Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+21
_Lana_
Kamperseboekenwurm
Pien
joyce0606
Happydobby
Aimee
Twellie
Poisongirl
Slakje
Supertalentje
Floor
MissD
mickey
Ayla
pindaatje
hellowkitty
pitbullgup
blondje1313
Papillio
studiebol
Star007
25 plaatsers

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 5 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Star007 di 17 apr 2012 - 9:01

Goede avond Dames,

Het is hier inderdaad rustig vandaag !

@Studiebol: Ik word ook altijd als eerste wakker van D. Of mijn vriend doet alsof hij nog slaapt :P Agja ik vind het ook helemaal niet erg hoor, om voor haar uit bed te gaan. Zolang ik zo nu en dan maar eens kan blijven liggen , ookal ben ik dan al wakker geworden , en heb ik mijn vriend tig keer wakker moeten maken voordat hij opstaat. Haha die mannen zijn ook allemaal hetzelfde he, wat betreft overdrijven over hoevaak hij al uit bed is gegaan lol!

@Ayla: Poeh dat is vroeg zeg, kwart voor 2 uit bed. Ook erg jammer van de avonden dat hij zo vroeg naar bed moet. Hoe doe je dat dan met jou werk? ben jij voor 8en weer thuis s' avonds? Maarre gewoon in e.indhoven komen wonen, zoals ik laatst al zei. Je vriend kun je vast wel overhalen haha :P Heeeel gezellig hier hoor!

@All: Gisteren de begrafenis van mijn oma gehad. Nou wat een dienst zeg ..alleen maar bijbelgezeur en gebeden, bijna een uur lang. Heel onpersoonlijk. Maargoed ze was heel gelovig, zo zal zij het gewild hebben denk ik..
Wij wachten nog steeds op een telefoontje van de notaris, zodat we een datum voor de sleuteloverdracht van ons nieuwe huis kunnen plannen. Kan niet zo goed tegen dit afwachten Rolling Eyes Heb namelijk de eerste week van mei vakantie en hoop heel erg dat we dan de sleutel hebben. Gaat hem denk ik niet worden Neutral

Met onze (grote) kleine meid gaat het hartstikke goed. Ze lijkt met de dag meer te kunnen I love you Ze zit sinds deze week ook in de kinderstoel , tijdens het eten van haar fruit en groente. Ze wil nu ook telkens de lepel of vork zelf vasthouden haha. Heel grappig gezicht.

* foto weg

edit: Oh trouwens .. D. is vandaag alweer 6 maanden ! Time flies zeg :shock:

Laatst aangepast door Star007 op di 17 apr 2012 - 10:03; in totaal 1 keer bewerkt
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 5 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Ayla di 17 apr 2012 - 9:08

Ja ik ben rond half 8/kwart voor 8 thuis. Gaat precies, we zien mekaar net nog even :p Zo van hoi schat, weltrusten schat haha. Als de dienst zo was zal ze het wel zo gewild hebben denk ik... E. pakt ook steeds de vork of lepel, soms laat ik haar er even mee aanklooien maar niet te lang. Gisteren haha, ik had een broodkorst voor dr met boter, had ik al op het tafeltje van de stoel gelegd, nog voor ze vast zat had ze hem al in haar mond gepropt hihi, had vast honger... Welke kinderstoel heb jij? Ik denk dat ze daar ook wel in zou passen, die ik nu heb ik veeeeeeel te groot, kei onhandig.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Star007 di 17 apr 2012 - 9:14

De Nuna Zaaz. Super fijne stoel. Ze zit er ook echt al goed in, zitting is ook niet zo super groot.

Op de foto met de vork , zit ze in haar schommelstoel , de Nuna Leaf. Lijk wel een Nuna sponsor haha:D

Laatst aangepast door Star007 op di 17 apr 2012 - 9:15; in totaal 1 keer bewerkt
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  hellowkitty di 17 apr 2012 - 9:15

@ star007 wat een leuke foto's en wat er op dat 2de shirtje staat klopt echt met de foto hihi.

Hier gaat alles goed, lang geen tijd gehad om te typen (of te moe) ben wel vaak moe.
Vandaag bij de huisarts geweest en ze wilt dat ik bloed laat prikken misschien toch bloedarmoede of dat me schildklier te traag werkt na zwangerschap/bevalling.
Ook zijn we maandag voor het eerst naar de fysio geweest met J ( voor haar voorkeurshouding) heel wat oefeningen meegekregen. Ze vond de afplatting wel groot maar ze vond het goed dat ze wel naar links ging kijken.
Ze zag ook dat ze met links minder doet, ze houdt haar armpje stijf, ze ging er vanuit dat dit door de voorkeur komt. nu dus maar oefenen.
We zien ook al dat ze tandjes begint te krijgen, drinkt ook minder goed arme meid lijkt wel of ze pijn heeft aan der mond.
Horen rode wangen hier ook bij???
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Bericht  Star007 di 17 apr 2012 - 9:18

@ Hellowkitty: Rode wangen kunnen een teken van tandjes zijn. Maar D. had 2 maanden geleden vaak vuurrode wangen, slecht drinken en er zaten toen al wat bobbels. Er zijn nu nog geen tandjes te bekennen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  hellowkitty di 17 apr 2012 - 9:30

@star007 ja de huisarts zei dat het echt maanden kan duren voordat er echt wat doorkomt arme meid. dacht eerst dat ze misschien spruw had had namelijk een bobbeltje op der tandvlees (naast de bobbels waar der eerste tandjes komen) maar dat was het dus niet.
Wat deed jij met het slechte drinken?
Hier zat ze namelijk echt op 180cc en dronk die bijna op, nu drinkt ze flessen van 150cc 2 wel op bij de rest laat ze 30 staan.
Ze heeft wel plasluiers maar minder vol dan eerst.
Kan ook zijn dat ze misschien even minder nodig heeft doordat ze minder groeit dan het begin.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Bericht  Star007 di 17 apr 2012 - 9:34

Ik bleef gewoon 5 flessen van 180 /6 aanbieden. Heb het 2 weken aangekeken, en ben toen naar 4 flessen gegaan, aangezien ze nog steeds voeding liet staan. Het had dus waarschijnlijk ook te maken met minder behoefte aan voeding. Sinds ze 5.5 maand was liet ze ook weer veel voeding staan, weer even aangekeken en dus sinds deze week op 3 flessen.

Hoe oud is je dochter nu? hoeveel flessen krijgt ze?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol di 17 apr 2012 - 18:55

Star jammer heb de foto's gemist! Leuk dat het eten al zo goed gaat bij je, en dat de kleine ook al aardig kan zitten.

Wij hebben ook de nuna zaaz...maar ik heb ze nog wel in hun wipstoel tijdens het eten, durf het nog niet heel goed aan omdat ik ze nog niet super stabiel vind. Al vinden ze zitten wel ontzettend leuk!

Ayla, jemig he, vind je vriend zijn werk ook zo leuk dat hij dit er alleaal voor over heeft? Fijn dat jullie elkaar savonds nog even gedag kunnen zeggen Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 5 561177

Hellowkitty, een poosje terug dacht ik ook echt dat V tandjes zou krijgen, rode wangen, rode billen, en spuitluiers. Dat is nu allemaal niet meer maar ik kan ook geen tandjes ontdekken.

De dames zijn vandaag een half jaar! Pfff eerlijk is eerlijk ik had na mijn bevalling niet verwacht dat ze het zo goed zouden doen. Morgen komt het cb weer dan zullen we weer is zien of de dames eindelijk 6 kilo of meer zijn Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 5 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  blondje1313 di 17 apr 2012 - 20:25

Hier een paar maanden terug ook echt het idee dat er tandjes aankwamen, maar ook nog steeds niks. Toch kan het echt wel zijn dat dit nu het probleem is, dat ze onderhuids toch aan het irriteren zijn. Ze heeft er toen ook maar een paar dagen last van gehad.

Gefeliciteerd met de halve verjaardag van de meiden Studiebol, samen zijn ze nu al 1 Laughing ! Ik ben benieuwd wanneer hier de mijlpaal van 6 kg bereikt wordt...

De derde dag bloemkool ging eindelijk goed, nu mag ze vandaag aan de courgette als beloning. Maar eerst mag mijn moeder haar straks mango geven, hopelijk vindt ze dat ook lekker.

Ayla, ook lastig zo met de werktijden van je vriend, hopelijk ga je niet teveel langs elkaar af zo.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  studiebol wo 18 apr 2012 - 5:44

Blondje wat vond ze van de mango? Hier ging dat er erg goed in! Ja idd samen zijn ze 1. had ik nog niet zo over nagedacht Very Happy

Hier heb ik veel geslapen vandaag, ben niet helemaal fit keelpijn en hoofdpijn.. dus vanmiddag ff met de meiden mee geslapen en vanavond maar vroeg naar bed want morgen is er weer een werkdag.

Ik had nog van die gips dingen in huis, dat je een hand of voetadruk kan maken. Dat heb ik vandaag ook gedaan, vond het wel leuk met dat ze precies een half jaar zijn!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 6:00

Studie, wij hebben dat 2de paasdag gedaan, was wel leuk, nu heeft ze een gipsvoet en handje! (en nu je het zegt, zal hem eens van de kast afhalen hij staat nog steeds te drogen..)

Gast
Gast

Bericht  pindaatje wo 18 apr 2012 - 6:57

Studie en Blondje: jullie wachten nog op de mijlpaal van 6 kg?? Hihi, dan heb ik wel een reus vergeleken bij jullie! Die van mij was met iets meer dan 2 maanden al 6 kg :shock: ..
Van Studie weet ik dat haar meiden te vroeg geboren zijn en een laag geboortegewicht hadden, maar hoe was dat bij jou Blondje? Was jou dochter ook maar licht bij de geboorte?

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Ayla wo 18 apr 2012 - 7:43

Studie: Nee zo leuk vind ie het werk niet, hij moet. Anders kon hij het huis niet betalen toen hij het kocht.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Star007 wo 18 apr 2012 - 21:10

@Blondje: En was de mango bevallen? Vast wel Wink Ik meng mango meestal met banaan.. vindt ze heerlijk!
@Studiebol: Voel jij je al wat fitter? Leuk zo'n gipsafdruk Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 5 561177

@All: Vandaag naar het CB geweest en ze weegt nu 8500 gram en is 70 cm . Ze zit met haar gewicht 2 lijntjes boven het gemiddelde, maar volgt mooi haar eigen lijntje en er zit nu iets van een daling in. Was prima volgens de cb arts. Met haar lengte zit ze 1 lijntje boven het gemiddelde. Ik heb ook haar nieuwe eetschema besproken en ze vond de boterham tussen de middag prima. Ook gevraagd of 2 papflessen niet te veel van het goede was ( pap= dikmaker). Ze adviseerde s'morgens ook 1 boterham en 100 cc melk te geven i.p.v. de papfles. Dus dat gaan we doen. Verder vertelde ze dat een baby van 6 maanden nog maar tussen de 300cc en 500 cc aan voeding hoeft te krijgen. Dus uiteindelijk ga ik de 100 cc na de groente ook afbouwen en komt daar een toetje (yoghurt ofzo) voor in de plaats.
Omrollen doet D. ook niet, maar dat hoeft volgens het ontwikkelingsschema van het CB ook pas met 9 maanden. Ik ben weer helemaal gerustgesteld wat betreft gewicht en omrollen. Ik werd er een beetje onzeker van dat echt iedereen aan me vraagt of D. niet wat te dik is Rolling Eyes Ja ze is flink , maar volgens de lijntjes wijkt het dus niet schrikbarend af. En ach dat mollige gaat er met kruipen enzo straks allemaal wel af..
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  blondje1313 wo 18 apr 2012 - 21:23

Pindaatje, Lotte was juist bovengemiddeld met haar geboorte (3740 gram), dus het is eigenlijk best vreemd dat ze nu nog zo licht is. Op het cb zeiden ze laatst dat ik misschien wel zwangerschapssuiker had gehad ofzo en dat ze daarom met de geboorte zwaarder was dan eigenlijk bij haar past. Ze is wel heel goed in verhouding verder en lijkt haar eigen lijntje te volgen, gewicht en lengte allebei op -1.

De mango vond ze erg lekker zei mijn moeder, heb nog een bakje in de vriezer staan, maar morgen geef ik denk ik banaan, die heb ik nog een aantal liggen die niet zo lang meer meegaan.
Broccoli was nog niet zo'n succes, wel een smeerboel, leuk om te zien. (Nu lachen we er nog om, over een tijdje niet meer denk ik).

Star, wat groeit D hard zeg! Wel fijn dat er toch iets van een daling in zat, anders gaan ze straks bij jou misschien wel weer klagen dat ze te hard groeit. Maakt het qua voedingsstoffen en calorieën iets uit dan, fles rijstebloem of fles met een boterham? Ik geef helemaal geen pap, zie er de meerwaarde (nog) niet van (juist de ochtend en avondvoeding geef ik bv, dus ja, dat gaat ook niet zo handig).
Als D nog niet rolt enzo is het ook niet zo gek dat ze wat zwaarder lijkt, mijn neefje leek eerst ook redelijk mollig, maar toen hij actiever werd ging dat er zo af! Ik ben juist bang dat als ze een keer ziek wordt het meteen heel heftig is omdat Lotte niet veel bij te zetten heeft.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Poisongirl wo 18 apr 2012 - 21:28

@Blondje, hoe vond ze de mango?

@Studiebol, inderdaad, samen alweer een jaar! Hoe zwaar zijn ze nu?

@Star, Als ze toch haar eigen lijntje goed volgt is het toch goed. Lijkt me wel een 'raar'moment als ze ineens brood gaan eten, dan zijn ze ineens zo 'groot'naar mijn gevoel, haha. Als ze straks gaat kruipen dan is dat echt zo weer weg hoor! en als het cb zich niet druk maakt zou ik het zelf ook niet doen. Laat mensen maar lekker lullen, haha.

Ik ben hier al ff niet meer geweest. En stiekem vind ik FB makkelijker :P
Hier alles zijn gangetje. J.ason heeft geslapen tot 9.30 uur. Hij was
gisteravond zo moe maar kon niet slapen van de buikpijn, dus heb hem
lekker laten liggen tot hij wakker werd. Ik heb trouwens het idee dat
hij niet meer genoeg heeft aan zijn flessen. hij krijgt 5 x 180+6, dus
meer fv mag hij ook niet hebben. Drinkt ze allemaal weer leeg, zelfs
zijn laatste, terwijl hij die al een tijdje niet meer echt dronk,
hooguit 30-50 cc. Best lastig wat nu te doen. Heb cb gebeld en zij
adviseerde met 4 maanden (dus volgend weekend) met bijvoeding te
beginnen, rijstebloem en wat groente of fruit. Ik gaf aan dat zij in
principe adviseerden daar mee te wachten tot 6 maanden en dat was ook zo
zei ze, maar in dit soort gevallen adviseren ze toch wel eerder met
bijvoeding te beginnen, omdat meer fv slecht is voor zijn niertjes, dan
is bijvoeding een beter alternatief. Dus denk dat ik het toch maar ga
proberen dan.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Star007 wo 18 apr 2012 - 21:31

Ja ik denk dat er wel degelijk meer calorieen in een papfles van 200 cc zitten , dan in een boterham met 100 cc melk. Ik blijf voor de nacht wel een papfles geven, omdat ze daar gewoon goed op slaapt. Anders wordt ze vaker s'nachts wakker.

Qua ziek zijn en dan een wat lager gewicht hebben, lijkt het me ook geen prettig idee . Ik maakte me bijvoorbeeld niet super veel zorgen, dat D. wat minder dronk toen ze ziek was, aangezien ze het best kan missen. In jou situatie zou ik me inderdaad ook eerder zorgen maken. Fijn dat de Mango goed bevallen is Very Happy
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Star007 wo 18 apr 2012 - 21:33

@Poison: Dan zit er inderdaad weinig anders op , dan al wat eerder met bijvoeding beginnen. Dat was hier ook 1 van de redenen om met 4 maanden al te beginnen en de reflux was ook een reden.

@Blondje: Misschien heeft een papfles voor L. wel meerwaarde, zodat ze wat aankomt?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  blondje1313 wo 18 apr 2012 - 21:39

Maar papfles betekent stoppen met bv. Of ik moet de papfles(sen) juist overdag geven. Blijft allemaal puzzelen zeg.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Star007 wo 18 apr 2012 - 21:41

blondje1313 schreef:Maar papfles betekent stoppen met bv. Of ik moet de papfles(sen) juist overdag geven. Blijft allemaal puzzelen zeg.
Je zou ook van 1 fles overdag een papfles kunnen maken.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Poisongirl wo 18 apr 2012 - 21:42

blondje ik heb niet echt verstand van bv. Maar voedt je live of klof je het? Anders kan je misschien papfles van gekolfde bv geven? Als dat uberhaupt kan, geen idee eigenlijk, haha. Best een zinloze post dus :P
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  blondje1313 wo 18 apr 2012 - 21:47

Ja Poison, in theorie kan dat wel.
Maar als je zoals ik het niet voor elkaar kunt krijgen om ook maar een kwart voeding per keer te kolven is dat dus geen optie.
Anders was het best wel een idee geweest.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Poisongirl wo 18 apr 2012 - 21:48

blondje1313 schreef:Ja Poison, in theorie kan dat wel.
Maar als je zoals ik het niet voor elkaar kunt krijgen om ook maar een kwart voeding per keer te kolven is dat dus geen optie.
Anders was het best wel een idee geweest.

O, ja dan gaat dat niet... Sad
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  blondje1313 wo 18 apr 2012 - 21:53

Net Nutricia maar even gebeld, die raden het niet aan om de rijstebloem om 11 of om 15 te geven omdat ze er wel meer verzadigd van raakt, maar er eigenlijk nauwelijks meer energie in zit. Het gaat dan misschien weer ten koste van de boterham en de groente waar we net mee begonnen zijn. Weet ik dat ook weer!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Star007 wo 18 apr 2012 - 21:56

blondje1313 schreef:Net Nutricia maar even gebeld, die raden het niet aan om de rijstebloem om 11 of om 15 te geven omdat ze er wel meer verzadigd van raakt, maar er eigenlijk nauwelijks meer energie in zit. Het gaat dan misschien weer ten koste van de boterham en de groente waar we net mee begonnen zijn. Weet ik dat ook weer!

Dan heb ik ook weer iets geleerd Wink Hoe gaat het met de boterham?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: