Fulltime werken
+19
Marin
Rush
Filoria
Pancake
Parisienne
Annie24
luisa
MissBlunt
rapa nui
SarahKey
Feline
Lynn_
Antibes
mzcharlotte
Arwyn
Blond
bolus26
Caroow
Marsy28
23 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Fulltime werken
Vanaf a.s. maandag ga ik vier maanden fulltime werken. Nu zie ik daar niet tegen op ofzo, want het is maar vier maanden en ik heb het al eerder gedaan. Maar ik ben benieuwd naar hoe jullie je vrije tijd zo slim mogelijk invullen, dat je sociale contacten en de tijd voor jezelf er niet onder lijdt. Heb je veel hobby's of weinig? Heb je bepaalde regels voor jezelf? Hoe houd je je huishouden op orde? Hoe doe je dat met thuiswerken? En welke plek heeft je reistijd? Etc.
Kom maar op met die verhalen & tips.
Gast- Gast
Re: Fulltime werken
Rood schreef:Vanaf a.s. maandag ga ik vier maanden fulltime werken. Nu zie ik daar niet tegen op ofzo, want het is maar vier maanden en ik heb het al eerder gedaan. Maar ik ben benieuwd naar hoe jullie je vrije tijd zo slim mogelijk invullen, dat je sociale contacten en de tijd voor jezelf er niet onder lijdt. Heb je veel hobby's of weinig? Heb je bepaalde regels voor jezelf? Hoe houd je je huishouden op orde? Hoe doe je dat met thuiswerken? En welke plek heeft je reistijd? Etc.
Ruilen? Lijkt me heerlijk voor maar 4 maanden! Maar het is wel de doodnormaalste zaak van de wereld natuurlijk. Wassen doe ik altijd op zaterdag en dan swiffer ik het huis en stofzuigen en dweilen, de was kan dan drogen en kan ik het zondag opruimen. WC doe ik 1 keer per week even na het werk en ik stofzuig ook nog 3 keer even snel na het werk. Mijn vriend doet meestal de boodschappen en koken en zorgt dat de keuken schoonblijft. Mijn vriend zie ik elke avond en sociale contacten op verjaardagen 's avonds of vrijdag/zaterdagavond. Tijd voor jezelf: hangt ervan af hoeveel je nodig hebt maar in principe elke avond. Reistijd is verschillende, soms moet ik 6 uur wegrijden, soms kom ik pas om 19 uur thuis. En hobby's heb ik niet echt, ja reizen, maar dat doe ik wel in mijn vakanties.
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Tips? Ik zou niet weten waar ik je tips over kan geven, ik vind full-time werken normaal.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
ik heb voor mezelf een vast poetsschema en een vaste boodschappendag. verder sport ik 2 avonden en heb ik 1 avond toneel. op vrijdag en in t weekend spreek ik af met anderen
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Dat statement hoef je, net als Marsy, niet te maken, want zoals ik al zei, heb ik het eerder gedaan en vind ik het helemaal geen probleem o.i.d. Het lijkt me gewoon leuk om te horen hoe iedereen z'n leven daarnaast invult. Steeds meer mensen nemen bv. een schoonmaakster 'in dienst', zodat ze meer tijd overhouden voor andere dingen. Zo heeft iedereen z'n manieren en dáár was ik naar op zoek.Caroow schreef:Tips? Ik zou niet weten waar ik je tips over kan geven, ik vind full-time werken normaal.
Gast- Gast
Sja, daar moet je een ritme in krijgen...
T is immers maar voor 4 maandjes.
T is immers maar voor 4 maandjes.
Gast- Gast
Ik werk sinds september fulltime (daartussen heb ik 1 maand parttime gewerkt). Ik moest er best aan wennen hoor!
Nu woon ik nog thuis, dus een huishouden hoef ik niet te doen (scheelt natuurlijk enorm), maar ik moet wel altijd goed kijken wanneer ik met vriendinnen meet. Ik houd donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag open voor afspraken met vriendinnen. Niet alle dagen, want ik wl ook een keer rustig relaxen op de bank met m'n laptop of de tv. Woensdagavond is mijn sportavond. Maandag en dinsdag plan ik eigenlijk niets, dat zijn gewoon chill avonden.
Op zaterdag is vaak de dag dat ik naar de stad ga om dingen te halen, en ruim ik alles op.
Succes alvast! Het leuke van fulltime werken vind ik dat je alles binnen een bedrijf meekrijgt
Nu woon ik nog thuis, dus een huishouden hoef ik niet te doen (scheelt natuurlijk enorm), maar ik moet wel altijd goed kijken wanneer ik met vriendinnen meet. Ik houd donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag open voor afspraken met vriendinnen. Niet alle dagen, want ik wl ook een keer rustig relaxen op de bank met m'n laptop of de tv. Woensdagavond is mijn sportavond. Maandag en dinsdag plan ik eigenlijk niets, dat zijn gewoon chill avonden.
Op zaterdag is vaak de dag dat ik naar de stad ga om dingen te halen, en ruim ik alles op.
Succes alvast! Het leuke van fulltime werken vind ik dat je alles binnen een bedrijf meekrijgt
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Toen ik nog full time werkte, deden we het huishouden altijd samen op zaterdagochtend.
De 1 poetste beneden en de ander boven.
De was (strijken en vouwen) deed ik door de weeks `s avonds voor de TV.
Later heb ik de woensdagmiddag vrij genomen en deed ik bijna alles op woensdagmiddag.
De toiletten deed ik dan nog wel om de dag na het werk natuurlijk maar de grote dingen zoals de badkamer waren dan mooi gedaan.
De 1 poetste beneden en de ander boven.
De was (strijken en vouwen) deed ik door de weeks `s avonds voor de TV.
Later heb ik de woensdagmiddag vrij genomen en deed ik bijna alles op woensdagmiddag.
De toiletten deed ik dan nog wel om de dag na het werk natuurlijk maar de grote dingen zoals de badkamer waren dan mooi gedaan.
Gast- Gast
Je doet alsof fulltime werken een hele prestatie is maar ik vind het eerlijk gezegd normaal.
Gast- Gast
Hmmmm ik weet niet beter werk al 11 jaar fulltime en meer. De laatste jaren werk ik echt 40 uur in de week. En om heel eerlijk te zijn ben het beu Ik moet alles in het weekend proppen zowel vrienden, de uitjes al het huishouden. Ik ben door de week best moe omdat ik dagen maak van 0515 uur tot 18.30 uur. Soms ga ik nog eens naar een vriendin maar dan blijf ik hoogstens een uurtje want tussen 2100 uur en 2200 uur ga ik naar bed. Wil in de toekomst graag 30 uur of 28 uur werken als dit kan verdeeld over 4 dagen. Wil absolut niet te weinig werken maar een extra vrije dag geeft mij wat meer rust etc. En ik heb gemerkt aan mezelf dat ik dat erg nodig heb.
Het huis schoonmaken doe ik vaak op vrijdagmiddag of zondag maar dan doe ik alles in een keer. Vrienden zie ik alleen in het weekend en dat is al jaren zo. Probeer af en toe nog eens een gaatje te vinden. Soms heb ik het idee dat ik alleen maar aan het werken ben Heb zo af en toe wel eens een dagje vrij maar dat gaat ook zo snel voorbij. Maar goed ik ga straks de zorg in en dan heb je helemaal geen regelmaat qua werk maar dat vind ik eigenlijk niet erg al zou het wel beter zijn voor me haha. Als ik het goed begrijp werk ik de ene keer 6 dagen en we week erop 3 met bv een weekend erbij.
Het huis schoonmaken doe ik vaak op vrijdagmiddag of zondag maar dan doe ik alles in een keer. Vrienden zie ik alleen in het weekend en dat is al jaren zo. Probeer af en toe nog eens een gaatje te vinden. Soms heb ik het idee dat ik alleen maar aan het werken ben Heb zo af en toe wel eens een dagje vrij maar dat gaat ook zo snel voorbij. Maar goed ik ga straks de zorg in en dan heb je helemaal geen regelmaat qua werk maar dat vind ik eigenlijk niet erg al zou het wel beter zijn voor me haha. Als ik het goed begrijp werk ik de ene keer 6 dagen en we week erop 3 met bv een weekend erbij.
Gast- Gast
Lees anders even post nr. 5.Charlie schreef:Je doet alsof fulltime werken een hele prestatie is maar ik vind het eerlijk gezegd normaal.
Gast- Gast
Rood zegt toch nergens dat ze het niet normaal zou vinden?
Ze vraagt gewoon hoe andere full timers hun werk, vrije tijd en huishouden combineren.
Ze vraagt gewoon hoe andere full timers hun werk, vrije tijd en huishouden combineren.
Gast- Gast
Daarom werk ik nu 4 dagen per week. Ik heb jaren fulltime gewerkt en ik heb eerlijk gezegd geen tips, want ik had het huishouden nooit goed onder controle. Moest altijd op zaterdag 'puinruimen' en had de hele zondag nodig om uit te rusten en dan begon het van voren af aan.
Wat ik had kunnen doen is door de week 's avonds steeds 1 huishoudelijk klusje doen, zodat niet alles in het weekend gedaan hoeft te worden.
Sporten ervoer ik echt als een verplichting toen ik fulltime werkte. Moest mezelf echt naar de sportschool slepen. Regelmatig ging ik ook gewoon niet en was ik blij met een avondje bankhangen. Nu geniet ik er veel meer van.
Sociale contacten vonden plaats (en nu nog steeds) in het weekend.
Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is als je alles in het weekend wilt proppen. Ik zou alles dan ook zo veel mogelijk proberen te spreiden en niet te veel hooi op de vork nemen. Je hoeft niet ja te zeggen op alles.
Wat ik had kunnen doen is door de week 's avonds steeds 1 huishoudelijk klusje doen, zodat niet alles in het weekend gedaan hoeft te worden.
Sporten ervoer ik echt als een verplichting toen ik fulltime werkte. Moest mezelf echt naar de sportschool slepen. Regelmatig ging ik ook gewoon niet en was ik blij met een avondje bankhangen. Nu geniet ik er veel meer van.
Sociale contacten vonden plaats (en nu nog steeds) in het weekend.
Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is als je alles in het weekend wilt proppen. Ik zou alles dan ook zo veel mogelijk proberen te spreiden en niet te veel hooi op de vork nemen. Je hoeft niet ja te zeggen op alles.
Gast- Gast
Zo normaal is fulltime werken nou ook weer niet hoor.
Zijn steeds meer parttimers en zie maar eens fulltime werk te vinden nu. Ik heb in mijn leven nog nooit fulltime gewerkt, puur omdat ik niet aan de bak kom.
Als ik opeens wel fulltime zou werken, zou dat qua huishouden en zo echt wel wennen zijn hoor!
Zijn steeds meer parttimers en zie maar eens fulltime werk te vinden nu. Ik heb in mijn leven nog nooit fulltime gewerkt, puur omdat ik niet aan de bak kom.
Als ik opeens wel fulltime zou werken, zou dat qua huishouden en zo echt wel wennen zijn hoor!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Momenteel werk ik full time en doe ik er een studie naast. Het valt me best wel zwaar, zeker nu de laatste loodjes. Ik zit vaak te studeren en dat zal tenminste tot eind mei verder gaan. Gelukkig is kantoor maar 15 minuten heen en afhankelijk van de files 20 minuten terug. Op dinsdag dans ik, op woensdag doen we voor een week boodschappen. In het weekend studeer ik en was ik. Mijn man kookt eigenlijk altijd en helpt ook heel veel in het huishouden (gelukkig hebben we maar 50m2 te verzorgen). Vrienden bezoek ik vaak in avonduren en na mei spreek ik ook weer gewoon weekenden af, gaan we weekendjes weg en houd ik hopelijk weer een stuk meer tijd over.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Arwyn schreef:Zo normaal is fulltime werken nou ook weer niet hoor.
Hier kan ik me wel in vinden. Tegenwoordig is het echt niet meer de normaalste zaak van de wereld om een fulltime baan te hebben. Ik zou het graag willen, hoe het dan met andere dingen zoals sociale contacten en dergelijke komt zie ik dan wel, is vast wel een oplossing voor te vinden.
Gast- Gast
Ik loop momenteel van februari t/m juni stage. Dat is in principe fulltime, maar is eigenlijk meer 9-19.. Tel daar twee maal daags een uur reistijd bij op en ik merk écht wel dat ik een beetje aan het jongleren ben met huishouden, sociale contacten en niets-doe-tijd. Helemaal omdat stage helemaal dubbel actief is omdat je continu dingen doet die je nog niet kent en enorm aan het leren bent en in je eigen tijd dus ook nog niet echt vrij bent.
Bij mij komt het erop neer dat huishouden toch vooral weekend is. Wel baal ik dat ik echt te weinig kook op het moment, het is erg veel afhaal/magnetron als ik om acht uur 's avonds eindelijk kan eten.
Bij mij komt het erop neer dat huishouden toch vooral weekend is. Wel baal ik dat ik echt te weinig kook op het moment, het is erg veel afhaal/magnetron als ik om acht uur 's avonds eindelijk kan eten.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik werk fulltime. Nooit anders gedaan. Ik houd zelf niet zo van 'vaste' momenten voor bepaalde dingen. Ik heb geen vaste boodschappendag bijvoorbeeld en ook voor het huishouden heb ik geen vaste dagen voor bepaalde dingen. Zaterdag is altijd mijn 'doe dag'. Ben dan bijna altijd wel bezig met het huishouden. Als ik er op zaterdag geen tijd voor heb, doe ik op mijn werkdagen wat meer in de avonden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik in het onderwijs werk en dus ook vaak een deel van de woensdagmiddag vrij heb. Dan poets ik meestal de badkamer of keuken en draai ik wat wasjes. Dat scheelt in het weekend al een hoop.
Als ik een week wat minder tijd heb, doe ik ook gewoon wat minder in het huishouden. Dan is dat maar zo. Ik wil het netjes hebben maar niet ten koste van alles.
Als ik een week wat minder tijd heb, doe ik ook gewoon wat minder in het huishouden. Dan is dat maar zo. Ik wil het netjes hebben maar niet ten koste van alles.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Voor mijn sociale contacten heb ik genoeg tijd. Kwestie van tijd maken. Heb een vaste tennis avond met drie vriendinnen en ga bijna iedere zaterdag naar de kroeg waar iedereen van de vriendengroep naartoe gaat. Op vrijdagavond hebben we ook regelmatig wijn avondjes.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Arwyn schreef:Zo normaal is fulltime werken nou ook weer niet hoor.
Ligt misschien ook aan je vakgebied en opleiding. Het merendeel van mensen in mijn omgeving zitten in het bedrijfsleven en werken gemiddeld 50 uur per week. Veertig uur voelt dan bijna als cadeautje. Zij hebben eigenlijk ook allemaal voor een paar uurtjes per week een huishoudster. Zou ik ook doen, zonde van m'n tijd om daar nog een halve dag aan kwijt te zijn. Toen ik zelf nog zoveel werkte, deed ik het huishouden zelf. Dat kan ook bij mij thuis, omdat ik niet veel oppervlakte heb. Als ik ga verhuizen en m'n eigen appartementje zou hebben, zou ik als eerste het huishouden uitbesteden.
Gast- Gast
Ik werk ongeveer 45 uur per week.. Ben elke dag van 8 tot 19 van huis. Sport 2 avonden in de week. De dinsdag houd ik altijd vrij zodat ik ook wat rust pak.
Op donderdag/vrijdagavond en zaterdag zie ik vrienden/familie en op zondag probeer ik schoon te maken, te sporten en te ontspannen.
Als ik later een eigen appartement heb (nu studentenhuis) neem ik een schoonmaakster
Op donderdag/vrijdagavond en zaterdag zie ik vrienden/familie en op zondag probeer ik schoon te maken, te sporten en te ontspannen.
Als ik later een eigen appartement heb (nu studentenhuis) neem ik een schoonmaakster
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Toen ik nog fulltime werkte (en vaak ook nog de zaterdag erbij dus 6 dagen) deed mijn man meer in het huishouden. Hij werkt ook fulltime, toen ook, maar net wat andere tijden. Ik deed bv 's ochtends voor werktijd even een was aan en hij hing het na zijn werktijd op. Stofzuigen en dweilen deden we op zaterdagochtend en als ik moest werken deed hij het alleen zodat de zondag echt overbleef voor vrije tijd. Tijd voor andere dingen was er bijna niet want kwam 18:30 thuis, eten, afwassen, hond uitlaten, douchen en het was 20:00 uur. In de zomer kun je dan nog wel wat doen maar in de winter nee ik was dan altijd best moe door de weeks en lag er vroeg in.
Scheelt ook wel wat je voor werk doet. Hele dag lopen in een winkel of hele dag op kantoor, scheelt ook wel qua moeheid. als je lichamelijk best zwaar werk doet, heb je ook meer rusttijd nodig.
Scheelt ook wel wat je voor werk doet. Hele dag lopen in een winkel of hele dag op kantoor, scheelt ook wel qua moeheid. als je lichamelijk best zwaar werk doet, heb je ook meer rusttijd nodig.
SarahKey schreef:Scheelt ook wel wat je voor werk doet. Hele dag lopen in een winkel of hele dag op kantoor, scheelt ook wel qua moeheid. als je lichamelijk best zwaar werk doet, heb je ook meer rusttijd nodig.
Ik vind dat laatste maar onzin en erg simpel gezegd. Ik werk op een kantoor maar dat is meestal wel zo intensief en hectisch en maak vaak 9 uur op een dag dat ik daarna echt geen puf meer heb om thuis nog veel te doen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
rapa nui schreef:SarahKey schreef:Scheelt ook wel wat je voor werk doet. Hele dag lopen in een winkel of hele dag op kantoor, scheelt ook wel qua moeheid. als je lichamelijk best zwaar werk doet, heb je ook meer rusttijd nodig.
Ik vind dat laatste maar onzin en erg simpel gezegd. Ik werk op een kantoor maar dat is meestal wel zo intensief en hectisch en maak vaak 9 uur op een dag dat ik daarna echt geen puf meer heb om thuis nog veel te doen.
Mwoah, ben ik niet met je eens. Mijn stage is over het algemeen alle dagen hectisch en intensief. Maar als ik thuiskom merk ik echt wel of het ook nog een dag met veel staan/lopen was, of hectiek achter computer/microscoop. Gewoon het ook lichamelijk (rugpijn/zere voeten etc.) nog gesloopt thuiskomen voel ik echt wel.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:rapa nui schreef:SarahKey schreef:Scheelt ook wel wat je voor werk doet. Hele dag lopen in een winkel of hele dag op kantoor, scheelt ook wel qua moeheid. als je lichamelijk best zwaar werk doet, heb je ook meer rusttijd nodig.
Mwoah, ben ik niet met je eens. Mijn stage is over het algemeen alle dagen hectisch en intensief. Maar als ik thuiskom merk ik echt wel of het ook nog een dag met veel staan/lopen was, of hectiek achter computer/microscoop. Gewoon het ook lichamelijk (rugpijn/zere voeten etc.) nog gesloopt thuiskomen voel ik echt wel.
Ik heb het allebei gedaan. Als bijbaantje in de zomervakantie paar weken fulltime op kantoor en later als werk 32 uur bij de action. Nou was bij de action meer gesloopt als op kantoor. Vooral mijn voeten, dat voelde ik echt wel na 9 uur staan/lopen/hurken op een dag. En wil niet zeggen dat je als je op kantoor werkt niet moe bent 's avonds hoor, tuurlijk kun je daar moe van zijn. Maar als je lichamelijk 9 uur werkt, tja dan ben je net wat gesloopter.
Is mijn ervaring dan.
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Parttime of fulltime
» 40 uur werken
» Fulltime kolven tips en ervaringen gevraagd
» Hoeveel haal jij binnen aan netto salaris op fulltime basis?
» 32 uur werken
» 40 uur werken
» Fulltime kolven tips en ervaringen gevraagd
» Hoeveel haal jij binnen aan netto salaris op fulltime basis?
» 32 uur werken
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: