Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
+21
_Lana_
Kamperseboekenwurm
Pien
joyce0606
Happydobby
Aimee
Twellie
Poisongirl
Slakje
Supertalentje
Floor
MissD
mickey
Ayla
pindaatje
hellowkitty
pitbullgup
blondje1313
Papillio
studiebol
Star007
25 plaatsers
Pagina 8 van 40
Pagina 8 van 40 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40
Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
@Studie: het KDV is inderdaad een dag vol indrukken, geloof best dat ze dan minder honger hebben. Hoe gaat het met de bijvoeding? Fijn dat je een goede dag hebt gehad op het werk. Hoeveel dagen werk jij ook alweer?
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
mickey schreef:@Studie: het KDV is inderdaad een dag vol indrukken, geloof best dat ze dan minder honger hebben. Hoe gaat het met de bijvoeding? Fijn dat je een goede dag hebt gehad op het werk. Hoeveel dagen werk jij ook alweer?
3 dagen, 24 uur in totaal.
Ja bijvoeding gaat goed opzich, dagverblijf geeft aan dat ze daar goed fruit eten, en dat doen ze thuis ook. De groentehap savonds gaat ook best goed, V had het meteen al wel goed door maar L doet haar mondje nu ook wel open. Heb ook wel een aantal keren heel enthousiast gereageerd als ze haar mond open deed, dacht tja ze moeten toch snappen dat ik het fijn vind dat ze dat doet :-) en als ze nu haar mond vol heeft, kijkt ze me echt zo aan van" jaa goed he van mij?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Oh das fijn, 24 uur. Zou ik ook wel fijn vinden, dat aantal uren.
Lief hoor, dat ze je snapt Van de ene kant lijkt het me super om al te beginnen met bijvoeding, maar van de andere kant wil ik toch echt wachten tot 6 maanden. F geeft niet aan dat hij al meer wilt dan alleen BV, dus zolang hij dit accepteerd, blijven we gewoon bij de BV.
Lief hoor, dat ze je snapt Van de ene kant lijkt het me super om al te beginnen met bijvoeding, maar van de andere kant wil ik toch echt wachten tot 6 maanden. F geeft niet aan dat hij al meer wilt dan alleen BV, dus zolang hij dit accepteerd, blijven we gewoon bij de BV.
mickey- Kletskop
Ik breek even in:
Star, mijn zoontje is bijna 6 maanden, met 5 maanden woog hij 9 kilo en was hij 72 cm lang. Het cb zei dat we hem het beste in de maxi cosi konden blijven vervoeren, omdat dit het veiligst is. Pas als hij met zijn hoofd boven de mc uit komt, moet hij over naar de vervolgstoel. Ik denk wel dat dat gezien zijn lengte heel snel zal zijn, maar ik probeer hem nog even in de mc te houden.
Verder zit ik met hetzelfde probleem wat de medicijnen betreft, ook wij zaten op 2x zantac en 4x motillium en we hadden het afgebouwd tot 1x zantac en 2x motillium, maar hij spuugt weer meer, ondanks de groenten die hij net een weekje krijgt. Onze kinderarts belt komende week terug, maar ik verwacht ook weer terug te moeten naar het oude schema.
Star, mijn zoontje is bijna 6 maanden, met 5 maanden woog hij 9 kilo en was hij 72 cm lang. Het cb zei dat we hem het beste in de maxi cosi konden blijven vervoeren, omdat dit het veiligst is. Pas als hij met zijn hoofd boven de mc uit komt, moet hij over naar de vervolgstoel. Ik denk wel dat dat gezien zijn lengte heel snel zal zijn, maar ik probeer hem nog even in de mc te houden.
Verder zit ik met hetzelfde probleem wat de medicijnen betreft, ook wij zaten op 2x zantac en 4x motillium en we hadden het afgebouwd tot 1x zantac en 2x motillium, maar hij spuugt weer meer, ondanks de groenten die hij net een weekje krijgt. Onze kinderarts belt komende week terug, maar ik verwacht ook weer terug te moeten naar het oude schema.
Gast- Gast
Mickey, het bijvoeden is best leuk.. maar heel eerlijk ik vind het soms ook best een gedoe en een ontzettend gesmeer Ik heb bij beide meiden ook niet zo ervaren dat ze meer behoefte aan eten hadden. Maar toen ik er mee begon, had V het meteen super door, en zit ook vanaf het begin al wat te miepen als het haar niet snel genoeg gaat. De wijkverpleegkundige maakte donderdag de opmerking dat ze er dan al wel aan toe was.... Tja dat weet ik niet hoor.. maar goed.
studiebol- Ratel
@Studie: jaaaa het is een knoeiboel in het begin he Ik had een tijdje terug bedacht dat ik via rapley wilde bijvoeden, dus in stukken aanbieden, maar nu het dichterbij komt, vind ik het toch wel eng... Ach... ik heb nog ff om na te denken
mickey- Kletskop
Mickey ik heb daar ook over nagedacht(rapley).. maar ik weet zeker dat ze niet hadden gesnapt dat ze dat in hun mond moesten doen en dan er maar wat mee moesten doen. Ik pureer het eten wel, maar niet helemaal glad, er zitten echt wel stukjes in.. en het idee is dan dat ik er steeds meer en grotere stukken in doe. Zodat ze het op die manier leren. Soms vind ik het ook wel eng hoor, ze verslikken zich regelmatig in een stukje en zo groot zijn die echt niet.
studiebol- Ratel
Louise heeft plots rode bobbeltjes op haar hoofdje. Echt, uit het niets. Het lijken net puistjes, maar het is echt knalrood errond. Ook zitten er op haar ene wang allemaal kleine lichtrode plekjes die wat overlopen in elkaar (net alsof ze bloost langs één kant).
Moet ik hiermee naar de dokter, of maak ik me (weer) teveel zorgen?
Moet ik hiermee naar de dokter, of maak ik me (weer) teveel zorgen?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Nou ja... F duwt werkelijk alles in zijn mond wat ik hem in zijn handjes geef. En ook wat hij zelf te pakken krijgt, hahaha. Dus wat dat betreft heb ik goede hoop. Maar we zien wel tegen die tijd. Nog 6 weken...
mickey- Kletskop
@Slakje: lijkt het hier op? Zo zien F zijn wangen er namelijk uit sinds vrijdag. Het is nu alweer een stuk rustiger. Ik ben er niet mee naar de dokter geweest. Meerdere mensen geven aan dat het zou kunnen dat hij tandjes krijgt. Al is L daar wel nog wat jong voor natuurlijk. Lijkt ze er last van te hebben? Ik zou het een paar dagen aankijken. Heb je iets anders gedaan dan normaal? Ander wasmiddel ofzo?
mickey- Kletskop
@Floor: Gelukkig dat het gisteravond wat beter ging met de papfles Gefeliciteerd met jullie jubileum.. hopelijk krijg je iets
@Mickey: Dat wat die cb arts van haar gezegd heeft, snap ik ook niet helemaal. Naar mijn idee 'mag' je vanaf 9 kilo over naar de autostoel, het is toch geen moeten lijkt me..Dus ben het met je eens .
Spannend dan woensdag ! Snap helemaal wat je bedoelt wat betreft het lui worden, door het thuiszitten. Had ik op het eind van mijn verlof ook last van.
@Parel: Spannend en fijn dat ze mee mag naar jouw kdv Heb je trouwens ook kans dat je ooit op haar groepje in moet vallen, stel er zijn daar veel zieken?
@Studiebol: Ik vind al die fruithapjes , groentehapjes , boterhammen enzo ook erg leuk, maar inderdaad ook een smeerboel en het kost natuurlijk veel meer tijd dan alleen een fles.
@Lelie: Zo dan heb jij ook al zo'n flinkerd Waarschijnlijk zul je wel weer terug moeten naar het oude schema, maargoed als het met meer medicatie beter gaat , is dat het beste he.
@All: Vandaag met de kinderarts overlegd en we gaan weer terug naar het oude medicatie schema. Hij gaf ook al aan, dat het vaak wel geprobeerd wordt om af te bouwen, maar dat de meeste kindjes toch wel tot hun 1 jaar de medicatie nodig blijven hebben.
Nou ik ga zo weer Born every minute kijken en hopelijk op tijd mijn bed in. Ik heb hoofdpijn ( door onze gillende keukenmeid haha) en morgen weer een werkdag .
@Mickey: Dat wat die cb arts van haar gezegd heeft, snap ik ook niet helemaal. Naar mijn idee 'mag' je vanaf 9 kilo over naar de autostoel, het is toch geen moeten lijkt me..Dus ben het met je eens .
Spannend dan woensdag ! Snap helemaal wat je bedoelt wat betreft het lui worden, door het thuiszitten. Had ik op het eind van mijn verlof ook last van.
@Parel: Spannend en fijn dat ze mee mag naar jouw kdv Heb je trouwens ook kans dat je ooit op haar groepje in moet vallen, stel er zijn daar veel zieken?
@Studiebol: Ik vind al die fruithapjes , groentehapjes , boterhammen enzo ook erg leuk, maar inderdaad ook een smeerboel en het kost natuurlijk veel meer tijd dan alleen een fles.
@Lelie: Zo dan heb jij ook al zo'n flinkerd Waarschijnlijk zul je wel weer terug moeten naar het oude schema, maargoed als het met meer medicatie beter gaat , is dat het beste he.
@All: Vandaag met de kinderarts overlegd en we gaan weer terug naar het oude medicatie schema. Hij gaf ook al aan, dat het vaak wel geprobeerd wordt om af te bouwen, maar dat de meeste kindjes toch wel tot hun 1 jaar de medicatie nodig blijven hebben.
Nou ik ga zo weer Born every minute kijken en hopelijk op tijd mijn bed in. Ik heb hoofdpijn ( door onze gillende keukenmeid haha) en morgen weer een werkdag .
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
@Star: oeh.... gillen... Dat kan F ook heel goed. En lol dat hij dan heeft... Wat vervelend dat ze toch nog blijft spugen, maar als het met de medicijnen goed gaat en ze die ook gewoon accepteerd, dan is het prima, toch?
Ik heb rtl4 op staan, eerst zeer hersenloos GTST kijken en daarna CSI en Bones. Al neem ik die ook op, voor het geval F tussendoor komt voor een voeding
Ik heb rtl4 op staan, eerst zeer hersenloos GTST kijken en daarna CSI en Bones. Al neem ik die ook op, voor het geval F tussendoor komt voor een voeding
mickey- Kletskop
Slakje als je de rode puntjes weg kan drukken is er waarschijnlijk niks ergs, kan je ze niet weg drukken zou ik even de huisarts bellen (of huisartsenpost als jullie dat hebben) met een glas erop drukken dan kan je door de bodem zien of ze weg te drukken zijn.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ja! Zo ziet het op haar wang eruit. De andere plekjes niet, dat zijn echt bultjes en helemaal rood. En nee, ik gebruik niets anders...
Slakje- Ratel
Gedraagt ze zich anders dan normaal? Dan zou ik wel de dokter bellen. Anders zou ik het even aankijken. Maar als jij het niet vertrouwd, moet je sowieso bellen.
mickey- Kletskop
L is al vanaf half 7 met tussenposes flink aan het huilen in bed, bij ons is ze wel stil.
Er ligt al een ui onder het bed, neusspray erin, getemperatuurd (37.4), zetpil erin, tandjes gevoeld, lichtje aangehouden .. Op schoot gehad, extra boertje gelaten .. we weten het gewoon simpelweg niet. En het is zo`n verschil met normaal, ze huilt nooit! Ze heeft wel echt ontzettend veel speeksel wat omhoog komt en dat slikt ze steeds weg en daar huilt ze van. Ze heeft om 6 uur een fles op .. en vanmiddag overigens gepoept. Ze gaat wel liggen en trekt haar kroel tegen zich aan en die ogen gaan dicht, maar ze kan gewoon niet in slaap komen .. zo sneu!
Er ligt al een ui onder het bed, neusspray erin, getemperatuurd (37.4), zetpil erin, tandjes gevoeld, lichtje aangehouden .. Op schoot gehad, extra boertje gelaten .. we weten het gewoon simpelweg niet. En het is zo`n verschil met normaal, ze huilt nooit! Ze heeft wel echt ontzettend veel speeksel wat omhoog komt en dat slikt ze steeds weg en daar huilt ze van. Ze heeft om 6 uur een fles op .. en vanmiddag overigens gepoept. Ze gaat wel liggen en trekt haar kroel tegen zich aan en die ogen gaan dicht, maar ze kan gewoon niet in slaap komen .. zo sneu!
Gast- Gast
Tjah, ze heeft al een verkoudheid. Heeft 2 dagen minder gedronken dan normaal en was enkele dag heel erg huilerig en hangerig, maar dat lijkt nu iets beter. Ze heeft nooit koorts gehad. Haar neus zit propvol snot en ze hoest heel erg, ze hoest de slijmen ook echt op, deze ochtend kwam er een dikke klodder uit.
Slakje- Ratel
Volgens mij zijn alle kindjes ziek... E.lena ook al, koorts, hoesten. Morgen even de dokter bellen, een jochie op de opvang had longontsteking gehad.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
@Slakje: Hmmm... geen idee eigenlijk wat het kan zijn. Hou haar gewoon goed in de gaten, en als je het niet vertrouwd de dokter bellen.
@Parel: wat sneu zeg, dat ze de slaap niet kan vatten. Zoals ik het lees hebben jullie alles al geprobeerd. Ik zou ook niet weten wat je nog kunt doen. Arm mupje.
@Ayla: de mijne niet hoor! Gelukkig maar. Hopelijk heeft dat kereltje E niet aangestoken. Kan dat trouwens met longontsteking?
@Parel: wat sneu zeg, dat ze de slaap niet kan vatten. Zoals ik het lees hebben jullie alles al geprobeerd. Ik zou ook niet weten wat je nog kunt doen. Arm mupje.
@Ayla: de mijne niet hoor! Gelukkig maar. Hopelijk heeft dat kereltje E niet aangestoken. Kan dat trouwens met longontsteking?
mickey- Kletskop
@ Slakje: Van wat ik hier lees over L. , is ze al wel een tijdje aan het kwakkelen met haar gezondheid he? Ben je al eens bij de huisarts geweest met haar?
@Parel: Vervelend als je niet weet wat er is. Je kunt nog wat melk of water geven, zodat ze haar mond ook wat kan spoelen ( mocht ze last hebben van maagzuur ofzo). Geen idee of dat helpt hoor..
@all: Hier krijgen mijn oren eindelijk rust Ze slaapt haha.
@Parel: Vervelend als je niet weet wat er is. Je kunt nog wat melk of water geven, zodat ze haar mond ook wat kan spoelen ( mocht ze last hebben van maagzuur ofzo). Geen idee of dat helpt hoor..
@all: Hier krijgen mijn oren eindelijk rust Ze slaapt haha.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ze was in mijn vriend zijn armen in slaap gevallen op de stoel op haar kamer, maar toen hij haar weg wilde leggen werd ze weer wakker .. Heb maar alvast de papfles gemaakt (laatste fles helemaal leeg was die van 18 uur) en die heeft ze 3kwart op, nu slaapt ze .. nou ja het zal wel, maar normaal krijgt ze die fles om 23 uur pas! Dus help ons duimen dat ze nu de hele nacht doorslaapt?
We hebben iig besloten dat ze hiermee aan geeft dat ze toe is aan meer, dus vanaf het weekend gaan we fruit proberen. En we maken van de ochtendfles ook weer een papfles.
We hebben iig besloten dat ze hiermee aan geeft dat ze toe is aan meer, dus vanaf het weekend gaan we fruit proberen. En we maken van de ochtendfles ook weer een papfles.
Gast- Gast
Star
Parel wat vervelend dat ze niet in slaap kan komen.. misschien gewoon bij je laten liggen? Of met haar in jullie bed gaan liggen en als ze goed vast slaapt kan je haar overleggen?
Mickey hier doen ze ook wel veel in hun mond, maar het is er ook weer snel uit..
Slakje vervelend zeg.. geen idee wat de rode puntjes kunnen zijn. Ik zou het een nachtje aan kijken maar voelt het niet prettig zou ik met haar naar de huisarts gaan.
Parel wat vervelend dat ze niet in slaap kan komen.. misschien gewoon bij je laten liggen? Of met haar in jullie bed gaan liggen en als ze goed vast slaapt kan je haar overleggen?
Mickey hier doen ze ook wel veel in hun mond, maar het is er ook weer snel uit..
Slakje vervelend zeg.. geen idee wat de rode puntjes kunnen zijn. Ik zou het een nachtje aan kijken maar voelt het niet prettig zou ik met haar naar de huisarts gaan.
studiebol- Ratel
Lotte heeft ook al een snotneusje. Had ze gisteren toen ze thuis kwam van opa en oma. Vandaag waren we er ook weer, vraagt mijn moeder hoe ze opeens aan die loopneus komt. Toen ik zei dat ze dat had sinds ze bij hen was geweest schoot ze meteen in de verdediging, dat dat echt niet kon. Nee, bij hun kan dat niet, maar thuis wel, een verkoudheid kun je volgens mij overal oplopen!
Groente en fruit gaat hier erg goed (als was witlof vandaag geen succes), brood is nog één grote knoeiboel.
Ik wilde eerst ook rapley gaan proberen, maar vind het gezien haar gewicht ook wel fijn als ze genoeg binnenkrijgt. Wel maak ik alles niet helemaal glad, ik heb ook het idee dat ze liever wat stukjes heeft dan zo'n puree.
Groente en fruit gaat hier erg goed (als was witlof vandaag geen succes), brood is nog één grote knoeiboel.
Ik wilde eerst ook rapley gaan proberen, maar vind het gezien haar gewicht ook wel fijn als ze genoeg binnenkrijgt. Wel maak ik alles niet helemaal glad, ik heb ook het idee dat ze liever wat stukjes heeft dan zo'n puree.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
studiebol schreef: Star
Overleggen werkt helaas niet bij L`tje ..
Als ze vannacht wakker wordt en liever tussenin ligt gaat ze gewoon tussenin hoor!
Gast- Gast
Ik ga trouwens denk ik combineren, ze krijgt groente gepureerd èn bijv een gekookte wortel in dr handjes ofzo .. eens kijken wat ze ermee doet
Gast- Gast
Pagina 8 van 40 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
» foto topic begin en eind 2012
» Whaah een goed eind van 2011
» Mama's met kids uit 2011
» foto topic begin en eind 2012
» Whaah een goed eind van 2011
» Mama's met kids uit 2011