoon af.. ik wacht al zoveel weken dan kan dat ene weekje er ook wel bij!
Susan schreef:Maar als er echt niks te zien was geweest terwijl dat wel zou moeten, of als het vruchtje niet op de juiste plek had gezeten, dan had zij dat toch wel gezien, en in dat geval had ze je toch wel gewoon op de hoogte gesteld? Ik denk dat het er nu meer om gaat of het vruchtje leeft, omdat er nog geen kloppend hartje is, is dat gewoon heel moeilijk vast te stellen en zijn er twee echo's nodig om te kijken of er groei is of niet.
Ik denk dat dit het is inderdaad. Als er helemaal niets te zien was, dan had ze het wel gezegd.
Het blijft gissen, maar je hebt toch ook bloed geprikt? Als het HCG omhoog is gegaan, dan is er toch een grotere kans dat het gewoon goed zit?
Heel veel sterkte met het wachten, dat moet slopend zijn!
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Na mijn behandeling mocht ik pas na de 7 weken naar de gyn zodat hij er bijna zeker van kon zijn dat het hartje klopte met de echo.
Daarvoor kon het volgens mijn ziekenhuis wel/niet kloppen en om de patient niet in onzekerheid te laten (zoals nu bij jou het geval is dmv de echo's) deden ze de 1e echo dus na 7 weken. Ik had hem met 7+4 en toen klopt het hartje netjes.
Daarvoor kon het volgens mijn ziekenhuis wel/niet kloppen en om de patient niet in onzekerheid te laten (zoals nu bij jou het geval is dmv de echo's) deden ze de 1e echo dus na 7 weken. Ik had hem met 7+4 en toen klopt het hartje netjes.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Waarom kijken ze nu eigenlijk wel zo vroeg, heeft dat een speciale reden? Want in feite heeft geen enkele zwangere vrouw in zo'n vroeg stadium al zekerheid of het goed zit.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb bij de eerst een echo gehad met 6w4d daarop was heel heel erg klein een rondje met een stipje erin te zien, ook nog geen hartje.
Drie weken later was er een mini kindje te zien met mooi hartje!
Drie weken later was er een mini kindje te zien met mooi hartje!
Gast- Gast
Echo 5+6 geen kloppende hartjes... Echo 6+4 wel.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Susan schreef:Waarom kijken ze nu eigenlijk wel zo vroeg, heeft dat een speciale reden? Want in feite heeft geen enkele zwangere vrouw in zo'n vroeg stadium al zekerheid of het goed zit.
Omdat het HCG lager is dan ze willen zien waren ze bang dat het een bbz was. Althans, dat zei ze vandaag. Toen ik woensdag dus werd gebeld zei die mevrouw dat mijn HCG laag was en voor ik verder kon vragen zei ze: 'Ik heb al een echo afspraak voor je gemaakt, maandag 7 mei 08:40.' hierna vroeg ik hoeveel het had moeten zijn en ze gaf aan boven de 1000 en mijne was 740.
Het nadeel van de VU is je kan maar op beperkte tijden bellen, je krijgt nooit een arts aan de lijn en de dames die je aan de lijn krijgt zijn vaak niet kundig genoeg iets zinnigs te zeggen.
2CKC2 schreef:
Omdat het HCG lager is dan ze willen zien waren ze bang dat het een bbz was. Althans, dat zei ze vandaag. Toen ik woensdag dus werd gebeld zei die mevrouw dat mijn HCG laag was en voor ik verder kon vragen zei ze: 'Ik heb al een echo afspraak voor je gemaakt, maandag 7 mei 08:40.' hierna vroeg ik hoeveel het had moeten zijn en ze gaf aan boven de 1000 en mijne was 740.
Het nadeel van de VU is je kan maar op beperkte tijden bellen, je krijgt nooit een arts aan de lijn en de dames die je aan de lijn krijgt zijn vaak niet kundig genoeg iets zinnigs te zeggen.
Nee, maar ik bedoel, waarom hebben ze in eerste instantie bloed geprikt, waarom volstaat een thuistest niet? Is dat standaard bij IVF? Want dit lijkt me eigenlijk veel vervelender dan de 'normale' onzekerheid die je in de eerste weken hebt, al die vervelende onderzoeken en elke keer weer geen zekerheid.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:2CKC2 schreef:
Nee, maar ik bedoel, waarom hebben ze in eerste instantie bloed geprikt, waarom volstaat een thuistest niet? Is dat standaard bij IVF? Want dit lijkt me eigenlijk veel vervelender dan de 'normale' onzekerheid die je in de eerste weken hebt, al die vervelende onderzoeken en elke keer weer geen zekerheid.
In heel veel ziekenhuizen waar ivf wordt gedaan prikken ze niet op hcg. Ze geven je een testdatum mee en dan mag je op die datum testen. Als je test positief is bel je op en krijg je een echo datum.. natuurlijk ben je dan ook onzeker maar streep is een streep.. bij mij was het maandag zelf positief testen, dinsdag ook en toen woensdag - te laag hcg.. stress een week lang.. toen weer te laag, en nu bijna een week later een echo en nog geen duidelijkheid.
Naar word ik ervan, maar ja.. wat kan ik doen? Die protocollen hebben ze nu eenmaal.. en je hoeft ze niet op te volgen maar je doet het toch, je gaat toch naar je testen toe.
Ik vind 't echt zo vervelend voor je dat het ziekenhuis zo vaag is. Ik zou geloof ik in staat zijn de dichtsbijzijnde verloskundigenpraktijk op te bellen, de situatie uit te leggen en een echo te laten maken INCLUSIEF fatsoenlijke uitleg. Loop ook bij een ziekenhuis en heb een tijdje terug een praktijk gebeld, dat waren zulke lieve, warme vrouwen. Veel anders dan in zo'n kil ziekenhuis waar ik ook loop.
Gast- Gast
Charlie schreef:Ik vind 't echt zo vervelend voor je dat het ziekenhuis zo vaag is. Ik zou geloof ik in staat zijn de dichtsbijzijnde verloskundigenpraktijk op te bellen, de situatie uit te leggen en een echo te laten maken INCLUSIEF fatsoenlijke uitleg. Loop ook bij een ziekenhuis en heb een tijdje terug een praktijk gebeld, dat waren zulke lieve, warme vrouwen. Veel anders dan in zo'n kil ziekenhuis waar ik ook loop.
Breng me maar niet op ideeen.. hihi. Nee, weet je ik hou me rustig. In the end denk ik niet dat ze het doen om ons te pesten..als dit babietje ons gegund is doe ik binnenkort mee met de buikjes topic en zo niet.. dust it off and try again.
2CKC2 schreef:Charlie schreef:Ik vind 't echt zo vervelend voor je dat het ziekenhuis zo vaag is. Ik zou geloof ik in staat zijn de dichtsbijzijnde verloskundigenpraktijk op te bellen, de situatie uit te leggen en een echo te laten maken INCLUSIEF fatsoenlijke uitleg. Loop ook bij een ziekenhuis en heb een tijdje terug een praktijk gebeld, dat waren zulke lieve, warme vrouwen. Veel anders dan in zo'n kil ziekenhuis waar ik ook loop.
Breng me maar niet op ideeen.. hihi. Nee, weet je ik hou me rustig. In the end denk ik niet dat ze het doen om ons te pesten..als dit babietje ons gegund is doe ik binnenkort mee met de buikjes topic en zo niet.. dust it off and try again.
Je hebt gelijk, je bent verstandiger dan ik .
Gast- Gast
Pagina 27 van 36 • 1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 31 ... 36
Soortgelijke onderwerpen
» Buikkramp, bloedverlies, toch positieve test
» 11 dagen over tijd, kwaaltjes maar test negatief!
» Positieve testen
» Positieve/negatieve eigenschappen
» Positieve en negatieve kenmerken
» 11 dagen over tijd, kwaaltjes maar test negatief!
» Positieve testen
» Positieve/negatieve eigenschappen
» Positieve en negatieve kenmerken
Pagina 27 van 36
Permissies van dit forum: