Eetmomenten van je kind
+12
_Mashimaro_
nillis
Bruintje Beer
Dora
Darius
kwak
sabje
Parisienne
Limburg85
Flip Fluitketel
Linda
Pussycat
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Eetmomenten van je kind
En wat doe jij dan?
Tijdens de hoofdmaaltijden eten we met z'n allen voor zover dat kan en aan tafel.
Zelf vind ik dat prettig en gezellig en ik denk dat het stimulerend werkt. (soort van zien eten doet eten)
Als papa werkt dan zit ik ook gewoon alleen met haar aan tafel en andersom ook.
De tussendoortjes krijgt ze wel eens gewoon zo op schoot of een koekje tijdens het spelen.
Fruit geef ik wel weer in de stoel dat is vaak in de middag en dan eet ik ook fruit mee.
En hoe was dit vroeger bij jullie thuis?
Heel vroeger weet ik niet meer
Maar we hebben voor zover ik me kan herinneren altijd met z'n alleen aan tafel gegeten. Later zakte dit af (Problemen in huwelijk niet gezellig meer, later scheiding)
Iedereen at op een gegeven moment apart van elkaar. En dat was gewoon écht niet gezellig, dus ik denk dat ik daarom er juist ook zo streng in ben geworden.
Tijdens de hoofdmaaltijden eten we met z'n allen voor zover dat kan en aan tafel.
Zelf vind ik dat prettig en gezellig en ik denk dat het stimulerend werkt. (soort van zien eten doet eten)
Als papa werkt dan zit ik ook gewoon alleen met haar aan tafel en andersom ook.
De tussendoortjes krijgt ze wel eens gewoon zo op schoot of een koekje tijdens het spelen.
Fruit geef ik wel weer in de stoel dat is vaak in de middag en dan eet ik ook fruit mee.
En hoe was dit vroeger bij jullie thuis?
Heel vroeger weet ik niet meer
Maar we hebben voor zover ik me kan herinneren altijd met z'n alleen aan tafel gegeten. Later zakte dit af (Problemen in huwelijk niet gezellig meer, later scheiding)
Iedereen at op een gegeven moment apart van elkaar. En dat was gewoon écht niet gezellig, dus ik denk dat ik daarom er juist ook zo streng in ben geworden.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Eetmomenten van je kind
brood eten we vaak gezellig samen op de bank, is even een soort van rustmomentje, dan zit ze lekker tegen me aan. Avondeten doen we vrijwel altijd samen aan tafel.
zowel man en ik zijn gewend om avondeten aan tafel te doen. Broodmaaltijden kan ik me eigenlijk niet zo heel goed herinneren. Sowieso aten we die meestal op school (overblijven).
zowel man en ik zijn gewend om avondeten aan tafel te doen. Broodmaaltijden kan ik me eigenlijk niet zo heel goed herinneren. Sowieso aten we die meestal op school (overblijven).
Gast- Gast
Ontbijt, lunch en diner eten we aan de eettafel.
Fruit en koekjes krijgt ze gewoon zo.
Vroeger aten wij alleen met het avondeten aan de eettafel. Brood aten we meestal op de bank.
Fruit en koekjes krijgt ze gewoon zo.
Vroeger aten wij alleen met het avondeten aan de eettafel. Brood aten we meestal op de bank.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ontbijt & lunch aan de salontafel/bank. Avondeten doen we aan de grote tafel. En dit ging vroeger bij mijn ouders thuis precies hetzelfde.
Gast- Gast
Ontbijt samen op de bank. Lunch is afwisselend, maar meestal aan tafel en avondeten altijd aan tafel. Fruit en koekjes eet ze meestal zittend in haar stoel.
Vroeger ging het thuis bij ons precies hetzelfde zoals we het nu bij ons doen.
Vroeger ging het thuis bij ons precies hetzelfde zoals we het nu bij ons doen.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
R. eet (bijna) altijd alles in zijn kinderstoel aan de eettafel en ik/we zitten er dan bij. Heel af en toe krijgt hij op de bank/op schoot een koekje/rozijntjes.
S. eet door de week vaak zijn ontbijt aan de salontafel, als R. dan zitten we met zijn alleen aan de eettafel.
S. eet door de week vaak zijn ontbijt aan de salontafel, als R. dan zitten we met zijn alleen aan de eettafel.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Wij eten bijna altijd aan tafel, al eten N. en ik samen ook wel eens een boterhammetje op de bank 's ochtends of 's middags. Avondeten is wel altijd aan tafel, met mijn vriend erbij of N. en ik samen.
Vroeger heb ik altijd met mijn ouders/stiefouders aan tafel gegeten, zowel ontbijt en lunch als avondeten. Dit was een echt familiemomentje. Nu ik erop terugkijk vond ik dit altijd erg fijn, ik zou graag willen dat N. later zo ook terugkijkt op onze eetmomenten.
Vroeger heb ik altijd met mijn ouders/stiefouders aan tafel gegeten, zowel ontbijt en lunch als avondeten. Dit was een echt familiemomentje. Nu ik erop terugkijk vond ik dit altijd erg fijn, ik zou graag willen dat N. later zo ook terugkijkt op onze eetmomenten.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ontbijt, lunch en avondeten aan tafel. Als mijn man er op zaterdag met hem eruit gaat krijgt hij het voor, maar wel in zijn kinderstoel. Fruit afwisselend in zijn stoel of op de bank. Koekje gewoon tussendoor.
Vroeger aten wij af en toe het ontbijt voor de tv. Lunch en avond eten altijd met zijn allen aan de tafel.
Vroeger aten wij af en toe het ontbijt voor de tv. Lunch en avond eten altijd met zijn allen aan de tafel.
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
ontbijt doet D. op de bank of op haar stoel voor de tv en ik aan de tafel. Ik moet altijd even wakker worden.
lunch aan tafel
avondeten met zn allen aan tafel, in het weekend voor de tv
toen wij jonger waren aten we beide altijd met het gezin aan tafel.
lunch aan tafel
avondeten met zn allen aan tafel, in het weekend voor de tv
toen wij jonger waren aten we beide altijd met het gezin aan tafel.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ontbijt, lunch en diner aan tafel. Fruit ook. Koeje bij de thee smiddags vaak op de bank.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ontbijt en lunch aan de salontafel/op de bank en avondeten aan de eettafel. Toen ik nog thuis woonde aten we alles aan de salontafel/op de bank
Gast- Gast
De antwoorden gelden voor beide meiden.
Ontbijt: aan tafel
Fruit: aan tafel
Lunch: aan tafel (heel af en toe aan de salontafel, of we werken het in d'r spel als ze met d'r keukentje speelt)
Koekje: A. vroeger aan tafel, maar nu knoeit ze niet meer (afkloppen), dus krijgt ze hem op de bank/salontafel/waar dan ook. M. krijgt hem nog wel in de kinderstoel.
Diner: Aan tafel. Het desert/toetje een enkele keer aan de salontafel.
Voor A. staat er bijna de gehele dag drinken, M. krijgt deze nog opschoot. Ook krijgt M. voor het ontbijt, na de lunch en rond 20 uur bv.
Ontbijt: aan tafel
Fruit: aan tafel
Lunch: aan tafel (heel af en toe aan de salontafel, of we werken het in d'r spel als ze met d'r keukentje speelt)
Koekje: A. vroeger aan tafel, maar nu knoeit ze niet meer (afkloppen), dus krijgt ze hem op de bank/salontafel/waar dan ook. M. krijgt hem nog wel in de kinderstoel.
Diner: Aan tafel. Het desert/toetje een enkele keer aan de salontafel.
Voor A. staat er bijna de gehele dag drinken, M. krijgt deze nog opschoot. Ook krijgt M. voor het ontbijt, na de lunch en rond 20 uur bv.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
ontbijt: eten we gezellig op de bank. D. ligt lekker op de grond zijn papfles te eten.
Fruit: S. krijgt haar fruit gewoon in haar hand of ze eet deze op de bank of salontafel staande op. D. krijgt zijn fruithap in de kinderstoel.
Lunch: Op de bank. D krijgt zijn boterham in de kinderstoel.
Avondeten: Zitten we altijd aan de eettafel. Of we moeten patat eten. Toetje ook altijd aan de eettafel.
D. krijgt zijn flessen altijd liggend op de grond of in de box.
Hoe wij het nu doen zo ging het vroeger bij mij thuis ook altijd
Fruit: S. krijgt haar fruit gewoon in haar hand of ze eet deze op de bank of salontafel staande op. D. krijgt zijn fruithap in de kinderstoel.
Lunch: Op de bank. D krijgt zijn boterham in de kinderstoel.
Avondeten: Zitten we altijd aan de eettafel. Of we moeten patat eten. Toetje ook altijd aan de eettafel.
D. krijgt zijn flessen altijd liggend op de grond of in de box.
Hoe wij het nu doen zo ging het vroeger bij mij thuis ook altijd
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Wij eten alle maaltijden aan tafel, alleen in het weekend kan de avond maaltijd weleens in de kinderstoel voor de tv worden gekeken.
Fruit, drinken en koekje doen we ook aan tafel dan eet T het makkelijker op en wordt het niet zo'n smeerboel.
Fruit, drinken en koekje doen we ook aan tafel dan eet T het makkelijker op en wordt het niet zo'n smeerboel.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Brood, fruit en avondeten eten we aan de eettafel. Drinken krijgt I nog op schoot uit de fles. Koekje verschilt.
Bij mijn ouders thuis aten we aan de keukentafel. Alleen de patat werd het nog wel eens voor de tv opgegeten. Koekje mocht wel op de bank.
Bij mijn ouders thuis aten we aan de keukentafel. Alleen de patat werd het nog wel eens voor de tv opgegeten. Koekje mocht wel op de bank.
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Ontbijt, lunch en diner eten we aan de eettafel.
Fruit en krentjes krijgt hij gewoon zo al zet ik het in een bakje voor hem neer op de salon tafel.
Vroeger deden wij het precies zo
Fruit en krentjes krijgt hij gewoon zo al zet ik het in een bakje voor hem neer op de salon tafel.
Vroeger deden wij het precies zo
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ontbijt, fruit, lunch en diner aan de eettafel. Vind ik wel zo makkelijk, kun je je bord gewoon kwijt en minder kans op enorm geknoei. Plus dat ik het zeker voor het avondeten belangrijk vind om dat samen aan tafel te doen.
Vroeger aten wij thuis ook zoveel mogelijk gezamelijk aan tafel. 's Morgens soms wel eens voor de tv, maar de andere maaltijden aan tafel. Dit vond ik best prettig en wil ik zelf ook zo doen, in elk geval wil ik het 's avonds zo blijven doen. Voor de rest ook wel, maar als het 's morgens bijvoorbeeld zo uitkomt mag ze ook best een keertje ontbijten voor de tv.
Vroeger aten wij thuis ook zoveel mogelijk gezamelijk aan tafel. 's Morgens soms wel eens voor de tv, maar de andere maaltijden aan tafel. Dit vond ik best prettig en wil ik zelf ook zo doen, in elk geval wil ik het 's avonds zo blijven doen. Voor de rest ook wel, maar als het 's morgens bijvoorbeeld zo uitkomt mag ze ook best een keertje ontbijten voor de tv.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ontbijt, in t weekend met z'n alle aan tafel en door de weeks lekker op de bank.
Lunch, in t weekend aan tafel en door de weeks wisselt dat.
Avond eten, altijd aan tafel.
Tussendoortjes meestal uit t vuistje
Lunch, in t weekend aan tafel en door de weeks wisselt dat.
Avond eten, altijd aan tafel.
Tussendoortjes meestal uit t vuistje
Gast- Gast
Nu hebben we nog geen eettafel dus alles op de bank, maar als we een ander huis hebben wil ik ontbijt, lunch en diner aan de eettafel. Fruit en thee + koekjes 's middags op de bank.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Wat zijn er veel mensen die op de bank eten, daar verbaas ik me wel over!
Zelf eten we nu ook meestal op de bank voor de tv, maar we zijn eigenlijk van plan om toch maar naar de eettafel te verkassen nu Lotte ook begint te eten.
Zelf eten we nu ook meestal op de bank voor de tv, maar we zijn eigenlijk van plan om toch maar naar de eettafel te verkassen nu Lotte ook begint te eten.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Help ons kind is te dik
» Arm kind
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Help ons kind is te dik
» Arm kind
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: