Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1e keer vliegen, help!

+18
Sarah1985
Lion87
Filoria
Toet
Rapunzel
Ella
M_as
BJA
Ploen
Mscene
tralala
Zwoesj
Arwyn
Zora
Pien
SoGood
TukTuk
Caroow
22 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 4:40

Het opstijgen en landen vind ik leuk, hoewel ik de allereerste keer opstijgen en landen doodeng vond (hoewel dat landen meer aan de luchthaven lag), en het landen de laatste keer in Canada vond ik ook eng, toen maakten we onverwachts op het allerlaatste moment een doorstart.
Het vliegen zelf vind ik saai. Ik vind vliegen alleen leuk boven land, boven zee vind ik er niets aan. En als het bewolkt is, dan vind ik er al helemáál niets aan.
Slapen in een vliegtuig kan ik niet... in een auto, trein of bus ben ik binnen de kortste keren vertrokken, maar in een vliegtuig lukt dat me echt niet. Da's voor mij het enige vervelende aan vliegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 4:50

Arwyn schreef:Wat bij mij dan het vreemde is: voor de eerste keer dat ik ging vliegen was ik absoluut niet bang, het leek me juist erg leuk! Op de een of andere manier wordt het bij mij bij elke vlucht die ik maak erger in plaats van minder erg.. Vind het best vreemd eigenlijk, want je zou toch denken dat het minder wordt als je het een paar keer gedaan hebt!

Dat heb ik ook, ik vind het ook steeds enger. De eerste keer vond ik het supervet haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  M_as zo 16 jan 2011 - 5:51

De eerste keer dat ik ging vliegen was 1 groot feest. Naarmate ik vaker ging vliegen, werd ik steeds angstiger. Ik ga nog steeds, maar ben doodsbang en echt blij dat ik weer aan de grond sta. Ik had vorig jaar de vlucht van Rio naar Parijs, die het jaar daarvoor was neergestort boven de oceaan. Ook met AirFrance. Toen we precies op die plek enorme turbulentie kregen, wist ik echt niet meer waar ik het moest zoeken. Maargoed, ik ben er nog smile
Het is de meest veilige manier en daar probeer ik altijd maar aan te denken.
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Ella zo 16 jan 2011 - 5:56

Hier nog 1 met vliegangst.... Heb nog nooit gevlogen maar durf ook echt niet. Ik vinbd de hoogte helemaal niks en ben nogal een controlfreak dus erg lastig. maar oh wat zou het fijn zijn als ik wel het eens zou durfen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Arwyn zo 16 jan 2011 - 7:16

Laatste keer dat ik ging vliegen was ook zo flauw! Was van Barcelona naar Amsterdam en we bleken met twee meiden met vliegangst bij elkaar te zitten en een meisje ertussen die het sinds die rampen niet zo meer vindt.. We waren nog niet opgestegen of zaten al midden in een onweersbui met behoorlijk turbulentie en onderweg ook luchtzakken gehad. Meisje 1 moest ergens halverwege nog huilen, toen hebben we elkaar maar een beetje bezig gehouden. Toen we eindelijk bijna gingen landen en meisje 1 en ik dus heel blij waren dat we over een kwartier op de grond stonden, vond meisje 2 dat wel even een leuk moment om te melden dat het opstijgen en landen de gevaarlijkste momenten zijn... Rolling Eyes Kon haar toen echt wel wat aandoen, haha, vreselijk was dat!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Rapunzel zo 16 jan 2011 - 8:01

Ik vond het doodeng en stap nu niet meer in een vliegtuig, dus aan mij heb je niet veel.
Maar je moet jezelf geruststellen met de gedachte dat het de veiligste manier is van reizen.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Toet zo 16 jan 2011 - 11:29

Ik weet niet of iemand het al gezegt had, maar oordopjes vind ik zelf ook wel een goede tip.
Ik heb daar altijd zoveel last van, zodra de daling word ingezet, zit ik te janken.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 14:36

Ik ben ook heel bang voor het vliegen. Het opstijgen, het landen, de vlucht zelf. Ik ben doodsbang dat het ding neerstort. Mijn vriend ook dus dat is lekker, haha. Valariaan helpt niet bij ons. Wijntjes doen het beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Caroow zo 16 jan 2011 - 14:43

Jen_ schreef:Ik ben ook heel bang voor het vliegen. Het opstijgen, het landen, de vlucht zelf. Ik ben doodsbang dat het ding neerstort. Mijn vriend ook dus dat is lekker, haha. Valariaan helpt niet bij ons. Wijntjes doen het beter.

Haha misschien moet ik gewoon maar een goede wiskey nemen voor ik ga.
Ik ga sowieso die pilletjes tegen reisziekte nemen, al is het alleen maar omdat ik voor mezelf denk dat ik dan niet ziek word. En oordopjes, helpt dat tegen oorpijn? Want ik vond de skilift al drama qua pijn.. Dus dat kan ook nog leuk worden.

Volgend jaar koop ik een caravan en gaan we naar zuid-Frankrijk
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 14:49

Als je alle enge verhalen hier leest, wordt het er niet beter op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Caroow zo 16 jan 2011 - 15:06

Ik ben iig blij dat ik niet de enige ben die straks zo zit te trillen in het vliegtuig. straks krijgen we turbulentie omdat ik zo tril
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 15:11

Caroow schreef:Ik ben iig blij dat ik niet de enige ben die straks zo zit te trillen in het vliegtuig. straks krijgen we turbulentie omdat ik zo tril
Maar de route die je vliegt is helemaal geen route waar (veel) turbulentie voorkomt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Caroow zo 16 jan 2011 - 15:21

Smikkell schreef:
Caroow schreef:Ik ben iig blij dat ik niet de enige ben die straks zo zit te trillen in het vliegtuig. straks krijgen we turbulentie omdat ik zo tril
Maar de route die je vliegt is helemaal geen route waar (veel) turbulentie voorkomt.

Het is vast beter dan 24 uur lang wagenziek in de bus naar Tsjechië. Sowieso korter. En veiliger.
En enger. Rolling Eyes
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 15:28

Ik kan het me niet voorstellen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:10

Ik ben een keer toen ik 15 was alleen gaan vliegen naar mijn oma in Istanbul. Vlak voor het ding ging opstijgen nam hij de bocht verkeerd waardoor we in het gras van de opstartbaan terecht kwamen. Nou, dan heb je een vertrouwen in de piloot NOT! Maar goed, dit heeft geen trauma veroorzaakt.

Ik hou van vliegen. Ik ben ook niet bang. Als dat ding neerstort dan is dat maar zo. De kans is vele malen groter dat het goedgaat. Wat ik altijd wel een beetje stom vind is als we naar de cariben vliegen en we dus dat hele stuk over de atlantische oceaan moeten.. waar ben ik dan bang voor? Niet voor het neerstorten maar dat ik dus in het water neerstort en dat haaien me opeten.......... :shock:

Maar, niet bang zijn. Vliegen is erg leuk.. ik ga altijd extra vroeg voor de voorpret.. dan eten we wat, drinken we wat kopen we wat leuks en dan vliegen we en als we er zijn, kan de pret beginnen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:12

Hahahaha CKC ik vind jou lief!

(en had een haai emoticonnetje nu heel toepasselijk gevonden)

HAP.


Maar inderdaad, de kans is ZO klein dat er iets gebeurd. Ik ben eerder bang voor auto ongelukken. En verder is vliegen best wel saai, omdat je niet zo veel kan, dus meestal doe ik gewoon een dutje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:14

Ik heb wel een keer heel bagn naast een jongetje gezeten, maar dat was omdat hij 1 minuut nadat we zaten heel opgewekt zei: ik denk dat ik ga overgeven want dat doe ik altijd in een vliegtuig. Ik kan níet tegen mensen die overgeven, aaaaah. Toen was ik banger voor dat jochie (die overigens niet hoefde te overgeven :P) dan voor de vlucht Very Happy

Edit: de kans is wel kleiner, maar dat zegt mij nooit zoveel. Als dat vliegtuig neerstort ben je wel eerder dood dan in een auto (sorry als ik nu mensen bang maak)


Laatst aangepast door Darcy op zo 16 jan 2011 - 21:15; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:14

Nou, ik heb vorig jaar zomer voor het eerst gevlogen, helemaal alleen en direct naar Canada..

Het is idd gewoon heel erg saai..
:shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 22:12

Haha ja darcy daar zou ik ook helemaal grstressed van raken. Dat had ik laatst in de bus ook met m'n leerlingen naar London. Gadverdamme. Ik ben gewoon ergens anders gaan zitten. Sorry dat ben ik maar niet de lieve, zorgzame lerares. Ik kan daar echt niet tegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 23:37

CKC schreef:
Maar, niet bang zijn. Vliegen is erg leuk.. ik ga altijd extra vroeg voor de voorpret.. dan eten we wat, drinken we wat kopen we wat leuks en dan vliegen we en als we er zijn, kan de pret beginnen!
Oh dat doen wij ook, dat rondstruinen op Schiphol, winkeltjes kijken, eventjes ergens zitten en wat drinken en een hapje eten en ondertussen mensen kijken, heerlijk is dat! Gek genoeg vind ik dat op luchthavens in het buitenland trouwens helemaal niet.

In september gaan we weer vliegen, heb er al helemaal zin in Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 23:39

Maple schreef:
CKC schreef:
Maar, niet bang zijn. Vliegen is erg leuk.. ik ga altijd extra vroeg voor de voorpret.. dan eten we wat, drinken we wat kopen we wat leuks en dan vliegen we en als we er zijn, kan de pret beginnen!
Oh dat doen wij ook, dat rondstruinen op Schiphol, winkeltjes kijken, eventjes ergens zitten en wat drinken en een hapje eten en ondertussen mensen kijken, heerlijk is dat! Gek genoeg vind ik dat op luchthavens in het buitenland trouwens helemaal niet.

In september gaan we weer vliegen, heb er al helemaal zin in Wink
Op Toronto heb ik dat ook gedaan, daar is het ook heel gezellig op de luchthaven..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 23:41

Toronto vond ik gek genoeg juist saai. Maar misschien komt dat ook omdat wij zo gek waren om een heeele tijd van tevoren al daar te gaan zitten, zodat we eerst nog bijna twee uur hebben moeten wachten voordat we überhaupt konden inchecken. En voor de douane vond ik dat er niet zoveel te beleven was. Achter de douane weet ik het eigenlijk niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Mscene zo 16 jan 2011 - 23:46

Caroow schreef: En oordopjes, helpt dat tegen oorpijn? Want ik vond de skilift al drama qua pijn.. Dus dat kan ook nog leuk worden.
Vraag voordat de landing ingezet wordt even aan een stewardess om 2 bekertjes met warme doekjes erin. Deze kan je dan op je oren zetten wat de druk gelijk houdt tijdens de landing en dus de pijn voorkomt. Ze verkopen vaak ook wel van die drukregulerende oordopjes aan boord, maar ik heb niet echt het idee dat dat beter werkt.
Mscene
Mscene
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 84
Registratiedatum : 21-12-10
Woonplaats : Omgeving Schiphol

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 23:54

Maple schreef:Toronto vond ik gek genoeg juist saai. Maar misschien komt dat ook omdat wij zo gek waren om een heeele tijd van tevoren al daar te gaan zitten, zodat we eerst nog bijna twee uur hebben moeten wachten voordat we überhaupt konden inchecken. En voor de douane vond ik dat er niet zoveel te beleven was. Achter de douane weet ik het eigenlijk niet meer.
Klopt, dat is echt dodelijk saai.. Ik kon meteen inchecken, maar heb ook niets leuks gezien daarvoor.. Maar na de douane was het echt leuk, maar dat komt misschien ook omdat ik een hele foute goodies store had gevonden nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:39

Maple schreef:
CKC schreef:
Maar, niet bang zijn. Vliegen is erg leuk.. ik ga altijd extra vroeg voor de voorpret.. dan eten we wat, drinken we wat kopen we wat leuks en dan vliegen we en als we er zijn, kan de pret beginnen!
Oh dat doen wij ook, dat rondstruinen op Schiphol, winkeltjes kijken, eventjes ergens zitten en wat drinken en een hapje eten en ondertussen mensen kijken, heerlijk is dat! Gek genoeg vind ik dat op luchthavens in het buitenland trouwens helemaal niet.

In september gaan we weer vliegen, heb er al helemaal zin in Wink

Ja he! Ik heb datzelfde ook hoor, dat het niet leuk is in andere vliegvelden.
Schiphol staat voor mij ook als ultieme voorpret van de vakantie! Als ik daarheen ga, dan wil ik gelijk weg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! - Pagina 2 Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum