Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

+17
PapillonRose
Dolphinne
Printje
Twellie
Tazz
Linda
Rouge
Jasmine
Bolleke
Fearie
Dani
Tania
Flower_L
Parisienne
Mamsie
Happydobby
studiebol
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? - Pagina 2 Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  PapillonRose za 21 apr 2012 - 9:08

Hier is het niet altijd eten wat de pot schaft. Meestal wel hoor, ik wil er geen gewoonte van maken om elke keer verschillende gerechten te maken. Maar als ik weet dat ze iets echt niet lekker vindt, dan ga ik het haar ook niet opdringen. Dan maak ik vaak de dag ervoor iets dat ze wel lust, maak daar extra van en dat kan ze dan de volgende dag weer krijgen. Dat doe ik dus alleen bij dingen die ze echt niet lust, zo eet ze toch nog wat en kan ik bepaalde dingen toch gewoon af en toe eten.

Omdat A. een hele lange periode van slecht eten achter de rug heeft, doe ik het meestal op de manier die ik beschreef. Ben allang blij dat ze de laatste tijd vrij goed eet. En zelf lust ik bepaalde dingen ook gewoon echt niet, en die ga ik ook zeker niet eten. Zolang het geen waslijst wordt, hou ik er wel rekening mee. Wel is het zo dat ik ondanks dat ze iets niet lust, het wel aan blijf bieden als ik het weer wil eten. Dan blijft ze toch met regelmaat proeven. En wil ze het dan nog steeds niet, dan heb ik het extra eten achter de hand.

Dat extra eten heb ik trouwens niet altijd. Soms probeer ik bijvoorbeeld een nieuw gerecht, en ik weet niet zeker of ze dat gaat lusten. Maar dan probeert ze het maar gewoon, en als ze het niet lust dan eet ze vaak wel ergens anders iets extra van. Bijvoorbeeld als de groente niet bevalt, kan ze altijd wat extra aardappel of vlees pakken wat mij betreft. Of een extra stuk fruit na de maaltijd. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat ze goed eet, zolang ze dus wel trek heeft. Dat zal hier ook wel komen door de periode van zeer slecht eten die we gehad hebben, dat ik nu ze wel goed eet er ook zoveel mogelijk gebruik van wil maken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? - Pagina 2 Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Tania za 21 apr 2012 - 9:12

Voor degene die zeggen dat ze moeten eten wat de pot schaft, hoe doen jullie dat dan als je iets eet wat je kindje echt niet lust? Eet hij/zij dan gewoon niet?
En eten jullie dan zelf ook wel is niet omdat er iets gegeten wordt wat bijvoorbeeld je man en kind wel lekker vinden maar jij niet?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? - Pagina 2 Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Roodkapje za 21 apr 2012 - 9:35

Eten wat de pot schaft,ze hebben wel keuzevrijheid.. maar ze mogen aangeven welke van de 2 gerechten het gaat worden...Vandaag was het Tortellini of Kip met rijst en groente... Ze kozen tortellini , dus weten nu al wat ze maandag eten. Dinsdag dan weer de keuze uit 2 nieuwe gerechten...

Op zondag is het hier P-dag..(Poffertjes/ Pizza/ Patat / Pannekoeken dag... ) sinds M. op zwemles zit in een stad verderop. Ze zwemt pas om half 6 dus voor we thuis zijn en gekookt hebben anders is het alweer half 9 voor we klaar zijn en dan horen ze toch al wel in bed te liggen ivm school de volgende ochtend.

We doen ook samen boodschappen en helpen met het pakken ( is bij die kleintjes lastig natuurlijk... ook bij O. sta ik echt voor het vak en benoem wat ik pak..en wat we gaan maken).

Het enige waar ik echt rekening mee hou is dat er geen kaas in de gerechten zit als mijn man mee eet en M. mag geen pinda's en noten.... (allergieen).

Zelf lust ik heel weinig, altijd al gedaan.. mijn moeder stond ook altijd 3 gerechten te koken..daar begin ik niet aan. Al ben ik wel blij dat zij dat wel deed hoor.. ( en nog steeds doet..) Hier thuis eet ik nu ook dingen die ik niet lekker vind, maar ik vind dat ze niet van mij mogen horen dat ik het niet lust of niet lekker vind...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? - Pagina 2 Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Supertalentje za 21 apr 2012 - 10:22

Eten wat de pot schaft. Zeker als ze jong zijn moeten ze veel dingen leren eten. Ik denk ook dat het er aan ligt hoe je iets klaarmaakt, gekookte witlof vind ik vies, maar uit de oven, gevuld met gehakt en kaas met spek eromheen, vind ik heerlijk.
Het enige waar mijn jongste zusje van ging spugen waren doperwtjes, mijn moeder had dan een pot worteltjes en een pot doperwtjes en zij hoefde dan alleen de worteltjes.

Zelf vind ik niet alles even lekker, maar eet alles als het 'moet' (bij een ander, omdat mijn man het graag eet etc) en dat vind ik prettig.

Ik vind vriendinnen die nu blijven eten ook erg lastig als ze een waslijst hebben met wat ze niet lusten. Of ze slaan je eerste 10 opties af omdat ze dat ook niet echt lekker vinden. Of dat gezeur of je wel appelmoes of mayo in huis hebt omdat ze het anders niet lusten, vreselijk. Ik verdenk al die moeders ervan dat ze apart kookten Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? - Pagina 2 Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 22:31

Jolicious schreef:Wij bepalen wat er gegeten wordt, hij bepaalt zelf hoeveel hij eet.

Hier ook Wink Hij lust dan ook gewoon bijna alles. Wel geef ik 'm heel zelden een stuk komkommer als ik vind dat hij niet genoeg heeft gegeten
En als wij makkelijk eten omdat we een drukke dag achter de rug hebben zoals stokbrood en soep krijgt hij zo'n peutermaaltijd. Maar ook dat komt zelden voor

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? - Pagina 2 Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Coco za 21 apr 2012 - 22:50

Eten wat de pot schaft, tot op zekere hoogte. Ik maak vaak wel twee dingen klaar waarvan ik weet dat ze 1 van beiden wel lusten. Willen ze niet eten, prima. Gaan ze van tafel en spelen, zodat wij rustig kunnen eten. Als wij klaar zijn maak ik dan vaak wat extra fruit voor ze klaar of als ze de rest van de dag ook weinig hebben gegeten een tosti. Als we iets eten waarvan ik twijfel of weet dat ze het niet lusten, maak ik er een pan soep bij, dat gaat er vrijwel altijd wel in bij ze.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? - Pagina 2 Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Lilypie zo 22 apr 2012 - 1:26

Ze moet in ieder geval wel alles proberen, maar als ze iets echt niet lust hoeft ze dat van mij echt niet te eten.
Als ik zelf iets niet lekker vindt eet ik het ook niet.
Maar ze is wel een gemakkelijke eter dus dat scheelt natuurlijk wel, tot nu toe eet ze eigenlijk alles nog.
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? - Pagina 2 Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 2:05

Rejoy. schreef:ik maak niks anders voor haar klaar, als ze het niet lust, dan eet ze wel een aardappel extra. Ze moet het dus niet eten, maar ze krijgt geen alternatief.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet jouw kind eten wat de pot schaft? - Pagina 2 Empty Re: Moet jouw kind eten wat de pot schaft?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum