Weigeren ingevroren borstvoeding
+5
Happydobby
Linda
blondje1313
mickey
Aimee
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Weigeren ingevroren borstvoeding
Vanaf maandag moet ik weer aan het werk. We hebben wel geoefend met borstvoeding uit een flesje geven, maar dit was altijd vers afgekolfde voeding. Nu heb ik gister eens een flesje met melk uit de vriezer geprobeerd, maar dit moet Luuk echt niet! Hij zat heel vies te kijken, werd errug boos en probeerde de speen uit zijn mond te werken. Ik heb bijna anderhalve liter in de vriezer liggen, zou het echt heeeel zonde vinden als ik dat allemaal moet weg gooien! Is er iemand met ervaring en eventueel een oplossing? Werkte bij jullie bijvoorbeeld half om half (vers met vriezer)?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Weigeren ingevroren borstvoeding
Probeer het gewoon eens, half ontdooid en half vers?
F drinkt alles uit de fles, al heeft hij ook een paar weken de fles helemaal geweigerd. Maar inmiddels drinkt hij weer uit de fles. Hij drinkt vrijwel alle voedingen live, maar soms een flesje, zodat hij het niet verleerd
F drinkt alles uit de fles, al heeft hij ook een paar weken de fles helemaal geweigerd. Maar inmiddels drinkt hij weer uit de fles. Hij drinkt vrijwel alle voedingen live, maar soms een flesje, zodat hij het niet verleerd
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Aimee schreef:Vanaf maandag moet ik weer aan het werk. We hebben wel geoefend met borstvoeding uit een flesje geven, maar dit was altijd vers afgekolfde voeding. Nu heb ik gister eens een flesje met melk uit de vriezer geprobeerd, maar dit moet Luuk echt niet! Hij zat heel vies te kijken, werd errug boos en probeerde de speen uit zijn mond te werken. Ik heb bijna anderhalve liter in de vriezer liggen, zou het echt heeeel zonde vinden als ik dat allemaal moet weg gooien! Is er iemand met ervaring en eventueel een oplossing? Werkte bij jullie bijvoorbeeld half om half (vers met vriezer)?
Heeft het soms een andere temeratuur dan jou eigen lichaamstemperatuur. Misschien was het te koud of te warm?
Gast- Gast
Als je half-om-half doet is het wel het beste om het pas net voor dat je het geeft te mengen.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
mickey schreef:Probeer het gewoon eens, half ontdooid en half vers?
Ja, ik kan het natuurlijk gewoon proberen, maar ik probeer nu even een voorraadje verse melk te kolven (voor in de koelkast) zodat er iig genoeg is voor maandag Als er dan nog wat van over is, zal ik half om half eens uittesten.
Ik vind het live geven ook veel makkelijker, maar nu ik weet moet gaan werken moet hij toch ook af en toe aan de fles!
Aimee- Ratel
shoesdontlie: het was gewoon ontdooit in de flessenwarmer geweest, volgens mij hetzelfde als anders...
Hoezo is dat?
blondje1313 schreef:Als je half-om-half doet is het wel het beste om het pas net voor dat je het geeft te mengen.
Hoezo is dat?
Aimee- Ratel
Aimee schreef:shoesdontlie: het was gewoon ontdooit in de flessenwarmer geweest, volgens mij hetzelfde als anders...blondje1313 schreef:Als je half-om-half doet is het wel het beste om het pas net voor dat je het geeft te mengen.
Hoezo is dat?
Oke, ik merkte bij mijn dochtertje dat het verschil hem met name zat dat ze het te warm vond.
Gast- Gast
Mijn dochter dronk ook geen vriezermelk. Ook geen oplossing voor gevonden, helaas.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Shoesdontlie schreef:Aimee schreef:shoesdontlie: het was gewoon ontdooit in de flessenwarmer geweest, volgens mij hetzelfde als anders...blondje1313 schreef:Als je half-om-half doet is het wel het beste om het pas net voor dat je het geeft te mengen.
Hoezo is dat?
Oke, ik merkte bij mijn dochtertje dat het verschil hem met name zat dat ze het te warm vond.
het zou natuurlijk wel kunnen dat de melk nog een stuk kouder is ontdooit, dan wanneer het 'gewoon' uit de koelkast komt... Dus misschien is het dan wel minder warm dan normaal. Ik zal toch eens proberen het iets warmer te laten worden!
Aimee- Ratel
Mijn zoon dronk het gewoon uit de vriezer, geen tips. hopelijk heeft hij bij de opvang honger
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Het kan ook aan de geur vd melk liggen, vind vriezer melk zelf ook niet echt lekker ruiken. Gelukkig drinkt T. t wel gewoon.
Ik heb eens gelezen dat als je de melk verwarmt tot (ik geloof) 60 graden en dan invriest dat de geur dan normaal blijft, maar echt ideaal is t niet want dan gaan er ook een hoop goede voedingsstoffen verloren.
Hopelijk gaat ze t half om half wel drinken, zou anders zonde zijn van je voorraad.
Ik heb eens gelezen dat als je de melk verwarmt tot (ik geloof) 60 graden en dan invriest dat de geur dan normaal blijft, maar echt ideaal is t niet want dan gaan er ook een hoop goede voedingsstoffen verloren.
Hopelijk gaat ze t half om half wel drinken, zou anders zonde zijn van je voorraad.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
[strike]Linda schreef:Mijn dochter dronk ook geen vriezermelk. Ook geen oplossing voor gevonden, helaas.
Laurens ook niet, Pepijn wel.
Kijk anders even op borstvoeding.com voor tips.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Hier dronk S. ook niet uit de vriezer. Erg zonde want had in korte tijd echt heel veel voorraad. Hier geen tips voor je.. Wij hebben uiteindelijk alles weggegooid
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Weggooien zou ik trouwens nooit doen, je kunt er straks altijd nog pap of pannekoeken oid voor maken (voor je kindje dan he).
En ik weet niet hoe het zit met doneren?
En ik weet niet hoe het zit met doneren?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
N. heeft ook een tijdje de fles geweigerd, maar uiteindelijk wilde ze de melk toch (was ook al bang dat ik teveel voorraad had)
Ik vind de melk inderdaad ook anders ruiken als het uit de vriezer komt.
Hopelijk gaat hij het toch nog drinken
Ik vind de melk inderdaad ook anders ruiken als het uit de vriezer komt.
Hopelijk gaat hij het toch nog drinken
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» vraagje ingevroren borstvoeding
» Avondeten weigeren
» Help! Bv weigeren en ziek..
» hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?
» Eten weigeren
» Avondeten weigeren
» Help! Bv weigeren en ziek..
» hoeveel melk hebben jullie op voorraad ingevroren?
» Eten weigeren
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: