Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+21
_Lana_
Kamperseboekenwurm
Pien
joyce0606
Happydobby
Aimee
Twellie
Poisongirl
Slakje
Supertalentje
Floor
MissD
mickey
Ayla
pindaatje
hellowkitty
pitbullgup
blondje1313
Papillio
studiebol
Star007
25 plaatsers

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 14 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  MissD di 1 mei 2012 - 22:35

Joyce; Wat vervelend dat je dat gevoel blijft houden.

Parel; T. heeft gister een paar keer van haar zij naar haar rug gedraaid maar verder nog niet. Ze heeft nog geen tandjes en zitten kan ze op schoot Wink als wij haar handjes vasthouden. Ze probeert op schoot veel te gaan staan... en als we haar op haar buik leggen probeert ze naar voren te "tijgeren", waarna ze natuurlijk gaat schreeuwen omdat het nog niet goed lukt.

Slakje; Wat vervelend dat L. zo blijft kwakkelen met haar gezondheid.

Blondje; Wat moeten jullie geschrokken zijn zeg, gaat het nu allemaal goed met L.

Floor; Dat Rapley, hoe gaat dat in zijn werk. Je geeft je kindje een stukje fruit of groente ter grote van zijn/haar vuistje en daar kunnen ze op sabbelen/bijten/van eten? Ik ben er nog niet over uit hoe we het gaan doen. In ieder geval wil ik proberen vanaf 6 maanden (eerst volgende week of later maar eens starten met een papfles) te beginnen met groente en fruit. Misschien ga ik het wel combineren ofzo. En gepureerd en in stukjes, kijken wat ze zelf prettiger vind.

Studie; Veel plezier met je vrije dag...

Hier zojuist de fysio geweest. T. heeft een afplatting van 109,1procent en komt in aanmerking voor een helmpje. Deze zou ze dan waarschijnlijk 3 maanden moeten dragen. De 21e komt ze nog eens meten en als er dan geen verbetering is (en wij het willen) schrijft ze een verwijzing voor de kinderarts en krijgt T. een helmpje.
Zometeen met een vriendinnetje even de stad in, lekker lunchen. En vanavond mijn eerste dienst in de thuiszorg. Ben benieuwd... zal wel enorm wennen zijn.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 14 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Happydobby di 1 mei 2012 - 23:19

Info over rapley:

http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/blw/

Of in het engels:
http://www.rapleyweaning.com/assets/blwleaflet.pdf

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  studiebol wo 2 mei 2012 - 0:38

MissD hebben jullie al besluit genomen over een eventueel helmpje als het niet minder word? Succes vanavond met je eerste werkdag!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Star007 wo 2 mei 2012 - 1:09

Nou ik loop alweer achter hihi Very Happy

@ zitten, omrollen en tandjes: Zitten kan ze wel, maar klapt na een paar seconden wel dubbel.. is ook wat zo'n zwaar hoofd Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 14 394967 . Ze zit verder wel prima als ik haar maar wat tegenhoud dus. In de kinderstoel zit ze ook prima, door de riempjes. Omrollen doet ze geen enkele moeite voor, en is dus nog geen enkele keer spontaan gebeurt. Het lukt wel als ik haar help. Tandjes.. ik zie weer een bultje zitten en ze is wat jengelig al paar dagen, dus kan goed zijn dat ze er aan komen.

@Rapley : Ik gaf hier van de week ook een stuk banaan en die glibberde zo haar handje uit haha. Maar daarna ging het al beter. Stukken aanbieden gaat hier ook prima hoor, ze verslikt zich bijna nooit. En zo wel dan, haalt ze het zo weer op.
Meestal krijgt ze gewoon gepureerd eten ( wel met wat stukjes) en dan af en toe wat stukken fruit of groente in haar handje.

@Parel: Hoe is het met L.? Zit ze weer wat lekkerder in haar vel?

@Studiebol: Lekker aan het genieten van je vrije dag Laughing ?

@MissD: Balen zeg dat het waarschijnlijk toch nodig blijkt te zijn. Maargoed wat zijn 3 maandjes op de rest van haar leven met een mooi rond bolletje ? Ik snap dat het natuurlijk niet leuk is, als je kindje een helmpje op moet.
Succes met je eerste dienst vanavond!

@All:

D. is wat jengelig en gaat telkens gillen met haar hoge stemmetje , als ze geen aandacht krijgt. Ze heeft het nu al goed door geloof ik Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 14 1578173417 .. want mama kan echt niet tegen gegil de hele dag, dus dan krijgt ze meteen aandacht haha.

Laatst aangepast door Star007 op wo 2 mei 2012 - 8:12; in totaal 1 keer bewerkt
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  studiebol wo 2 mei 2012 - 3:50

Star wat een rotnieuws zeg! ik snap dat je daar van schrikt!

Fijn dat het met jullie meid allemaal goed gaat!

Ja ik heb een heerlijk dagje gehad, het is hier super weer dus vanmorgen eerst een eind met de dames gewandeld, ze gingen onderweg niet eens slapen, haha dus dat was wel leuk! Daarna hebben de dames een paar uurtjes geslapen en heb ik lekker in de zon een boek gelezen. En toen de dames weer wakker waren heb ik ze ook buiten gelegd en hebben we gezellig samen van het mooie weer genoten! helemaal prima dus!

Ze hebben vanmiddag ook een stukje brood gehad maar ze verzamelde het in hun gehemelte en slikte het niet door, gekke kids!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 4:03

Studie dat doen meer baby`s hoor, daarom moet je af en toe ook even met je pink door hun mond heen om alles weg te halen! Je kan ze ook het beste eerst droog oud brood geven, dat plakt niet zo.

Star, hier gaat het goed hoor! Ze is weer te genieten! We zijn het puntje (tandje) wat zo irriteerde ook kwijt haha, dus ik snap er ook geen snars van!

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 wo 2 mei 2012 - 5:07

star: oww bah zeg! ik kan me het voorstellen, toen K net geboren was hoorde ik ook dat een vrouw was overleden bij de geboorte van haar 3e kindje. het kindje heeft het overleeft. pfff jemig..je zal als man maar met 3 kinderen overblijven...iets wat heel mooi is... een wonder...wordt zomaar iets verschrikkelijks....kippenvel van dit soort verhalen!

vandaag is een rioolbedrijf geweest om de put leeg te zuigen, ze zijn echt de hele dag bezig geweest, en het is geen goed nieuws... we moeten toch over naar het gemeente riool, wat dus betekend dat de hele gang en keuken open moet...en de straat...en dan niet te vergeten de kosten...pfff Sad
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  studiebol wo 2 mei 2012 - 5:10

Jocye dat is balen zeg dat er zoveel kosten bij komen! Maar aan de andere kant dan zit je wel op het gemeente riool en dan is de kans een stuk kleiner dat je weer zo'n mega verstopping krijgt toch?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol wo 2 mei 2012 - 5:11

Parel schreef:Studie dat doen meer baby`s hoor, daarom moet je af en toe ook even met je pink door hun mond heen om alles weg te halen! Je kan ze ook het beste eerst droog oud brood geven, dat plakt niet zo.

Star, hier gaat het goed hoor! Ze is weer te genieten! We zijn het puntje (tandje) wat zo irriteerde ook kwijt haha, dus ik snap er ook geen snars van!

haha ik had dus juist vers brood gegeven, dacht dat is veel lekkerder Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 14 561177 Ze waren wel druk aan het kauwen, dus ik hoef minder bang te zijn dat ze het zo door slikken dat is al een gerusstellende gedachte.
Maar het witte puntje van L is dus weer verdwenen? Das balen!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  joyce0606 wo 2 mei 2012 - 5:40

jaa zeker, beter....alleen jammer..want we zijn al sinds 14 oktober bezig...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  MissD wo 2 mei 2012 - 19:21

Studie en Star; Ik denk dat we het helmpje wel gaan doen. Alleen ga ik hem haar niet continue aangeven dan hoor (dus niet als we ergens op visite gaan of we krijgen hier iemand, moet zeggen dat ik dat ook niet nodig vind aangezien ze 2 weken geleden opgemeten is, en haar bolletje nu al iets ronder aanvoelt). We krijgen in ieder geval de 21e een verwijzing voor de kinderarts, en dan eens luisteren wat die te zeggen heeft. De fysio vertelde ons ook al, dat vrijwel iedereen een afplatting heeft, maar het nu ook wel erg "in" is om helmpjes te geven zodra een kindje een afplatting heeft (natuurlijk ook erg makkelijk, want dan hoeven ouders er verder zelf haast niet mee aan de slag, het helmpje doet het werk, terwijl we nu met oefeningen dus ook al verbetering zien).

Gisteravond mijn eerste dienst gehad. 3 uurtjes weggeweest, is me alles meegevallen. De cliënten zijn erg aardig. Moest wat steunkousen uitdoen, benen insmeren, stoma's verzorgen en controleren, catheteriseren en wondzorg doen.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 2:14

goedemiddag!!

ben nu aan het werk... maar het systeem ligt eruit.. Ben nu ook thuis dus ga zo maar ff stofzuigen en dweilen, kruip vanavond wel ff achter de computer :-)

verder weinig nieuws.. zal wel blij zijn als school weer begint gewoon weer in een normaal ritme. Op tijd naar bed en op tijd eruit haha..
Heb gister op fb nog een super schattige foto geplaatst
* foto weg*

ons vrolijke mannetje!!

@ joyce, ik loop ook altijd achter haha... ik kom soms een up date brengen.. lees wel gewoon mee maar reageren komt er gewoon niet altijd van.. :-)

Ik heb bij de meiden rapley gedaan... de eerste maand gewoon gepureerd om de smaken te laten kennen.. Plus ik wil dat ze goed kunnen zitten in de stoel voordat ik dit doe.. en daarna lekker alles in stukkies :-)

ohhh er komt nog een eind aan het riool verhaal... maar wat klote allemaal onkosten zo extra...

@ studie, had in een ander topic foto gezien van de meiden.. wat veranderen ze toch zeg!!! wauwie
hoe is het met de pokjes?

@ missD, wat goed dat T dat allemaal al doet! wel sneu voor der dat het dan niet lukt he...
weten jullie al of jullie dat ''willen'' een helmpje? *ohh lees het al*

ben jij verpleegkundige?

@ star, die dame van jullie bespeelt je gewoon met der gegil!! wat een slimmerik al haha

ps niet quoten kan ik de foto nog wel halen

Laatst aangepast door BeeGee op do 3 mei 2012 - 22:10; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Kamperseboekenwurm do 3 mei 2012 - 3:28

MissD schreef:Studie en Star; Ik denk dat we het helmpje wel gaan doen. Alleen ga ik hem haar niet continue aangeven dan hoor (dus niet als we ergens op visite gaan of we krijgen hier iemand, moet zeggen dat ik dat ook niet nodig vind aangezien ze 2 weken geleden opgemeten is, en haar bolletje nu al iets ronder aanvoelt). We krijgen in ieder geval de 21e een verwijzing voor de kinderarts, en dan eens luisteren wat die te zeggen heeft.

ik lees regelmatig mee in de topics bij Zwangerschap & Mama's en ik vroeg mij af toen ik bovenstaande las, wat jouw argumentatie is achter het afdoen van het helmpje als je op visite gaat of visite ontvangt. Een helmpje is toch voor een aantal uur per dag en dan is het toch niet zo erg dat ze een helmpje opheeft als er bezoek is of jullie op bezoek gaan? Uit mijn eigen omgeving ken ik meerdere kindjes die een helmpje hebben gedragen en die droegen dat helmpje ook als ze weggingen. Volgens mij bereik je het resultaat alleen maar sneller, als je het helmpje meerdere uren per dag laat dragen.

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779

Bericht  mickey do 3 mei 2012 - 3:40

Ik kom ff ego binnenvallen hoor. Weet niet of ik later vandaag nog kan reageren, anders wordt het morgen, maar ik moet het ff kwijt.

Zojuist even met F naar het consultatiebureau geweest. De vorige keer, met 4 maanden, was hij maar 50 gram bijgekomen op een maand tijd. Voor mijn eigen gevoel wilde ik dus even extra gaan wegen, om te kijken wat het nu was, aangezien het volgende consult pas met 6 maanden is. Het resultaat: bijna 200 gram afgevallen Sad Advies van de arts is nu om hem eerst aan beide borsten te laten drinken, 10-15 minuten per kant, en daarna nog een flesje van 90 of 120 cc aan te bieden. Over twee weken moet ik terug met hem, om hem nog eens te laten wegen. Ben best een beetje geschrokken hiervan Sad
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Happydobby do 3 mei 2012 - 4:54

@Mickey, misschien kan je een LK inschakelen? Als je flesjes na gaat geven daalt je produktie.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Aimee do 3 mei 2012 - 5:05

Happydobby schreef:@Mickey, misschien kan je een LK inschakelen? Als je flesjes na gaat geven daalt je produktie.

Als ik het goed onthouden heeft geeft Mickey al een tijdje flesvoeding naast de borstvoeding, omdat ze niet genoeg cc kolft.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  studiebol do 3 mei 2012 - 5:14

Mickey wat vervelend zeg! kan me voorstellen dat je er ff van geschrokken was. Hij is verder niet ziek geweest ofzo?

Beegee leuke foto!!
Vind je dat de meiden veranderen ja? Leuk om te horen, meer mensen zien dat.. zo op het eerste blik zie ik het niet maar als ik foto's terug kijk zie ik het wel!

Hier lekker weekend! Heerlijk en ik heb niet eens een zwaar werkweek gehad, maar 2 dagen gewerkt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol do 3 mei 2012 - 7:13

Zo rust in huize studiebol... ik had de dames een keer niet naar bed gedaan na het dagverblijf en dat ging goed, ze waren heel gezellig met elkaar aan het kletsen en doen! Erg leuk om te zien. Na de groentehap en de fles naar bed en ze vielen als een blok in slaap, ze slapen sowieso steeds minder, wel prima maar het is ff op zoek naar een nieuw ritme.

Dus ik ben wel benieuwd of jullie kids een beetje een slaapritme hebben?

En een vraag over de bijvoeding, vanaf wanneer hebben jullie er aardappels bij in gedaan? En als je dat er bij in doet kan dat ook gewoon nog in de diepvries? Ja wel toch?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  blondje1313 do 3 mei 2012 - 7:22

Aimee schreef:
Happydobby schreef:@Mickey, misschien kan je een LK inschakelen? Als je flesjes na gaat geven daalt je produktie.

Als ik het goed onthouden heeft geeft Mickey al een tijdje flesvoeding naast de borstvoeding, omdat ze niet genoeg cc kolft.

Ik denk dat je mij bedoelt Aimee, of het is bij Mickey hetzelfde, dat zou ook kunnen, dat ik niet zo goed opgelet heb.

Studiebol, ik ben met 6 maanden met fruit begonnen, een week later met groente, toen 2 soorten fruit. Nu ben ik deze week begonnen met het mengen van groente. Ik heb twee soorten groente geprobeerd, spaghetti met tomatendrap (geen succes), courgette met rijst (viel ook niet mee, kreeg ze amper wat van binnen) en ik heb net twee porties broccoli met gekookte aardappel gemaakt, maar die is voor morgen. Dat laatste is behoorlijk glad gepureerd in de babycook. De spaghetti en rijst waren vrij brokkerig, misschien dat ze het daarom ook niet zo goed weg kon krijgen.
Volgens mij kan het dan net zo goed in de diepvries, zou niet weten waarom niet.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  studiebol do 3 mei 2012 - 7:37

Blondje ik heb niet zo'n mooi opbouw schema als jou merk ik wel Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 14 561177 Ben begonnen met fruit 2 dagen later al groente en af en toe mix ik idd wat fruit. Kan idd ook wel eerst ff beginnen met groente mixen. Ik dacht dat rijst en pasta pas wat later mochten en dat je beter eerst met aardappel kon beginnen? Tja ik weet het eigenlijk ook niet, de mevrouw van het cb had het over dat je eerste met aardappels ging mengen en later pas met rijst..
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Star007 do 3 mei 2012 - 7:44

studiebol schreef:Blondje ik heb niet zo'n mooi opbouw schema als jou merk ik wel Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 14 561177 Ben begonnen met fruit 2 dagen later al groente en af en toe mix ik idd wat fruit. Kan idd ook wel eerst ff beginnen met groente mixen. Ik dacht dat rijst en pasta pas wat later mochten en dat je beter eerst met aardappel kon beginnen? Tja ik weet het eigenlijk ook niet, de mevrouw van het cb had het over dat je eerste met aardappels ging mengen en later pas met rijst..

Ik doe er sinds een maandje aardappel bij, merk goed dat de groentehap nu beter vult. En het kan ook in de vriezer Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 14 561177
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  blondje1313 do 3 mei 2012 - 7:50

Rijst mengt ook niet zo lekker, blijven bij mij allemaal brokjes. Maar rijst zit toch ook in rijstebloem, of zeg ik nu iets heel doms?
En zelf aten we van de week spaghetti, dat vond ik dan wel zo handig.
Schema is eerder uit gemakzucht dan dat het bewust was hoor, vond het voor mezelf makkelijker om rustig aan te beginnen.

Ik heb nu voor het eerst een paar potjes gekocht omdat we binnenkort een weekendje weg gaan. Ik moet zeggen dat ik er van schrok hoe glad dat is (potjes vanaf 6 maanden), ik maak haar eten echt niet zo glad. Er zit ook zo veel in, 200 gram fruit, dat is 2 hele appels volgens mij!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 7:55

Zag vandaag bij de kruidvat potjes (jaaa slechte mama, maar als ik zie dat ze 2 happen eet ga ik echt niet koken.. Voorlopig dan) van olvarit van 4+ met wortel en aardappel dus dat kan je denk ik wel proberen hoor! En invriezen.

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 3 mei 2012 - 7:55

Blondje, ik heb idd ook worteltjes uit een potje gehad maar die is ook erg glad, zo glad krijgen ze het van mij ook niet hoor.

Ik heb geen idee hoeveel gram groente en fruit ze hier krijgen maar geen 200 gram per fruit of groente keer hoor. De volgende keer zal ik het eens wegen voor ik het in een bakje doe dan weet ik hoeveel ik per keer heb.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol do 3 mei 2012 - 7:56

Parel schreef:Zag vandaag bij de kruidvat potjes (jaaa slechte mama, maar als ik zie dat ze 2 happen eet ga ik echt niet koken.. Voorlopig dan) van olvarit van 4+ met wortel en aardappel dus dat kan je denk ik wel proberen hoor! En invriezen.

Very Happy Very Happy Very Happy

Haha dat is ook zo hoor, ze aten hier zeker de eerste week ook heel weinig dus kon ik het weggooien. Maar ik dacht zo'n potje is duurder dan wat ik nu weg gooi:D
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: