Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help ons kind is te dik

+20
Yzma
girli
Kabouter
Ploen
Arwyn
Margot
Phileine
minoessepoes
smooch
Lejow
widko
smurfie
Jeanette
_Lacey_
patjuhhh
JD
SuperGrover
Alias
Susan
BJA
24 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Help ons kind is te dik Empty Help ons kind is te dik

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 11:22

Nieuw programma op RTL, "Help ons kind is te dik". Ik krijg echt de rillingen van zo'n show!
Ik snap heus wel dat obesitas bij de jeugd van tegenwoordig gevaarlijk is en echt aandacht nodig heeft, maar waarom moet dat zo in beeld worden gebracht?

In 8 afleveringen is te zien hoe vier gezinnen drie maanden lang, alles op alles zetten om voor altijd af te rekenen met ongezond eten en te weinig beweging. De ouders spelen hierin een grote rol; van hen wordt niet alleen verwacht dat ze hun kinderen steunen en grenzen aangeven, zij zijn ook degene die de boodschappen doen en het goede voorbeeld (moeten) geven.
Aan het einde van de reeks wordt gekeken of het overgewicht bij het kind is afgenomen, of zijn of haar conditie is verbeterd en of het hen is gelukt hun gezamenlijke sportieve en emotionele doelen te bereiken. Uiteindelijk gaat het om een gezonder gezinsleven.

Waarom moet dit worden uitgezonden op een commerciele zender als RTL4? Wordt dit nu niet vermaak voor andere mensen? Kijken hoe 't dikke jong als enige vriendje een rat heeft? In het programma worden gezinnen bij gestaan door Marije van Asdonk; obesitas coach. Okee, tot zover snap ik 't. En... Nicolette van Dam presenteert de boel en staat de gezinnen bij. Dat sprietje ja. Ik snap er werkelijk niks van, staan jullie achter zo'n programma?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Help ons kind is te dik Empty Re: Help ons kind is te dik

Bericht  BJA di 28 dec 2010 - 11:28

Ik heb er eigenlijk niks op tegen. Die mensen hebben er denk ik ook zelf mee ingestemd/voor gekozen om mee te doen toch?
En dat Nicolette van Dam het presenteert vind ik ook niet gek.
Dat ze slank is kan zij ook niet veel aan doen. Ik bedoel, denk dat wel ineens erg opvallen is als je een dikke(re) presentatrice neerzet.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 11:30

Ja en nee.

Ja, want zwaarlijvigheid is gewoon niet gezond.

Nee, want ze beschadigen het kind tot er met!

Afvallen goed, commercie vanwege dikzijn niet.

Laatst aangepast door Isa op di 28 dec 2010 - 11:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Susan di 28 dec 2010 - 11:30

Ik heb nog helemaal niets van het programma meegekregen, maar als ik af ga op wat jij vertelt, vind ik dat je helemaal gelijk hebt. Ik vond dat trouwens ook van dat programma met die Supernanny. Mensen keken dat volgens mij echt niet om iets op te steken over opvoeding, alleen om te kijken wat voor potje andere mensen ervan maakten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 11:31

Ik vind het ook werkelijk sneuer en sneuer worden, met Paranormale Kinderen als toppunt.

Maar toch vind ik het ook wel weer goed dat ze aandacht besteden aan obesitas.

Gast
Gast

Bericht  Alias di 28 dec 2010 - 11:34

Tja ik heb een beetje een dubbel gevoel bij zulke programma's. Aan de ene kant hoort dit natuurlijk niet een soort leedvermaak programma te zijn. Aan de andere kant denk ik dat bij gezinnen met kinderen die ook neigen naar overgewicht, misschien door zo'n programma de alarmbellen gaan rinkelen en zij hopelijk dan ook kunnen voorkomen dat overgewicht bij hun kinderen echt een probleem gaat worden.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Susan di 28 dec 2010 - 11:37

Ik denk dat als je wil dat mensen met een kind met overgewicht er iets van opsteken, je er een integer programma van moet maken. Nu zullen ze hooguit constateren dat het kind in het programma nog dikker is en dat zij er lang niet zo'n potje van maken dan die ouders, of ze kijken gewoon niet omdat ze zich plaatsvervangend te kakken gezet voelen. Dat is althans mijn gevoel daarover.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 11:42

BJA schreef:Ik heb er eigenlijk niks op tegen. Die mensen hebben er denk ik ook zelf mee ingestemd/voor gekozen om mee te doen toch?
En dat Nicolette van Dam het presenteert vind ik ook niet gek.
Dat ze slank is kan zij ook niet veel aan doen. Ik bedoel, denk dat wel ineens erg opvallen is als je een dikke(re) presentatrice neerzet.

Nouja, ik kijk persoonlijk liever naar iemand met ervaring in een gezin, als ik zo'n programma op zet. Een Irene Moors of Wendy van Dijk bijv. Irene Moors vanwege de ehm.. Hoe moet ik 't noemen.. Realiteit denk ik. Zij IS moeder, is gewoon normaal, ziet er normaal uit, meer geloofwaardig. En van Dijk omdat ze sportief is en ook tegen dingen aan zal lopen met haar kids. Ik snap gewoon niet goed dat daar Nicolette van Dam bij neerzetten, wat voegt zij toe?

Ik moet zelf 't programma ook nog zien natuurlijk, maar in 't voorstukje zie je 4 kinderen. Één meisje zegt 'Als ik voor een spiegel sta, word ik verdrietig' (of iets in die trant) 2 jongens zeggen gepest te worden en dan zit er een derde jongen, met een ratje in z'n nek; "Mijn rat is mijn beste vriend". Zoiets breekt mijn hart gewoon! En ik vind 't heel goed hoor, dat dit onderwerp wordt aangesneden, maar als ik kijk naar programma's als The Look of Love, waarbij stellen worden geholpen met relatieproblemen... Zoiets is toch gewoon leedvermaak voor kijkers? Althans, dat gevoel krijg ik erbij..

Gast
Gast

Bericht  Alias di 28 dec 2010 - 11:52

Trishaa de presentatrice keuze snap ik inderdaad ook niet zo goed. Verder ligt het er aan hoe het programma wordt gebracht maar daar kan ik ook niets over zeggen want ik heb het nog niet gezien.
Eerlijk gezegd snap ik ook gewoon niet dat er mensen zijn die zich voor programma's als look of love, dubbeltje op zijn kant e.d. opgeven. Maar hoe dan ook dat het leedvermaak wordt voor de kijkers vind ik wel triest.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 23:58

Ik vind dat ze de eigenwaarde van deze kinderen nog meer naar beneden halen. Vooral omdat leeftijdsgenootjes ook zien dat hen te dikke klasgenootje o.i.d. mee doet aan zo'n programma, en hem of haar hierdoor nog meer gaat pesten. En mensen die zeggen dat deze kinderen hier zelf voor hebben gekozen. Ik denk dat de ouders de kinderen tot deze keuze aansporen. Ik denk niet dat een jong kind zelf een keuze kan maken en hier ook de gevolgen van in kan zien. Daar zijn het kinderen voor natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 3:17

Ik vind het ten eerste best wel slecht dat er ouders bestaan die hun kinderen zo dik laten worden. En ten tweede laten die ouders hun kind ook nog eens aan zo'n programma mee doen! Maar aan de andere kant, als je gewoon echt hulp nodig hebt en je dit als laatste redmiddel ziet.. tsjah.. Ik weet wel andere alternatieven, maar goed, als het werkt dan werkt het.

En dat het commercieel is, daar kan ik me weer niet zo heel druk om maken, alles wordt tegenwoordig gebruikt voor de commercie. die ouders doen er toch echt zelf aan mee.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover wo 29 dec 2010 - 4:51

Razz88 schreef:Ik vind dat ze de eigenwaarde van deze kinderen nog meer naar beneden halen. Vooral omdat leeftijdsgenootjes ook zien dat hen te dikke klasgenootje o.i.d. mee doet aan zo'n programma, en hem of haar hierdoor nog meer gaat pesten.
Misschien werkt het wel andersom. Dat het voor klasgenoten juist een eye-opener is om te zien hoe die kinderen lijden onder hun overgewicht.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 4:54

SuperGrover schreef:
Razz88 schreef:Ik vind dat ze de eigenwaarde van deze kinderen nog meer naar beneden halen. Vooral omdat leeftijdsgenootjes ook zien dat hen te dikke klasgenootje o.i.d. mee doet aan zo'n programma, en hem of haar hierdoor nog meer gaat pesten.
Misschien werkt het wel andersom. Dat het voor klasgenoten juist een eye-opener is om te zien hoe die kinderen lijden onder hun overgewicht.

Dat denk ik ook juist.

Gast
Gast

Bericht  JD wo 29 dec 2010 - 9:19

jeetje....lijkt me niet al te leuk als kind als je ouders je daarvoor opgeven....
veel kinderen met overgewicht worden al gepest op school, als ze aan zo'n tv programma meedoen helemaal denk ik.....

ik zou mn kind er noooooooooit voor opgeven...dan ga ik zelf wel mn best doen met gezonder eten, leuke manieren te vinden om hem meer te laten bewegen enzo....maar op tv, voor heel nederland.....nah
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 10:32

Darcy schreef:
SuperGrover schreef:

Dat denk ik ook juist.

Ik hoop het voor de kinderen!

Gast
Gast

Bericht  patjuhhh do 30 dec 2010 - 1:55

Storm schreef:Ik vind het ook werkelijk sneuer en sneuer worden, met Paranormale Kinderen als toppunt.

Maar toch vind ik het ook wel weer goed dat ze aandacht besteden aan obesitas.

+ 1

Laatst aangepast door patjuhhh op za 1 jan 2011 - 2:32; in totaal 1 keer bewerkt
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 21:41

Het schijnt trouwens zo te zijn dat dikke mensen eerder iets aannemen van een dikke arts of coach dat van een dunne arts of coach. Dat is in Amerika onderzocht. Dus ik ben benieuwd of de mensen gaan luisteren naar Nicolette.

Gast
Gast

Bericht  _Lacey_ do 30 dec 2010 - 23:31

Ze verzinnen ook iedere keer weer wat anders...

Voor mij valt dit programma onder dezelfde noemer als Help, mijn man is klusser, Bonje met de buren en al die andere programma's waar een BN'er te hulp schiet.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Jeanette do 30 dec 2010 - 23:35

Alias schreef:Tja ik heb een beetje een dubbel gevoel bij zulke programma's. Aan de ene kant hoort dit natuurlijk niet een soort leedvermaak programma te zijn. Aan de andere kant denk ik dat bij gezinnen met kinderen die ook neigen naar overgewicht, misschien door zo'n programma de alarmbellen gaan rinkelen en zij hopelijk dan ook kunnen voorkomen dat overgewicht bij hun kinderen echt een probleem gaat worden.

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 22:19

Ouders zouden echt gescreend moeten worden voordat ze kinderen mogen krijgen. Ik erger me dood aan dit soort programma's. Je ziet namelijk altijd dat pa en ma alleen maar ongezond voedsel voorschotelen. "We eten maar 1x in de week patat hoezo is dat ongezond?". Kasten die uitpuilen met snoep, chips, cola en meer ongezonde zooi.
En dan nog niet te spreken over de domheid om je kind op te geven voor zo'n programma (of paranormale kinderen, please!!!!!)

Gast
Gast

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 0:43

Op welke dag komt het? Dan wil ik het namelijk ook wel een keertje kijken.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 2:09

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
Miscchien als ik het een keer gezien heb ..

Nu komt er ook een programma met dat kinderen hun vader gaan zoeken.
Als ze door spermadonors zijn verwekt..
Dat vind ik ook al zo verschrikkelijk.

Gast
Gast

Bericht  smurfie za 1 jan 2011 - 2:19

Powerbabe schreef:Ik vind het ten eerste best wel slecht dat er ouders bestaan die hun kinderen zo dik laten worden. En ten tweede laten die ouders hun kind ook nog eens aan zo'n programma mee doen! Maar aan de andere kant, als je gewoon echt hulp nodig hebt en je dit als laatste redmiddel ziet.. tsjah.. Ik weet wel andere alternatieven, maar goed, als het werkt dan werkt het.

En dat het commercieel is, daar kan ik me weer niet zo heel druk om maken, alles wordt tegenwoordig gebruikt voor de commercie. die ouders doen er toch echt zelf aan mee.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, niet alle "dikke" kinderen zijn dik geworden door hun ouders....
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 2:52

Nee maar het meerendeel wel. Er zal vast 10 of 20% niet dik zijn door ongezond/ te veel eten en/of te weinig bewegen, maar dan blijft er dus nog 80 90% over. Ik snap sowieso niet (kind of volwassene) hoe je te dik kunt worden. Je merkt op gegeven moment toch dat je steeds dikker wordt. Dan denk je toch op gegeven moment.... MMM misschien moet ik wat gezonder gaan eten en wat vaker gaan sporten?

Gast
Gast

Bericht  widko za 1 jan 2011 - 4:08

Dat soort opmerkingen zoals van Vera slaan helemaal nergens op. Natuurlijk merken mensen dat ze te dik worden, Maar het moet ook maar lukken om anders te gaan leven. En sporten is ook niet voor iedereen rendabel. Natuurlijk kan je gaan wandelen fietsen etc maar als je dat al veel doet en toch te dik word wat dan?

Maar over het programma ik vind het erg zielig voor de kinderen dat de ouders op tv willen komen en daarom hun kind maar opgeven!
Want zo komt het op mij over.

widko
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 119
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud