Fulltime werken
+19
Marin
Rush
Filoria
Pancake
Parisienne
Annie24
luisa
MissBlunt
rapa nui
SarahKey
Feline
Lynn_
Antibes
mzcharlotte
Arwyn
Blond
bolus26
Caroow
Marsy28
23 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Fulltime werken
Ik snap wel dat Rood om advies vraagt. Ik zou zelf ook niet weten hoe ik de tijd moest verdelen als ik fulltime werkte.
Gast- Gast
Zelda schreef:Ik snap wel dat Rood om advies vraagt. Ik zou zelf ook niet weten hoe ik de tijd moest verdelen als ik fulltime werkte.
Ik heb er ook enorm moeite mee. En ik kan me voorstellen dat als je al langere tijd fulltime werkt dat je een ritme ontwikkelt en dat het dan heel vanzelfsprekend wordt. Maar ik vind het echt lastig, kom om acht uur gesloopt thuis, moet dan nog eten en afwassen etc. En dan is het zo alweer negen uur, dan hang ik eventjes op de bank en kan ik alweer naar bed omdat de wekker weer ontzettend vroeg gaat. Door de weeks kom ik nauwelijks aan huishouden toe, sociale activiteiten probeer ik vooral in de vorm van etentjes of een vroeg drankje/bios te plannen. In het weekend heb ik vervolgens een gigantische berg aan achterstallig huishouden en data liggen en nu is het weekend alweer bijna voorbij en ik moet nog steeds een hoop doen.. Ik heb best wel het gevoel geleefd te worden op het moment.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
SarahKey schreef:Antibes schreef:rapa nui schreef:SarahKey schreef:Scheelt ook wel wat je voor werk doet. Hele dag lopen in een winkel of hele dag op kantoor, scheelt ook wel qua moeheid. als je lichamelijk best zwaar werk doet, heb je ook meer rusttijd nodig.
Ik vind dat laatste maar onzin en erg simpel gezegd. Ik werk op een kantoor maar dat is meestal wel zo intensief en hectisch en maak vaak 9 uur op een dag dat ik daarna echt geen puf meer heb om thuis nog veel te doen.
Mwoah, ben ik niet met je eens. Mijn stage is over het algemeen alle dagen hectisch en intensief. Maar als ik thuiskom merk ik echt wel of het ook nog een dag met veel staan/lopen was, of hectiek achter computer/microscoop. Gewoon het ook lichamelijk (rugpijn/zere voeten etc.) nog gesloopt thuiskomen voel ik echt wel.
Ik heb het allebei gedaan. Als bijbaantje in de zomervakantie paar weken fulltime op kantoor en later als werk 32 uur bij de action. Nou was bij de action meer gesloopt als op kantoor. Vooral mijn voeten, dat voelde ik echt wel na 9 uur staan/lopen/hurken op een dag. En wil niet zeggen dat je als je op kantoor werkt niet moe bent 's avonds hoor, tuurlijk kun je daar moe van zijn. Maar als je lichamelijk 9 uur werkt, tja dan ben je net wat gesloopter.
Is mijn ervaring dan.
Ik denk dat het nog wel verschilt of je als bijbaantje een beetje administratief werk doet of dat je een hoge functie hebt op kantoor met veel verantwoordelijkheden.
MissBlunt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10
Daar gaat het niet om, hoe emotioneel uitputtend iets kan zijn. Als je daarnaast OOK nog lichamelijk uitgeput bent, dan komt dat gewoon dubbel hard aan.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik heb een hele tijd 40 uur gewerkt op kantoor en ook een tijd fulltime gewerkt in een winkel. Ik was na een dag kantoor wel echt veel meer gesloopt. Sowieso vind ik fulltime werken zwaar. Ik stel 's avonds niks meer voor en in het weekend lig ik ook de hele zaterdag op bed om bij te komen. Een sociaal leven had ik toen weinig. Als het even kan dus nooit meer fulltime werken hier.
Gast- Gast
ik heb een tijd (bijna) fulltime in de huishouding gewerkt en ik was echt gesloopt, dat kon ik ook niet langer dan een paar weken volhouden. Nu heb ik ook (bijna) fulltime stage gelopen en dat kon ik prima volhouden, terwijl dat geestelijk wel zwaar (en verantwoordelijk) is, maar fysiek totaal niet. Ik liep tussen de 32 en 34 uur stage, maar vond het heel erg leuk en ook niet het gevoel dat de verdeling stage/sociaal leven niet klopte. Nu werkte ik 2 dagen en had het idee dat dit al teveel was, maar dan kwam ook vooral doordat ik mijn baan niet leuk vond en privé ook vaak gebeld werd op vrije dagen.
Gast- Gast
Naast lichamelijk moe kan je natuurlijk ook geestelijk moe zijn. Ik heb dan weliswaar een baan waarin ik meestal de hele dag op kantoor zit, maar er wordt wel veel van mij gevraagd. Moet de hele dag dingen uitzoeken, toepassen en formuleren dat ik echt wel merk als ik thuis ben hoor.
Bij mij gaat het huishouden er een beetje bij. Door de week doe ik eigenlijk vrij weinig, af en toe naar de winkel en verder eten koken en afwassen. Ik sport ook nog 4 a week keer per weer, door de weeks gewoon na werktijd. Heb 1 uur reistijd. Meestal ben ik rond 6 uur thuis, dan ga ik gelijk sporten en vervolgens eten maken (deed man ook veel, maar die werkt nu s'avonds). Ik eet dan rond half 8-8uur en zit dan ook pas rustig. In het weekend maak ik vervolgens alles schoon, en op vrijdagavond de boodschappen.
Bij mij gaat het huishouden er een beetje bij. Door de week doe ik eigenlijk vrij weinig, af en toe naar de winkel en verder eten koken en afwassen. Ik sport ook nog 4 a week keer per weer, door de weeks gewoon na werktijd. Heb 1 uur reistijd. Meestal ben ik rond 6 uur thuis, dan ga ik gelijk sporten en vervolgens eten maken (deed man ook veel, maar die werkt nu s'avonds). Ik eet dan rond half 8-8uur en zit dan ook pas rustig. In het weekend maak ik vervolgens alles schoon, en op vrijdagavond de boodschappen.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
rapa nui schreef:SarahKey schreef:Scheelt ook wel wat je voor werk doet. Hele dag lopen in een winkel of hele dag op kantoor, scheelt ook wel qua moeheid. als je lichamelijk best zwaar werk doet, heb je ook meer rusttijd nodig.
Ik vind dat laatste maar onzin en erg simpel gezegd. Ik werk op een kantoor maar dat is meestal wel zo intensief en hectisch en maak vaak 9 uur op een dag dat ik daarna echt geen puf meer heb om thuis nog veel te doen.
Niet eens. Ik werkte vroeger in een kledingwinkel, waarbij ik 9 uur per dag moest staan. Ik was echt kapot toen ik thuis kwam. Mijn benen, mijn voeten, ik was echt moe.
Gast- Gast
Ik werk fulltime, heb een kindje en doe daarnaast nog een studie. Gewoon go-with-the-flow en dan komt alles meestal vanzelf wel goed. Wbt het huishouden ben ik iig een stuk makkelijker geworden. Privé afspraken gewoon goed plannen en vooral gebruik maken van een kalender en/of agenda.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ooit fulltime stage gelopen, met een zwangerschap ernaast was dat wel erg vermoeiend! Lag dan ook al vaak om 20.00 uur in bed, om de volgende ochtend om 06.30 uur op te staan. In het weekend deed ik samen met mijn vriend (of mijn moeder) wat in het huishouden, ik mocht fysiek niet veel doen. Sociale contacten.. die kwamen allemaal naar mij toe!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik vind het fulltime werken ook best wel zwaar, vooral sinds mijn vriend nu bij dezelfde werkgever zit als ik. We wonen zo'n 40km van ons werk, dus we hebben aardig wat reistijd, en om kosten te besparen reizen we dus altijd samen. Ik heb een 36-uurs contract (=fulltime voor mijn functie), maar hij 45-uur. Hij maakt dus veel langere dagen dan ik, maar omdat we dus samen reizen ben ik dus ook zo lang op het werk. Ik heb al aan mijn baas gevraagd of ik misschien 4x9 mocht werken, maar dat mocht niet. We zijn op z'n vroegst dan om 7 uur thuis. Ik sport op dinsdag en donderdag en hij op woensdag, dus op die dagen zitten we om 9 uur of zelfs pas half 10 aan ons avond eten.1 dag per week eten we op het werk om wat tijd te besparen. Omdat het zonde van de avond is om dan meteen te gaan slapen gaan we dus vrij laat naar bed. Het huishouden daar doen we dus doordeweeks vrijwel niks aan omdat we anders helemaal geen chill tijd meer overhouden. We hebben dus echt een chronisch slaap tekort waardoor we op vrijdagavond echt niks meer waard zijn (en zaterdag ook de halve dag in bed liggen). De enige dag dat wij met mensen afspreken is zaterdag. Zondag is meestal de dag voor al het huishouden, boodschappen etc en sporten. Als we eens een weekend weg zijn hebben we dus echt nergens tijd meer voor en dan ziet het er hier ook uit als een varkensstal.
In principe heb ik 1x in de 2 weken een dag vrij, maar helaas lukt het mij niet altijd om me hieraan te houden. Ik merk wel dat wanneer ik een keer 4 dagen werk alles echt veel relaxter is. Dan kan ik op vrijdag alles doen en dan hebben we gewoon het hele weekend om leuke dingen te doen. Misschien later als ik groot ben dan kan ik wel 4 dagen gaan werken.
Maar ik vraag me dus ook regelmatig af hoe mensen het allemaal doen. Ik vind het behoorlijk lastig om mijn tijd in te delen. Ik heb nu nog geen kinderwens, maar ik vraag me echt serieus af hoe ik het dan moet doen als er wel kinderen zijn, want ik heb nu al nauwelijks tijd voor mezelf.
In principe heb ik 1x in de 2 weken een dag vrij, maar helaas lukt het mij niet altijd om me hieraan te houden. Ik merk wel dat wanneer ik een keer 4 dagen werk alles echt veel relaxter is. Dan kan ik op vrijdag alles doen en dan hebben we gewoon het hele weekend om leuke dingen te doen. Misschien later als ik groot ben dan kan ik wel 4 dagen gaan werken.
Maar ik vraag me dus ook regelmatig af hoe mensen het allemaal doen. Ik vind het behoorlijk lastig om mijn tijd in te delen. Ik heb nu nog geen kinderwens, maar ik vraag me echt serieus af hoe ik het dan moet doen als er wel kinderen zijn, want ik heb nu al nauwelijks tijd voor mezelf.
Pancake- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10
Ik werk dan wel niet fulltime, maar mijn manier is: dingen combineren. Mensen uitnodigen om bij je te komen eten (avondeten moet je toch), met vriendinnen naar het park samen met je kindje, op een werkdag lunchen met een gezellige collega etc.Pancake schreef:Ik heb nu nog geen kinderwens, maar ik vraag me echt serieus af hoe ik het dan moet doen als er wel kinderen zijn, want ik heb nu al nauwelijks tijd voor mezelf.
Huishouden: hoe beter je het bijhoudt, hoe minder werk het per keer is. Daar moet ik mezelf alleen nog even aan herinneren
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Volgens mij is het irrelevant wat zwaarder is, omdat het per persoon toch gewoon kan verschillen? Ik ben hersendood na een uurtje of 8 tot 10 naar een beeldscherm staren met volgepropte excel-bestanden of pagina's vullende rapportages, waar ik m'n kop bij moet houden. Maar ik was ook net zo goed erg moe toen ik nog in een telecomwinkel werkte en de hele dag moest staan. Daarbij hoefde ik alleen amper na te denken en ging het veel meer op de automatische piloot en merkte ik bijv. ook veel minder last te hebben van een vermoeid lichaam als het druk was geweest en ik dus niet soms een uur stil hoefde te staan. Dat laatste vind ik namelijk wel echt fysiek vermoeiend.
Gast- Gast
Hoe ik het invul? Ik werk dus 5 werkdagen/40 uren, als ik thuis kom doe ik als eerst de kattenbak en ga ik koken of kookt m`n vriend. Meestal ruim ik dan ook even wat dingetjes op die er nog staan/liggen van de vorige dag/avond en er is natuurlijk ook altijd wel was te vouwen/te wassen. 2x per week trek ik ook de stofzuiger door het huis als ik uit het werk kom.
's avonds heb ik gewoon tijd voor TV, vriendinnen, ouders, sport, hobby`s etc.
Meestal doe ik boodschappen op vrijdagavond of zaterdagochtend en op zaterdagochtend doe ik ook de rest van het huishouden, zoals dweilen, wc en stoffen.
Op zaterdagmiddag doe ik meestal iets leuks met m`n vriend of met vriendinnen. Zondags is chilldag.
Ik vind het helemaal niet te druk ofzo.
Meestal doe ik boodschappen op vrijdagavond of zaterdagochtend en op zaterdagochtend doe ik ook de rest van het huishouden, zoals dweilen, wc en stoffen.
Op zaterdagmiddag doe ik meestal iets leuks met m`n vriend of met vriendinnen. Zondags is chilldag.
Laatst aangepast door Rush op zo 22 apr 2012 - 20:49; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Mijn man en ik werken beiden fulltime (36 uur) en we hebben twee kinderen.
Ik vind het niet zozeer zwaar, maar ik ben dan ook niet veeleisend als het gaat om het huishouden. Als ik thuiskom, dan ga ik koken en eten we met z'n allen. Daarna gaan we allemaal naar boven voor het slaap-ritueel (tandenpoetsen, eventueel in bad, boekjes lezen, kletsen etc). Daarna ruimen mijn man en ik samen op en ploffen we doorgaans op de bank.
Wassen en opvouwen gebeurt in het weekend (alhoewel het opvouwen ook wel regelmatig geheel wordt overgeslagen ). Stofzuigen om de dag even snel beneden en in het weekend het hele huis. Wat betreft het sociaal leven zijn we allebei eerlijk gezegd niet zo heel druk, maar in het weekend is daar voldoende tijd voor.
Ik vind het niet zozeer zwaar, maar ik ben dan ook niet veeleisend als het gaat om het huishouden. Als ik thuiskom, dan ga ik koken en eten we met z'n allen. Daarna gaan we allemaal naar boven voor het slaap-ritueel (tandenpoetsen, eventueel in bad, boekjes lezen, kletsen etc). Daarna ruimen mijn man en ik samen op en ploffen we doorgaans op de bank.
Wassen en opvouwen gebeurt in het weekend (alhoewel het opvouwen ook wel regelmatig geheel wordt overgeslagen ). Stofzuigen om de dag even snel beneden en in het weekend het hele huis. Wat betreft het sociaal leven zijn we allebei eerlijk gezegd niet zo heel druk, maar in het weekend is daar voldoende tijd voor.
Gast- Gast
Rush schreef:Hoe ik het invul? Ik werk dus 5 werkdagen/40 uren, als ik thuis kom doe ik als eerst de kattenbak en ga ik koken of kookt m`n vriend. Meestal ruim ik dan ook even wat dingetjes op die er nog staan/liggen van de vorige dag/avond en er is natuurlijk ook altijd wel was te vouwen/te wassen. 2x per week trek ik ook de stofzuiger door het huis als ik uit het werk kom.
Wij doen het ongeveer hetzelfde, werken ook allebei fulltime. Alleen doe ik in de avonduren nog iets aan mijn studie en ik ga 1 avond naar school. In het weekend probeer ik ook nog iets aan mijn studie te doen maar als dat er niet van komt is het ook prima. Ik sta s'morgens om 5 uur tegelijk met mijn vriend op, en ik hoef pas om kwart over 7 naar mijn werk te vertrekken. Dan is er dus ook nog wel tijd om een wasje te draaien en op te hangen of om nog iets af te maken voor school.
Gast- Gast
Ik kan het dus echt niet. Full time werken en daarnaast tijd over hebben om te ontspannen, laat staan het huishouden doen. Dat laatste krijgt dan zo'n lage prioriteit bij mij, dat het echt een teringzooi is, gewoon omdat ik er simpelweg de puf niet voor heb.
Ik heb echt onwijs veel respect voor mensen die wel fulltime werken en daarnaast een sociaal leven kunnen hebben en het huishouden op orde en daar zelf gewoon een goed ritme in hebben weten te vinden. Ik vind dat niet persé een normale zaak, maar best knap eigenlijk. Natuurlijk kom je wel in een ritme, en de een is de ander niet, en in veel gevallen is het ook noodzaak en daarom heb je er maar mee te dealen, maar ik vind dat echt best heel knap hoor!
En snap dus ook goed dat Rood hier tips voor vraagt, om al die dingen uit te balanceren om zo een leuk leven te leiden waarbij niet het ene element overheerst. Lijkt me ook lastig om dat 4 maanden te doen, omdat je dan net tegen die tijd een ritme hebt gevonden misschien.
Afijn, ik kan het dus niet. Toen ik full time werkte (nou ja, nog niet eens, 80%, maar wel 5 dagen), werd ik echt helemaal gillend gek. Lag ook aan de baan, lag ook aan de reistijd (3 uur per dag), maar ik kon het niet combineren met het huishouden. Ik heb voor elke drukke activiteit die ik doe, zo ongeveer het dubbele aan ontspanningstijd nodig om m'n lichaam weer tot rust te krijgen, en dat redde ik met die baan niet. Ik lag dan 's avonds vol pijn op de bank, en kon écht niet nog een wasje draaien of stofzuigen. Dat deed ik dan op zaterdagochtend gauw hapsnap, zodat de ergste schade was weggewerkt, maar helemaal van harte ging dat niet.
Nu met deze baan waarbij ik thuis mag werken, gaat het een stuk beter, omdat ik die reistijd niet heb. Ik zorg dat ik een uurtje langer blijf liggen in bed, zodat ik m'n rust krijg, maar werk dan vaak ook langer door 's avonds. Morgen geef ik mezelf een middag vrij om naar een vriendin te gaan, daarom heb ik afgelopen zaterdag alvast een ochtend vooruit gewerkt. Die vrijheid die ik daarin heb, werkt heel goed voor mij. Ook kan ik het huishouden beter combineren, omdat ik gewoon een wasje tussendoor zou draaien. Op die manier red ik dat wel, alhoewel m'n huis alsnog nu een pokkezooi is. Echt full time zou ik m'n baan niet willen noemen, maar het is wel veel, en ik merk dat ik zelfs met thuiswerken echt behoorlijk moe ben. Ik moet af en toe echt bewust goed ontspannen, anders lukt me dat ook echt niet.
Komt voor mij natuurlijk bij dat ik fysiek niet de allersterkste ben, en een druk, chaotisch leven heeft direct z'n weerslag op m'n gezondheid. Ik merk het de laatste weken weer echt, ben echt doodmoe, rillerig en voel me echt niet goed. Ik red 't allemaal wel, maar dat komt wel echt, omdat ik niet hele dagen op een kantoor zit/voor de klas sta/ergens anders ben.
Ik ben altijd heel bang dat mensen me een aansteller vinden, maar ik denk echt dat deze manier van werken beter bij mij past, zodat ik op m'n eigen rust kan letten en dingen in m'n eigen tempo kan doen.
Echt goede tips heb ik dus niet voor je Rood, behalve dat ik heel bewust bezig zou zijn met je tijd indelen. Ik weet niet in hoeverre jij op een net huisje gesteld bent, maar als je het trekt om door de weeks niet zo veel aan het huishouden te doen (d.w.z gewoon de afwas en evt een wasje) en dan op zaterdagochtend echt poetsen, dan zou ik je dat aanraden. Probeer ook daar een ritme in te vinden.
Ik heb echt onwijs veel respect voor mensen die wel fulltime werken en daarnaast een sociaal leven kunnen hebben en het huishouden op orde en daar zelf gewoon een goed ritme in hebben weten te vinden. Ik vind dat niet persé een normale zaak, maar best knap eigenlijk. Natuurlijk kom je wel in een ritme, en de een is de ander niet, en in veel gevallen is het ook noodzaak en daarom heb je er maar mee te dealen, maar ik vind dat echt best heel knap hoor!
En snap dus ook goed dat Rood hier tips voor vraagt, om al die dingen uit te balanceren om zo een leuk leven te leiden waarbij niet het ene element overheerst. Lijkt me ook lastig om dat 4 maanden te doen, omdat je dan net tegen die tijd een ritme hebt gevonden misschien.
Afijn, ik kan het dus niet. Toen ik full time werkte (nou ja, nog niet eens, 80%, maar wel 5 dagen), werd ik echt helemaal gillend gek. Lag ook aan de baan, lag ook aan de reistijd (3 uur per dag), maar ik kon het niet combineren met het huishouden. Ik heb voor elke drukke activiteit die ik doe, zo ongeveer het dubbele aan ontspanningstijd nodig om m'n lichaam weer tot rust te krijgen, en dat redde ik met die baan niet. Ik lag dan 's avonds vol pijn op de bank, en kon écht niet nog een wasje draaien of stofzuigen. Dat deed ik dan op zaterdagochtend gauw hapsnap, zodat de ergste schade was weggewerkt, maar helemaal van harte ging dat niet.
Nu met deze baan waarbij ik thuis mag werken, gaat het een stuk beter, omdat ik die reistijd niet heb. Ik zorg dat ik een uurtje langer blijf liggen in bed, zodat ik m'n rust krijg, maar werk dan vaak ook langer door 's avonds. Morgen geef ik mezelf een middag vrij om naar een vriendin te gaan, daarom heb ik afgelopen zaterdag alvast een ochtend vooruit gewerkt. Die vrijheid die ik daarin heb, werkt heel goed voor mij. Ook kan ik het huishouden beter combineren, omdat ik gewoon een wasje tussendoor zou draaien. Op die manier red ik dat wel, alhoewel m'n huis alsnog nu een pokkezooi is. Echt full time zou ik m'n baan niet willen noemen, maar het is wel veel, en ik merk dat ik zelfs met thuiswerken echt behoorlijk moe ben. Ik moet af en toe echt bewust goed ontspannen, anders lukt me dat ook echt niet.
Komt voor mij natuurlijk bij dat ik fysiek niet de allersterkste ben, en een druk, chaotisch leven heeft direct z'n weerslag op m'n gezondheid. Ik merk het de laatste weken weer echt, ben echt doodmoe, rillerig en voel me echt niet goed. Ik red 't allemaal wel, maar dat komt wel echt, omdat ik niet hele dagen op een kantoor zit/voor de klas sta/ergens anders ben.
Ik ben altijd heel bang dat mensen me een aansteller vinden, maar ik denk echt dat deze manier van werken beter bij mij past, zodat ik op m'n eigen rust kan letten en dingen in m'n eigen tempo kan doen.
Echt goede tips heb ik dus niet voor je Rood, behalve dat ik heel bewust bezig zou zijn met je tijd indelen. Ik weet niet in hoeverre jij op een net huisje gesteld bent, maar als je het trekt om door de weeks niet zo veel aan het huishouden te doen (d.w.z gewoon de afwas en evt een wasje) en dan op zaterdagochtend echt poetsen, dan zou ik je dat aanraden. Probeer ook daar een ritme in te vinden.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Ik kan het dus echt niet. Full time werken en daarnaast tijd over hebben om te ontspannen, laat staan het huishouden doen. Dat laatste krijgt dan zo'n lage prioriteit bij mij, dat het echt een teringzooi is, gewoon omdat ik er simpelweg de puf niet voor heb.
Mee eens, heb ik veel respect voor ,mensen die fulltime werken. Ik kan het niet, werd echt saggerijnig door de moeheid en was niet te genieten na een half jaar. Ben toen minder gaan werken, 1 dag, en dat was al een verbetering.
Heb ook respect voor mensen die fulltime op kantoor kunnen werken. Ik werd toen als bijbaan al gillend gek, ik moet echt in beweging blijven wil ik niet 'inkakken'. En ik had toen nog wel af en toe klanten in de showroom dus wel afwisseling maar toch. Nee een kantoorbaan is niets voor mij
En als je alleen woont dan moet je soms wel fulltime werken om jezelf te kunnen onderhouden. soms is het ook niet anders.
Ik moet wel zeggen dat ik wel regelmatig even een lang weekend 'plan' om lekker uit te slapen, rustig aan wat te poetsen, beetje de stad in te gaan of af te spreken met iemand. Even iets anders dan altijd maar 5 dagen werken.
Maar daarentegen heb ik in 6 jaar maar 1x echt vakantie gehad haha. Maar dit jaar heb ik weer 1 week volledig vrij!
Maar daarentegen heb ik in 6 jaar maar 1x echt vakantie gehad haha. Maar dit jaar heb ik weer 1 week volledig vrij!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Mijn vriend en ik doen bijna elke dag iets in huis, we hebben beiden een wisselend rooster dus de zeldzame dagen dat we allebei vrij zijn doen we niks in huis, maar dit zijn maar twee of drie dagen per maand. Afspreken met vrienden doen we gewoon op een vrije avond.
En over intensief werk; ik heb een paar maanden full-time stage gelopen op kantoor. Ik viel letterlijk tijdens het avondeten in slaap en kon niks meer. Nu werk ik 45 uur ongeveer, verdeeld over gemiddeld 6 dagen maar kom nooit moe thuis. Tijdens een werkdag zit ik 1 keer een half uur, in mijn pauze. De rest loop, sta, ren en til ik.
En over intensief werk; ik heb een paar maanden full-time stage gelopen op kantoor. Ik viel letterlijk tijdens het avondeten in slaap en kon niks meer. Nu werk ik 45 uur ongeveer, verdeeld over gemiddeld 6 dagen maar kom nooit moe thuis. Tijdens een werkdag zit ik 1 keer een half uur, in mijn pauze. De rest loop, sta, ren en til ik.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Mijn vriend en ik werken allebei fulltime.
Degene die het eerste thuis is kookt, na de afwas is het ongeveer 19:00 uur.
Daarna maak ik de boel even aan kant, 2x per week stofzuigen en de badkamer even snel.
Vrienden zien wij vooral in het weekend. Ik heb niet het idee dat ik het niet kan combineren.
Degene die het eerste thuis is kookt, na de afwas is het ongeveer 19:00 uur.
Daarna maak ik de boel even aan kant, 2x per week stofzuigen en de badkamer even snel.
Vrienden zien wij vooral in het weekend. Ik heb niet het idee dat ik het niet kan combineren.
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Voor mij is fulltime werken normaal, en ik heb niet de luxe van een keuze. Ik heb wel huishoudelijke hulp, zonder dat zou ik niet weten hoe het verder moest.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ik werk full-time + afgelopen week heb ik bijvoorbeeld 46 uur gewerkt. Sowieso werk ik elke week meer dan 40 uur.
Ik werk op maandag, dinsdag en donderdag hele lange dagen dan begin in om 6.15 en ga ik rond 17.30/45 uur naar huis. Dat zijn dus dagen van zo'n 11 uur. Dat is ontstaan omdat ik zo vroeg moest beginnen en ik nooit op tijd naar huis kon omdat vergaderingen dan net zo gepland waren enz. Dus heb ik besloten door te werken en dan 1 dag in de week vrij te hebben. Dat is de woensdag. Op vrijdag begin ik rond 8 uur en ga ik rond 17.00 uur/ 18.00 uur naar huis.
Het huishouden doe ik veel op woensdag, in ieder geval stofzuigen, stoffen, de badkamer en elke week iets van een grote klus zoals de keuken soppen of de koelkast of iets dergelijks. Koken doe ik op zondagavond al vaak voor maandag en dinsdag. Want eerlijk is eerlijk, als ik om 5 uur op sta, om 5.45 de deur uit moet en rond 18.15 weer thuis kom ben ik best wel kapot. (Ik heb per dag ongeveer 1 uur reistijd). Op woensdag zet ik meestal al eten klaar voor donderdag.
's Avonds is het 18.15 uur thuis, meteen koken, rond 18.45 en 19.00 uur is mijn vriend meestal thuis en dan eten we. Rond 19.30 zijn we daar mee klaar, dan wassen we af en zetten we koffie/thee en zijn we net klaar voor GTST, dan zit ik even een half uurtje relaxt op de bank, daarna ga ik douchen en kleren klaar leggen voor de volgende dag enz, dan is het vaak 9.30 en kijk ik nog een uurtje tv en daarna moet ik echt slapen.
Mijn vriend doet altijd de was en in het weekend halen we om en om de boodschappen of samen. De afwas proberen we meteen na het eten te doen, mijn vriend stofzuigt meestal ook nog een keer in het weekend, verder wordt het huis niet echt vies aangezien we maar weinig thuis zijn.
Op maandag avond spreek ik eigenlijk nooit met vrienden af omdat ik dan moe ben en de volgende ochtend de wekker weer om 5 uur gaat. Maar de rest van de week wel, we hebben vaak mensen over de vloer die komen eten of gaan naar vrienden toe. Op mijn vrije dag vind ik het heerlijk om naar de markt te gaan, uitgebreid te koken en wat tijd te besteden aan mijn hobby's.
Ongeveer 1 weekend in de maand gaan we naar onze ouders en vrienden, die 2 uur reizen van ons vandaan wonen en blijven we daar logeren en proberen we bij zoveel mogelijk mensen langs te gaan/ te zien. Maar dan zijn we dus het hele weekend weer weg.
Eerlijk is eerlijk, ik vind het behoorlijk pittig, een drukke baan, ik doe het grootste deel van het huishouden en dan ook nog al die weekenden weg. Het is allemaal best wel te doen, maar ik merk gewoon dat ik in mijn vakanties echt bij moet tanken en dat ken ik van vroeger (toen ik nog studeerde of op school zat) helemaal niet.
Ik werk op maandag, dinsdag en donderdag hele lange dagen dan begin in om 6.15 en ga ik rond 17.30/45 uur naar huis. Dat zijn dus dagen van zo'n 11 uur. Dat is ontstaan omdat ik zo vroeg moest beginnen en ik nooit op tijd naar huis kon omdat vergaderingen dan net zo gepland waren enz. Dus heb ik besloten door te werken en dan 1 dag in de week vrij te hebben. Dat is de woensdag. Op vrijdag begin ik rond 8 uur en ga ik rond 17.00 uur/ 18.00 uur naar huis.
Het huishouden doe ik veel op woensdag, in ieder geval stofzuigen, stoffen, de badkamer en elke week iets van een grote klus zoals de keuken soppen of de koelkast of iets dergelijks. Koken doe ik op zondagavond al vaak voor maandag en dinsdag. Want eerlijk is eerlijk, als ik om 5 uur op sta, om 5.45 de deur uit moet en rond 18.15 weer thuis kom ben ik best wel kapot. (Ik heb per dag ongeveer 1 uur reistijd). Op woensdag zet ik meestal al eten klaar voor donderdag.
's Avonds is het 18.15 uur thuis, meteen koken, rond 18.45 en 19.00 uur is mijn vriend meestal thuis en dan eten we. Rond 19.30 zijn we daar mee klaar, dan wassen we af en zetten we koffie/thee en zijn we net klaar voor GTST, dan zit ik even een half uurtje relaxt op de bank, daarna ga ik douchen en kleren klaar leggen voor de volgende dag enz, dan is het vaak 9.30 en kijk ik nog een uurtje tv en daarna moet ik echt slapen.
Mijn vriend doet altijd de was en in het weekend halen we om en om de boodschappen of samen. De afwas proberen we meteen na het eten te doen, mijn vriend stofzuigt meestal ook nog een keer in het weekend, verder wordt het huis niet echt vies aangezien we maar weinig thuis zijn.
Op maandag avond spreek ik eigenlijk nooit met vrienden af omdat ik dan moe ben en de volgende ochtend de wekker weer om 5 uur gaat. Maar de rest van de week wel, we hebben vaak mensen over de vloer die komen eten of gaan naar vrienden toe. Op mijn vrije dag vind ik het heerlijk om naar de markt te gaan, uitgebreid te koken en wat tijd te besteden aan mijn hobby's.
Ongeveer 1 weekend in de maand gaan we naar onze ouders en vrienden, die 2 uur reizen van ons vandaan wonen en blijven we daar logeren en proberen we bij zoveel mogelijk mensen langs te gaan/ te zien. Maar dan zijn we dus het hele weekend weer weg.
Eerlijk is eerlijk, ik vind het behoorlijk pittig, een drukke baan, ik doe het grootste deel van het huishouden en dan ook nog al die weekenden weg. Het is allemaal best wel te doen, maar ik merk gewoon dat ik in mijn vakanties echt bij moet tanken en dat ken ik van vroeger (toen ik nog studeerde of op school zat) helemaal niet.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het erg druk, dus uitgebreid reageren gaat niet, maar ik ga ze binnenkort nog eens goed lezen.
Wat volgens mij wel handiger is, is wanneer je met z'n tweeën woont. Als je man hebt, met wie je huishoudelijke taken kunt verdelen, hoef je niet alles alleen te doen.
Wat volgens mij wel handiger is, is wanneer je met z'n tweeën woont. Als je man hebt, met wie je huishoudelijke taken kunt verdelen, hoef je niet alles alleen te doen.
Gast- Gast
Op dit moment is het niet te combineren voor mij.
Een maandje en dan word het weer rustiger.
Mijn vriend werkt de ene week 5 en de andere week 6 dagen. Hij begint om 7 uur en is om half 4 vrij dus om 4 uur thuis.
Op maandag werk ik van half 9 tot 5 (denk ik is nog niet helemaal bekend) (1 min reistijd)
Dinsdag - vrijdag werk ik van half 10 tot 6 (2 uur en 15 min reistijd enkele reis)
Op zaterdag - zondag werk ik van half 9 tot 2 (20 minuten reistijd enkele reis)
Sociaal leven heb ik dus op het moment niet. En met zijn tweeën zijn we nog zoekende naar hoe we alles schoonhouden en de boodschappen doen enzo. Ik woon ook nog deels thuis dus dan kan ik rustig aan doen. Maar verder komt er nog wel veel op mijn vriend neer omdat ik op het moment knetterveel werk en ook veel reistijd heb gelukkig is dit maar een paar weken nog zo. Want 7 dagen per week werken is een beetje te veel. Maar ja het is niet anders, stage kan ik geen minder uren draaien, bij mijn bijbaantje kan ik niet ruilen omdat we daar al personeel tekort hebben en niemand kan ruilen en mijn nieuwe baan is in mijn vakgebied dus kon ik niet laten lopen.
Een maandje en dan word het weer rustiger.
Mijn vriend werkt de ene week 5 en de andere week 6 dagen. Hij begint om 7 uur en is om half 4 vrij dus om 4 uur thuis.
Op maandag werk ik van half 9 tot 5 (denk ik is nog niet helemaal bekend) (1 min reistijd)
Dinsdag - vrijdag werk ik van half 10 tot 6 (2 uur en 15 min reistijd enkele reis)
Op zaterdag - zondag werk ik van half 9 tot 2 (20 minuten reistijd enkele reis)
Sociaal leven heb ik dus op het moment niet. En met zijn tweeën zijn we nog zoekende naar hoe we alles schoonhouden en de boodschappen doen enzo. Ik woon ook nog deels thuis dus dan kan ik rustig aan doen. Maar verder komt er nog wel veel op mijn vriend neer omdat ik op het moment knetterveel werk en ook veel reistijd heb gelukkig is dit maar een paar weken nog zo. Want 7 dagen per week werken is een beetje te veel. Maar ja het is niet anders, stage kan ik geen minder uren draaien, bij mijn bijbaantje kan ik niet ruilen omdat we daar al personeel tekort hebben en niemand kan ruilen en mijn nieuwe baan is in mijn vakgebied dus kon ik niet laten lopen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Parttime of fulltime
» 40 uur werken
» Fulltime kolven tips en ervaringen gevraagd
» Hoeveel haal jij binnen aan netto salaris op fulltime basis?
» 32 uur werken
» 40 uur werken
» Fulltime kolven tips en ervaringen gevraagd
» Hoeveel haal jij binnen aan netto salaris op fulltime basis?
» 32 uur werken
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: