Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

van staan naar zitten

+6
Smaragdje
Limburg85
Annie24
Ezzer
teletascha
Liadan
10 plaatsers

Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty van staan naar zitten

Bericht  Liadan wo 18 apr 2012 - 6:44

Hoelang duurde het tot jullie kind weer zelf leerde gaan zitten nadat hij/zij was gaan staan? Kian trekt zichzelf overal aan op sinds hij 9,5 maand is, de eerste 1,5 week dat hij het kon liet hij zichzelf op zijn billen vallen of viel heel hard naar achteren op zijn hoofd...
Nu gaat hij al een paar weken steeds overal staan maar kan dan dus niet meer gaan zitten en uiteindelijk gaat hij huilen omdat hij niet meer wil staan.... Als hij begint te mopperen zet/leg ik hem weer op de grond, maar binnen 10 seconden staat hij dan weer Rolling Eyes
Weet iemand nog een leuke oefening waarmee ik hem kan leren om weer zelf te gaan zitten?
En is er hoop dat hij het snel door gaat krijgen nerd ?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 6:47

Misschien kun je hem aanleren om eerst door zijn knieën te zakken ipv hem op de grond te zetten? Dat heeft hier wel geholpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 6:48

H. deed dat meteen. Ik was er als de dood voor dat ze zich met een klap achterover zou laten vallen.
Ik vrees dat dat met A. een heel ander verhaal gaat worden.

Verder geen tips, misschien voor doen?
Hem helpen met steeds op zijn billen te zetten?
Hem bijvoorbeeld aan de box neerzetten en dan zijn handen aan de box naar beneden laten zakken totdat hij op zijn billen zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Liadan wo 18 apr 2012 - 6:50

Balloon schreef:Misschien kun je hem aanleren om eerst door zijn knieën te zakken ipv hem op de grond te zetten? Dat heeft hier wel geholpen.
En hoe doe ik dat? want hij houdt zijn benen gewoon stijf, haha.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  teletascha wo 18 apr 2012 - 6:51

Geen tips hier. WIj hebben een maand lang achter haar gestaan (hoezo vermoeiend??) om te voorkomen dat ze een hersenschudding opliep. En van de ene op de nadere dag snapte ze dat ze zich door de knien kon laten zakken.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Liadan wo 18 apr 2012 - 6:51

TBIB schreef:H. deed dat meteen. Ik was er als de dood voor dat ze zich met een klap achterover zou laten vallen.
Ik vrees dat dat met A. een heel ander verhaal gaat worden.

Verder geen tips, misschien voor doen?
Hem helpen met steeds op zijn billen te zetten?
Hem bijvoorbeeld aan de box neerzetten en dan zijn handen aan de box naar beneden laten zakken totdat hij op zijn billen zit.
Yara deed het dus ook meteen, Kian liet zich de eerste keren steeds heel hard vallen en nu blijft ie dus staan. Bij de box heb ik al geprobeerd, was ook geen succes, haha.
Ik vrees dat ik gewoon geduld zal moeten hebben... Maar als iemand nog een gouden tip heeft.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Ezzer wo 18 apr 2012 - 6:52

Ik lees even mee! Hier ook een manneke die overal aan gaat staan maar vervolgens net zo makkelijk weer omvalt omdat hij nog niet door heeft hoe hij moet gaan zitten...
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Annie24 wo 18 apr 2012 - 6:52

Y. deed dat ook meteen geloof ik. Kan me iig niet herinneren dat we dat probleem hier gehad hebben en ook niet dat hij zich zomaar om liet vallen ofzo.

Misschien een héél leuk speeltje (of koekje Laughing ) bij hem in de buurt neerleggen zodat hij door z'n knietjes moet om dat te pakken? Dat langs de box van TBIB klinkt ook wel 'makkelijk'.

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Liadan wo 18 apr 2012 - 6:53

teletascha, aha bij jullie duurde het dus ook wel even voor ze het door had. Erachter staan heb ik eigenlijk nooit gedaan, want hij trok zich toch overal aan op en ik kan er gewoon niet altijd bij staan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Liadan wo 18 apr 2012 - 6:54

Annie24 schreef:
Misschien een héél leuk speeltje (of koekje Laughing ) bij hem in de buurt neerleggen zodat hij door z'n knietjes moet om dat te pakken?

Zelfs dat heb ik al geprobeerd Embarassed , hahaha. Ik had een rijstwafeltje neergelegd, maar helaas het hielp niet angel .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Limburg85 wo 18 apr 2012 - 6:56

R. deed het ook gelijk, de 1e keer zat ik achter hem en trok ik hem naar achteren zodat die op schoot viel en daarna deed ik heel enthousiast als die zelf ging zitten (liet vallen op z'n kont) zodat hij het leuk vond.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Smaragdje wo 18 apr 2012 - 7:00

Hier ging hij gelijk steeds terug zitten vanaf dat hij kon gaan staan. In het begin liet hij zich soms wel op zijn billetjes vallen, maar meestal ging het vrij gecontroleerd.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Annie24 wo 18 apr 2012 - 7:02

Liadan schreef:
Annie24 schreef:
Misschien een héél leuk speeltje (of koekje Laughing ) bij hem in de buurt neerleggen zodat hij door z'n knietjes moet om dat te pakken?

Zelfs dat heb ik al geprobeerd Embarassed , hahaha. Ik had een rijstwafeltje neergelegd, maar helaas het hielp niet angel .

Y. doet alles voor eten laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Ezzer wo 18 apr 2012 - 7:19

Hier gaan we ook achter hem staan. Ben veel te bang dat hij valt (doet hij ook als we hem niet zouden opvangen)
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  teletascha wo 18 apr 2012 - 7:20

Liadan schreef:teletascha, aha bij jullie duurde het dus ook wel even voor ze het door had. Erachter staan heb ik eigenlijk nooit gedaan, want hij trok zich toch overal aan op en ik kan er gewoon niet altijd bij staan.

ja, ik denk toch zeker wel een maand.... En ze wilde ook echt geen moment meer zitten. Alleen maar staan...En dan liet ze zich ongecontroleerd naar achteren vallen. Haar hele hoofd zat vol bulten en blauwe plekken. Dus wij hebben eigenlijk altijd geprobeerd (zover mogelijk) om haar op te vangen om erger te voorkomen. Maar moet zeggen dat ik nu heeeeel erg blij ben dat deze fase nu weer voorbij is.

Wat misschien wel geholpen heeft om meer gevoel te krijgen voor het gaan zitten is dat wij haar hebben laten oefenen met lopen (dus haar vasthouden terwijl ze loopt), en dan ging ze vanzelf zitten als ze ergens een leuk speeltje of iets zag.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Liadan wo 18 apr 2012 - 7:23

Lopen aan de hand doet Kian nog helemaal niet, hij loopt wel kleine stukjes langs de tafel/bank.
Hij liet zich ook regelmatig hard vallen en ook vaak dan net tegen de rand van de tafel, ik heb veel vallen en stoten creme gesmeerd. Maar nu blijft hij toch gewoon staan en als hij moe wordt legt hij zijn hoofd op de tafel of op de bank of hij gaat huilen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Bruintje Beer wo 18 apr 2012 - 7:25

Toevallig deed hij het vanmiddag voor het eerst dat hij van staande naar zittend!!
Maar als hij staat laat hij zich meestal door zijn knieen zakken zodat hij doorgaat met kruipen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Happydobby wo 18 apr 2012 - 10:55

M.laat zich ook door de knieën zakken, niet altijd helaas dus hij is ook al eens omgevallen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Linda wo 18 apr 2012 - 19:29

Wat grappig, zulke dingen was ik al weer vergeten, dat gaat ook snel!
Maar mijn dochter heeft ook een tijd gestaan voordat ze snapte hoe ze kon zitten. Dan stond ze zielig aan tafel te trillen op dr beentjes.
Ik pakte dan haar beide handjes en begeleidde haar naar achter op haar kontje, ik deed het zeg maar voor. Toen snapte ze het vrij snel!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  woezel wo 18 apr 2012 - 21:15

E had dat in de box ineens door. Bij de tafel durft ze zichzelf nog niet echt te laten zaken. Maar daar is het ook veel leuker om vd tafel over te steken naar de bank, rondje bank en weer terug. Maar ze valt dus ook nog geregeld om, streukelt ze over haar eigen voetjes

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

van staan naar zitten Empty Re: van staan naar zitten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum