Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Netbook of tablet?

+5
PapillonRose
Blond
Antibes
Susan
Monte
9 plaatsers

Ga naar beneden

Netbook of tablet? Empty Netbook of tablet?

Bericht  Monte zo 22 apr 2012 - 6:42

Voor mijn verjaardag wil ik graag een tablet of netbook(mini laptop), maar ik heb echt geen idee wat ik het beste kan nemen. Ik gebruik hem niet voor hele lange stukken te typen, daar heb ik een desktop computer voor. Wat ik ermee zou willen:
- Geen hele lange stukken tekst typen maar 1 A4-tje moet wel kunnen
- Op de bank en in bed(op schoot) en misschien in de toekomst onderweg in OV
- Graag wel word erop(of iets soortgelijks)
- Email kunnen kijken
- Filmpjes en muziek kunnen draaien.
- Max 400(eigenlijk liever 300, maar dan zit je dus gelijk aan een netbook)

Wie kan mij een beetje op weg helpen en heeft een advies wat ik het beste kan kiezen.

Edit: voor de mensen die een tablet hebben: is dat reflecterende scherm en lijst eromheen niet erg vervelend?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Netbook of tablet? Empty Re: Netbook of tablet?

Bericht  Susan zo 22 apr 2012 - 6:45

Mijn vader heeft een Asus Transformer, dat is een tablet die je (met bijbehorend toetsenbord/dock) kunt omtoveren tot laptopje. Echt een heel leuk ding. Er kan nu volgens mij alleen nog geen Word op, maar ik geloof dat er een nieuwe versie uitkomt waar Windows op kan, dus dan zal Word ook kunnen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Monte zo 22 apr 2012 - 6:47

Ja die had ik ook al gezien inderdaad, maar die is 500 en echt boven budget.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 22 apr 2012 - 6:48

En op Marktplaats? Of wil je dat pertinent niet?

Ik heb het idee dat je voor een beetje goede tablet sowieso wel richting dat soort prijzen gaat, dus als je echt iets nieuws wil en je wil maximaal 400 euro besteden zou ik denk ik toch voor een netbook gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Monte zo 22 apr 2012 - 6:55

Susan schreef:En op Marktplaats? Of wil je dat pertinent niet?

Ik heb het idee dat je voor een beetje goede tablet sowieso wel richting dat soort prijzen gaat, dus als je echt iets nieuws wil en je wil maximaal 400 euro besteden zou ik denk ik toch voor een netbook gaan.
Marktplaats heb ik liever niet, dan weet ik toch niet of alles het goed doet en wat iemand ermee heeft gedaan.

Mijn keuze zou gaan tussen een netbook(van 300 euro, zoals asus en acer) of een samsung galaxy tab(400 euro). Maar ik heb dus geen idee wat handiger is.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes zo 22 apr 2012 - 6:55

Ik heb een Asus netbookje, al ruim een jaar en die was destijds ca. 400 dus zou nu goedkoper moeten zijn. Ik vind het persoonlijk wel prettiger dan een tablet. Het typt gewoon echt veel beter. En ongemerkt typ ik toch wel behoorlijk veel zo op het forum of via mailtjes.

Ik vind een tablet wel "leuker", maar niet praktischer.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Blond zo 22 apr 2012 - 7:12

Ik heb een tablet (IPad 2). Ik vind het een ideaal ding, ik zit nauwelijks meer op m'n laptop. Lekker op de bank internetten! In de toekomst wil ik er een Bluetooth toetsenbord bij.

Kan je de iPad 2 16 GB niet nog kopen voor 400 euro?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PapillonRose zo 22 apr 2012 - 7:27

Antibes schreef:Ik heb een Asus netbookje, al ruim een jaar en die was destijds ca. 400 dus zou nu goedkoper moeten zijn. Ik vind het persoonlijk wel prettiger dan een tablet. Het typt gewoon echt veel beter. En ongemerkt typ ik toch wel behoorlijk veel zo op het forum of via mailtjes.

Ik vind een tablet wel "leuker", maar niet praktischer.
+1, alleen heb ik een Asus die iets van 250 euro was, maar dat was omdat het model moest plaatsmaken voor de nieuwe collectie.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Monte zo 22 apr 2012 - 7:27

Chance schreef:Ik heb een tablet (IPad 2). Ik vind het een ideaal ding, ik zit nauwelijks meer op m'n laptop. Lekker op de bank internetten! In de toekomst wil ik er een Bluetooth toetsenbord bij.

Kan je de iPad 2 16 GB niet nog kopen voor 400 euro?
Ja die is inderdaad ook 400, dus dat zou ook kunnen(al ben ik apple besturingssysteem niet gewend en android wel). Maar ik neig nu ook naar een tablet, al ben ik bang dan toch de verkeerde keuze te maken. Van de week dus nog maar eens naar de mediamarkt alles bekijken.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 7:53

Ik had een netbook, een Samsung nc10 maar die is nu stuk. Ik was verknocht aan het ding, was erg makkelijk en licht in gebruik. Nadeel is wel dat er een oplader aan moet want die van mij hield het niet lang vol op batterij.

Hij kostte 4 jaar geleden 300 dus hij zal nu wel minder kosten.

Gast
Gast

Bericht  Blond zo 22 apr 2012 - 7:55

Oh ja, voordeel van de iPad, batterij gaat lang mee! Ik laad hem misschien 1x per week op.

En ik gebruik hem veel.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Antibes zo 22 apr 2012 - 8:13

Naja, mijn netbookje gaat ~8 uur mee onder intensief gebruik (en dat is dus echt de uren gebruik, hij haalt makkelijk 4-5 dagen als ik hem dagelijks maar een paar uur gebruik).
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Atelier Madame zo 22 apr 2012 - 8:20

Een netbook heb ik nu al 2,5 jaar, van Asus een EEE. Heb er destijds 250 euro voor betaald en ik vind m geniaal! De batterij gaat na een paar jaar nog steeds zeker 5 uur mee, hij heeft veel geheugen en qua tekstverwerking is ie prima voor onderweg. Uitzendinggemist kijken gaat prima erop, alleen moet je wel rekening houden dat er vaak geen geweldige videokaart inzit, dus hoge kwaliteit films kunnen haperen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Lady4 zo 22 apr 2012 - 18:59

Mijn vriend zit een kleine week in Portugal en ik heb zijn iPad 3 nu in huis. Wat een verslaving, ik kam hem aanraden!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 19:08

Lady4 schreef:Mijn vriend zit een kleine week in Portugal en ik heb zijn iPad 3 nu in huis. Wat een verslaving, ik kam hem aanraden!

Ik heb hem ook, vind het ideaal! smile

Gast
Gast

Bericht  Pancake zo 22 apr 2012 - 19:32

Ik heb een asus netbook. Ik heb 'm gekocht voor op vakantie zodat we onze foto's erop konden zetten en eventueel om nog wat dingen via internet te kunnen regelen. Ik had gekozen voor een netbook omdat foto's erop zetten makkelijker ging en de opslagcapaciteit groter is dan bij een tablet. De batterij gaat ook ontzettend lang mee. Mijn netbook kostte 250 euro.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Marin zo 22 apr 2012 - 20:12

Ik zou een NetBook aanraden. Ik heb er zelf ook eentje en vind het ideaal voor op de bank, trein, vliegtuig, hotels, bij anderen thuis. Ik heb m tegenwoordig eigenlijk altijd bij me in m'n tas. Ik heb een Dell Mini, met lichtblauwe voorkant haha. Krijg er vaak in de trein complimentjes over, dat is wel grappig.

M'n ouders hebben allebei een iPad en dat vind ik ook lekker voor op de bank, maar het typt toch een stuk minder lekker. Ik kan er zeker wel mee om gaan (niet zo gek, want ik heb een iPhone) en zou t leuk vinden om er een te hebben, maar ik vind een NB praktischer.

Ik zie een NB ook meer als kleine computer met alle programma's (ik gebruik veel Word en fotobewerkingsprogrammas) en een tablet meer als grote smartphone met apps.

Allebei zijn handig maar uit eigen ervaring zou ik een NetBook aanraden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 21:34

Ik heb sinds dit weekend een samsung galaxy tab, ben er verliefd op maar voor tekstverwerken zou ik hem echt niet praktisch vinden. Dan zou ik eerder voor een netbook gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: