Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Veranderen van anticonceptiepil

Ga naar beneden

Veranderen van anticonceptiepil  Empty Veranderen van anticonceptiepil

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 0:10

Ik slik nu al een tijdje (3 jaar)de Yasmin pil, hiervoor had ik de merkloze variant van Microgynon. Omdat ik hier 10 kilo door ben aangekomen ben ik overgestapt op de Yasmin. De kilo's was ik erg snel kwijt, verder totaal geen klachten. Ik slik de pil altijd een aantal maanden door (6 of 8 ). De laatste paar maanden voelde ik me heel erg neerslachtig, depressieve gevoelens. Ik had niet direct aan de pil gedacht maar ik zit inmiddels in m'n stopweek en ik voel me zoveel beter! Veel positiever en ik maak me minder zorgen. Ik wil dus nu een tijdje ervaren hoe ik ben zonder pil maar uiteindelijk wil ik wel weer anticonceptie gaan gebruiken, ik wil namelijk niet elke maand ongesteld zijn..

Ik ben er wel uit dat het toch weer een pil gaat worden (gewoon omdat ik voor mijn gevoel dan meer controle heb dan bijvoorbeeld met een staafje, spiraaltje of pleister) maar welke? Welke pil gebruiken jullie en bevalt hij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veranderen van anticonceptiepil  Empty Re: Veranderen van anticonceptiepil

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 0:17

Ik heb de Yasmin ook gebruikt, maar ik merk weinig verschil sinds ik gestopt ben. Ik heb alleen wat meer pukkels Mad
Het is natuurlijk maar een lichte pil, dus zou ik ook niet voor een zwaarder alternatief gaan, als ik jou was.
Misschien Yaz 24+4 ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veranderen van anticonceptiepil  Empty Re: Veranderen van anticonceptiepil

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 0:20

Youandi schreef:Ik heb de Yasmin ook gebruikt, maar ik merk weinig verschil sinds ik gestopt ben. Ik heb alleen wat meer pukkels Mad
Het is natuurlijk maar een lichte pil, dus zou ik ook niet voor een zwaarder alternatief gaan, als ik jou was.
Misschien Yaz 24+4 ofzo?

Maar Yaz 24+4 heeft dezelfde samenstelling qua hormonen. Dan zou ik daar toch hetzelfde op reageren? Ik vind het zo lastig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veranderen van anticonceptiepil  Empty Re: Veranderen van anticonceptiepil

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 1:00

Qlaira misschien? Heb er alleen zelf geen ervaring mee..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veranderen van anticonceptiepil  Empty Re: Veranderen van anticonceptiepil

Bericht  Schaapke zo 22 apr 2012 - 3:42

Misschien zou je eens kunnen kijken/vragen voor de nuvaring, veel minder hormonen (doordat ze lokaal afgegeven worden aan je lijf).
Of als je toch liever een pil slikt zou je naar de cerazette kunnen kijken/vragen.

Voor dit soort dingen mag je ook de huisarts om hulp vragen smile

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veranderen van anticonceptiepil  Empty Re: Veranderen van anticonceptiepil

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 4:20

Joan schreef:
Youandi schreef:Ik heb de Yasmin ook gebruikt, maar ik merk weinig verschil sinds ik gestopt ben. Ik heb alleen wat meer pukkels Mad
Het is natuurlijk maar een lichte pil, dus zou ik ook niet voor een zwaarder alternatief gaan, als ik jou was.
Misschien Yaz 24+4 ofzo?

Maar Yaz 24+4 heeft dezelfde samenstelling qua hormonen. Dan zou ik daar toch hetzelfde op reageren? Ik vind het zo lastig!

Ik meende opgevangen te hebben dat deze pil juist lichter is. Maar pin me er niet op vast.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veranderen van anticonceptiepil  Empty Re: Veranderen van anticonceptiepil

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum