1e keer vliegen, help!
+18
Sarah1985
Lion87
Filoria
Toet
Rapunzel
Ella
M_as
BJA
Ploen
Mscene
tralala
Zwoesj
Arwyn
Zora
Pien
SoGood
TukTuk
Caroow
22 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: 1e keer vliegen, help!
Haha ik vind Schiphol juist dodelijk saai. Maar dat komt denk ik omdat het zo standaard daar is, ben er te vaak geweest en ze hebben niet veel bijzonders. Meestal loop ik wel een rondje en koop ik een tijdschriftje of koffietje.
Komende maand moet ik in Washington Dulles overstappen en dat vind ik juist heel erg leuk. Even extra tijd om op een (wat onbekender voor mij) vliegveld te hangen. Dan vind ik t direct al een stuk leuker.
Komende maand moet ik in Washington Dulles overstappen en dat vind ik juist heel erg leuk. Even extra tijd om op een (wat onbekender voor mij) vliegveld te hangen. Dan vind ik t direct al een stuk leuker.
Gast- Gast
http://www.bachrescue.nl/con_rescue_spray.asp
Wie weet helpt dit. Ik had die spray gebruikt toen ik moest afrijden en ben in 1x geslaagd, maar of het daardoor kwam zullen we nooit weten.
Wie weet helpt dit. Ik had die spray gebruikt toen ik moest afrijden en ben in 1x geslaagd, maar of het daardoor kwam zullen we nooit weten.
Gast- Gast
Ik ging voor het eerst vliegen toen ik 20 was. Op Schiphol was ik constant misselijk van de zenuwen. Eenmaal in het vliegtuig had ik de neiging om 'IK WIL ERUIT' te roepen. Toen het vliegtuig op ging stijgen heb ik constant naar mijn schoenen gekeken en geprobeerd rustig adem te blijven halen.
Toen zei vriendlief: 'kijk eens uit het raampje'. Ik keek. Zei: 'ooooooooooooooooooooooooooooohhhhh'. En toen was ik niet bang meer
Ik had van die speciale vliegoordopjes gekocht en had heel weinig last van mijn oren. Maar ik zou niet kunnen zeggen of het door die dopjes kwam, want ik heb nooit zonder gevlogen.
Toen zei vriendlief: 'kijk eens uit het raampje'. Ik keek. Zei: 'ooooooooooooooooooooooooooooohhhhh'. En toen was ik niet bang meer
Ik had van die speciale vliegoordopjes gekocht en had heel weinig last van mijn oren. Maar ik zou niet kunnen zeggen of het door die dopjes kwam, want ik heb nooit zonder gevlogen.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Dopjes houden geen pijn tegen, als het komt, dan komt het nou eenmaal.
Gast- Gast
Mscene schreef:Vraag voordat de landing ingezet wordt even aan een stewardess om 2 bekertjes met warme doekjes erin. Deze kan je dan op je oren zetten wat de druk gelijk houdt tijdens de landing en dus de pijn voorkomt. Ze verkopen vaak ook wel van die drukregulerende oordopjes aan boord, maar ik heb niet echt het idee dat dat beter werkt.Caroow schreef: En oordopjes, helpt dat tegen oorpijn? Want ik vond de skilift al drama qua pijn.. Dus dat kan ook nog leuk worden.
Bij mij helpt het niet, die oordopjes. Maar het is draaglijker dan zonder.
Als je weet dat je er last van gaat krijgen, zou ik 3 dagen voor en na het vliegen neusspray gebruiken, dat wil nog wel eens helpen. En die bekertjes moeten idd ook werken, dat ga ik volgende keer voor het eerst proberen, alleen ik vind het zo'n stom idee dat je een halfuur met twee bekertjes op je oren zit haha.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Maar zo erg is die oorpijn van een vliegtuig toch niet? Natuurlijk is ieder z'n pijngrens anders, maar meestal is het hoogstens onprettig bij het opstijgen, geen echte pijn. Ik heb wel eens met beide oren ooronsteking gevlogen en toen knetterde het echt in m'n oren, onwijze pijn, maar ja.. Denk niet dat je daar veel meer aan kan doen dan een kauwgompje en eventueel wat neusdruppels als je echt verkouden bent.
Gast- Gast
Sinds ik van die bekertjestruuk afweet vraag ik ze dan ook mits ik het niet vergeet .
Geloof niet dat speciale dopjes pijn tegen houden.
Neusspray geen druppels ongeveer 1 uur voordat je opstijgt en ook met dalen is voldoende.
Marin, nou het kan behoorlijk pijn doen hoor. Heb eens gehad dat me ore open klapte nou heb gejankt van de pijn, echt zeer deed het.
Geloof niet dat speciale dopjes pijn tegen houden.
Neusspray geen druppels ongeveer 1 uur voordat je opstijgt en ook met dalen is voldoende.
Marin, nou het kan behoorlijk pijn doen hoor. Heb eens gehad dat me ore open klapte nou heb gejankt van de pijn, echt zeer deed het.
Gast- Gast
Ik heb in het vliegtuig naar Turkije echt enorme oorpijn gehad, en naar Londen nog nooit. Heel apart.
Gast- Gast
Ik kon echt wel janken toen we moesten landen in Canada, wat deed dat zeer zeg, de tranen sprongen me echt in de ogen.. Op de terugweg had ik vrijwel nergens last van.. Vet vreemd..
Gast- Gast
Ik heb nu ook 3 keer gevlogen (6 keer dus). De eerste 2 keren met mijn ex, toen vond ik het heel erg spannend en was ik inderdaad ook bang om luchtziek te worden of mensen om mij heen (heb een lichte overgeeffobie, dus lag niet aan het vliegen zelf) Maar dat is nog nooit gebeurd.
De laatste keer was met mijn vriend, hij vloog voor de eerste keer en met hem was ik juist heel ontspannen en vertrouwde ik het helemaal. Maakte me nergens druk om, heb ook genoten van de vliegreis, fijn uit het raampje kijken, kletsen en lekker gedronken en wat gesnoept. (en dat met 2 uur vliegen zonder film...) Dus de tijd vloog voorbij.
Ik ben denk ik sowieso na die laatste vliegreis over de drempel gestapt en nu kan ik ontspannen een vliegtuig instappen. Stelt niks voor, je merkt er niks van, alleen het opstijgen en landen dan, maar ook dat stelt niets voor.
Waar ik nu het meest "bang" voor ben is dat er een persoon langs me komt zitten die erg stinkt ofzo, waardoor je dus de hele reis oncomfortabel kunt zitten en ademen.
Lion87- Fluisteraar
- Aantal berichten : 23
Punten : 30
Registratiedatum : 19-11-10
Maple schreef:Oh dat doen wij ook, dat rondstruinen op Schiphol, winkeltjes kijken, eventjes ergens zitten en wat drinken en een hapje eten en ondertussen mensen kijken, heerlijk is dat! Gek genoeg vind ik dat op luchthavens in het buitenland trouwens helemaal niet.CKC schreef:
Maar, niet bang zijn. Vliegen is erg leuk.. ik ga altijd extra vroeg voor de voorpret.. dan eten we wat, drinken we wat kopen we wat leuks en dan vliegen we en als we er zijn, kan de pret beginnen!
In september gaan we weer vliegen, heb er al helemaal zin in
Ja dit doen wij ook (je moet ook wel aangezien je er zo vroeg moet zijn) en dit is ook leuk en gezellig. Maar het vliegen vinden we nog steeds eng. Kunnen mensen wel met statistieken aankomen en zeggen dat met de auto gevaarlijker is, maar daar kan ik niks mee
Gast- Gast
Marin schreef:Maar zo erg is die oorpijn van een vliegtuig toch niet? Natuurlijk is ieder z'n pijngrens anders, maar meestal is het hoogstens onprettig bij het opstijgen, geen echte pijn. Ik heb wel eens met beide oren ooronsteking gevlogen en toen knetterde het echt in m'n oren, onwijze pijn, maar ja.. Denk niet dat je daar veel meer aan kan doen dan een kauwgompje en eventueel wat neusdruppels als je echt verkouden bent.
Dat is per persoon verschillend. Ik heb echt enorm veel pijn, vooral als het vliegtuig begint te landen.
Afgelopen zomer ben ik bij de huisarts geweest omdat mijn oren 5 weken na mijn vakantie nog steeds pijn deden/dicht zaten, mijn trommelvlies stond helemaal bol. Toen heb ik speciale neusspray gehad die ik een volgende keer 5 dagen voor en na het vliegen moet gebruiken. Als ik er dan weer zo'n last heb moet ik verder onderzocht worden, maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Jen: Heel herkenbaar! Je kunt er nog zo'n leuk verhaaltje omheen breien, maar zodra dat vliegtuig gaat taxiën, wil ik er eigenlijk alweer uit, haha. Vreselijk! Ben ook altijd superblij als ik eindelijk weer met beide benen op de grond sta, brr!
Marin: Hoe erg je daar last van hebt is heel persoonlijk natuurlijk! 'Normaal' krijgt een volwassene blijkbaar ook geen oorontstekingen meer, maar ik heb er bijna elk jaar last van! Vliegen is wat dat betreft voor mij ook echt niet leuk. De eerste keer dat ik vloog, heb ik er de hele dag last van gehad, tot ik bijna in tranen was. Niet echt een leuk begin van je vakantie!
Wat ik me nu spontaan afvraag: mijn moeder wil een keer een ballonvlucht gaan maken met mij.. Zou ik dat dan ook zo eng gaan vinden? Tot nu toe lijkt het me eigenlijk wel erg leuk! Maar ja, dat dacht ik van de eerste keer vliegen ook, haha.
Marin: Hoe erg je daar last van hebt is heel persoonlijk natuurlijk! 'Normaal' krijgt een volwassene blijkbaar ook geen oorontstekingen meer, maar ik heb er bijna elk jaar last van! Vliegen is wat dat betreft voor mij ook echt niet leuk. De eerste keer dat ik vloog, heb ik er de hele dag last van gehad, tot ik bijna in tranen was. Niet echt een leuk begin van je vakantie!
Wat ik me nu spontaan afvraag: mijn moeder wil een keer een ballonvlucht gaan maken met mij.. Zou ik dat dan ook zo eng gaan vinden? Tot nu toe lijkt het me eigenlijk wel erg leuk! Maar ja, dat dacht ik van de eerste keer vliegen ook, haha.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Lion87 schreef:
Ik heb nu ook 3 keer gevlogen (6 keer dus). De eerste 2 keren met mijn ex, toen vond ik het heel erg spannend en was ik inderdaad ook bang om luchtziek te worden of mensen om mij heen (heb een lichte overgeeffobie, dus lag niet aan het vliegen zelf) Maar dat is nog nooit gebeurd.
De laatste keer was met mijn vriend, hij vloog voor de eerste keer en met hem was ik juist heel ontspannen en vertrouwde ik het helemaal. Maakte me nergens druk om, heb ook genoten van de vliegreis, fijn uit het raampje kijken, kletsen en lekker gedronken en wat gesnoept. (en dat met 2 uur vliegen zonder film...) Dus de tijd vloog voorbij.
Ik ben denk ik sowieso na die laatste vliegreis over de drempel gestapt en nu kan ik ontspannen een vliegtuig instappen. Stelt niks voor, je merkt er niks van, alleen het opstijgen en landen dan, maar ook dat stelt niets voor.
Waar ik nu het meest "bang" voor ben is dat er een persoon langs me komt zitten die erg stinkt ofzo, waardoor je dus de hele reis oncomfortabel kunt zitten en ademen.
Daar kan je wat van zeggen tegen de stewardessen. Ik had een keer op tv zo luchthavenprogramma gezien van een vliegveld ergens in amerika. Er wilde een man meevliegen die zo erg stonk dat hij niet mee mocht. Van het personeel moest hij douchen en kreeg hij een t shirt en toen mocht hij wel mee. Weet niet hoe dat hier gaat, maar er wat van zeggen kan je dan altijd doen.
Gast- Gast
Arwyn schreef:
Haha ja ik snap dat het persoonlijk is. Ik heb dagelijks oorpijn, moet ze laten knappen en krijg ook heel veel ooronstekingen. Maar ik heb er bij het vliegen echt nooit last van, behalve als ik echt ooronsteking heb, dan knetteren ze echt van binnen en dat doet heel erg pijn. Maar dat verstopte gevoel wat je moet klaren, dat doet toch niet erg pijn? Dat is ongemakkelijk, maar niet pijnlijk. Dat bedoelde ik meer. Maar ook dat zal wel persoonlijk zijn.
Caroow, ik wilde nog even zeggen: Laat je door dit topic niet gek maken he. Kijk zelf maar op dat moment of je het eng vindt, en als je het eng vindt, dan weet je dat er in principe niets kan gebeuren. En hopelijk vind je het heel erg leuk!
Gast- Gast
ik heb nog maar 2 keer gevolgen naar turkije en tunesie. En ik vond naar tunesie doodeng en was onwijs misselijk de hele vlucht. En heel erg last van mijn oren, dat heb ik altijd heel erg. Ook als ik in de bergen ben heb ik dat heel erg. Zo erg dat ze pas na een week weer open knappen. En ik heb echt een hoge pijngrens.
Ik hoe niet zo nodig weer te vliegen en al helemaal niet uren in een vliegtuig. Ik heb altijd een mp3 speler en boek mee, en zo vermaak ik me wel even
Ik hoe niet zo nodig weer te vliegen en al helemaal niet uren in een vliegtuig. Ik heb altijd een mp3 speler en boek mee, en zo vermaak ik me wel even
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Haha ja ik snap dat het persoonlijk is. Ik heb dagelijks oorpijn, moet ze laten knappen en krijg ook heel veel ooronstekingen. Maar ik heb er bij het vliegen echt nooit last van, behalve als ik echt ooronsteking heb, dan knetteren ze echt van binnen en dat doet heel erg pijn. Maar dat verstopte gevoel wat je moet klaren, dat doet toch niet erg pijn? Dat is ongemakkelijk, maar niet pijnlijk. Dat bedoelde ik meer. Maar ook dat zal wel persoonlijk zijn.
Caroow, ik wilde nog even zeggen: Laat je door dit topic niet gek maken he. Kijk zelf maar op dat moment of je het eng vindt, en als je het eng vindt, dan weet je dat er in principe niets kan gebeuren. En hopelijk vind je het heel erg leuk!
Ik ga gewoon proberen er van uit te gaan dat het best leuk is. En, het is niet naar de andere kant van de wereld, het is maar een paar uur.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Natuurlijk is de eerste keer vliegen spannend. Maar maak het niet te groot voor jezelf. Het stelt niet veel voor en is vaak juist een leuke beleving.
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Marin schreef:Arwyn schreef:
Oh nee, dat verstopte gevoel is inderdaad gewoon ongemakkelijk, dat hoort er bij. Of je echt pijn krijgt hangt er maar net van af natuurlijk. Bij mij was het de eerste keer vliegen echt vreselijk, toen had ik echt pijn, maar de keren erna weer niet. Dat het een keer gebeurd, betekend dus ook weer niet dat je er elke keer last van hebt. Gelukkig maar, haha.
Caroow: Je moet je er inderdaad niet te druk om maken hoor! Ik hoor ook wel eens verhalen van mensen die het echt eng leek en het juist geweldig vonden op het moment dat ze daadwerkelijk in de lucht zaten, misschien ben je daar wel 1 van!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Caroow schreef:Het is echt niet lang, we gaan naar Turkije.
Ik ben vooral bang dat ik luchtziek word, of iemand bij mij in de buurt.
Ik heb in mijn leven zeker wel 40 keer gevlogen en heb nog nooit iemand zien/horen kotsen. Het enige wat ik onprettig vind is dat ik niet weet wie er achter het stuur zit.. Maar mensen stellen mij altijd gerust als ze zeggen "die man wil vast ook niet neerstorten, en die doet gewoon zijn werk".. Ja inderdaad! Geef de touwtjes uit handen.
Ik ben denk ik over mijn grootste vliegangst heen (mede door een goed boek van Alan Carr tegen vliegangst), maar ik sta zeker niet te springen en vind het ook niet saai maar eerder zenuwslopend haha. Ben altijd blij als we gaan landen en ik ben er bijna
Gast- Gast
Ik vind het landen juist heerlijk. Die luchtzakken echt zo raar! Waarschijnlijk ben ik dan gewoon helemaal high van de adrenaline die ik de hele vlucht heb lopen opkroppen en er aan het einde als we aan het landen zijn ineens allemaal uitkomt omdat we er bijna zijn haha.
Verder vind ik vliegvelden ook totaal niet eng, vind het zelfs leuk om mensen te bekijken en dan te denken 'kon ik ook maar op vakantie!"..
Ik laat me ook echt niet tegenhouden door mijn vliegangst, ik wil overal heen en doe dat ook gewoon. Achteraf denk ik ook altijd.. Oh dat ging best snel haha. (op het moment zelf niet.. dan gaat het langzaam!)
Verder vind ik vliegvelden ook totaal niet eng, vind het zelfs leuk om mensen te bekijken en dan te denken 'kon ik ook maar op vakantie!"..
Ik laat me ook echt niet tegenhouden door mijn vliegangst, ik wil overal heen en doe dat ook gewoon. Achteraf denk ik ook altijd.. Oh dat ging best snel haha. (op het moment zelf niet.. dan gaat het langzaam!)
Gast- Gast
Ik eet altijd kauwgom (al je op de juiste manier kauwt blijven je oren op/heb je minder last van je oren) en ik zet me mp3-speler op...
Maar goed heel veel ervaring met vliegen heb ik ook nog niet 3x (London, Cork en Athene). De vliegreis naar Athene was voor mij gevoel al erg lang en dat was eigenlijk nog maar iets meer dan 3 uur. Wel was het mooi om de Alpen van bovenaf te zien en ook zag ik een vliegtuig onder ons door vliegen. Dat was best bizar.
Maar goed heel veel ervaring met vliegen heb ik ook nog niet 3x (London, Cork en Athene). De vliegreis naar Athene was voor mij gevoel al erg lang en dat was eigenlijk nog maar iets meer dan 3 uur. Wel was het mooi om de Alpen van bovenaf te zien en ook zag ik een vliegtuig onder ons door vliegen. Dat was best bizar.
Fred- Prater
- Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Fred schreef:Ik eet altijd kauwgom (al je op de juiste manier kauwt blijven je oren op/heb je minder last van je oren) en ik zet me mp3-speler op...
Dat mag alleen niet tijdens het opstijgen en landen dus moet je jezelf toch even met iets anders weten te vermaken.
Gast- Gast
Dat klopt, maar goed dat is niet zo heel lang.. effe aardig kauwgom kauwen dan.. haha..
Fred- Prater
- Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: