Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonmaken een therapeutische werking?

+7
Rush
Rovine
Susan
Caresses
Mees
Minx
Parisienne
11 plaatsers

Ga naar beneden

Schoonmaken een therapeutische werking?

Schoonmaken een therapeutische werking? Lijn111077%Schoonmaken een therapeutische werking? Lijn1110 77% 
[ 53 ]
Schoonmaken een therapeutische werking? Lijn111023%Schoonmaken een therapeutische werking? Lijn1110 23% 
[ 16 ]

Totaal aantal stemmen : 69

Schoonmaken een therapeutische werking? Empty Schoonmaken een therapeutische werking?

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 7:59

Stond in de Flair van deze week, veel waren het ermee eens. Wat vinden jullie?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaken een therapeutische werking? Empty Re: Schoonmaken een therapeutische werking?

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 8:01

Het geeft een voldaan gevoel als ik mijn huisje weer spik en span heb.

Gast
Gast

Schoonmaken een therapeutische werking? Empty Re: Schoonmaken een therapeutische werking?

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 8:01

Als ik poets ( Laughing ) dan wordt ik er echt rustig van!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 8:18

Nee, het geeft mij een boel frustraties omdat ik het vrij zinloos vind aangezien het de volgende dag weer vol stof ligt..

Ik vind het ondankbaar werk en zonde van mijn tijd Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 19 apr 2012 - 8:20

Voor mij werkt het vaak ook rustgevend. Daarnaast voel ik me weer heerlijk als alles goed schoon en opgeruimd is.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Minx do 19 apr 2012 - 8:25

Eigenlijk wel, alleen is het probleem als ik onrust in mijn hoofd heb dan wil ik niet schoonmaken. Maar als ik eenmaal bezig ben dan geeft het wel rust.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 9:35

Ja, ik kan pas rustig zitten en relaxen als het huis schoon, opgeruimd & netjes is, het maakt me rustig.

Gast
Gast

Bericht  Mees do 19 apr 2012 - 9:40

Nee, absoluut niet. Ik vind het alleen maar vreselijk en geeft me totaal geen voldoening, rust of wat dan ook. Baal altijd dat het een paar uur later alweer vies is.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Bericht  Caresses do 19 apr 2012 - 9:42

Ik heb ja gedaan. Want het is vaker wel dan niet zo.
(Al valt afwassen daar bij mij niet onder, dat vind ik echt een rot klus).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 9:47

Ik vind het ook heerlijk als alles schoon een netjes is, als ik zelf niet lekker in mijn vel zit dan doe ik ook niet veel, maar als ik dan eenmaal bezig ben dan is het toch wel heel fijn om daarna in een schoon huis te zitten.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 19 apr 2012 - 9:49

Op zich wel, maar dan moet ik wel alleen zijn, muziek kunnen draaien en regelmatig even iets anders doen. Het moet ook niet echt vies zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 9:49

Nee, schoonmaken brengt alleen maar frustraties met zich mee voor mij smile

Gast
Gast

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 9:50

Absoluut. Als ik stofzuig, lijkt het wel alsof m'n gedachten van chaos naar meteen in de houding springen. An sich is het dus lekker, maar het resultaat is ook goed. Ik moet wel alleen zijn, als mensen om me heen lopen te darren, word ik gek.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 19 apr 2012 - 11:08

Caresses schreef:Ik heb ja gedaan. Want het is vaker wel dan niet zo.
(Al valt afwassen daar bij mij niet onder, dat vind ik echt een rot klus).
Oh afwassen.. daar word ik ook totaal niet 'zen' van! Bah, wat een rotklus! Van de rest wel gelukkig Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 19:29

Susan schreef:Op zich wel, maar dan moet ik wel alleen zijn, muziek kunnen draaien en regelmatig even iets anders doen. Het moet ook niet echt vies zijn.
+1 Hoewel ik het soms wel bevredigend vind als de tegelvloer vol natte voetstappen staat om die dan te dweilen.

Gast
Gast

Bericht  Rovine do 19 apr 2012 - 19:33

2 maanden geleden zou ik nee gestemd hebben.

Maar toen mijn relatie uitging heb ik een aantal weken achter elkaar de hele zondag lopen poetsen. 's ochtends rond 10 uur beginnen en moeten stoppen omdat het te donker is om nog verder te gaan. Op dit moment gaat het weer iets beter met me en ik merk dat ik meteen stukken minder obsessief ben. Wel jammer op zich, het gaf me een heel bevredigend gevoel.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 19:35

Ja, ik vind van wel. Als ik aan het schoonmaken ben, kan ik mijn gedachten vaak goed ordenen. Schoon in mijn huis, schoon in mijn hoofd haha.

Gast
Gast

Bericht  Rush do 19 apr 2012 - 19:55

Pippa schreef:Ja, ik kan pas rustig zitten en relaxen als het huis schoon, opgeruimd & netjes is, het maakt me rustig.
Inderdaad en dan heerlijk genieten!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  VeryCherry do 19 apr 2012 - 20:00

Sinds ik een vaatwasser en een nieuwe stofzuiger heb zeker wel. Nu wordt alles ook écht schoon en ik kan mateloos genieten van een schone keuken Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 1:41

Ja ik vind het meestal wel rustgevend, ik vind het heerlijk om na een drukke dag mezelf op te sluiten op de slaapkamer en dan de was te gaan vouwen, kom helemaal tot rust dan haha..

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ di 24 apr 2012 - 3:50

Het schoonmaken op zich niet, maar in een heerlijk schoon en opgeruimd huis zitten wel! Daar kan ik echt van genieten.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  rianne287 do 26 apr 2012 - 7:03

Ja want ik word er rustiger van als het schoon/klaar is.
Als ik een dikke bende in huis heb dan kan ik ook niet rustig gaan zitten en relaxen.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow do 26 apr 2012 - 7:14

Bwahahaha nou bij mij echt niet.. Ik ben me alleen maar druk aan het maken over wat ik allemaal nog moet doen en dat als het klaar is, ik bij wijze van alweer opnieuw kan beginnen. Heb echt het idee dat ik schoonmaak voor jan l*l
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 6:29

Opruimen vind ik heel therapeutisch. Heb pas een keer in een bevlieging de trapkast (voorraadkast, en ook bakjes en troepjes) gedaan. Ik ga dan ook in één keer door en het is zo´n heerlijk gevoel om dingen weg te gooien, naar zolder te verplaatsen of gewoon weer netjes neer te zetten. Er was meteen een stuk meer ruimte in de kast, en dan gelijk ook in m´n hoofd. En schoonmaken geeft achteraf toch ook wel een voldaan gevoel, maar vind ik toch wat minder therapeutisch. Kan niet goed uitleggen waarom.

edit: moet er wel genoeg tijd voor hebben want als het een haastklus is vind ik er weinig therapeutisch of bevredigends aan.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: