Veranderen van anticonceptiepil
Pagina 1 van 1
Veranderen van anticonceptiepil
Ik slik nu al een tijdje (3 jaar)de Yasmin pil, hiervoor had ik de merkloze variant van Microgynon. Omdat ik hier 10 kilo door ben aangekomen ben ik overgestapt op de Yasmin. De kilo's was ik erg snel kwijt, verder totaal geen klachten. Ik slik de pil altijd een aantal maanden door (6 of 8 ). De laatste paar maanden voelde ik me heel erg neerslachtig, depressieve gevoelens. Ik had niet direct aan de pil gedacht maar ik zit inmiddels in m'n stopweek en ik voel me zoveel beter! Veel positiever en ik maak me minder zorgen. Ik wil dus nu een tijdje ervaren hoe ik ben zonder pil maar uiteindelijk wil ik wel weer anticonceptie gaan gebruiken, ik wil namelijk niet elke maand ongesteld zijn..
Ik ben er wel uit dat het toch weer een pil gaat worden (gewoon omdat ik voor mijn gevoel dan meer controle heb dan bijvoorbeeld met een staafje, spiraaltje of pleister) maar welke? Welke pil gebruiken jullie en bevalt hij?
Ik ben er wel uit dat het toch weer een pil gaat worden (gewoon omdat ik voor mijn gevoel dan meer controle heb dan bijvoorbeeld met een staafje, spiraaltje of pleister) maar welke? Welke pil gebruiken jullie en bevalt hij?
Gast- Gast
Re: Veranderen van anticonceptiepil
Ik heb de Yasmin ook gebruikt, maar ik merk weinig verschil sinds ik gestopt ben. Ik heb alleen wat meer pukkels
Het is natuurlijk maar een lichte pil, dus zou ik ook niet voor een zwaarder alternatief gaan, als ik jou was.
Misschien Yaz 24+4 ofzo?
Het is natuurlijk maar een lichte pil, dus zou ik ook niet voor een zwaarder alternatief gaan, als ik jou was.
Misschien Yaz 24+4 ofzo?
Gast- Gast
Youandi schreef:Ik heb de Yasmin ook gebruikt, maar ik merk weinig verschil sinds ik gestopt ben. Ik heb alleen wat meer pukkels
Misschien Yaz 24+4 ofzo?
Maar Yaz 24+4 heeft dezelfde samenstelling qua hormonen. Dan zou ik daar toch hetzelfde op reageren? Ik vind het zo lastig!
Gast- Gast
Qlaira misschien? Heb er alleen zelf geen ervaring mee..
Gast- Gast
Misschien zou je eens kunnen kijken/vragen voor de nuvaring, veel minder hormonen (doordat ze lokaal afgegeven worden aan je lijf).
Of als je toch liever een pil slikt zou je naar de cerazette kunnen kijken/vragen.
Voor dit soort dingen mag je ook de huisarts om hulp vragen
Of als je toch liever een pil slikt zou je naar de cerazette kunnen kijken/vragen.
Voor dit soort dingen mag je ook de huisarts om hulp vragen
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Joan schreef:Youandi schreef:Ik heb de Yasmin ook gebruikt, maar ik merk weinig verschil sinds ik gestopt ben. Ik heb alleen wat meer pukkels
Misschien Yaz 24+4 ofzo?
Maar Yaz 24+4 heeft dezelfde samenstelling qua hormonen. Dan zou ik daar toch hetzelfde op reageren? Ik vind het zo lastig!
Ik meende opgevangen te hebben dat deze pil juist lichter is. Maar pin me er niet op vast.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wat zou jij veranderen als...
» Afspraken veranderen
» foto kb veranderen?
» Achternaam veranderen
» Wat zou jij aan jezelf willen veranderen?
» Afspraken veranderen
» foto kb veranderen?
» Achternaam veranderen
» Wat zou jij aan jezelf willen veranderen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: