Politieke voorkeur: met de paplepel?
+15
Rush
bolus26
Darius
Filoria
Bazinga
Caresses
Atelier Madame
Sarah1985
Antibes
Blond
SuperGrover
Tinus
Sterre
Lavendel
Pompoen
19 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Politieke voorkeur: met de paplepel?
Ik heb heel lang hetzelfde gestemd als mijn ouders. De laatste jaren merk ik dat ik ben verschoven qua politieke voorkeur. Ik stem nu rechts (vvd), mijn ouders links (altijd pvda).
Gast- Gast
Mijn ouders stemmen nooit dus we doen in ieder geval niet hetzelfde .
Ik stem ook niet op een vaste partij, heb nu 1x Groenlinks en 2x SP gestemd maar kan net zo goed de volgende keer een andere partij zijn hoor.
Ik stem ook niet op een vaste partij, heb nu 1x Groenlinks en 2x SP gestemd maar kan net zo goed de volgende keer een andere partij zijn hoor.
Gast- Gast
Minneke schreef:Mijn ouders stemmen links, ik heb ook altijd links gestemd en kan me haast niet voorstellen dat ik ooit rechts van het midden uitkom.
Ik herken jouw gevoel wel Pompoen. Als ik sommige politieke standpunten langs zie komen dan gaat mijn 'rechtse ballen alarm' af . Echt heel erg eigenlijk, want dat geeft meteen aan hoe bevooroordeeld ik eigenlijk ben. Ik heb vanuit mijn opvoeding toch een beetje het idee meegekregen dat rechts stemmen zo ongeveer gelijk staat aan asociaal en egoistisch.
En hoezeer ik ook probeer de logica en de rede in te zien van bijvoorbeeld posts van Antibes... ik moet altijd eerst mijn 'rode' bril afzetten.
+1
Gast- Gast
Ik stem anders dan mijn vader, moeder en broertje. Mijn moeder en broer zitten op één lijn qua partij, mijn vader stemt op een andere partij, maar alle drie zijn ze van de linkse partijen. Ik ben de enige die rechts stemt. Mijn ouders verklaren me voor gek. Maar ik ben het gewoon eens met bepaalde punten van de partijen waarop ik stem, ook al zijn ze niet altijd op mij van toepassing en zou ik in dat opzicht beter links kunnen stemmen. Lekker vaag weer.
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Zij zijn nogal extreem rechts en ik ben met de jaren wat naar links gegaan.
Hier hetzelfde, maar ik blijf ook wel aan de rechtse kant vh midden.
Gast- Gast
Ik stem hetzelfde als mam, maar da's omdat ik PVV te ver vind gaan, in een hoop punten. Zouden ze een beetje dimmen, dan stem ik anders dan mijn moeder.
Mijn vader stemt niet en heeft dus ook weinig invloed op me
Mijn vader stemt niet en heeft dus ook weinig invloed op me
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Mijn vader stemt volgens mij vrijwel altijd VVD en mijn moeder CDA, en ik heb beide ook al een keer gestemd, maar ik denk niet dat ik daarop door blijf gaan.
Maar ik heb het er niet echt vaak over thuis. Ik vind het nooit een leuk gesprek, ook niet met vrienden, het leid alleen maar tot discussies op noob niveau.
Gast- Gast
Mijn moeder stemt GroenLinks, mijn vader SP. Ik stem hetzelfde als mijn moeder.
En ik herken jouw verhaal Minneke. Onzin natuurlijk dat mensen die rechts stemmen asociaal zijn. Het wegwerken van een begrotingstekort moet immers ook gebeuren. Je kunt niet elk jaar de uitkeringen en kinderopvangtoeslagen en ontwikkelingshulp omhoog gooien, zeker niet in tijden van crisis.
Misschien ben ik wel te idealistisch ingesteld. Maar het voelt nu eenmaal niet goed om te stemmen op een partij waarbij ik het niet eens ben met het grootste deel van hun standpunten.
Als ik een stemwijzer doe kom ik altijd overuidelijk bij GL uit.
En ik herken jouw verhaal Minneke. Onzin natuurlijk dat mensen die rechts stemmen asociaal zijn. Het wegwerken van een begrotingstekort moet immers ook gebeuren. Je kunt niet elk jaar de uitkeringen en kinderopvangtoeslagen en ontwikkelingshulp omhoog gooien, zeker niet in tijden van crisis.
Misschien ben ik wel te idealistisch ingesteld. Maar het voelt nu eenmaal niet goed om te stemmen op een partij waarbij ik het niet eens ben met het grootste deel van hun standpunten.
Als ik een stemwijzer doe kom ik altijd overuidelijk bij GL uit.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik heb werkelijk geen idee wat mijn ouders stemmen. Jammer dat ze dat nooit verteld hebben.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
het links georienteerde heb ik wel van mijn ouders meegekregen, wel verdiep ik me altijd in het programma e.d. voordat ik stem.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Mijn moeder stemt altijd iets Christenlijks, want dat zou beter zijn.
M`n vader is behoorlijk rechts.
Ik neig naar rechts, maar kies meestal op basis van folders en campagne punten.
M`n vader is behoorlijk rechts.
Ik neig naar rechts, maar kies meestal op basis van folders en campagne punten.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Mijn vader stemt rechts, mijn moeder links (weet niet precies wat). Mijn ouders zijn overigens gescheiden.
Mijn voorkeur gaat uit naar links (ben door moeder opgevoed, en totaal niet eens met opvattingen van vader).
Mijn voorkeur gaat uit naar links (ben door moeder opgevoed, en totaal niet eens met opvattingen van vader).
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Mijn ouders zijn beiden links georiënteerd, en mijn broer en ik ook. Inderdaad logisch, want zij hebben ons opgevoed volgens hun eigen idealen en normen en waarden, en ze stemmen volgens diezelfde idealen en normen en waarden.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Ik stem inderdaad hetzelfde als mijn beide ouders, en zal voor een deel wel door hun invloed komen inderdaad. Vind dat ook vrij logisch eigenlijk. Ik heb zeker wel een eigen mening over bepaalde zaken en zal misschien andere prioriteiten stellen bij mijn politieke partij keuze, maar de essentie in idealen, normen en waarden heb ik wel van hen meegekregen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Mijn vader stemt nooit, maar ik stem net als mijn moeder altijd links. Alleen de partij wisselt nog wel eens, die kies ik altijd op basis van programma.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Nee, mijn ouders hebben hele andere politieke opvattingen.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is jouw politieke voorkeur?
» Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging
» 'gezonde' voorkeur..
» voorkeur ouder?
» Voorkeur papa...
» Relatie met iemand met een andere politieke overtuiging
» 'gezonde' voorkeur..
» voorkeur ouder?
» Voorkeur papa...